Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 10-01-2025, 00:26:47

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ik zit vast weet het niet meer
BerichtGeplaatst: 15-08-2008, 14:19:15 
Groentje
Groentje

Hey ik ben Marco een jongen van 23 en dit is allemaal nieuw voor me.Ik ben een tijdje terug in een depressie geraakt en vanaf toen is het balletje gaan rollen.Ik merk dat ik veeeel gevoeliger ben dan de meeste mensen en dat ik daar ook niet goed mee om kan gaan want mensen snappe me vaak helemaal niet.Vond het altijd raar en zie of miss wel voel aan de mensen om mijn heen dat ik anders ben heb ook een aantal dinge mee gemaakt wat best raar is maar ik weet dus niet of dat ik er op moet vertrouwen of dat ik mezelf gek zit te maken.weet soms dingen zie dingen aankomen maar ik ben me er meestal niet van bewust en er komen ook steeds meer mensen op mijn pad waar ik er mee over kan praten. Zelfs mijn baas zegt tegen me dat ik een boek moet lezen daarover waarom zegt hij dat hij weet helemaal niet hoe ik over dit onderwerp denk.heb ook een keer toen ik zat was met een meisje zitten praten buiten bij de kroeg ze had net haar kindje verloren en ik weet allemaal niet meer precies wat ik heb gezegt tegen haar maar ik weet dat ik dingen heb gezegt die ik helemaal niet zou kunnen weten.Ik schrok hier de volgende dag echt van toen ik eroverna ging denken. maar dat is dus ook mijn probleem elke keer als er iets gebeurt weet ik de volgende dag niet meer precies hoe het ging en dan ga ik weer twijfelen.Soms zie ik als ik in bed lig een gezicht en droom soms maar ik vergeet mijn droom telkens.laatst had ik gedroomd dat er een meisje op de fiets aan werd gereden volgende dag werd me zus van haar scooter gereden.Ik kom er zelf echt niet uit heb het gevoel dat het allemaal echt zo is maar omdat je er niet met veel mensen over kan praten of ze kijken je raar aan en dan ga ik steeds weer twijfelen en ebt het weer een beetje weg.Toch blijft het allemaal steeds terug op mijn pad komen. Wie kan me helpen.

BerichtGeplaatst: 20-08-2008, 00:38:01 
Gids
Gids

he hallo marco,

welkom ten eerste,

als dit nieuw is is het nooit gemakkelijk. Je bent niet de enige ;). Gelukkig zijn hier mensen die je een helpende hand kunnen bieden. Mijn naam is Matthijs en ik ben 16 jaar, maar heb al een hoop meegemaakt. Maar het lezen van je verhaal is wel erg lastig, omdat alles direct achter elkaar staat en de formuleringen niet helemaal kloppen. Als je enige vragen hebt, en liever wat precieser ;) kun je altijd even een pbje sturen ;). Dan kun je het een beetje makkelijker uitleggen en kan ik je misshcien wel helpen, of een ander kan natuurlijk ook :).

Bovendien herken ik wel wat dingen uit je verhaal, dat mensen je vaak niet snappen. Hier op dit forum ben je dan aan het juiste adres, want hier snappen we je vaak wel.

groetjes Matthijs

BerichtGeplaatst: 20-08-2008, 11:27:35 
Groentje
Groentje

Hallo Marco,

Na het lezen van je verhaal kan ik je zeggen dat ik snap wat je ervaart. Hetgeen wat je verteld verschilt namelijk niet veel van wat ik een aantal jaren geleden mee heb gemaakt: Mensen snappen je niet, je ben erg gevoelig, en dan die bekende depressie... Je hebt de eerste stap al gezet, je erkent dat je er zelf niet uitkomt, en je gaat opzoek naar hulp. Het is duidelijk dat je jouw zesde zintuig meer actief hebt dan de meeste personen op deze aardbol.

Wat je eerst wil doen is zorgen dat je over die depressie heen komt. Je kunt bijvoorbeeld met een psycholoog gaan praten over je perspectief op het leven, maar ik gok erop dat je dat niet afhelpt van hetgeen dat je in jezelf voelt. Ik voel dat er wat meer schuilt in jou, en dat het tijd is dat je dat eens gaat beantwoorden. Je zegt dat dit alles vrij nieuw voor je is, dus waarschijnlijk heb je ook nog geen cursus alternatieve geneeswijze gevolgd zoals Reiki.

Toen ik dit advies kreeg van een vriendin van me wilde ik het eigenlijk niet opvolgen. Ik dacht dat Reiki destijds iets was voor vrouwen, plus ik was bang voor mijn emoties. Achteraf heeft het me genezen, en die depressie bleek een deel van mij te zijn wat ik al die tijd negeerde. Ik gaf dat plantje dat altijd in die donkere kelder had gestaan wat zonlicht en water, en het begon te bloeien. Het gaat er niet om of dat het nu Reiki is of iets anders, het gaat erom dat je een deel van jou gaat verzorgen en aandacht geven op een manier die je normaal niet toepast. Je wilt daarvoor een systeem gebruiken dat je daarmee gaat helpen. Daarmee bedoel ik dat je dient leren te werken met energie, en hoe je deze energie kunt gebruiken om de depressie om te zetten naar compleetheid. En geloof me, dat gevoel van compleetheid zul jij na een aantal maanden ervaren als de het meest intens gelukkige gevoel dat je ooit hebt gevoelt.

Reiki is een goede introductie, en het leert je de basics over het werken met energie.
Laat je in het begin niet meeslepen in de fantasie of NewAge perspectieven, je wilt leren werken met energie om jezelf te genezen, houd het logisch. Als je eenmaal daar bent, dan heb je een systeem nodig wat je leert hoe en waarom dit werkelijk werkt, en dan ga je dus opzoek naar meer kennis. Als je die antwoorden vanuit je hart verlangt dan zul je de juiste weg vinden.

Nog een tip: spiritualiteit is niet zweverig zoals de meeste mensen zeggen. Het heeft te maken met het vinden van jezelf en het ontdekken waar je een deel van bent. Deze zoektocht zal je sterk maken, het zal een balans in jezelf creëren, zoals 1 + 1 = 3.

Je kunt alleen maar falen als je niet vastberaden bent.

Dit is mijn advies voor jou.

Succes!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00