Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 13:33:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 27-01-2013, 19:41:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Hoi mensjes,

Aan welke goede doelen zouden jullie willen meehelpen?

Zijn er al mensen die goede doelen ondersteunen financieel of door er vrijwillig bij te gaan werken?
En zo ja, welk doel ondersteun je?

Toen ik student was heb ik jaren Oxfam ondersteund met 5 euro per maand.

Sinds kort steun ik Plan.

Plan is een organisatie die zich toespitst op kinderen in het zuiden. ( Zuid-Amerika, Afrika en Azië)
Je kan ze ondersteunen door éénmalig een bijdrage te leveren of structureel een plan Kindje te nemen. Met een minimum van 25 euro per maand help je de levensomstandigheden te verbeteren in de omgeving van het kind. Dat kan gaan van schooltjes bouwen, waterputten aanleggen, sanitaire aanleggen, enz..
Het geld gaat dus niet rechtstreeks naar het kind, maar naar de projecten in de omgeving van het kind.

Het mooie hiervan is dat je als plan 'ouder' meer betrokken wordt bij de projecten, en je kunt ook gaan corresponderen met je plan kind.
Als je wil kan je ook je plan kind bezoeken.

Het plan ouderschap stopt automatisch wanneer het kind 18 wordt, trouwt of verhuist naar een ander gebied. Je kan er dan natuurlijk altijd voor kiezen om een nieuw plan kind te nemen. En uiteraard kun je altijd zelf met het plan ouderschap stoppen.

Sinds januari heb ik dan ook een plan kindje in Benin, ten westen van Afrika. Vlakbij Mali, waar nu die oorlog bezig is.


Ik kijk uit naar jullie reacties!

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 27-01-2013, 21:20:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik steun maandelijks Oxfam Novib sinds twee jaar.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 27-01-2013, 22:49:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Help Tom de maand door.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 07:36:04 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik heb echt jaren het WNF gesteund, tot ik las hoeveel meneer de directeur verdiende... Daar kun je een hoop stukken bos mee redden hoor! Ben er naar wat rondsnuffelen achter gekomen dat de meeste goede doelen directeuren best de helft van hun loon af kunnen staan aan hun goede doel.

Sindsdien ben ik er helemaal klaar mee.

Mijn pa en ma steunden jaren het Foster parents plan. Totdat iemand uit de regering (buitenlandse zaken? geen idee) besloot eens persoonlijk te gaan kijken hoe het ging in die landen met de kinderen. Pa en ma helemaal over de zeik want dat deed hij dus met het geld van donateurs, is een flink schandaal geweest toen.

Mijn vertrouwen in goede doelen is een beetje weg :roll:

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 07:49:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
Afbeelding

ƒ®εεdom is choice

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 12:48:36 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-01-2013, 16:49:23
Berichten: 219
Wij zijn donateurs van KiKa, ivm m'n zus die is overleden aan een hersentumor. En verder geven wij gewoon iedereen die langskomt met zo'n busje wat geld, m'n moeder loopt zelf ook voor een of ander fonds. Oh en m'n oom heeft samen met twee anderen het 'Peuterfonds' opgericht, hij gaat met een aantal vrijwilligers (binnenkort hopelijk ook met mij :mrgreen:) vissen met kinderen met gezondheidsproblemen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 19:41:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Mijn pa en ma steunden jaren het Foster parents plan. Totdat iemand uit de regering (buitenlandse zaken? geen idee) besloot eens persoonlijk te gaan kijken hoe het ging in die landen met de kinderen. Pa en ma helemaal over de zeik want dat deed hij dus met het geld van donateurs, is een flink schandaal geweest toen.


Ik begrijp het niet zo goed, want Plan wordt toch niet beheerd door de regering? Ging hij dan op reis met inzamelgeld van wat mensen storten?

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 28-01-2013, 23:50:55 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ja Natascha, dat is wat ik begreep van mijn ouders. Er zijn toen heel veel mensen gestopt met doneren blijkbaar. Ik ben aan het zoeken of ik er iets over kan vinden, mocht ik wat gevonden hebben zet ik hier wel een linkje neer.

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 12:19:52 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Ik zelf doe niets (behalve het help mezelf de maand door met mijn krappe studentenbudget). Mijn ouders hebben een hele waslijst, namelijk:
- WNF (via creditcard)
- Stichting Aap (via airmiles)
- Alzheimerstichting
- Longfonds
- Jantje Beton (mijn vader en broertje lopen dit voor scouting)
- Diabetesfonds

Verder doen ze mee aan één of ander adopteerplan. Ze hebben twee kinderen uit Ecaudor "geadopteerd". De kinderen blijven gewoon bij hun echte ouders, maar het dorp krijgt geld en die wordt dan gestoken in dingen om het daar leefbaar te maken, maar wel permanente dingen. Denk aan onderwijs, waterputten, hengels om mee te vissen, enz. Vind ik zelf wel een heel mooi initatief.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 18:34:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
@ Seih:

Dat Is Plan.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 01-02-2013, 12:24:13 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Financieel gezien ben ik op dit moment niet echt in staat om goede doelen te steunen, maar ik geef wel altijd iets aan collectanten.

Ik ga me binnenkort wel aanmelden als bloeddonor trouwens :) .

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 03-02-2013, 11:48:47 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik heb een aantal jaar maandelijks KWF Kankerbestrijding, Oxfam Novib en een goed doel wat gericht is op kinderen en onderwijs (ben even de naam kwijt.. :roll: ) gesteund. Toen ik weer ging studeren werd me dat iets teveel en heb ik alles opgezegd (inclusief andere maandelijkse uitgaven zoals kranten en magazines). Om even weer fris te beginnen en kijken hoe ik uitkwam met mijn geld. Nu steun ik alleen het onderzoek naar MS.

Verder ben ik nog donateur bij een aantal organisaties zoals een jongerencentrum en een kunstvereniging. Ook op een bepaalde manier een goed doel, maar wat kleiner en veel localer.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 03-02-2013, 14:51:53 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
ik steun niet financieel een goed doel, maar als er een collectant komt geef ik wat kleingeld.

Verder doe ik lokaal vrijwilligerswerk, ben jaren met gehandicapten kinderen
op kamp geweest en gaf voorlichting op scholen over homoseksualiteit.

Afgelopen december ben heb ik in het belpanel van serious request gezeten op kerstavond en ik ga in september als vrijwillig bijna verpleegkundige mee op een weekend waaraan mannen en vrouwen deelnemer de MS hebben.

Ook al steun ik geen grote dingen, ik zet me op een andere manier in en dat is ook veel waard vind ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Welke goede doelen steun jij?
BerichtGeplaatst: 21-03-2013, 22:59:30 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Jezus, dame van het Rode Kruis..
Ik wil graag helpen en op het begin leek je erg aardig, maar als je me gaat behandelen alsof ik persoonlijk de kindertjes wurg die je redden wil, enkel omdat ik om wat bedenktijd vraag, dan ben je toch echt een slechte vertegenwoordiger. Ik zeg niet eens nee, ik wil enkel nadenken. Mijn opties zijn nu betalen of een kindermoordenaar zijn. Ik ben aan het winkelen en heb net een grote toets gemaakt, ik zit helemaal niet in het denkpatroon van zielige kindjes in het buitenland.
Het beetje kwijl in je mondhoeken en het feit dat je langzaam steeds dichterbij mijn gezicht komt als je praat is ook niet fijn. Met een beetje respect kom je ver hoor, ook tegenover de mensen die niet voor je opdringerige charme vallen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl