Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-11-2024, 20:44:11

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-01-2014, 20:26:58 
Elf
Elf

Onlangs kwam ik 'm weer eens tegen in een topic, de stelling dat “mensen op dit forum je niet zo snel zullen veroordelen”. Een andere stelling die ik vaak tegenkom, is dat mensen op dit forum ruimdenkender zijn (oh, vandaar dat wij niet zo snel oordelen natuurlijk)
Iedere keer dat ik die stellingen lees, verbaas ik me er een beetje over omdat het voor mijn gevoel niet klopt. Daarom ben ik benieuwd hoe mijn mede-forummers dit ervaren.

Hoe denken jullie erover? Oordelen de mensen op dit forum minder snel dan de rest van het land of is er geen verschil?

Ik zal aftrappen maar bij het antwoord moet ik onderscheid maken tussen oordelen over spiritualiteit/paranormale zaken en oordelen in het algemeen.

Oordelen over spiritualiteit
Uiteraard wordt hier minder snel over geoordeeld dan elders. Dit is een spiritueel forum, de mensen die hier komen zijn op zijn minst geïnteresseerd in spiritualiteit en staan er dus ook open voor.
Maar ook hier moet het niet al te gek worden. Geesten, aura's, telepathie, heldervoelendheid? Geen probleem. Gevechten met demonen, vuurballen schieten, wereldleiders ten val brengen? Rijp voor de psychiatrie.

Ook lijkt er (bij sommigen) een onwil te bestaan om verklaringen voor bepaalde zaken te zoeken buiten het bovennatuurlijke. Men staat wel open voor verklaringen die 'paranormaal' zijn, maar de meer aardse verklaringen wijst met op voorhand af.

Daarnaast moet je het vooral niet wagen om NIET in paranormale zaken te geloven, dat is schijnbaar een doodzonde.

Oordelen over zaken in het algemeen
Hierin zie ik geen verschil met de rest van het land. Sommige mensen reageren lief, geduldig en begripvol, anderen reageren fel, kritisch en keihard, weer anderen wisselen het af, afhankelijk van de periode in de maand. In het uiterste geval (dit is dus echt een uitzondering!) heb ik meegemaakt dat mensen begonnen met pesten, anderen zwartmaken, chanteren en bedreigen.

Maar de meeste mensen zijn gewoon lief hoor :heart: Net als in de rest van het land.

Nu jullie :)

BerichtGeplaatst: 03-01-2014, 20:51:37 
Elf
Elf

Hmm ik heb een aantal dingen gelezen op het forum en sommigen zijn begripvol maar anderen ook heel fel . Dat merk ik wel vooral als het gaat om " mentally ill" nou heb ik zelf autisme maar goed dan lees ik bijvoorbeeld iets erover en dan zie ik dat sommigen " stereotyp" denken zoals dat sommige gewoon echt " ziek " zijn bij wijze van . En dan zie ik het woord " geesteziek " en dat is totaal uit den boze bij mij . Wij mensen zijn niet ziek het is geen ziekte of heb ik soms koorts? Mensen die het een ziekte noemen zijn zelf bij " wijze" van " ziek " en ik kwam ook laatst een autist tegen die zei dat hij " ziek " was . NEE we zijn niet " ziek" we hebben alleen iets mentaal waardoor sommige dingen moelijker zijn . En over dat " stereotyp" dan bedoelen ze het klassiek autisme maar zo zijn we niet allemaal je hebt zoveel verschillende vormen , Klassiek Autisme , Asperger , PPD - NOS , MCDD . En ze zijn verwant aan elkaar maar ook allemaal anders . Autisten zijn ook mensen , en ik ik ben Proud to be Aut . Ja ik ben hier heel fel in , omdat ik zat ben dat we op een bepaalde manier worden genoemd of iets in die trant . En dat vind ik heel echt heel erg en dan denk ik " ik ben geen autist maar zij zijn dat " Dat vind IK .

BerichtGeplaatst: 03-01-2014, 21:16:48 
Groentje
Groentje

Bunny schreef:
Hmm ik heb een aantal dingen gelezen op het forum en sommigen zijn begripvol maar anderen ook heel fel . Dat merk ik wel vooral als het gaat om " mentally ill" nou heb ik zelf autisme maar goed dan lees ik bijvoorbeeld iets erover en dan zie ik dat sommigen " stereotyp" denken zoals dat sommige gewoon echt " ziek " zijn bij wijze van . En dan zie ik het woord " geesteziek " en dat is totaal uit den boze bij mij . Wij mensen zijn niet ziek het is geen ziekte of heb ik soms koorts? Mensen die het een ziekte noemen zijn zelf bij " wijze" van " ziek " en ik kwam ook laatst een autist tegen die zei dat hij " ziek " was . NEE we zijn niet " ziek" we hebben alleen iets mentaal waardoor sommige dingen moelijker zijn . En over dat " stereotyp" dan bedoelen ze het klassiek autisme maar zo zijn we niet allemaal je hebt zoveel verschillende vormen , Klassiek Autisme , Asperger , PPD - NOS , MCDD . En ze zijn verwant aan elkaar maar ook allemaal anders . Autisten zijn ook mensen , en ik ik ben Proud to be Aut . Ja ik ben hier heel fel in , omdat ik zat ben dat we op een bepaalde manier worden genoemd of iets in die trant . En dat vind ik heel echt heel erg en dan denk ik " ik ben geen autist maar zij zijn dat " Dat vind IK .

(Y)

BerichtGeplaatst: 03-01-2014, 22:24:56 
Feniks
Feniks

Interessant topic :D!
Tut schreef:
Oordelen over spiritualiteit
Uiteraard wordt hier minder snel over geoordeeld dan elders. Dit is een spiritueel forum, de mensen die hier komen zijn op zijn minst geïnteresseerd in spiritualiteit en staan er dus ook open voor.
Maar ook hier moet het niet al te gek worden. Geesten, aura's, telepathie, heldervoelendheid? Geen probleem. Gevechten met demonen, vuurballen schieten, wereldleiders ten val brengen? Rijp voor de psychiatrie.

Ook lijkt er (bij sommigen) een onwil te bestaan om verklaringen voor bepaalde zaken te zoeken buiten het bovennatuurlijke. Men staat wel open voor verklaringen die 'paranormaal' zijn, maar de meer aardse verklaringen wijst met op voorhand af.

Daarnaast moet je het vooral niet wagen om NIET in paranormale zaken te geloven, dat is schijnbaar een doodzonde.

De mensen hier op het forum hebben minder snel een (negatief) oordeel over spirituele en paranormale zaken, dat ben ik wel met je eens. Ook wel logisch, want het is een spiritueel forum. Hier melden zich over het algemeen mensen aan die geïnteresseerd zijn in spiritualiteit. Ik ben zelf heel kritisch en niet zo bezig met spiritualiteit trouwens, dus ik neem de meeste dingen hier met een korreltje zout.

Ik ben blij dat de meeste mensen hier over het algemeen redelijk nuchter zijn en niet alles wat hier op het forum wordt gedropt voor waar aannemen. Gekkies die over vuurballen en wereldleiders/maffe complotten posten worden over het algemeen niet echt serieus genomen. Eén keer wilde iemand een draak op me afsturen en mijn ziel uit mijn lichaam zuigen; hoe geschift en ver heen ben je dan? Ik probeer zelf altijd om topics met een dubieuze inhoud op een respectvolle (jaja, zo ben ik) manier te ontkrachten. Soms ben ik toch een beetje bang dat mensen meegaan in alle gekte.
Citeer:
Oordelen over zaken in het algemeen
Hierin zie ik geen verschil met de rest van het land. Sommige mensen reageren lief, geduldig en begripvol, anderen reageren fel, kritisch en keihard, weer anderen wisselen het af, afhankelijk van de periode in de maand. In het uiterste geval (dit is dus echt een uitzondering!) heb ik meegemaakt dat mensen begonnen met pesten, anderen zwartmaken, chanteren en bedreigen.

Yup, over het algemeen is het hier best gewoontjes. Over niet-spirituele zaken wordt op dezelfde manier geoordeeld als op andere plekken.
Bunny schreef:

Autisme staat op dit moment geregistreerd als een stoornis; sla de DSM er maar op na. Is het echt zo erg om dat labeltje te hebben of 'ziek' te zijn? Je zegt dat autisten mentaal iets hebben, waardoor dingen moeilijker zijn - hoe zou je dit dan omschrijven i.p.v. ziekte/stoornis? Stoornis betekent gewoon dat er geestelijk sprake is van een afwijking (dit is precies wat jij beschrijft). Volgens mij doel jij meer op de lading van de woord ziekte/stoornis, als ik je tekst zo lees. Het zou trouwens wel fijn zijn als anderen zich wat meer zouden verdiepen in bepaalde stoornissen; als je iemand vraagt een autist te omschrijven dan komt het nog iets te vaak neer op een contactgestoorde en absoluut niet-sociale persoon die heel goed is in wiskunde.
Ciske schreef:
(Y)

Verklaar u nader :P?

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 03:01:22 
Gids
Gids

Inderdaad een interessant onderwerp. Herinner me eens terug te komen op een betere tijd. Jeweetwel, als het geen 3 uur 's nachts is :C

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 03:02:18 
Elf
Elf

Tom schreef:
Inderdaad een interessant onderwerp. Herinner me eens terug te komen op een betere tijd. Jeweetwel, als het geen 3 uur 's nachts is :C

+1

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 17:50:39 
Gids
Gids

In mijn ervaring oordelen de mensen op dit forum wel degelijk minder snel dan ik op de meeste andere plekken gewend ben.
Ik merk van mezelf ook wel dat ik mede dankzij dit forum veel minder snel oordeel als mensen anders over dingen denken, en daar ben ik blij mee :)
Het is zeker zo dat mensen het nier meteen aannemen als je beweert dat je een engel bent die de wereld komt bevrijden van demon en wat dan ook, maar de reactie is lang niet zo heftig als op andere plaatsen.
Tut schreef:
Hier ben ik het mee oneens.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat iemand er een groot probleem van maakte dat ik ergens niet in geloofde. Bij foto readings en problemen met geesten enzo geef ik altijd aan dat ik er zelf niet in geloof, maar dat ik gewoon mee doe of probeer te helpen. Mijn readings en posts worden dan toch geaccepteerd.

Over niet spirituele zaken is het inderdaad een beetje hetzelfde. Ook hier stelt niet iedereen mijn liefde voor Justin Bieber op prijs :(

Bunny schreef:
Hmm ik heb een aantal dingen gelezen op het forum en sommigen zijn begripvol maar anderen ook heel fel . Dat merk ik wel vooral als het gaat om " mentally ill" nou heb ik zelf autisme maar................................
Ik heb je topic nog eens doorgelezen, maar ik zie geen felle reacties. Je bent erg (echt extreem) verdedigend over een onderwerp waar niemand aanvalt. Er zitten genoeg mensen van dit forum in de zorg. Ik heb het gevoel dat je een probleem maakt van niets?

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 18:04:04 
Elf
Elf

Ik zit zelf ook in de zorg en je kunt niet in mijn hoofd kijken maar dit is mijn mening en daar blijf ik bij aangezien ik zat ben dat mensen oordelen . Look at the real world my friend .

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 18:22:13 
Elf
Elf

Tom schreef:
Tut schreef:
Hier ben ik het mee oneens.
Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat iemand er een groot probleem van maakte dat ik ergens niet in geloofde. Bij foto readings en problemen met geesten enzo geef ik altijd aan dat ik er zelf niet in geloof, maar dat ik gewoon mee doe of probeer te helpen. Mijn readings en posts worden dan toch geaccepteerd.

Mkay, verschillende ervaringen. Hoe vaak mij niet is medegedeeld dat ik op moet bokken van dit forum, als ik toch niet in geesten geloof. Dat is overigens wel steeds minder geworden.

Citeer:
Over niet spirituele zaken is het inderdaad een beetje hetzelfde. Ook hier stelt niet iedereen mijn liefde voor Justin Bieber op prijs :(

:ahh: Ik juich je liefde voor Justin Bieber toe!

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 18:25:42 
Elf
Elf

Blackbird schreef:
Bunny schreef:

Autisme staat op dit moment geregistreerd als een stoornis; sla de DSM er maar op na. Is het echt zo erg om dat labeltje te hebben of 'ziek' te zijn? Je zegt dat autisten mentaal iets hebben, waardoor dingen moeilijker zijn - hoe zou je dit dan omschrijven i.p.v. ziekte/stoornis? Stoornis betekent gewoon dat er geestelijk sprake is van een afwijking (dit is precies wat jij beschrijft). Volgens mij doel jij meer op de lading van de woord ziekte/stoornis, als ik je tekst zo lees. Het zou trouwens wel fijn zijn als anderen zich wat meer zouden verdiepen in bepaalde stoornissen; als je iemand vraagt een autist te omschrijven dan komt het nog iets te vaak neer op een contactgestoorde en absoluut niet-sociale persoon die heel goed is in wiskunde.

Bunny, heb je ook zo'n moeite met de term 'stoornis'?

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 18:26:18 
Feniks
Feniks

Bunny schreef:
Ik zit zelf ook in de zorg en je kunt niet in mijn hoofd kijken maar dit is mijn mening en daar blijf ik bij aangezien ik zat ben dat mensen oordelen . Look at the real world my friend .

Blijf dan vooral je mening dumpen en kijk niet naar de ideeën en interpretaties van anderen. You go girl :D!

Ga je nog in op mijn post? Ik ben wel benieuwd naar jouw kijk en sta wel open voor een discussie; een mening verkondigen en vervolgens alles veroordelen en wegwuiven is zo gemakkelijk.

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.

PS Haters gaan haten!

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 18:49:22 
Gids
Gids

Bunny schreef:
Afbeelding

Maar zie je niet in dat het weinig zin heeft om hier te klagen over iets wat wij niet verkeerd doen? Wij oordelen niet, dus waarom behandel je ons alsof we dat wel doen?
Ik geef jou toch ook niet de schuld van iets wat mensen mij in de 'real world' aandoen?

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 18:50:51 
Elf
Elf

Citeer:
Het is vooral het " ziekte " woord en dat is precies wat ik bedoel ze kijken naar het stereotype en niet naar het andere , en dat ben ik zo zat . Echt zat en bij mij zijn het vooral de kleine dingen niet zo goed gaan de details . Ze kijken te vaak van " die is niet sociaal" maar dat ben ik wel . En mensen oordelen te snel ! En mensen realiseren niet dat dat ENORM veel pijn doet . Ze weten niet hoe dat is als je je onbegrepen voelt . En hoe dat aankomt . Voor anderen is mijn mening mischien extreem . Maar het is de keiharde waarheid . En daarom blijf ik er ook bij .

BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 19:19:39 
Elf
Elf

Mensen hier oordelen naar mening wel degelijk minder snel.
Ik ben zelf hier echt al veel mensen tegengekomen waar ik goed mee kon praten zonder dat er dingen raar gevonden worden. Andersom zijn die mensen er ook wel, maar minder volgens mij. In elk geval minder dan de mensen die ik om mij heen in het echt ken. Er zitten hier ook zeker mensen die wat sneller oordelen, maar er zijn hier meer mensen die niet tot weinig oordelen dan ik in mijn omgeving vindt.
:)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama

BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 18:44:16 
Groentje
Groentje

Niemand heeft mij hier tot nu toe veroordeelt hier of dat ik gezien had dat iemand anders iemand veroordeelde, wat mij eigenlijk heel erg verbaasde. Want als je naar andere forums gaat, gebeurt er niks anders dan elkaar afkraken, daarom is dit wel een chille forum :p En sowieso denk ik dat mensen hier weten dat iemand iets niet met opzet zegt. Iemand die iets 'verkeerds' zegt heeft dat gedaan omdat hij zo is opgevoed en beïnvloed door omstandigheden die hem deden lijden tot het gene te zeggen. Als je hierin verdiept dan is de toekomst voorspelt en heeft niemand controle op wat je doet eigenlijk. Zo denk ik erover teminste :p

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00