Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 22:43:47

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Medium
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 19:15:00 
Kabouter
Kabouter

Ik las op KH (andere forum waar k lid van ben)iets over een medium....
lees maar ns http://www.kelclub.nl/kletshoekje/viewtopic.php?t=148

Hoe denken jullie over een medium eigelijk??
Ik geloof er wel in een vriendin van Deborah die dr moeder is ook een medium maar ik heb nog nooit wat gedaan....
Mischien dat ik dat nog wel een keer laat doen...
K hoor jullie mening graag.

Berichtenonderwerp: Re: Medium
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 19:31:44 
Feniks
Feniks

hey,,,

ik kan het niet openen haha maar wil je wel mijn mening geven :wink:

Mijn mening is dat je toch wat voorzichtig moet zijn. Je hebt mensen die uit je vrage/problemen etc een lekker slaatje willen slaan en vragen nogal bedragen.. je hebt ook mensen die je echt willen helpen en een redelijke prijs vragen of niks.
Tja, je leest vaak die berichten in de krant... medium.... voor al uw vragen en antwoorden over pensioen/studie/werk/examen etc.. 100% antwoord en raad...

Raad kan je niemand geven evenals een duidelijk antwoord. Een sugestie kan je doen maar ik heb vaak wel zoiets van.. laat iemand zelfoplossend zijn. Op mijn vorige studie spw was dit als zelfprobleemoplossend ofzo bedacht. Je kreeg een probleem, en moest dit gaan uitwerken.. het beste was om de client zelf naar de oplossing te laten zoeken. Hem steunen kon of een beetje aansturen of aanwijzingen geven. Maar een medium is denk ik niet de juist aangewezen persoon om te zeggen wat je MOET doen...

Persoonlijk ga ik ook liever naar iemand die reclame maakt van mond tot mond dan iemand die echt reclame maakt via een krant.. Uit mijn omgeving blijkt wel dat daar nogal wat fakers in zitten zeg maar.. heel jammer maar ja dat was in de middeleeuwen al zo..
maar ik denk zelf dat iemand die gewoon goed is wat medium betreft al die reclame niet nodig heeft... als je goed bent komen mensen vanzelf wel naar je terug.

Dit is mijn visie.. ben benieuwd naar wat je ervan vind en hoe anderen erover denken..

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 20:26:48 
Elf
Elf

dagmar die link doet t niet, mensen moeten zich inloggen, :wink:
wat ik over mediums denk::
Als ik naar een medium gaat, luister ik vooral naar mijn intuitie,
die vertelt me al snel of die medium nep is, of iemand is met mediamieke gaven, die anderen ermee kan helpen, Ik geloof/voel ookwel dat char.. van de tv echt is, aangezien ik r boeken heb doorgebladerd, en een beetje heb gelezen,
Ikzelf heb een keer met een medium gesproken, en die gaf me alleen raad, en ze zei zelf, ik ben geen god, en ken dus ook niet alles, omdat sommigen mensen dit wel van haar verwachtten.. ze durfde toe te geven dat zij ookweleens fouten maakt, en dat vind ik juist goed, want sommigen willen geld geld geld, en geven hun fouten nooit toe.....

Ik heb ook mediums gezien die hadden gezegd dat mediteren slecht is, vooral met muziek, volgens mijn gevoel is dat geen echt medium/ziener dan :P 8)

BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 21:33:19 
Een vriend/kennis van mij is medium, en die gebruikt dat om mensen en dieren te genezen. Hij heeft mijn paard al vrij vaak behandelt, en altijd gelijk gehad. Maar het klopte ook altijd met mijn gevoel, hij bevestigde altijd wat ik al dacht, maar dan zonder dat hij wist dat ik dat dacht.

Zo'n gevoel moet ik altijd bij een medium hebben, en als er iets tegenstaat wat er gezegd wordt sluit ik me er ook altijd voor af en luister nog maar met een half oor. Maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen.

Eens per maand gaan we naar een vereniging waar elke keer een ander medium komt. Punt is dat als je een 'beurt' krijgt je de dingen eruit haalt die voor jou belangrijk zijn, je kan er veel over jezelf leren, maar je moet er niet naar gaan leven, als je begrijpt wat ik bedoel.

BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 02:25:54 
Nimf
Nimf

Mijn mening is dat je op je gevoel moet af gaan.
Ik was op een paranormaal beurs, en ben deze wel 3x afgelopen.
In de eerste plaats had ik niet serieus de intensie toen ik daar naar toe ging om naar een medium toe te stappen.
Maar... het leek me toch wel interessant.

Ik ben die toko wel 3x afgeweest en steeds liep ik langs een bepaalde stand waar een medium zat waar ik een goed gevoel bij kreeg.
Bij de rest had ik dus helemaal niks, en dat was er alleen maar langs lopen, niet eens uitgebreid observeren.

Bij het medium in kwestie (ze heet Dea...) heb ik de beste ervaring gehad die je maar kunt wensen als iemand zijnde met achterdochtigheid enz. vanwege de vele waarschuwingen omtrent mediums.

Toen deze beurs een tijdje later er weer was, was zij er ook.
Ook de tweede sessie was fantastisch, en desondanks de 100rden consulten, herkende ze me met een paar hintjes meteen weer!
Heel prettig!

In de eerste sessie wist ik sinds 22 jaar wie dus mijn gids was.
En met de tweede sessie hebben we bij gebabbeld, en ook de naam van mijn gids onthuld.
(Gewoon voor de fun... what's in the name? Je gids is je gids... ik heb ook sinds mensheugenis zonder haar "naam" met haar kunnen communiceren immers!)

Zo ver mijn persoonlijke ervaring!
And remember: Let your feeling/heart guide you! Dan komt het echt wel goed!
Zoveel fakers zijn er nu ook weer niet.
Maar ja... de slechte verhalen verspreiden zich veel makkelijker en sneller dan de positieve verhalen is mijn ervaring zowiezo betreft dit soort dingen! ;)

Wolf

BerichtGeplaatst: 16-01-2005, 11:56:25 
Groentje
Groentje

ik wil niet iets weten over mezelf maar over iemand die overleden is

BerichtGeplaatst: 24-01-2005, 15:07:30 
Kabouter
Kabouter

deborah schreef:
dagmar die link doet t niet, mensen moeten zich inloggen, :wink:
wat ik over mediums denk::
Als ik naar een medium gaat, luister ik vooral naar mijn intuitie,
die vertelt me al snel of die medium nep is, of iemand is met mediamieke gaven, die anderen ermee kan helpen, Ik geloof/voel ookwel dat char.. van de tv echt is, aangezien ik r boeken heb doorgebladerd, en een beetje heb gelezen,
Ikzelf heb een keer met een medium gesproken, en die gaf me alleen raad, en ze zei zelf, ik ben geen god, en ken dus ook niet alles, omdat sommigen mensen dit wel van haar verwachtten.. ze durfde toe te geven dat zij ookweleens fouten maakt, en dat vind ik juist goed, want sommigen willen geld geld geld, en geven hun fouten nooit toe.....

Ik heb ook mediums gezien die hadden gezegd dat mediteren slecht is, vooral met muziek, volgens mijn gevoel is dat geen echt medium/ziener dan :P 8)

Ken toch ook onder gast?? Of lukt dat nie?? Mmmm vaagjes normaal lukt dat wel.... Naja wel jammer :cry:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 24-01-2005, 15:35:13 
Reus
Reus

Zolang mensen al bestaan, bestaan er woorden om die mensen te herkennen. Ik vind niemand een medium en iedereen een medium.
Het is maar een benaming: net zoals klein of groot.

Het mediumschap is niet iets uitzonderlijks want iedereen kan het in principe. Nou zal President Bush zich daar bv niet zoveel aan hechten, maar misschien jij of ik wel.

Het draait gewoon om je Intuitie. Hoe erop af te stemmen, hoe te herkennen, en hoe te gebruiken.

Zolang je in jezelf gelooft kan je jezelf Sultan noemen, Elf of Heks. Het blijft wat het is.

Als ik dus in een telefoonboek op Medium zoek, zal ik daar eigenlijk harder om lachen, dan als ik via via te horen krijg dat ze iemand kennen die misschien je wat wijzer kan maken over bepaalde zaken.

Wordt niet afhankelijk van andermans kunnen, en nogmaals vertrouw op jezelf. Betekend niet dat je geen hulp mag vragen en krijgen. Dit is namelijk goed als je het even niet meer weet.

Dat zei Char zo grappig, word je afhankelijk, ga eerst professionele hulp zoeken en kom daarna maar terug.

Echt erkende mediums zul je vinden, door ook te luisteren naar jezelf..
heel belangrijk dus.

BerichtGeplaatst: 24-01-2005, 16:11:18 
Een medium moet niet alleen een gave hebben,
maar moet vooral met mensen kunnen omgaan,
en op een integere manier omgaan met de informatie die hij/zij ontvangt.
Sommige mediums zijn zo slordig, die vertellen alles wat ze zien,
zonder de gevolgen te beseffen, en zonder degenen die bij hun komen verder te begeleiden.
Een medium moet ook zelfkennis hebben, en weten of een bepaald gevoel
zuivere informatie is,
of voortkomt uit eigen angsten, vooroordelen en frustraties.
En verder ga ik echt stuiteren van al dan niet begaafde mensen die interessant esoterisch praten
maar h-e-l-e-m-a-a-l niks te melden hebben.
Grrr! ;)

Rada.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00