DT schreef:
Tja ...
Dus eigenlijk "beweer" jij iets en iedereen moet maar klakkeloos aannemen dat het ook zo is?
Ik ben geen fervent voorstander van 'wetenschap' of 'wetenschappelijk onderzoek' maar als je iets 'beweert' te kunnen lijkt het mij dat je dat ook 'hard moet kunnen maken' ofwel moet kunnen laten zien.
Anders moeten we voorlopig maar even aannemen dat het uitsluitend in jouw werkelijkheid bestaat ...
Geeft wel te denken ...
Waarom meldt je het, waarom beweer je het te kunnen, wat is de reden dat je eerst je aandacht op jezelf vestigd en daarna terugkrabbelt als er gevraagd wordt om het eens te tonen.
Wat is het 'voordeel' dat je denkt hiermee te behalen, wat heb je hier zelf aan? Je had kunnen verwachten dat deze vragen zouden komen. Dus blijkbaar is er iets anders dat je met het posten van jouw bewering wilt bereiken. Misschien even minder tijd gebruiken om te 'oefenen' met cryokinese en alle andere 'gaven' en even stil te staan bij je motivatie.
Helaas komt dit veelvuldig voor en verbetert het niet bepaald het geloof van buitenstaanders in het paranormale ...
Maar goed ... als jij geloofd dat je het kunt (en wellicht in jouw werkelijkheid ook kunt) vind ik het prima. Het is echter als gespreks onderwerp nu wel erg vaag, zweverig en vooral ongeloofwaardig geworden.
NB:
Het was mooi geweest als je het gekund had en had kunnen demonstreren. Voor zover mij bekend, zou je de eerste mens zijn die cryokinese beheerst.
Er zijn een stuk of 2 dames uit het vroegere Rusland die telekinese beheersten (uitstekend beschreven in een boek dat "Parapsychologie achter het ijzeren gordijn" heet, ergens rond de 80-er jaren) Daarnaast een 3-tal gevallen uit Amerika (zelfde periode, de naam van het boek weet ik niet meer) En nog 1 geval uit Italie (ook die periode, beschreven in het boek "Parapsychologie" van van Praag). In hetzelfde boek beschrijft van Praag ook mooie gevallen van Telekinese onder de naam Poltergeist, waarbij puberende jongeren betrokken zijn.
Andere vormen van Psychokinese (zoals Cryokinese en Pyrokinese en dergelijke) zijn nog nergens gesignaleerd (althans voor zover mij bekend)
Helaas bezit ik de boeken niet meer anders had ik wat meer gegevens kunnen plaatsen.
groet, Nico
och gelooft wa ge wilt ik kan da en mij makkt het niets uit of ge da niet gelooft of wel ik weet het zeker gij niet
ohja en ik ga stoppen op deze site dus nix meer sturen antwoord toch niet