Haha, je zou het in een soap kunnen veranderen, klinkt ingewikkeld ja.
Goed dat je vriend ervan weet, dan is daar dus openheid over.
Cleo schreef:
Tom schreef:
Ik vind het daarmee verder niet raar dat zij niet weet dat jij iets voor haar voelt als jij 9 jaar ouder bent en een vriend hebt. Zelf zie ik mensen van 9 jaar ouder ook niet als, uh, 'mogelijke kandidaten'. Snap je?
Nee, mijn vriend is 13 jaar ouder dan ik, toen we een relatie kregen was ik minderjarig, ik snap je totaal niet.
Ik bedoel niet dat een leeftijdsverschil verkeerd is, zolang de liefde van twee kanten komt vind ik het best. Misschien kun je het ook niet snappen aangezien je relaties met leeftijdverschillen gewend bent. Maar persoonlijk kijk ik heel anders naar iemand van mijn leeftijd (ik ben 23, laat ik zeggen vrouwen van 18-30) dan mensen die buiten die groep vallen. Daar bedoel ik dus niet mee dat het verkeerd is of niet mag, alleen dat ik gewoon niet naar die mensen kijk als ... date material? Mijn zusje heeft best leuke vriendinnetjes, maar die zijn allemaal 17 volgens mij, en daar heb ik al moeite mee. Dus ik denk dat het gewoon een kwestie is van, jij ziet een groot leeftijdsverschil als normaal, en ik ben dat niet gewend in mijn omgeving.
Snap je ook niet wat ik bedoel als ik zeg dat het feit dat jij al een relatie zit, haar misschien het idee geeft dat je niet beschikbaar wil zijn voor haar? Want ik weet niet echt hoe ik dat kan uitleggen. Misschien is het bij jullie ook normaal om mensen die al in een relatie te zitten als beschikbaar te zien, dat weet ik niet. Maar als mijn vader niet met mijn moeder getrouwd zou zijn, maar een vriendin zou hebben, dan zou ik die vriendin niet als optie zien.
Hoe zit het met de moeder van het meisje? Niet dat het uitmaakt, ik ben gewoon benieuwd. Je hoeft het niet te vertellen als je niet wil.
Cleo schreef:
Tom schreef:
Maarja. Ik vind dat je niet eens zo over haar mag denken terwijl je nog in een relatie zit.
Het één sluit het ander voor mij niet uit, ik snap niet waarom ik onze relatie daarvoor zou moeten verbreken. Ik probeer mijn emoties te interpreteren en ze te begrijpen. Als ik over haar denk dan heeft dat meer met haar te maken dan met mijn gevoelens.
Oké. Voor mij wel, meningsverschil denk ik tussen ons.
Bij mij komt het over alsof je hem voor lief neemt als je over haar denkt.
Ik ben wel heel erg van de monogamie, als dat het goede woord is.
Hoe je het aanpakt is aan jou, ja. Iemand zomaar kussen, daar heb je inderdaad wel ballen voor nodig
Succes ermee. Zelfs als ze je afwijst, denk ik dat die duidelijkheid je goed zal doen.