Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 04:34:41

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wel of geen psychokinese ???
BerichtGeplaatst: 16-12-2004, 14:14:25 
Elf
Elf

Ik heb het al een aantal keren meegemaakt dat er iets op de grond viel, zonder reden. Als ik in de beurt van een kast kom waar ik een aantal elven beeldje heb staan, gaat er bij eentje de vleugels flapperen. Ik heb het een keer gehad dat opeens alle electriciteit een seconde uitviel en daarna weer aansprong. Ook dat de lampen gaan knipperen. Altijd dezelfde lamp in de huiskamer. Deze knippert dan even en daarna niet meer. Dit heb ik nu ook bij een lamp op het werk gehad die in de wc hing, eerst knipperde hij en daarna niet meer toen ik de voor een tweede keer daar naar toe ging. Toen ik net de afstandbediening oppakte sprong de tv vanzelf naar een andere zender. Ik had geen knopjes ingedrukt ook niet per ongeluk met het oppakken. Op al deze momenten was ik niet kwaad, verdrietig etc. Gewoon ontspannen, zonder emoties. Alleen bij de afstandsbediening wilde ik de tv ook op een andere zender zetten, bij de andere dingen was ik niet met mijn gedachte bewust ergens mee bezig.

Ik vroeg me af of dit met psychokinese te maken heeft, of dat er andere verklaringen voor zijn.

En hoe weet je of je dit wel of niet hebt?

Berichtenonderwerp: Re: wel of geen psychokinese ???
BerichtGeplaatst: 16-12-2004, 14:16:47 
Reus
Reus

Het kan. Omdat het ook vanuit onbewuste emoties kan werken. Diep weggestopte dingen e.d.
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar dit is wat ik geleerd heb.
Dat zijn de zogenaamde Poltergeist symptomen.
Daar is genoeg van op internet te vinden.

BerichtGeplaatst: 16-12-2004, 16:14:39 
Reus
Reus

heet dat geen telekinese?

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 16-12-2004, 16:59:37 
Elf
Elf

Bij telekinese ben je bewust bezig met dingen ombuigen en verplaatsen. Ik moet ze beide in ieder geval nog eens opzoeken en goed uitpluisen wat het preciese verschil is.

BerichtGeplaatst: 16-12-2004, 18:55:08 
Nimf
Nimf

poltergeist amanda?...dus een energie buiten haar?
Ik heb geen idee, ben wel beniewd!

BerichtGeplaatst: 17-12-2004, 07:54:38 
Reus
Reus

Indira schreef:
poltergeist amanda?...dus een energie buiten haar?
Ik heb geen idee, ben wel beniewd!

Nee, een poltergeist fenomeen is (in de meeste gevallen) iets wat uit jezelf komt.
Heb even wat opgezocht hierover:

Het Poltergeists-fenomeen
Poltergeists zijn al een oud probleem, in 530 na Christus werd in het Romeinse rijk al vonden er al klopgeesten verschijnselen plaats. Bij poltergeist-activiteiten is er meestal sprake van rare geluiden, zoals geklop, getik en voetstappen. Ook het spontaan van plaats veranderen, bewegen, verdwijnen of verschijnen van verschillende voorwerpen hoort bij dit fenomeen. In vele gevallen loopt het uit tot vernielen van spullen. In vreemdere gevallen staan alle voorwerpen netjes in een rijtje in het midden van de huiskamer, teksten die spontaan op muren komen, voorwerpen die zonder vlammen verbranden of krassen op iemands lichaam.
De vraag is of deze dingen veroorzaakt wordt door levenloze zielen of door het onderbewustzijn. Als het bewuste gedeelte van de geest slaapt, komt het onderbewustzijn op gang. Dit kan vreemde activiteit doen ontstaan bij die mensen die bepaalde delen in de hersenen sterk ontwikkeld hebben, de pijnappelklier bijvoorbeeld. Deze zou volgens wetenschappers de oorzaak van paranormale activiteit zijn.
Ook zouden mensen onbewust psychokinetische energie kunnen opwekken door angst of spanningen. Dit wordt als hoofdoorzaak gezien voor het poltergeist probleem. Het poltergeist-gebeuren wordt tegenwoordig dan ook verklaard als het paranormaal uiten van een bang of gespannen persoon. De volgende dingen bevestigen deze theorie. Zoals A: Poltergeist komt het meest voor in gezinnen met tieners, in de pubertijd worden frustratie en spanningen meestal versterkt. En B: De gebeurtenissen spelen zich altijd af in de buurt van één bepaald persoon. De krachten zijn ook vaak op een of meerdere personen gericht. Denk maar aan krassen die spontaan op iemands lichaam verschijnen. Dit zou komen doordat iemand zo gefrusteerd is dat hij andere mensen spontaan, zonder die gene aan te raken, kan bezeren. De theorie die volhoudt dat het om kwaadaardige geesten gaat die opgeroepen zouden kunnen worden wordt vaak niet serieus genomen, omdat er veel meer bewijzen zijn voor de eerste theorie.

BerichtGeplaatst: 17-12-2004, 09:24:38 
Reus
Reus

haha ja zo heb ik dus een keer mn eigen poltergeistje lopen maken.. :?

BerichtGeplaatst: 17-12-2004, 09:58:09 
Elf
Elf

Zo erg is het nou ook weer niet. En aan een negatieve entiteit denk ik al helemaal niet, ik heb er geen angstgevoelens bij.

BerichtGeplaatst: 17-12-2004, 11:22:50 
Reus
Reus

waar ik dus mee wilde zeggen is, dat men zijn eigen angst projecteerd....

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00