Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 14:41:40

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wicca
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 23:00:19 
Elf
Elf

wie van julie is wicca? en wat vinden je ouders ervan?
IKzelf verdiep me erg in wicca, k lees er veel over etc...
van mn moeder mag k zelfs wicca worden, omdat ze er in geloofd.
en omdat ze mij geloofd :D als k zeg ik ken aura's zien, dan gelooft ze het enzo..
Hoe denken julie ouders over wicca/spiritualiteit? :)

Berichtenonderwerp: Re: wicca
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 23:25:22 
Reus
Reus

Wicca is voor mij een moeilijk onderwerp. Ik ben er erg in geinteresseerd, maar durf niet. Dat heeft alles te maken met een vorig leven. Maar daar ga ik nu even niet verder op in.

Mijn ouders en spiritualiteit.....
Voor mijn vader is het een ver van z'n bed show. Mijn moeder staat er wel voor open.
Heeft ook wat cursussen gedaan (Touch for Health o.a.) en is naar lezingen geweest van Richard Krebber (ja, daar is-ie weer).
Door haar ben ik Reiki gaan doen en door de Reiki is het eea losgekomen. En door de lezingen van Richard ben ik een cursus bij hem gaan volgen en ben ik in contact met Peter (paranormaal genezer) en Richard gekomen.

Met mijn moeder kan ik goed over dingen praten. Ze begrijpt niet alles, maar luistert wel en vraagt ook naar van alles.

Groetjes Amanda

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 11:32:05 
Kabouter
Kabouter

ik zelfs interreseer me er in in wicca
maar geen van beide ouders staan er open voor ze verbieden het zelfs voor me ze weten wat het inhoud en daardoor word ik goed in de gate gehouden, maarja heb ik geluk da ze niet zo slim waren om mij een pc op me eigen kamer te geven.
ik kan bijv niet mer riuelen en sabats enzo meedoen helaas maar ik probeer wel me er goed mogelijk zover ik kan bereiken met me ouders erbij erin te verdiepen.
ook de spiritualiteit is lastig voor mij daar ben ik pas een paar weekjes mee bezig gehouden dus moet alles nog echt ervaren en leren ( een echte beginnelingetje dus) maargoed ben nog jong kan nog ver komen :D
marietjuh

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 11:59:28 
Feniks
Feniks

Tja wicca..

Ik weet niet aan de ene kant wil ik er open voor staan aan de andere kant ben ik er bang voor en helemaal omdat momenteel iemand die ik ken zwarte magie blijkt te gebruiken.. ben daargewoon doodsbang voor :oops:

Mijn ouders.. haha.. moeilijk verhaal.

Moeder: ze staat ervooropen.. heeft zelf al eens een ervaring gehad (geen leuke) met haar opa die terug kwam.. Ze staat gelukkig wel open voor mijn fratsen s'nachts als ik weer eens iedereen wakker gil haha. :P

Vader: staat er absoluut niet voor open. Onzin en fabeltjes. Tis een hoop toevallgheden en aanelkaar verzonnen onzin.. tja.. ik ga er verder niet op in.. gewoon maar laten gaan. Het komt door zijn opvoeding dat weet ik want hij heeft zich zo'n beetje van elk geloof afgekeerd...

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 19:41:32 
Reus
Reus

Wicca vind ik een prachtig basisgeloof, een met de natuur leven etc. Maar de regeltjes die er aan vast zitten, zoals al die spreuken, perse een altaar met een kaars, een steen en een kom water (ik noem maar even wat) vind ik niet lekker aanvoelen.

Maar bepaalde dingen gebruik ik dan weer wel uit de wicca (of druïdisme, wat ook een natuurreligie is, deze staan erg dicht bij elkaar)

Ik pik er gewoon uit mee wat ik goed vind voelen voor mezelf. En verder, zou ik mezelf nooit een label opplakken zoals wicca

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 20:18:55 
Kabouter
Kabouter

carina wat ik altijd heb geleerd is dat je je eigen geloof moet aan nemen waar jij je prettig bij voelt als je dingen pikt zou ik maar zo zeggen van wicca enzo dat is prima jij gelooft erin en daar kan niemand tegenop
zolang jij er maar goed bij voelt

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 22:57:11 
Reus
Reus

Daarom marietje, iedereen heeft zijn eigen waarheid ;)

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 23:02:52 
Overlaatst was ik bezig over wicca en het geen dat daar bij aansluit tegen mijn ouders, of om te zeggen ik probeerde eigelijk een conversatie te houden... Nu ja ik werd gewoon weggelachen door m'n ouders... :cry:

BerichtGeplaatst: 16-01-2005, 17:43:38 
Reus
Reus

Hallo, ik ben Kim en ik ben Heks.

Het klinkt raar, mensen krijgen verkeerde associaties, maar ik noem mezelf Heks. Geen wicca...ik heb geen altaar, doe haast geen echte rituelen, maar voel mezelf toch heks (nogmaals geen wicca).

Wicca word je ook niet zomaar. Dat gaat gepaard met opleiding en inwijding. Dat is een echte manier van leven volgens de maan en de natuur. Daar moet je maar et zin in hebben om jezelf daar echt helemaal aan te wijden.

Duik gewoon de biliotheek eens in en lees misschien om te beginnen het boek Heks van Susan Smit eens (zie ook onder>Boeken). Dat is een makkelijk te lezen boek en misschien wordt je er wijzer van.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 16-01-2005, 21:12:47 
Elf
Elf

Kim dr verhaal had mijn verhaal kunnnen zijn :wink:

BerichtGeplaatst: 17-01-2005, 13:07:51 
Dwerg
Dwerg

Ik zelf heb me heel erg verdiept in Wicca en heb ook heel veel boeken !! Maar ik voel me zelf er niet voor om me in te gaan wijden !! Er staan nuttige dingen in maar ik wil me zelf niet in een groepje plaatsen !! En tegenwoordig is iedereen die denkt dat hij een wiccaboek gelezen heeft gelijk een wicca is alleen helaas zo gaat het niet *er hebben er genoeg bij mij op school gezeten en nu nog* Dusja ik denk dat je eerst alles goed moet doorlezen voor je zegt dat je wicca bent !! Ik vind het mooi maar idd zoals carina al zei de regeltjes die er aan vast zitten dat trekt mij ook niet !! En bovendien moet je met spreuken goed uit kijken !! in 3 voud komt het trug !! zelfs al is het een goede spreuk !! Nee daar waag ik me liever niet aan !! Al vind ik kaarsen spreuken wel weer leuk !! maar liefdes spreuken waag ik me niet aan !! :wink: En ik heb bovendien toch al een vriend :D

BerichtGeplaatst: 17-01-2005, 18:38:12 
Feniks
Feniks

wat ik heb met wicca is dat ik er vrij weinig over weet. Als ik me bedenkt met covens enzo en spreuken en rituelen dan denk ik weer een beetje anstig erover.. maar als je bedenkt van het gewone van heksen enzo.. dan voel ik me er wel weer thuis bij.
tis heel dubbel... en denk vooral omdat mensen zo raar doen over heksen dat ik me er nooit helemaal in heb durfen verdiepen. Misschien eens nuttig om dat te gaan doen :)

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 17-01-2005, 19:43:33 
Groentje
Groentje

Ik ben wel heks denk ik dat het heet maar geen wicca, ik heb boeken gelezen over wicca en hoewel ik het heel interessant vind is het gewoon net niet iets voor mij. Wat ik nu doe lijkt er best een beetje op maar het geeft mij een veel beter gevoel omdat ik er begeleiding bij krijgt van tja geesten, zielen ik weet niet precies wat het goede woord is.

mijn moeder gelooft helemaal niet in het spirituele maar is altijd wel nieuwschierig waar ik nu weer mee bezig ben, mijn moeder heeft me toch sowiezo altijd wel gesteund in alles wat ik doe of ze het er nu mee eens is of niet

liefs india :hart:

BerichtGeplaatst: 05-02-2005, 12:00:28 
Dwerg
Dwerg

Ik hou me (nog) niet zo bezig met wicca, omdat ik
denk dat het me niet zo trekt. Ik haat het als je
allemaal regels ergens voor moet hebben enzo.

Ik hou mezelf eerst nog ff bezig met spiritualiteit,
enne ik heb het me ouders nog niet eens vertelt
en dat ga ik ook niet doen want ik weet hun reactie
tog al :cry: . Dat is wel jammer want er is maar
een iemand waarmee ik over 'dit' soort dingen praat
en dat is de vriendin van mijn broer, maar die zie ik
bijna nooit dus...

Het is best moeilijk als je niemand(persoonlijk) kent
die zich ermee bezig houd, want als je vragen hebt
kun je niet zomaar even met iemand een gesprek
er over beginnen :(

Liefs I Feel

BerichtGeplaatst: 09-02-2005, 08:12:42 
Dwerg
Dwerg

Ik heb me moeder vorige week voor het eerst verteld over tarot dat ik daar mee bezig ben!! Ze moest er om lachen en vond het gelukkig niet erg ze vroeg zelfs of ik een keertje voor haar wilde leggen !! Alleen tjaah de rest zal wel moeilijk worden want me moeder houd er allemaal niej zo van !! Maar het viel me wel reuze mee dat ze tarot niet zo erg vond

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00