Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:33:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Rokers liegen vaker?
BerichtGeplaatst: 20-01-2013, 23:08:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2009, 20:02:48
Berichten: 291
Beste mede spiritueelen jongeren

Al een flinke tijd rook ik. Ik weet het is slecht en ooit zal ik er een flinke prijs voor betalen. Ik betaal er al wekelijks een flinke prijs voor (Die krengen worden ook steeds duurder). Maar daar gaat deze Topic even niet over. Ik ben op een leuke stelling gekomen en die is: Rokers liegen meer dan niet rokers. Ik heb deze vraag aan een aantal mede rokers gevraagd en die antwoorden bijna allemaal direct ja. Ook vroeg ik of ze meer dan anderen logen over niet verslavings gerelateerde dingen. Waarop ik weer het zelfde antwoord kreeg. Nu vraag ik mij af:

Mensen van wie het liegen in hun aard zitten gaan sneller roken?
Door roken komen mensen in een sfeer van liegen?
Of een hele andere verklaring..

Graag hoor ik jullie visie op dit gebied

Lijkt me leuk om met jullie hier over te speculeren

Liefs Void,

_________________
Wij mensen zijn net als kleine kinderen met blokken.
We bouwen een toren gooien hem plat.
En maken een nieuwe mooiere en hogere toren.

Auteur: God


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rokers liegen vaker?
BerichtGeplaatst: 21-01-2013, 05:11:26 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Op het gebied van verslaving kan ik me voorstellen, maar daarbuiten zie ik geen link.
Ik rook zelf niet en ik lieg ook niet, tenzij je grapjes en sarcasme meetelt, dan lieg ik heel vaak :P
Wel interessant dat de rokers zelf meteen ja zeggen.. Het zal wel zo zijn dan, maar waarom? Ik weet het niet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rokers liegen vaker?
BerichtGeplaatst: 21-01-2013, 07:16:23 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik zie die link ook niet zo. Ik ben zelf een roker, en lieg er niet meer of minder om :p Nou ben ik sowieso niet zo van het liegen. En of mensen die liegen sneller gaan roken? Ik zou niet weten waarom. Ook niet waarom rokers meer zouden liegen...

Dus! Ik heb geen flauw idee ;)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rokers liegen vaker?
BerichtGeplaatst: 24-01-2013, 16:48:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2009, 20:02:48
Berichten: 291
De mensen aan wie ik het gevraagd heb zitten tussen de leeftijd 18 en 30. Zelf zou ik het niet op stoerdoenerij afschrijven, ik zelf vind aan liegen niks stoers. In ieder geval op mijn stelling ben ik op verschillende manieren gekomen.

1. Iemand die rookt die wil stoppen maar het niet lukt maakt afspraken met zich zelf maar komt die vervolgens niet na. Steeds een goed voornemen maar het maar niet na komen. Een vorm van zelf bedrog/liegen tegen jezelf. Ik denk dat iedere roker die het niet lukt om te stoppen hier zichzelf wel in herkent. Nu had ik het idee als je tegen jezelf liegt dat dat ook naar buiten kan slaan. Voor iemand die zich zelf voorliegt lijkt het me makkelijker om ook tegenover anderen te liegen. Tegenwoordig ligt er op roken een veel groter taboe dan vroeger. Iemand die nog geen 16 is en begint met roken zal het voor zijn/haar ouders geheim moeten houden. Met liegen zal veel jeugd zich beschermen voor het oordeel van hun ouders. Als je dit dan nog optelt met het zelf voorliegen krijg je een aantal flinke leugens. Ik ben van mening dat dit de drempel lager maakt om niet verslavings gerelateerde leugens te vertellen.

2. Mijn tweede stelling gaat nog een stuk dieper dan de tweede. Deze is nog hypothetischer dan de ander. Als iemand een ziekte of lichamelijk gebrek heeft is dat naar mijn mening de grond van een emotioneel probleem. In ieder geval energie die niet goed doorstroomd door de psyche van de persoon met het lichamelijk ongemak. Hoesten en problemen aan de luchtwegen worden vaak door alternatieve geneeswijzen verklaard als: Gebrek aan de waarheid vertellen of jezelf niet durven laten horen. Nu veroorzaakt roken precies dezelfde problemen. Puur hypothetisch vroeg ik mij dus af of het niet ook andersom kan zijn. Normaal veroorzaakt iets immateriëls (gevoelens, gedachten die niet in balans zijn) het Materiële (lichaam). Maar misschien kan het zo zijn bij roken (materieel) dat het een verandering in de gebruiker zijn immateriële wereld en dat dit leid tot het vertellen van meer leugens.

_________________
Wij mensen zijn net als kleine kinderen met blokken.
We bouwen een toren gooien hem plat.
En maken een nieuwe mooiere en hogere toren.

Auteur: God


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Rokers liegen vaker?
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 09:29:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
'
Ik rook omdat ik niet wil stoppen, als ik wil stoppen dan rook ik niet.
Ik lieg niet als ik zeg dat ik rook, echt waar :roll:

Ik stop niet met roken, vergeet niet nicotine is hard-drugs.
Als ik een jaartje niet wil roken, doe ik aan uitmengen.
Ik rook dan zo veel ik wil, langzaam zal de behoefte afnemen.
Dat voorkomt afkicken.

Merkwaardig, velen grijpen naar pharma-industrie, terwijl de oplossing vaak in je achtertuin groeit.
Gedroogde braamblaadjes zijn goed te roken :wink: :!:

uitmengen, geleidelijk vervangen van een substantie in een andere substantie.

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl