Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 08-01-2025, 06:32:08

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: verbonden
BerichtGeplaatst: 05-07-2007, 08:29:04 
Nimf
Nimf

Nog even wat meer over psychokinese.

War je eigenlijk heel direct mee bezig bent, is werken met energie. Je beinvloed de energiestromen.
Dat die energie-beinvloeding zich richt op een specifiek onderdeel staat daar los van. (overigens is dat ook een aanduiding dat deze kinese-vormen -in principe- wel kunnen bestaan -zeker in de beleving van de gebruiker- maar zoals zo vaak gewoon neerkomt op energie-gebruik/beinvloeding)

Dat betekend dus altijd dat je energie verplaatst van de ene naar de andere plaats, je kunt namelijk in principe wel energie vernietigen of aanmaken maar praktisch gezien druist dat in tegen de natuur en lijkt het mij in ieder geval erg onwaarschijnlijk.

Dat betekend dat als je op de ene plaats bv de wind tempert, ergens anders bv de wind toeneemt (of een andere reactie ontstaat).
Het is dan ook sterk de vraag of je door op die wijze te handelen, niet alleen ingaat tegen de natuur (die altijd evenwicht nastreeft) maar gelijktijdig ook de ene groep mensen een levenservaring onthoudt en die een andere groep mensen (ongewenst) oplegt.
Hierin is al meteen zichtbaar dat het 'hebben/bezitten' van een dergelijke gave tot enorme verantwoordelijkheden leidt voor de toepasser ervan.

In ieder geval moet nooit vergeten worden dat we de natuur wel kunnen gebruiken (ook misbruiken maar dat is minder positief) maar nooit naar onze hand kunnen zetten.

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 05-07-2007, 09:36:43 
Reus
Reus

Heb het gelezen ..

(y) Helemaal mee eens DT (y)

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...

BerichtGeplaatst: 05-07-2007, 11:31:10 
Groentje
Groentje

DT schreef:
Toch nog even reageren:

Alle vormen die hier genoemd worden, vallen gewoon onder de telekinese (eigenlijk: psychokinese) ofwel 'het beinvloeden / bewegen op afstand door middel van geestkracht".
Dat er een verdere onderverdeling is gemaakt, staat daar geheel los van, de overkoepelende term blijft Psychokinese.

Overigens vraag ik mij wel af, wat het nut zou zijn van beheersing van vuur, water of wind (of wat dan ook)

Watermeisje zei:

Citeer:
het lukt me al een koude damp te kmaken tussen mijn handen!

Dat zou ik graag eens zien gebeuren ...

Athena zei:

Citeer:
ik denk dat als je het echt graag wilt, je het ook gewoon zo kunt..

en Matoax:
Citeer:
Als je iets echt wilt en echt probeert te geloven in jezelf, dan lukt het je!

waarop Liesje relativeert:
Citeer:
Morgen maar eens proberen te vliegen

Tja, je kunt natuurlijk alles wel willen maar dat maakt echt nog niet dat je het ook kunt, zelfs niet dat je het kunt leren. Er is wat meer nodig dan simpel 'willen' en 'geloven in jezelf'.
Daarbij: Als je heel sterk geloofd dat je het kunt, kan het in je eigen beleving wel werkelijkheid worden maar dat is 'beleving'en dus geheel iets anders dan de 'werkelijkheid'. Vandaar ook mijn vraag of ik (wij? meer gegadigden? Ja: Liesje in ieder geval) het graag een keer willen zien gebeuren.

Overigens bericht Matoax nog:

Citeer:
Telekinese is mij een paar keer gelukt, terwijl ik daar minder aanleg voor heb dan voor andere 'gaves.'

Hetgeen impliceert dat hij/zij meerdere gaves heeft. Mag ik vragen welke dat zijn?

Watermeisje geeft daarna aan:

Citeer:
zal ik doen!

en wil dus blijkbaar een demonstratie geven.
Nu nog een afspraak maken: Ik ben in ieder geval van de partij!

Groet, Nico

misschien weet je het al maar grapje denk j e nu echt dat ik een demonstratie ga geven ben nog volop aan het oefenen doe jij het maar eens op 3dagen ofzo

BerichtGeplaatst: 05-07-2007, 13:10:06 
Nimf
Nimf

Dag Watermeisje,

blijkbaar heb ik je reactie dan verkeerd geinterpreteerd.
Je zei als antwoord op een vraag van Liesje mbt een demonstratie:

Citeer:
zal ik doen!

en ik ging er dus van uit dat je bedoelde een demonstratie te zullen doen.

Ik begrijp nu dat je er pas 3 dagen mee bezig bent? Of begrijp ik dat ook verkeerd?
Want 3 dagen ... en dan nu al conculderen dat je telekinetisch begaafd bent? Is dat niet iets of wat prematuur?

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 05-07-2007, 16:45:43 
Groentje
Groentje

DT schreef:
Dag Watermeisje,

blijkbaar heb ik je reactie dan verkeerd geinterpreteerd.
Je zei als antwoord op een vraag van Liesje mbt een demonstratie:

Citeer:
zal ik doen!

en ik ging er dus van uit dat je bedoelde een demonstratie te zullen doen.

Ik begrijp nu dat je er pas 3 dagen mee bezig bent? Of begrijp ik dat ook verkeerd?
Want 3 dagen ... en dan nu al conculderen dat je telekinetisch begaafd bent? Is dat niet iets of wat prematuur?

groet, Nico

neen met die gave ben ik al langer bezig ik ben nog maar paar dagen bezig met de kinese

BerichtGeplaatst: 06-07-2007, 09:23:29 
Dwerg
Dwerg

DT schreef:

groet, Nico

watermeisje schreef:
neen met die gave ben ik al langer bezig ik ben nog maar paar dagen bezig met de kinese

Dus als ik je goed begrijp ben je al langer bezig (hoe lang als ik vragen mag?) met telekinese, en maar een paar dagen met cryokinese..
En blijkbaar (want dat schrijf je) heb je nu al resultaten..die je alleen niet wilt laten zien..waarom niet?! Lijkt me erg interessant!

BerichtGeplaatst: 06-07-2007, 14:29:21 
Groentje
Groentje

Esha schreef:
DT schreef:

groet, Nico

watermeisje schreef:

Dus als ik je goed begrijp ben je al langer bezig (hoe lang als ik vragen mag?) met telekinese, en maar een paar dagen met cryokinese..
En blijkbaar (want dat schrijf je) heb je nu al resultaten..die je alleen niet wilt laten zien..waarom niet?! Lijkt me erg interessant!

wil het gewoon niet ik kan dat toch alleenals er niemand is want ik moet helemaal 'leeg' zijn vanbinnen en ik kan dat niet als er mensen kijken

BerichtGeplaatst: 06-07-2007, 17:15:58 
Nimf
Nimf

Tja ...

Dus eigenlijk "beweer" jij iets en iedereen moet maar klakkeloos aannemen dat het ook zo is?

Ik ben geen fervent voorstander van 'wetenschap' of 'wetenschappelijk onderzoek' maar als je iets 'beweert' te kunnen lijkt het mij dat je dat ook 'hard moet kunnen maken' ofwel moet kunnen laten zien.
Anders moeten we voorlopig maar even aannemen dat het uitsluitend in jouw werkelijkheid bestaat ...

Geeft wel te denken ...
Waarom meldt je het, waarom beweer je het te kunnen, wat is de reden dat je eerst je aandacht op jezelf vestigd en daarna terugkrabbelt als er gevraagd wordt om het eens te tonen.
Wat is het 'voordeel' dat je denkt hiermee te behalen, wat heb je hier zelf aan? Je had kunnen verwachten dat deze vragen zouden komen. Dus blijkbaar is er iets anders dat je met het posten van jouw bewering wilt bereiken. Misschien even minder tijd gebruiken om te 'oefenen' met cryokinese en alle andere 'gaven' en even stil te staan bij je motivatie.

Helaas komt dit veelvuldig voor en verbetert het niet bepaald het geloof van buitenstaanders in het paranormale ...

Maar goed ... als jij geloofd dat je het kunt (en wellicht in jouw werkelijkheid ook kunt) vind ik het prima. Het is echter als gespreks onderwerp nu wel erg vaag, zweverig en vooral ongeloofwaardig geworden.

NB:
Het was mooi geweest als je het gekund had en had kunnen demonstreren. Voor zover mij bekend, zou je de eerste mens zijn die cryokinese beheerst.
Er zijn een stuk of 2 dames uit het vroegere Rusland die telekinese beheersten (uitstekend beschreven in een boek dat "Parapsychologie achter het ijzeren gordijn" heet, ergens rond de 80-er jaren) Daarnaast een 3-tal gevallen uit Amerika (zelfde periode, de naam van het boek weet ik niet meer) En nog 1 geval uit Italie (ook die periode, beschreven in het boek "Parapsychologie" van van Praag). In hetzelfde boek beschrijft van Praag ook mooie gevallen van Telekinese onder de naam Poltergeist, waarbij puberende jongeren betrokken zijn.
Andere vormen van Psychokinese (zoals Cryokinese en Pyrokinese en dergelijke) zijn nog nergens gesignaleerd (althans voor zover mij bekend)
Helaas bezit ik de boeken niet meer anders had ik wat meer gegevens kunnen plaatsen.

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 06-07-2007, 17:21:34 
Groentje
Groentje

DT schreef:
Tja ...

Dus eigenlijk "beweer" jij iets en iedereen moet maar klakkeloos aannemen dat het ook zo is?

Ik ben geen fervent voorstander van 'wetenschap' of 'wetenschappelijk onderzoek' maar als je iets 'beweert' te kunnen lijkt het mij dat je dat ook 'hard moet kunnen maken' ofwel moet kunnen laten zien.
Anders moeten we voorlopig maar even aannemen dat het uitsluitend in jouw werkelijkheid bestaat ...

Geeft wel te denken ...
Waarom meldt je het, waarom beweer je het te kunnen, wat is de reden dat je eerst je aandacht op jezelf vestigd en daarna terugkrabbelt als er gevraagd wordt om het eens te tonen.
Wat is het 'voordeel' dat je denkt hiermee te behalen, wat heb je hier zelf aan? Je had kunnen verwachten dat deze vragen zouden komen. Dus blijkbaar is er iets anders dat je met het posten van jouw bewering wilt bereiken. Misschien even minder tijd gebruiken om te 'oefenen' met cryokinese en alle andere 'gaven' en even stil te staan bij je motivatie.

Helaas komt dit veelvuldig voor en verbetert het niet bepaald het geloof van buitenstaanders in het paranormale ...

Maar goed ... als jij geloofd dat je het kunt (en wellicht in jouw werkelijkheid ook kunt) vind ik het prima. Het is echter als gespreks onderwerp nu wel erg vaag, zweverig en vooral ongeloofwaardig geworden.

NB:
Het was mooi geweest als je het gekund had en had kunnen demonstreren. Voor zover mij bekend, zou je de eerste mens zijn die cryokinese beheerst.
Er zijn een stuk of 2 dames uit het vroegere Rusland die telekinese beheersten (uitstekend beschreven in een boek dat "Parapsychologie achter het ijzeren gordijn" heet, ergens rond de 80-er jaren) Daarnaast een 3-tal gevallen uit Amerika (zelfde periode, de naam van het boek weet ik niet meer) En nog 1 geval uit Italie (ook die periode, beschreven in het boek "Parapsychologie" van van Praag). In hetzelfde boek beschrijft van Praag ook mooie gevallen van Telekinese onder de naam Poltergeist, waarbij puberende jongeren betrokken zijn.
Andere vormen van Psychokinese (zoals Cryokinese en Pyrokinese en dergelijke) zijn nog nergens gesignaleerd (althans voor zover mij bekend)
Helaas bezit ik de boeken niet meer anders had ik wat meer gegevens kunnen plaatsen.

groet, Nico

och gelooft wa ge wilt ik kan da en mij makkt het niets uit of ge da niet gelooft of wel ik weet het zeker gij niet

ohja en ik ga stoppen op deze site dus nix meer sturen antwoord toch niet

BerichtGeplaatst: 06-07-2007, 17:26:27 
Nimf
Nimf

Je krijgt niet de aandacht die je zocht?

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 07-07-2007, 19:06:37 
Groentje
Groentje

hoi iedereen,

ik heb al een tijdje gezocht over informatie (en vooral feiten) van telekinesis.

ben er veel mee bezig geweest, en een tijdje gedacht dat ik echt controle had over bepaalde dingen. maar uiteindelijk ben ik me een tijd op andere dingen moeten gaan concentreren (school).
ik ben er sinds kort trug mee bezig, maar het lukt niet meer zoals vroeger. ik vraag me af hoe dat komt..

en mocht iemand een foto/filmpje hebben van zijn eigen "krachten" hebben zou ik het graag zien

groetjes, Adamite

BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 17:32:40 
Groentje
Groentje

Adamite schreef:
hoi iedereen,

ik heb al een tijdje gezocht over informatie (en vooral feiten) van telekinesis.

ben er veel mee bezig geweest, en een tijdje gedacht dat ik echt controle had over bepaalde dingen. maar uiteindelijk ben ik me een tijd op andere dingen moeten gaan concentreren (school).
ik ben er sinds kort trug mee bezig, maar het lukt niet meer zoals vroeger. ik vraag me af hoe dat komt..

en mocht iemand een foto/filmpje hebben van zijn eigen "krachten" hebben zou ik het graag zien

groetjes, Adamite

sorry wil je wel helpen maar mag/gaat niet 1heb geen camera of cam en 2mag niet van ouders duh

BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 18:42:46 
Groentje
Groentje

wel spijtig,
maar ik vindt het al heel fijn om iemand gevonden heeft die het echt kan, dat neemt wel wat twijfels bij me weg :) .

groetjes, Adamite

BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 21:25:01 
Groentje
Groentje

Adamite schreef:
wel spijtig,
maar ik vindt het al heel fijn om iemand gevonden heeft die het echt kan, dat neemt wel wat twijfels bij me weg :) .

groetjes, Adamite

waarom zou het niet gaan? :wink:

BerichtGeplaatst: 12-07-2007, 11:35:13 
Nimf
Nimf

Goh ...
Watermeisje schreef:
Citeer:
ohja en ik ga stoppen op deze site dus nix meer sturen antwoord toch niet

Toch maar gebleven? Fijn zo, dan hebben we nog kans dat e ons overtuigt van ons ongelijk en jouw gelijk tav de door jou 'beheerste' psychokinese-vorm.

Adamite schrijft:

Citeer:
en mocht iemand een foto/filmpje hebben van zijn igen "krachten" hebben zou ik het graag zien

Ik ben dus niet de enige die hierom vraagt. Het antwoord van Watermeisje is dan opeens:
Citeer:
sorry wil je wel helpen maar mag/gaat niet 1heb geen camera of cam en 2mag niet van ouders duh

Dus voor een camera zou je het wel kunnen? Dan stellen we je toch een camera ter beschikking ... Maak jij een filmpje en wij bekijken het. Simpel.

Dan antwoord Adamite tot mijn verbazing:

Citeer:
maar ik vindt het al heel fijn om iemand gevonden heeft die het echt kan, dat neemt wel wat twijfels bij me weg .

Waaruit ik dan concludeer dat Adamite wel erg makkelijk tevreden te stellen is: beweer maar dat je het kunt en jij geloofd het? Terwijl je zelf hebt gemerkt dat het niet zo eenvoudig is?
Waarop Watermeisje alweer antwoord:

Citeer:
waarom zou het niet gaan?

Waaruit ik moet concluderen dat ze (nog steeds) beweert deze aparte vormen van psychokinese te beheersen (nog heel basaal zoals ze eerder beweert).
Dus ... hoe en waar kunnen we jou aan een camera helpen zodat je eea kunt opnemen en we toch (via de opname) getuige kunnen zijn van de resultaten?

NB: heb je geen camera-mogelijkheid in je mobieltje? Dan is het snel opgelost. Zo niet, laat het even weten, dan zoeken we een camera-oplossing voor je zodat je (wat je niet ten overstaan van mensen maar volgens je eigen zeggen wel voor een camera kunt laten zien) vast kunt leggen en ons overtuigen.

groet, (sceptische) Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00