Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:49:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 05-09-2013, 17:05:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
Meeeeeeeep! :)

Een vriend van me vertelde me ooit eens dat hij geloofd dat er 3 ware liefdes op aarde rondlopen.
Nouja dus per persoon 3 mensen waar je echt heel goed mee zou matchen.
Ik weet niet echt of het dan een 'soulmate' zou kunnen zijn want ik denk dat je wel meerdere soulmates kunt hebben niet? :)
Nouja, wat denken jullie hierover?



(Ik had echt geen enkel idee waar ik dit zou moeten plaatsen)

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 05-09-2013, 17:32:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Er zijn heel veel manieren hoe je hier naar kan kijken. :)

Sowieso zijn er veel meer mensen die er bij je kunnen passen dan je denkt wanneer je opener wordt, maar daarnaast zijn er ook ideeën van mensen die je uit vorige levens hebt gekend. Je hebt ook het idee van zielenkringen van mensen die je elk leven weer tegenkomt en mee bevriend raakt.
Op romantisch gebied heb ik nog niets gevonden, maar ik heb in ieder geval wel twee zielsvrienden waar ik heel sterk een gevoel heb dat we elkaar aanvullen als sleutels op een slot.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 05-09-2013, 17:42:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
HeavenBoy schreef:
Ze zeggen dat vriendschap ook een vorm van 'liefde' is naar elkaar. Of ik nu vrienden ken die ik uit een vorig leven heb gekend weet ik niet. Maar ben wel blij dat ik ze nu ken. :)

Maar wat bedoeld je vriend precies met 3 ware liefdes? Iets als: Familie, vriendschap en partner?


Partner (;

en sowiso is vriendschap ook een vorm van liefde en 'een relatie' met die persoon hebben, ookal is dat dan "maar" op vriendschapsvlak (:

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 05-09-2013, 17:46:01 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik weet niet echt wat ik hier kan posten, anders dan 'nee'.
Het hele idee van soulmates, ik zie er geen enkele logica in. Aan het begin van een relatie hebben we allemaal het idee dat het zo goed klikt, en dat er niemand anders op de wereld is met wie je het zo goed kunt vinden! Maar is dat zo? Of voelt het alleen maar zo?

Hoe groot is de kans dat jouw soulmate, één persoon van de 7 miljard op deze planeet, in het dorp verderop woont? Dat is voor mij gewoon te vergezocht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 05-09-2013, 18:01:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Omdat je sterk gelooft in de toevalligheid der dingen Tom? :)

Er zijn veel mensen die geloven dat we voor ons geboorte kiezen bij wat voor mensen we terecht komen met een hoge waarschijnlijkheid de soulmates weer te vinden in het volgende leven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 05-09-2013, 18:42:09 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
MichielvT schreef:
Omdat je sterk gelooft in de toevalligheid der dingen Tom? :)

Er zijn veel mensen die geloven dat we voor ons geboorte kiezen bij wat voor mensen we terecht komen met een hoge waarschijnlijkheid de soulmates weer te vinden in het volgende leven.


Bij deze sluit ik me aan bij Michiel (;

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 22:34:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
JennJawbreaker schreef:
MichielvT schreef:
Omdat je sterk gelooft in de toevalligheid der dingen Tom? :)

Er zijn veel mensen die geloven dat we voor ons geboorte kiezen bij wat voor mensen we terecht komen met een hoge waarschijnlijkheid de soulmates weer te vinden in het volgende leven.


Bij deze sluit ik me aan bij Michiel (;


Als je er zelf voor kiest waar je geboren word hoezo worden sommige mensen dan bij de meest vreselijke ouders terecht of in het meest vreselijke leefklimaat?

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 22:41:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Misoyama schreef:
JennJawbreaker schreef:
MichielvT schreef:
Omdat je sterk gelooft in de toevalligheid der dingen Tom? :)

Er zijn veel mensen die geloven dat we voor ons geboorte kiezen bij wat voor mensen we terecht komen met een hoge waarschijnlijkheid de soulmates weer te vinden in het volgende leven.


Bij deze sluit ik me aan bij Michiel (;


Als je er zelf voor kiest waar je geboren word hoezo worden sommige mensen dan bij de meest vreselijke ouders terecht of in het meest vreselijke leefklimaat?

Uit pure objectiviteit kun je stellen dat sommige mensen hiervoor kiezen. Dat heeft met karma te maken. Je krijgt namelijk niet wat je wilt, maar waarvan je zelf van overgoten bent. Hoe dat in elkaar zit is een heel verhaal op zich. :')


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 22:46:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Waarom 3?
Waarom niet 1, 10, 2000?


Ik denk gewoon dat er best veel mensen zouden zijn die erg goed bij je passen, maar het grootste deel daarvan nooit ontmoet omdat je in en ander land woont enz.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 06-09-2013, 22:57:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
MichielvT schreef:
Misoyama schreef:
MichielvT schreef:
Omdat je sterk gelooft in de toevalligheid der dingen Tom? :)

Er zijn veel mensen die geloven dat we voor ons geboorte kiezen bij wat voor mensen we terecht komen met een hoge waarschijnlijkheid de soulmates weer te vinden in het volgende leven.


Uit pure objectiviteit kun je stellen dat sommige mensen hiervoor kiezen. Dat heeft met karma te maken. Je krijgt namelijk niet wat je wilt, maar waarvan je zelf van overgoten bent. Hoe dat in elkaar zit is een heel verhaal op zich. :')


Maar dan heb je het toch eigenlijk niet echt meer voor het kiezen?
Hypothetisch gezien:
Als je kiest om vlakbij je soulmates te wonen en je hebt een slechte karma en dus kom je in een ander gebied terecht en vind je ze nooit in het leven.

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 07-09-2013, 07:33:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Man in black schreef:
Ik denk gewoon dat er best veel mensen zouden zijn die erg goed bij je passen, maar het grootste deel daarvan nooit ontmoet omdat je in en ander land woont enz.
Zo denk ik er ook over. Misschien zelfs met iedereen, het hangt er ook vanaf op welk moment in je leven.

Misoyama is op gang in dit topic!
Benieuwd waar dat heen gaat :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 07-09-2013, 14:26:53 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Man in black schreef:
Waarom 3?
Waarom niet 1, 10, 2000?


Ik denk gewoon dat er best veel mensen zouden zijn die erg goed bij je passen, maar het grootste deel daarvan nooit ontmoet omdat je in en ander land woont enz.

Daarnaast zijn mensen vaak erg gesloten en hebben vrij snel een oordeel klaar. Ik denk ook dat veel mensen veel meer bij elkaar passen dan ze aanvankelijk denken, of bij elkaar kunnen passen als ze niet te veel waarde gaan hechten aan eigenbelang.
Een belangrijk probleem waar veel mensen mee zitten, met name in het begin van het leven is dat het komt uit een gevoel om een leegte in jezelf te vullen. Wat er dus gebeurt is dus niet echt liefde, maar consumeren. Het komt dan ook vaak voor dat zodra mensen niet meer in een relatie zijn dat ze zich er vreselijk onder voelen. Daarvoor in de plaats komt dan iets anders om te consumeren, denk aan: Eten, roken, drugs, gamen, etc.

Echte liefde gaat om onvoorwaardelijk te geven, geen verwachtingen te hebben en aangenaam verrast te zijn zoveel er voor terug te krijgen.
Als je geeft zonder wat terug te verwachten kun je ook niet teleurgesteld raken. Liefde is daarom ook niet een vanzelfsprekendheid als je in een relatie zit.

Misoyama schreef:
Maar dan heb je het toch eigenlijk niet echt meer voor het kiezen?
Hypothetisch gezien:
Als je kiest om vlakbij je soulmates te wonen en je hebt een slechte karma en dus kom je in een ander gebied terecht en vind je ze nooit in het leven.

Kiezen doe je eigenlijk in het leven. Door te begrijpen dat je invloed hebt op de huidige gebeurtenissen (geloof me, hier volledig grip op krijgen is lastig) kun je zelf sturing hieraan geven. Karma slaat zich op als energie en als herinneringen die toon geven aan jou toekomstige keuzes. Echter het is mogelijk je Karma volledig te resetten. Dit kan door Kundalini te starten. Kundalini is een proces waarbij al je chakra's worden opgeschoond en daarmee alle karma neutraliseert. Wat er dan dus gebeurt is dat met deze nieuwe neutrale karma je zelf kan kiezen wat je doet in het leven, in plaats van gestuurd te worden door je karma. Dit even in het kort gezegd.
Sommige mensen krijgen spontaan een Kundalini ervaring en leren pas veel later dat het dit proces was. Er zijn ook zat mensen waarbij het was gestart en tot aan hun dood niet wisten wat dit was. Kundalini kan ook worden geforceerd, maar dit is vaak niet zo'n goed idee omdat als er grote blokkades in je zijn (bijvoorbeeld angsten die je niet kan loslaten) dan zal de Kundalini heel lang bij je aanwezig blijven en voelen als vlammen die je blijven branden. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die 10 jaar lang met een aanwezige Kundalini zaten en daardoor vanwege de pijn niet konden werken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 07-09-2013, 15:10:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
MichielvT schreef:
Uit pure objectiviteit kun je stellen dat sommige mensen hiervoor kiezen. Dat heeft met karma te maken. Je krijgt namelijk niet wat je wilt, maar waarvan je zelf van overgoten bent. Hoe dat in elkaar zit is een heel verhaal op zich. :')


Indd, dat denk ik ook dat je er zelf voor kiest,
ik denk dan eerder dat het om levels gaat, hoe meer je meemaakt in 1 leven, en hoe meer je doorstaat via je geluk/ongeluk in de levens je kiest.. hoe sneller je de dingen leert en snapt en hoe sneller je 'tripjes naar de wereld', het menselijke leven, gedaan kan zijn, en je ziel gewoon in rust kan "verdergaan" :)

maar dit is waar ik in geloof natuurlijk..

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 07-09-2013, 16:07:41 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
je kiest er misschien voor op ziel niveau maar je bent er eigenlijk niet vet mee op lichaamlijk en emotioneel niveau.

Uiteindelijk heeft je ziel gekozen voor je ouders je ervaringen enz.... Maar als je dan hier op aarde een "hard" leven hebt lijkt je wel niet zo vet veel met de keuze van je ziel. Oke je groeit en leert maar wie zegt dat je niet zonder die ervaringen kan leren wat je te leren hebt?????
Wie zegt dat je niet even ver zou geraakt zijn door een ander leven te hebben.

Dat mensen niet meer weten wat liefde is is een en al een feit. Maar weinig mensen geven om niks terug te verwachten. Weinig mensen hebben die kunst onder de knie. Mochten we dat wel hebben zouden veel problemen hier wel opgelost worden.
Je krijgt wat je geeft word heel veel gezegt. Maar is dat ook een feit dat zo is....
Je kan jezelf letterlijk leeg geven en niks terug verwachten maar dan blijf je wel leeg achter......

Of je kan geven aan de juiste mensen die je evenveel of meer terug geven.....

Niet?

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 ware liefdes?
BerichtGeplaatst: 09-09-2013, 06:38:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
MichielvT schreef:
Echte liefde gaat om onvoorwaardelijk te geven, geen verwachtingen te hebben en aangenaam verrast te zijn zoveel er voor terug te krijgen.
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl