Citeer:
Wikipedia wordt in universiteiten als een ongeldig bron gezien omdat het simpel weg niet betrouwbaar is. Het is zeer zeker een geldig argument. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen waarom. (Anders vraag aan je APA docent
)
Dat een universiteit aangeeft dat iets geen geldige bron is heeft niets te maken met het waarheidsgehalte van deze. Bij de universiteit is wiki vaak geen bron omdat wiki, vooral in het verleden, nooit zelf bronnen weergaf, en dus eigen een samenraapsel was van verscheidene ditjes en datjes zoals eventueel bedacht door de editors. Zoals je nu misschien is opgevallen, heeft wikipedia een strenger bronnenbeleid. Dat een bepaalde instelling (nu toevallig de universiteit) iets verbied heeft verder niets met bijvoorbeeld SJ te maken; dat is iets voor je eigen studie.
Citeer:
Het is maar goed dat sommige mensen genoeg fantasie hebben, dan kun je de fenomenen tenminste op verschillende (nog niet geteste) manieren interpeteren ipv doorzetten op de al geteste (maar hoeft nog niet altijd kloppend te zijn) manieren. Ik zeg niet dat jij ongelijk hebt, maar ik zeg ook niet dat je gelijk hebt. Hetzelfde doe ik met mijn eigen gedachte. Beide zijn even waar als onwaar. Het is dat eigenlijk de topic starter alleen weet wat er precies aan de hand is geweest. Wij interpreteren, gokken wat er gebeurd kan zijn. Bedenk dat spiritueel en wetenschap prima hand in hand kan gaan.
Die laatste zin is een discussie apart, en eigenlijk irrelevant voor dit gesprek.
Je relaas voor deze uitspraak is natuurlijk vrij vanzelfsprekend en hier ben ik het dus ook mee eens.
Citeer:
Zolang je zelf blij bent met wat je fantasie voorschoteld, zie ik het probleem niet.
Voor de een is zijn fantasie wat gevaarlijker dan voor de ander. Ligt aan de persoon. Voor veel personen op SJ is hun fantasie niet iets dat ze echt vooruit helpt.
Citeer:
En yep, ik weet wat sleeping paralysis is.
Het is zelfs in occulte/spirituele contexten te gebruiken en te interpeteren als de fase tussen slapen/wakker zijn als dusdanig dat je astraal projecteerd.
Dat laatste is vooral wat mysticisme voor diegenen die hier behoefte aan hebben. Er zijn 1001 verklaringen voor alle dingen te vinden liggend aan welke ideeen je persoonlijk wel of niet voor waar ziet.