Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 08-01-2025, 06:24:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: verbonden
BerichtGeplaatst: 12-07-2007, 20:24:33 
Groentje
Groentje

beste DT,

wil jij in godsnaam nu eens ophouden die onnozele dingen
ben je misschien jaloers da je de dingen niet kan die ik kan ofzo en nee dat gaat niet met mijn mobieltje!

dus ik vraag het nog 1keer,wil jij nu eens ophouden met het ongelijk bewijzen van de krachten die ik bezit

alvast bedankt,watermeisje

BerichtGeplaatst: 12-07-2007, 20:28:23 
Groentje
Groentje

en waarom wil je in godsnaam niet geloven dat het kan

ohja en je moet ook een goed beginnen te lezen ik zei ook dat het niet mag van men ouders!

BerichtGeplaatst: 12-07-2007, 22:32:19 
Kabouter
Kabouter

Ik zou het ook wel vet vinden om vuur te kunnen sturen, maar ik geloof toch dat je daar je levensdoel van moet maken, zou je dat willen berijken, wat ik me niet voor kan stellen dat iemand dat zou doen, al je idealen opzij zetten om je hele leven te wijden aan leren elementsturen :? .

Ik wel eens toen ik na een half uur in trance zat tijdens een saaie les telekinetisch een potlood zo'n 10 cm heen en terug op m'n tafel laten rollen, maar of ik zat te dromen of dat het echt zo was weet ik niet meer(Ik zat in trance :P ).

Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van energiesturing, dat kan iedereen. Als je energie krachtig genoeg is, dan zou het denk ik wel kunnen.

BerichtGeplaatst: 13-07-2007, 15:35:14 
Nimf
Nimf

Dag Lief Watermeisje,

jammer dat je de strekking van mijn reacties niet begrijpt of niet goed leest.

Citeer:
en waarom wil je in godsnaam niet geloven dat het kan

Waar zeg ik dat dan?
Ik geloof zeker dan in theorie kan en binnen jouw eigen belevingswereld zul je het ongetwijfeld binnen jouw eigen waarheid ook (basaal) beheersen.
Dat is echter iets anders dan in onze werkelijke fysieke wereld (maar daarover schrijf ik nog wel een keer een stukje)
Ik accepteer en respecteer jouw waarheid ... waarom accepteer en respecteer jij mijn terughoudendheid en scepsis niet?

Citeer:
ben je misschien jaloers da je de dingen niet kan die ik kan ofzo

Nee, zeker niet. Waarom zou ik daarop jalours zijn? Ik kan wat ik kan en ben daar tevreden mee: dat is wat mij Nico maakt. Wat jij verteld, hoort bij jou en maakt jou tot jou.
Ik accepteer en respecteer dat dit binnen jouw belevingswereld werkelijkheid is maar wil binnen onze werkelijke fysieke wereld wel graag een bewijs zien voordat ik het geloof. Dat is (bijna) het enige waarom ik telkens reageer.

Citeer:
wil jij nu eens ophouden met het ongelijk bewijzen van de krachten die ik bezit

Ik bewijs niet dat je ongelijk hebt, ik vraag je slechts om te laten zien dat je het kan (of als je het zo wilt stellen: de bewijslast ligt bij jou)
Ik ben slechts sceptisch ten aanzien van jouw bewering en neem niet zomaar voetstoots aan dat als jij iets zegt, het ook werkelijk zo is.
Wat dat betreft: Ik kan wel beweren dat ik kan vliegen (nu kan ik dat toevallig ook maar dat terzijde) maar zou het niet meer dan normaal vinden als iedereen die mij dat hoort beweren (gezien onze welbekende zwaartekracht) wel graag evenzou willen zien dat ik een stukje vlieg (wat natuurlijk altijd kan, mist de piloot even eenstoeltje opschuift)

Kijk: Rood heeft tenminste nog geprobeerd de betrekkelijkheid van zijn bewering aan te geven met zijn opmerking:

Citeer:
maar of ik zat te dromen of dat het echt zo was weet ik niet meer(Ik zat in trance )

Bliijkbaar realiseert Rood zich goed dat het wellicht Rood's werkelijkheid betreft maar ziet daarbij dat het wellicht dus niet in de werkelijke fysieke wereld plaats vond.

Daarbij nog een paar opmerkingen:
Wat zou het nut zijn van het beheersen van temperatuur ofwel cryokinese?
Voor Telekinese zijn wel zinnige toepassingen te bedenken die in ons verre verleden kunnen hebben bijgedragen aan het voorbestaan van de soort (mens). Bij cryokinese is dat wel erg twijfelachtig. Dat nog losstaand van de enorme hoeveelheid energie die je zou moeten kunnen opwekken en die ons armzalige menselijke lichaam en geest ver te boven gaat.
Voor andere vormen van psychokinese kun je jezelf dezelfde vragen stellen.

Maar dan nog een belangrijke opmerking:
Stel je voor dat je een van die prachtige kinese-vormen daadwerkelijk kon leren en zou beheersen? Wat dan?
Je zou opeens (en ik ben geen voorstander van complottheorie maar dan nog) een perfecte terrorist zijn en een even perfect wapen. Tja, helaas zit de wereld nog steeds zo in elkaar.
Nu is het bekend dat Amerika (als belangrijkste) alles op internet controleert en zoekt naar sleutelwoorden. Hetzelfde deed het voormalig Rusland in de koude oorlog (en delen daarvan zeker nu ook nog) Ook andere landen hebben dit soort controle systemen (onze eigen veiligheidsraad zal er vast ook niet vies van zijn)
Als ook maar iemand zou geloven dat je dit beheerst, wordt je waarschijnlijk heel snel voorzien van een enkele reis naar het land dat je wil hebben met daarbij een (vrijwillige of onvrijwillige) immigratie.
Daarbij zal je niet gevraagd worden of je ‘wilt’ (daar hebben deze landen wel hun methoden voor zoals meermaals – vooral tijdens de koude oorlog – is bewezen door zowel de USA als Rusland)
Jouw openlijke bewering zou je dus, als iemand het zou geloven, snel op een enkele reis met immigratie komen te staan, waarschijnlijk zonder dat jij je dat bewust bent (ofwel: terwijl je bewusteloos bent)
Dus … wees blij dat niet iedereen je zo maar geloofd en je bewering in twijfel wordt getrokken.
NB: Dat is ook de reden waarom mensen die werkelijke sterke gaves bezitten daarover niet roemen of zich erop voorstaan (ook natuurlijk omdat ze dat niet nodig hebben) Die mensen zoeken liever de anonimiteit en houden zich op de achtergrond.

Groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 10:06:31 
Elf
Elf

Beste watermeisje,

Al beschik je over deze gaves, je kan verwachten dat er scepsis rondom ontstaat.
Sommige dingen zijn beter om niet op dit forum te plaatsen, of in ieder geval niet te diep op in te gaan.

BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 17:22:22 
Reus
Reus

Even reactie op Flow;

Ik kan me voorstellen dat je, als 12 jarige meid je verhaal kwijt wil op een plek waar je denkt/hoopt dat mensen je begrijpen.
Maar toch.. wanneer je hier als 12 jarige al mee bezig bent, vind ik wel dat je dan ook tegen de kritiek moet kunnen. En dan vind ik dus de reactie van DT ook heel begrijpelijk. (Waarnaast ik het helemaal met hem eens ben.)

Ik denk dat je als 12 jarige soms even met de voeten op de grond gezet moet worden. :roll:

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...

BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 21:08:42 
Groentje
Groentje

geloof me heb ik al veel gehad en meg het niet om al bezig te zijn met dit soort dingen op je twaalfde
:shock:

BerichtGeplaatst: 15-07-2007, 07:04:57 
Reus
Reus

Dàt zeg ik niet ;)

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...

BerichtGeplaatst: 23-07-2007, 20:03:05 
Groentje
Groentje

ik begrijp het ongeloof wel van sommige. het bestaan van telekinesis wordt al gouw in twijfel getrokken omdat er meestal geen effectieve bewijzen zijn. en ik begrijp ook dat je er van je ouders geen filmpjes van zou mogen maken ofzo. het is niet iets waar je mee te koop moet lopen (niet slecht bedoeld hoor) maar ik ben bang dat er maar weinig mensen zullen zijn dat het gaan accepteren.

groetjes, Adamite

BerichtGeplaatst: 24-07-2007, 11:03:50 
Feniks
Feniks

watermeisje schreef:
geloof me heb ik al veel gehad en meg het niet om al bezig te zijn met dit soort dingen op je twaalfde
:shock:

Veel meegemaakt of niet, ik ben het helemaal met Liesje eens. Ik wil je bij deze niet beledigen of aanvallen, juist niet. En Liesje wil precies hetzelfde.

Ik ben 17, en heb (naar eigen mening) ook best veel meegemaakt. Een klein voorproefje is bijvoorbeeld dat ik een zus met borderline heb, en ik chronische hoofdpijn heb. Altijd hoofdpijn dus, nu meer dan 7 jaar. En dat is nog maar een heel klein deel, er zijn echt nog veel ergere dingen gebeurd toen ik kleiner was. Voornamelijk kwam het door de bovenstaande dingen. Ik dacht, toen ik 15 was, dat ik de hele wereld aankon doordat ik die dingen heb meegemaakt. Ik was wel zo'n harde bikkel, en ik kon alles.

Niet dus. Je hebt als 12-jarig (of 15-jarig, óf 17-jarig) meisje gewoon de levenservaring nog niet om alles aan te kunnen, en vooral deze gaves niet.
En daarom heb je oudere mensen die je daarop kunnen wijzen. En natuurlijk is dat niet altijd even leuk, maar doe het er maar mee. Vaak doen ze dit omdat ze je willen beschermen.

Ik zal vertellen hoe ik de mist in ben gegaan, toen ik 15 was.
Omdat ik het gevoel had dat ik niemand had, ben ik meer gaan trainen in het enige wat me boeide, namelijk circus. Ik trainde officieel 11,5 uur in een doordeweekse dag, en iedere vrije minuut stond ik te jongleren, eenwieleren of te acrobatieken. In het weekend trad ik op. Ieder weekend. Geweldig, als je zo je emoties kwijt kon. Mijn ouders hebben me vaak genoeg gezegd dat ik niet zo veel moest trainen, maar ik deed er niets op uit. Dit was mijn uitlaatklep, en het was geweldig.
Totdat ik een beetje last van mn rug kreeg, maar dat weerhield me er niet van te trainen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb mijn rug kapot getraint. Totaal kapot. En daar heb ik heel erg lang last van gehad, nu nog steeds. Na 2,5 jaar (vanaf het ergste moment) therapie en rare artsen, kan ik eindelijk weer fatsoenlijk de trap op lopen. En je wil niet weten wat voor luxe dat is. Door mijn rug kan ik geen circusschool doen, waar ik altijd van droomde. Laat staan wat dit voor effect had op het onderzoek van mijn hoofdpijn.

Het heeft heel wat voor me verpest. En ik kan niemand de schuld ervan geven, behalve mezelf. Ik geef het niet graag toe, maar mijn ouders hebben me meerdere malen gewaarschuwd niet zoveel te trainen, en het wat rustiger aan te doen. Ik had dit kunnen voorkomen, maar omdat ik niet luisterde is het totaal mis gegaan.
Mijn ouders wijzen me nog regelmatig op dingen die ik kan veranderen. En daar luister ik heus niet altijd naar, maar ik hou er wel rekening mee. En ik vind het erg fijn dat ze dit doen.

Wat ik nou met dit hele verhaal probeer te zeggen is dat mensen je hier willen waarschuwen. Deze gaves kunnen erg gevaarlijk zijn, en als 12-jarig meisje, zie jij inderdaad deze gevaren nog niet. Mensen met meer levenservaring wel, en die kunnen je erop wijzen.

Luister er alsjeblieft naar, want het kan echt mis gaan. Op welke manier dan ook, misschien iets wat je helemaal niet verwacht. Ik weet niets van kinese-gaves, dus ik kan je hierover geen raad geven. Alleen dat je soms je oren open moet zetten voor een beetje kritiek, want het kan je heel goed helpen. Ookal is het niet altijd even leuk.

Ik heb nu net een paar heel erg persoonlijke dingen verteld, die ik anders nóóit zo zal zeggen. Ik hoop dat je er iets uit kan halen wat je kan helpen.

BerichtGeplaatst: 02-08-2007, 20:21:54 
Dwerg
Dwerg

Hey ,

snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet.

succes met oefenen als het waar is

Als het niet waar is geen comment.

BerichtGeplaatst: 02-08-2007, 20:40:17 
Reus
Reus

'men' doet niet moeilijk, 'men' wil watermeisje alleen behoeden voor dingen die ze (jij misschien ook) (nog) niet begrijpt..

Grtz ~Liesje~

Doe maar gek...

BerichtGeplaatst: 02-08-2007, 20:41:02 
Dwerg
Dwerg

Ja ik snap het.

maar om dat nou 100x te zeggen ..

BerichtGeplaatst: 02-08-2007, 21:40:31 
Kabouter
Kabouter

ik geloof wel dat het kan maarja zeker zullen we het nooit weten dat weet alleen diegene zelf. ik kan zelf niks van die dingen maar bij mij is het ook meer zo dat ik er in wil geloven, en ik kan niet uitleggen waarom. ik begrijp zeker wel dat er sceptici zijn, omdat het natuurlijk soms wat ongeloofwaardig overkomt. maar ga niet teveel in over de mening die je hebt, want dit meisje zet zich voor iets in en als je haar niet gelooft prima, maar het is natuurlijk onzin om door te drammen zodat ze dalijk misschien wel niet meer in zichzelf gelooft.

BerichtGeplaatst: 02-08-2007, 22:03:34 
Feniks
Feniks

sammitje schreef:
Ja ik snap het.

maar om dat nou 100x te zeggen ..

Floor, ik vind je nuchterheid heerlijk! Echt waar! :D

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00