Interessant topic
!
Tut schreef:
Oordelen over spiritualiteit
Uiteraard wordt hier minder snel over geoordeeld dan elders. Dit is een spiritueel forum, de mensen die hier komen zijn op zijn minst geïnteresseerd in spiritualiteit en staan er dus ook open voor.
Maar ook hier moet het niet al te gek worden. Geesten, aura's, telepathie, heldervoelendheid? Geen probleem. Gevechten met demonen, vuurballen schieten, wereldleiders ten val brengen? Rijp voor de psychiatrie.
Ook lijkt er (bij sommigen) een onwil te bestaan om verklaringen voor bepaalde zaken te zoeken buiten het bovennatuurlijke. Men staat wel open voor verklaringen die 'paranormaal' zijn, maar de meer aardse verklaringen wijst met op voorhand af.
Daarnaast moet je het vooral niet wagen om NIET in paranormale zaken te geloven, dat is schijnbaar een doodzonde.
De mensen hier op het forum hebben minder snel een (negatief) oordeel over spirituele en paranormale zaken, dat ben ik wel met je eens. Ook wel logisch, want het is een spiritueel forum. Hier melden zich over het algemeen mensen aan die geïnteresseerd zijn in spiritualiteit. Ik ben zelf heel kritisch en niet zo bezig met spiritualiteit trouwens, dus ik neem de meeste dingen hier met een korreltje zout.
Ik ben blij dat de meeste mensen hier over het algemeen redelijk nuchter zijn en niet alles wat hier op het forum wordt gedropt voor waar aannemen. Gekkies die over vuurballen en wereldleiders/maffe complotten posten worden over het algemeen niet echt serieus genomen. Eén keer wilde iemand een draak op me afsturen en mijn ziel uit mijn lichaam zuigen; hoe geschift en ver heen ben je dan? Ik probeer zelf altijd om topics met een dubieuze inhoud op een respectvolle (jaja, zo ben ik) manier te ontkrachten. Soms ben ik toch een beetje bang dat mensen meegaan in alle gekte.
Citeer:
Oordelen over zaken in het algemeen
Hierin zie ik geen verschil met de rest van het land. Sommige mensen reageren lief, geduldig en begripvol, anderen reageren fel, kritisch en keihard, weer anderen wisselen het af, afhankelijk van de periode in de maand. In het uiterste geval (dit is dus echt een uitzondering!) heb ik meegemaakt dat mensen begonnen met pesten, anderen zwartmaken, chanteren en bedreigen.
Yup, over het algemeen is het hier best gewoontjes. Over niet-spirituele zaken wordt op dezelfde manier geoordeeld als op andere plekken.
Bunny schreef:
Hmm ik heb een aantal dingen gelezen op het forum en sommigen zijn begripvol maar anderen ook heel fel . Dat merk ik wel vooral als het gaat om " mentally ill" nou heb ik zelf autisme maar goed dan lees ik bijvoorbeeld iets erover en dan zie ik dat sommigen " stereotyp" denken zoals dat sommige gewoon echt " ziek " zijn bij wijze van . En dan zie ik het woord " geesteziek " en dat is totaal uit den boze bij mij . Wij mensen zijn niet ziek het is geen ziekte of heb ik soms koorts? Mensen die het een ziekte noemen zijn zelf bij " wijze" van " ziek " en ik kwam ook laatst een autist tegen die zei dat hij " ziek " was . NEE we zijn niet " ziek" we hebben alleen iets mentaal waardoor sommige dingen moelijker zijn . En over dat " stereotyp" dan bedoelen ze het klassiek autisme maar zo zijn we niet allemaal je hebt zoveel verschillende vormen , Klassiek Autisme , Asperger , PPD - NOS , MCDD . En ze zijn verwant aan elkaar maar ook allemaal anders . Autisten zijn ook mensen , en ik ik ben Proud to be Aut . Ja ik ben hier heel fel in , omdat ik zat ben dat we op een bepaalde manier worden genoemd of iets in die trant . En dat vind ik heel echt heel erg en dan denk ik " ik ben geen autist maar zij zijn dat " Dat vind IK .
Autisme staat op dit moment geregistreerd als een stoornis; sla de DSM er maar op na. Is het echt zo erg om dat labeltje te hebben of 'ziek' te zijn? Je zegt dat autisten mentaal iets hebben, waardoor dingen moeilijker zijn - hoe zou je dit dan omschrijven i.p.v. ziekte/stoornis? Stoornis betekent gewoon dat er geestelijk sprake is van een afwijking (dit is precies wat jij beschrijft). Volgens mij doel jij meer op de lading van de woord ziekte/stoornis, als ik je tekst zo lees. Het zou trouwens wel fijn zijn als anderen zich wat meer zouden verdiepen in bepaalde stoornissen; als je iemand vraagt een autist te omschrijven dan komt het nog iets te vaak neer op een contactgestoorde en absoluut niet-sociale persoon die heel goed is in wiskunde.
Ciske schreef:
(Y)
Verklaar u nader
?
Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.PS Haters gaan haten!