Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:52:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 482 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 129 30 31 32 33 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 28-12-2015, 14:29:49 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Ik heb zin om een topic te openen met de vraag: Waarom zijn hsp'ers alleen maar met zichzelf bezig en is alles altijd de schuld van anderen? Werkelijk alleen maar slechte ervaringen met die mensen :?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 28-12-2015, 17:01:30 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja? op dit forum?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 28-12-2015, 19:23:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Super lekker gegeten deze kerstdagen :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 29-12-2015, 10:24:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Tom schreef:
Ja? op dit forum?


De ervaringen? Vooral in het Echte Leven, al zie ik op fora wel hetzelfde soort gedrag bij veel hsp'ers.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 31-01-2016, 01:13:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Misschien is het omdat bepaalde mensen die het benadrukken vinden dat ze recht hebben op een speciale behandeling, of omdat mensen die het net ontdekt hebben een wereld voor open gaat en daardoor met zichzelf bezig zijn?
Ik beschouw mezelf als HSP, maar het is niet iets wat ik bijzonder vind, of dat ik vind anders behandelt te moeten worden ofzo. Maar ik loop er over het algemeen ook niet mee te koop. Mensen merken het wel, of niet. Al zijn mijn ervaringen met andere HSP'ers wel overwegend positief. Maar uiteindelijk is zoiets een oppervlakkig labeltje dat nooit recht kan doen aan de verscheidenheid van mensen.

Maar je gaat kennelijk niet met fijne mensen om dan, dus ik denk dan dat het je eigen schuld is ;) :mrgreen: o:)

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 21-04-2016, 19:18:24 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Met alle respect TUT ze zijn niet allemaal zo.....echt niet dus niet allemaal over dezelfde kam scheren........Dank je
Hsp ers nemen vaak gedrag over van anderen dus ook gedrag van de omgeving.....

Ik ben terug single en haat het!!!!!!!!

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 22-04-2016, 22:05:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Butterfly12 schreef:
Met alle respect TUT ze zijn niet allemaal zo.....echt niet dus niet allemaal over dezelfde kam scheren........Dank je
Hsp ers nemen vaak gedrag over van anderen dus ook gedrag van de omgeving.....



Ben jij er soms eentje?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 26-04-2016, 19:16:55 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Ik ben er eentje Tut en ja zijn we gevoelig ja maar soms heel soms is het moeilijk om alle indrukken dat wij ontvangen te filteren en van ons af te zetten dus een beetje respect is op zijn plaats

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 26-04-2016, 21:45:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Butterfly12 schreef:
Ik ben er eentje Tut en ja zijn we gevoelig ja maar soms heel soms is het moeilijk om alle indrukken dat wij ontvangen te filteren en van ons af te zetten dus een beetje respect is op zijn plaats


Ah juist, ik meende al uit je enigszins gepikeerde post op te maken dat ik een gevoelige snaar had geraakt. Bedankt voor de illustratie, precies wat ik bedoel! Hsp'ers kunnen moeilijk filteren, DUS de rest van de wereld moet respect hebben?

En dit:
Butterfly12 schreef:
Hsp ers nemen vaak gedrag over van anderen dus ook gedrag van de omgeving.....


Als verklaring voor het eigen gedrag wijzen naar anderen, natuurlijk.. Makkelijk.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 27-04-2016, 18:24:06 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Lieve Tut,

iedereen moet voor iedereen respect hebben...daar laat ik het bij.....
En ik wijs altijd naar anderen tja ieder zijn mening Tut.....

Toch fijn om weer jou ongezouten mening op te merken en dat jou mening altijd juist is.... :)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 27-04-2016, 21:20:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Butterfly12 schreef:
Lieve Tut,

iedereen moet voor iedereen respect hebben...daar laat ik het bij.....

Moeten? Nah.
Citeer:
En ik wijs altijd naar anderen tja ieder zijn mening Tut.....

Is dat serieus bedoeld, dat je altijd naar anderen wijst? Ik hoop het toch niet. Is het niet veel leerzamer naar binnen te kijken?

Citeer:
Toch fijn om weer jou ongezouten mening op te merken en dat jou mening altijd juist is.... :)

Dat maak jij er dan weer van. Mijn mening is slechts mijn mening, gebaseerd op mijn ervaringen en mijn mening is niet De Waarheid.

Maar wel jammer dat mijn vooroordelen bevestigd worden. Zou het best leuk vinden om het eens van een andere kant te zien.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 29-04-2016, 18:55:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Tut schreef:
Butterfly12 schreef:
Lieve Tut,

iedereen moet voor iedereen respect hebben...daar laat ik het bij.....

Moeten? Nah.
Citeer:
En ik wijs altijd naar anderen tja ieder zijn mening Tut.....

Is dat serieus bedoeld, dat je altijd naar anderen wijst? Ik hoop het toch niet. Is het niet veel leerzamer naar binnen te kijken?

Citeer:
Toch fijn om weer jou ongezouten mening op te merken en dat jou mening altijd juist is.... :)

Dat maak jij er dan weer van. Mijn mening is slechts mijn mening, gebaseerd op mijn ervaringen en mijn mening is niet De Waarheid.

Maar wel jammer dat mijn vooroordelen bevestigd worden. Zou het best leuk vinden om het eens van een andere kant te zien.



Natuurlijk Tut was dat een grapje dat ik altijd wijs naar anderen. Ik kijk genoeg naar mezelf in mezelf.....
Ik vind dat het hoort dat iedereen respect toont voor iedereen is een kleine moeite en kost geen geld...
Vraag me gewoon af waarom jij je stoort aan hsp mensen....

Nogmaals Tut jou mening aprecieer ik en is best soms ongezouten is daarom niet slecht minder of niet de waarheid....Was mijn bescheiden observatie en dat mag is mijn recht om te hebben alsook jou recht om het anders te vinden...

Als jij het van een ander kant wil gezien hebben lijkt het me best dat jij probeert het eens uit te leggen wat de andere kant is....
En inderdaad een hsp zijn is niet makkelijk maar heeft wel voordelen ook.....

Ik geef jou een liefdevolle knuffel Tut... en sorry als ik iets gezegt heb dat jou stoorde

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 05-05-2016, 21:23:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Ik reageer hier wel wat uitgebreider op als ik komend weekend de laptop van mijn moeder kan gebruiken. Tablet typt zo kut :wink:

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 09-05-2016, 20:58:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Geen tijd gehad dit weekend, dus toch maar op tablet. While crying :(

Je hebt niks gezegd dat me stoorde hoor Butterfly, ik vond het gewoon zo'n typische hsp reactie. Ik zal even uitleggen hoe ik het ervaarde. Misschien beginnen met hoe ik hsp'ers in het algemeen ervaar.

In mijn omgeving zijn het dus mensen die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Overanalyseren van ieder gevoeletje. Kunnen nooit klaar staan voor anderen want ze hebben altijd zelf wel een kleine of grote crisis. Het ligt nooit aan hunzelf maar altijd aan anderen. Hoe zwaar iemand het ook heeft, zij hebben het altijd net ietsjes zwaarder. Vinden dat de rest van de maatschappij zich moet aanpassen aan hun tere zieltjes. Zijn een week van slag bij de minste kritiek, ook als je het heel heel heel voorzichtig brengt. Vreten energie maar geven niks. Zo zijn ze echt stuk voor stuk, de hsp'ers die ik ken.
Toppunt was toen ik er eentje hoorde praten met een voormalig kindsoldaat die even een break down had. Ja ze begreep zijn gevoel heel goed, zij moest zichzelf soms ook echt weer even bij elkaar rapen, ja het leven was heel zwaar maar we moeten positief blijven.
Ik ken haar goed, zij heeft echt NIKS meegemaakt. Hoe haal je het in je botte hersens om zo te mekkeren tegen zo'n jochie dat hier moederziel alleen is?

Oh ja, en wat ze ook doen, met een hoop bombarie van de meest normale zaken iets speciaals maken. Stel, je loopt een kamer vol mensen binnen waar een grafstemming heerst en je weet niet waarom. Niemand wordt daar blij van. Iedereen zal zich ongemakkelijk voelen. Iedereen is blij als je je met goed fatsoen weer uit de voeten kan maken. Maar hsp'ers zullen zich echt echt echt even moeten terugtrekken en even moeten aarden of mediteren of een boom knuffelen want ze zijn toch zo gevoelig voor sfeer.

Nou, dat is dus zo'n beetje mijn probleem met hsp'ers.

Jouw reacties bevestigden mijn vooroordeel. Ik post iets over slechte ervaringen met die mensen, jij reageert dat hsp'ers gedrag van anderen overnemen. Dat interpreteer ik als de schuld van het vervelende gedrag van hsp'ers bij anderen leggen. Je beweert dat er respect moet zijn voor hsp'ers omdat ze nu eenmaal gevoeliger zijn. Interpreteer ik als verwachten dat de rest van de wereld zich moet aanpassen. Cynische reactie van jouw kant ("fijn dat jouw mening altijd de juiste is"), interpreteer ik als het niet om kunnen gaan met kritiek.

Je vraagt wat de andere kant is. Nou gewoon, het tegenovergestelde van wat ik hierboven beschrijf. Een hsp'er die zich eens in een ander probeert in te leven en niet alles op zichzelf betrekt. Die niet vindt dat de rest van de wereld zich moet aanpassen. Die niet op een negatieve manier aandacht vraagt en energie zuigt. Zoiets.

In ieder geval fijn dat je gewoon in dit topic reageert. De meeste hsp'ers hier plachten een boze pb te sturen of naar de mod te rennen :wink:

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nutteloze mededelingen
BerichtGeplaatst: 31-05-2016, 20:06:39 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Lieve Lieve Tut,

Ik vroeg me ten eerste af waarom je verdrietig was. Want dat viel me direct op.

Ik vind mensen in hokjes duwen zoiezo al niet kunnen. En we hebben in deze maatschappij veel hokjes. Ik ga ze niet benoemen want dan zijn mensen zoiezo op hun tenen getrapt of voelen ze zich aangesproken.

Ik ben 33 meid dus relativeren lijkt me enigszins wel een must. Voelde ik me aangesproken of geirriteert door jou post ja. Omdat nogmaals en ik blijf erbij respect voor de medemens zijn gevoel gedachten gang verhaal religie enz.... is nodig en start altijd bij onszelf nooit of te nooit bij een ander. Even geheel terzijde dit maar man in the mirror is het mooiste liedje daarvoor...

Ik ben van persoon een gever geen zuiger. Ik geef mezelf leeg dus dat is een andere kant van hsp... Ik heb inderdaad ook de bekende kwaaltjes maar helaas ben ik aards genoeg om het feit te kunnen relativeren en dat we moeten gaan werken en moeten omgaan met hoe de maatschappij is de dag van vandaag. Zit ik graag thuis alleen om te rusten, ja hoor vind ik zalig....
Vind ik druktes hatelijk zeer zeker, ik winkel nooit in de solden zelfs niet voor het verschil van 10 euro...
Overdenk ik alles wat mensen me zeggen of de indruk ze me geven, uiteraard maar dat ligt omdat ik geen goed zelfbeeld heb want anders was ik dat kwaaltje allang kwijt....

Je hebt altijd mensen die over alles iets kunnen maken maar dat is in het geheel zo van de mensheid niet enkel hsp ers. Ergerlijk ja mss wel maar ik stoor me er niet aan. Want er is een gezegde wat ik steeds in mezelf herhaal als ik zo een mensen tegenkom....
Uiteindelijk is het triestig voor die persoon zelf en kan die persoon er ook niks aandoen. Want wat er niet inzit kan je helaas ook niet uit een mens halen en dat moet knap lastig zijn voor die persoon om zo te leven.....

En ook iets dat me nog stoorde in je laatste antwoord is... Dat die meid nog NIKS meegemaakt heeft....
En dit is echt met heel veel liefde gezegt Tut....

Lijden en pijn kan je nooit of te nooit op een weegschaal leggen. Voorbeeld :

Ik heb al jaren geen ouders of familie meer. Dat is erg en soms eenzaam. Maar iemand die bijvoorbeeld zijn hond verloren heeft en enkel dat verdriet kent zal evenveel lijden als ik of pijn hebben qua eenzaamheid want voor hem was de hond mss ook zijn enige steun en toeverlaat. Dus al die persoon weken huilt om het verlies van zijn hond is dit perfect mogelijk.
Mensen lijden en hebben pijn met verschillende situaties.... Maar daarom is het niet meer of niet minder dan andere pijnen van een ander persoon. Eens je het zo kan bekijken heb je ook een heel andere kijk op jou omgeving en begrip ervoor....

Ik kijk uiteraard uit naar jou reactie want ik heb wel degelijk enorm respect voor jou Tut anders deed ik de moeite niet om te antwoorden :D :wave:

En een hele dikke late knuffel voor jou verdiet van 09/05
Hopelijk al iets beter :ahh:

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 482 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 129 30 31 32 33 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl