Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 02-01-2025, 18:23:45

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: schaam me om nederlander te zijn
BerichtGeplaatst: 23-12-2005, 14:06:50 
Kabouter
Kabouter

Ik wordt niet snel boos of verdrietig maar ik begin steeds meer boosheid te voelen wanneer ik weer iets lees over de acties van mevrouw Verdonk. Nu net lees ik weer dat ze niets doet met de brief die ondertekend is door 70 gemeenten over het op straat zetten van deze mensen. Ik heb afgelopen schooljaar een studieproject gedaan bij een afdeling van vluchtelingenwerk utrecht. Deze afdeling houd zich bezig met jongeren die hier als minderjarige gekomen zijn en nu de leeftijd van 18 gepasseerd zijn. Ik heb hier verhalen gehoord en dossiers gelezen waardoor ik mij diep schaam dat we hier in het vijf na rijkste land van de wereld zo met mensen om durven te gaan. En het lijkt maar niet te stoppen. Hoe egoistisch is dit land geworden. Vooral als ik me dan bedenk dat Verdonk is verkozen tot beste politicus van het jaar. Mijn ongeloof is groot. Wat hard, kil en koud land is nederland geworden.

Dit moest ik ff kwijt.

edger

BerichtGeplaatst: 23-12-2005, 14:39:21 
Groentje
Groentje

Hoe herkenbaar... :cry: ik kan er soms ook verdrietig van worden. Mensen hebben respect voor Verdonk, onbegrijpelijk.

Laatst is een 'vriendin' terug naar Afganistan gestuurd, echt een heel slim meisje. Ze moest terug naar een gebied waar de normen en waarden van de Taliban nog gelden, zonder electriciteit, het gebied dat twee maanden later door aardbevingen getroffen werd. Wanneer er een man om haar hand zou komen vragen zou een weigering de dood van haar ouders betekenen. Zou Verdonk echt niet weten waar ze zo'n meisje heen stuurt, of wilt ze het niet weten...
En hoe hypciet, eerst Ayce en haar familie in Afganistan droppen en er vervolgens een leger achteraan willen sturen...

En zo zijn er vast nog veel meer voorbeelden.

Iedereen wordt steeds rechtser, opperen dat 'buitenlanders' die een misdaad plegen terug naar eigen land moeten mag ineens tijdens Maatschappijles op school.

Wat heeft iedereen toch? Oogkleppen op ofzo!

Ik denk dat het belangrijk is dat we niet met de 'groep' mee gaan. Als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden (he Rita!) zou het stukken beter zijn.

BerichtGeplaatst: 23-12-2005, 21:14:27 
Dwerg
Dwerg

Ik ben het eens met zonne. Laat iedereen verantwoordelijkheid nemen voor zijn eigen denken en doen, ga niet mee met de groep.

Leer te accepteren wat niet kunt veranderen.....

We kunnen protesteren, maar dat wordt toch genegeerd. What goed around comes around. Misschien niet nu maar ooit.

Laten we hopen op een meer 'menselijke' regering binnekort....

Laten we allen positieve gedachten sturen naar hen die deze nu heel hard nodig hebben.

~x~

BerichtGeplaatst: 24-12-2005, 03:17:01 
Nimf
Nimf

Sorry...!?
Geworden...!?
Always was...

Oogkleppen?
No sj*t!
Ik ga mij verder ook niet uiten over de gemiddelde intelligentie van dit land en het bewustzijn van de mensen hier in dit land waar ik en mijn pa het dikwijls over hebben.

Deze realisatie / opvatting komt ook totaal niet schokkend over op mij.
Niettemin is het gewoon erg maar dan ook erg triest om te lezen.
Zo zou je een hele rits aan andere zaken in dit topic kunnen belichten over andere zaken waar je ook paf van staat betreft bepaalde zaken in dit land.

Maar bekijk het positief: Je bent een van de mensen die dit realiseert, en je er voor afschuwt.
One man can make a difference.
Alleen de gedachten kracht al, het bewustzijn hiervan.

Het is gewoon een feit dat de grootste minkukkels en losers gek genoeg (waar dan ook ter wereld) aan de top staan met veel macht en invloed op de rest van ons.
Ironisch... maar helaas waar.

BerichtGeplaatst: 24-12-2005, 15:55:10 
Kabouter
Kabouter

Schaam me om nederlander te zijn... Waarom ga je dan niet heel snel verhuizen en een andere nationaliteit aannemen als je je zo schaamt...

Sorry hoor, maar ik ben het helemaal met je eens dat er een stel minkukels rondlopen hier in nederland.. Maar ik schaam me er niet voor nederlander te zijn.. Schaam me wel voor mensen die hier grote beslissingen nemen in dit land..

Maar een betere wereld begint bij jezelf.. dus daar begin ik dan maar mee..

BerichtGeplaatst: 29-12-2005, 00:09:14 
Dwerg
Dwerg

ik ben af en toe bang om nederlander te zijn, mag dat ook? als er een groepje van die arme hier geboren en getogen mensen uit andere landen" in groepjes mijn buurt onveilig maken en aan meisjes zitten die daar dus niet van gediend zijn...

dan ligt elke andere open! :)

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 10:26:38 
Reus
Reus

Het mes snijdt altijd aan 2 kanten.
Wat Verdonk doet ben ik het allerminst mee eens.

Maar wat tommy zegt vind ik ook absoluut niet kunnen.
En ik ben het ook met Seren eens.

Waarom?

Omdat ik vind dat veel allochtone mensen op een negatieve manier profiteren van de vrijheid in Nederland.
Veel, niet allemaal natuurlijk.
Maar die mensen krijgen veel vrijheid en nemen nog een beetje meer.
Denken dat ze alles kunnen maken.
Dát vind ik niet kunnen. En die mensen mogen ze van mij ook terugsturen.

De mensen die wel de moeite nemen om te functioneren binnen de maatschappij, en dan bedoel ik gewoon leven zoals de gemiddelde mens, prima. Die zijn van harte welkom!
En dan bedoel ik niet volledig leven als Nederlander, maar je gewoon aan de wet houden, moeite doen om een baan te vinden of een studie te doen, andere mensen respecteren, maar ook je cultuur in ere houden, dat niet (laten) vergeten.

Het zou toch van de zotte zijn als wij als vluchteling in een ander land zo zouden doen als dat hier in Nederland gebeurt?

Op mijn werk is 50% allochtoon. Geweldige mensen zijn dat. Ik heb veel respect voor hen en wat ze bereikt hebben.
En des te kwader maak ik me dan om de mensen die er een potje van maken.

Veel mensen zullen het wel niet met me eens zijn, maar zo denk ik erover.

BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 10:38:13 
Dwerg
Dwerg

ik sluit me bij amandaplease aan

dan ligt elke andere open! :)

BerichtGeplaatst: 15-01-2006, 19:55:29 
Groentje
Groentje

weet je iedereen zit maar te zeuren over buitenlanders hier en daar maar er zijn ook rotte appels onder de nlers.

ik hoef me niet te schamen voor het nederlander zijn ik ben er niet echt een ik woon hier en draag ook de nationaliteit maar deze deel ik met de duitse nationaliteit. jaren ben ik bang geweest om niet mezelf te mogen zijn maar nu ben ik trots op het feit dat ik in duitsland geboren ben.

soms schaam ik me wel eens voor wat men in den haag beslist. ik ben het er met jullie eens als men een gezin terug wil sturen waarvan de meeste kids in nl geboren zijn of mensen die hard werken en die zich heel goed hebben aan gepast. die vind ik niet meer dan welkom hier in het land. zij laten zien dat ze willen en dat ze geaccepteerd willen worden.

wat betreft de niet werkende soos trekkende overlast bezorgende buitenlanders tja heel kort maar krachtig opruimen die zooi.

hier in nl hebben alle buitenlanders voorrang op heel veel voorzieningen neem bijv een uitkering wij moeten alle tijd nemen en geduld hebben terwijl het bij eenh kleurling niet zo gaat.

zo denk ik momenteel aan een aan mezelf veel gestelde vraag::: hoe komen die turkse vrouwen altijd aan de nieuwste kinderwagens?
om maar eens iets geks te noemen. dit is nog maar een klein voorbeeld van hoe oneerlijk ons landje is.

liefs jesje

ps ik accepteer mensen zoals ze zijn maar men kan ook te ver gaan.

BerichtGeplaatst: 16-01-2006, 15:16:48 
Dwerg
Dwerg

als men vraagt waar ik geboren ben is het nedereland.
maar wat ik ben is mezelf en geen nederlander ben mezelf en boeit me niks wat anderen zeggen of denken . (tenzij het van mensen zijn die dicht bij mestaan)

het gaat er toch om wat jij doet en niet een ander ??? of zie ik dat verkeert ?? wil je de verantwoording op je nemen neem deze mensen in huis die je lief hebt lijkt me dan :)
en dat elke buitenlander niet lief is en zich niet aanpast .....tja daar zal ook wel een reden voor zijn laat hun vind ik denk je dat ze zich druk maken over een ander ... nee dus ik maak me niet druk om hun
en tja de mensen die het goed doen zijn de lul door andermans gedrag maar eerlijk mensen komt dit niet voor bij elk mens dat de een de lul is van een ander zijn gedrag ? en niet allen bij buitenlanders

dus heb je wat tegen de mensen die de keuze moeten maken om mensen weg testuuren verbeter hun dan neem deze mensen in huis en help hun de dank die jij van hun zal krijgen beloont meer dan wat dan ook

maar vind er over zeuren en zeggen dat kan toch niet en niks doen eraan net zo erg

liefs avatar

BerichtGeplaatst: 16-01-2006, 23:27:17 
Reus
Reus

dus heb je wat tegen de mensen die de keuze moeten maken om mensen weg testuuren verbeter hun dan neem deze mensen in huis en help hun de dank die jij van hun zal krijgen beloont meer dan wat dan ook

maar vind er over zeuren en zeggen dat kan toch niet en niks doen eraan net zo erg

liefs avatar

Wordt erg druk in mijn flatje dan ;)

Nee hoor, ik snap je punt.
Sommige Nederlanders zijn net zo erg. Ben ik helemaal met je eens.
Die mogen ze wat mij betreft net zo goed het land uitzetten.

Ik voel me ook geen Nederlander, ik voel me mens.
En als mens zijn leef je met elkaar en voor elkaar.
In welk land dan ook.
Mensen die dat niet doen, daar heb ik niks mee.
Of ze nou wit, bruin, zwart of voor mijn part blauw zijn ;)

En ja, dat is makkelijk gezegd achter de pc vandaan.
We kunnen niet allemaal een wereldverbeteraar zijn, maar aan de andere kant, een betere wereld begint bij jezelf :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00