Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-12-2024, 04:54:14

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: jullie mening en tips
BerichtGeplaatst: 12-03-2005, 19:16:19 
Groentje
Groentje

hallo allemaal.

Heel vaak trek mij van alles aan als mensen naar tegen me doen, of het beter weten. ik trek mij alles aan wordt er ook vrij onzeker over.op zich zelf ben ik niet onzeker maar ik ben echt een piekeraar ik pieker echt over alles, vind echt heel vervelnd krijg er ook hoofdpijn. weet iemand van julli ehoe ik mij sommihge dingen niet zo aantrek en dat ik niet pieker over alles ? liefs kim

Berichtenonderwerp: Re: jullie mening en tips
BerichtGeplaatst: 12-03-2005, 19:27:36 
Reus
Reus

Door niet onzeker te zijn over jezelf, en tevreden te zijn met alles wat je doet.

Dat heeft tijd nodig, maar waar een wil is...

BerichtGeplaatst: 12-03-2005, 22:23:58 
Admin
Admin

Hoi Kim,

wat jij zegt heb ik ook heel erg. Ik trek me heel snel iets aan van wat mensen zeggen. Is het negatief dan geloof ik het direct, is het positief dan zal ik het veel minder snel geloven. Ik ga er vrijwel altijd van uit dat mensen negatief over mij denken, over wie ik ben, wat ik zeg en doe. Ik vul snel in m'n hoofd gedachten van mensen in, ook dat is dan weer negatief.
Zo kan ik nog veel meer dingen noemen waarvan ik weet dat ik die beter anders kan doen. Vrijwel alles heeft bij mij te maken met onzekerheid en een gebrek aan zelfvertrouwen.

Ik probeer er zelf op verschillende manieren iets aan te doen. Zal er iets over vertellen, misschien heb jij er dan ook wat aan.
Ik probeer me in elk geval bewust te zijn van wat ik doe, ik analiseer mezelf dus. Als ik merk dat ik "negatief" denk probeer ik te achter halen of het realistisch is wat ik denk en dan probeer ik zo snel mogelijk mijn gedachten om te zetten in positieve gedachten.
Ik probeer zo veel mogelijk te bespreken met andere mensen. Dit vind ik vaak erg moeilijk, maar voorkomt wel dat ik onnodig met negatieve dingen in m'n gedachten blijf zitten. Ik vraag dan bijvoorbeeld na hoe iemand iets bedoeld. Daardoor schep ik een zekerheid voor mezelf. Ik hoor liever 1 keer een bevestiging van mijn eigen negatieve gedachten dan dat ik 100 keer onnodig het mezelf moeilijk maak met allerlei moeilijke gedachten.

Zo zijn er wel meer "tactieken" waarmee ik probeer aan mezelf te werken. Dingen die ik bedenk om het mezelf wat makkelijker en aangenamer te maken. Het gaat vaak nog erg moeizaam met mij, maar toch leer ik steeds weer iets er bij. Oh ja nog een tip, probeer altijd zoveel mogelijk naar het goede en het positieve te kijken.
Je kunt het beste al lerende kijken wat het beste bij jou werkt, het is toch iets wat je zelf zal moeten doen. Zelfvertrouwen kan een ander je niet geven, dan kan je alleen zelf.
Voor mezelf klinkt het nu even raar dat ik je deze tips geef, ik weet namelijk wel vaak hoe iets goed kan worden gedaan maar ervaar ook vaak genoeg dat het in de praktijk een stuk moeilijker is om het zo uit te voeren. Maar goed ondanks dat het vaak niet goed gaat gaat het toch ook met kleine stapjes steeds een beetje beter. En ik weet zeker dat dat bij jou ook zo zal gaan!

Hoop dat je toch nog iets aan m'n lange verhaal hebt.
Als je nog iets te vragen of te zeggen hebt mag je gerust je gang gang gaan.

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 13-03-2005, 09:49:56 
Nimf
Nimf

Ik denk precies ook zo..maybe heb ik ook wat aan de antwoorden hier :lol:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00