Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:11:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 511 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hoe zie jij de wereld om je heen
BerichtGeplaatst: 02-05-2010, 09:37:51 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi Allemaal,

Ik ben benieuwd hoe jullie de wereld om je heen zien.
Wat jullie van het leven in deze tijd vinden.
En veranderingen waarnemen?

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-05-2010, 10:20:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-04-2010, 07:51:43
Berichten: 38
Heb daar toevallig pas nog een gedicht over geschreven!!

Mijn Wereld

mijn wereld, een wereld vol liefde
liefde van de mensen om me heen
mensen die ik kies in mijn leven
mijn wereld, een wereld vol mensen

Een wirwar van relatie's, mijn wereld
liefdes- vriendschap- en familie relaties
je vrienden en je liefdes komen
gewoonweg op je pad, je lot

familie daarintegen die heb je,
meestal al voor je geboren bent.
Maar dat wil niet zeggen dat
je geen keuze hebt, die heb je wel!

In mijn wereld heeft iedereen het recht
het recht om zelf te kiezen met wie
en waarom hij daarmee wil omgaan
zelfs degene die ik haat hebben die keus!

Mijn wereld, is nog lang geen Utopia
maar het is mooi genoeg, om te leven
van dag tot dag, en van jaar tot jaar
en misschien wordt het ooit wel mijn Utopia

Voorlopig ben ik gelukkig met
hoe mijn wereld er nu uit ziet!
Hij is in de maak, nog lang niet perfect
maar op de goede weg, en dat is al wat telt!!

_________________
Leavin' my past behind
Enjoying the present
Lookin' forward to the future


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-05-2010, 16:03:24 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi,

Een mooi geschreven gedicht.
Prachtig dat je dit zo kunt ervaren.
Heb je iets meegemaakt waardoor je dit intens kunt voelen
Of is dit gevoel altijd al zo aanwezig geweest.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-05-2010, 16:21:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-04-2010, 07:51:43
Berichten: 38
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Een mooi geschreven gedicht.
Prachtig dat je dit zo kunt ervaren.
Heb je iets meegemaakt waardoor je dit intens kunt voelen
Of is dit gevoel altijd al zo aanwezig geweest.

Gr gedachtenkracht



je kunt wel zeggen dat ik het een en ander meegemaakt waardoor ik deze kijk op het leven heb gekregen ja, veel wijze lessen geleerd ;)

Xx :hart:

_________________
Leavin' my past behind
Enjoying the present
Lookin' forward to the future


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-05-2010, 22:42:20 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
dit is best raar, ik ben altijd erg vrolijk geweest, zo positief als het maar kan en was met alles tevreden.

Nu sinds een paar weken, voel ik me ongelukkig ( ben 17 jr trouwens :P ) woon thuis heb lieve ouders lieve zus en heb niks te klagen, alles is er

Maar ik voel me toch erg ongelukkig, ik voel me niet thuis op deze wereld, ik zou zo graag dingen willen veranderen de wereld anders willen ( meer bewuste mensen, veel meer dierenliefde, meer natuur.. meer leven met de ziel, en minder materialistisch ) zo kan ik wel uren doorgaan maar dat had ik zo graag gewild.

Ik heb hier nooit echt moeite mee gehad, dacht er ook niet echt bij na, ben altijd wel erg open/gevoelig geweest maar sinds een paar weken voel ik me leeg, en ik heb geen gebrek aan iets, liefde heb ik genoeg alles is er maar buiten mijn ouders enz zijn er niet veel mensen die mij begrijpen ( heb ik het gevoel ) merk wel dat er steeds meer mensen ( vooral leraren ) open voor me staan en mij begrijpen , heb nu ook gesprekken 1 keer in de week. Maar goed

Herkent iemand zich hierin ???

Ik denk zelfs dat ik een beetje depressief ben. Op school zie ik de laatste tijd aura's om klasgenoten en soms wil ik dat ook zien omdat ik me dan kan afsluiten voor de realiteit, ik zie het als een ontsnapping.

Majah ik ben nu bezig om mezelf gelukkiger te maken, ik weet of het voelt zo dat ik zo dicht bij dat gelukkige zit maar het niet kan vinden.....

Depak chopra zegt , het beste wat je kan wensen is innerlijk rijk, zoveel mogelijk vreugde en voldoening in jezelf zegmaar, want wat er ook in de buitenwereld gebeurt, het heeft geen invloed op je.. Dat lijkt me heerlijk!! nu nog uitzoeken om het zo maar te zeggen hoe ik me zo kan voelen. Ik weet dat ik me zo gelukkig kan voelen omdat ik me al eens zo gelukkig heb gevoelt, alleen nu niet.

x Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 14:26:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2010, 10:47:17
Berichten: 5
Hoe ik de wereld zie? Door een roze bril, want ik ben tot over mijn oren verliefd!!! :D

_________________
Light up the Darkness


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 15:21:15 
Ik zie de wereld als een groot iets... waarop ik maar heel klein ben en onbelangrijk. Waarin iedereen mij afstoot en ik weinig vrienden heb. Waarin ik bijna geen toevluchtsoord heb. Ik zou het liefst naar een andere wereld willen, een wereld die iedereen respecteerd. Waar men mij begrijpt en die felle kleuren heeft en niet zo grijs is als hier. Ik wil hier weg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 15:41:32 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Seira schreef:
Ik zie de wereld als een groot iets... waarop ik maar heel klein ben en onbelangrijk. Waarin iedereen mij afstoot en ik weinig vrienden heb. Waarin ik bijna geen toevluchtsoord heb. Ik zou het liefst naar een andere wereld willen, een wereld die iedereen respecteerd. Waar men mij begrijpt en die felle kleuren heeft en niet zo grijs is als hier. Ik wil hier weg!



Ik leef met je mee, ik heb hetzelfde

Zou je kunnen/willen reageren op mijn reactie? 2 reacties boven die van jouw ??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 18:46:27 
ja, dat wil/kan ik.

Ik voel me nu ook weer leeg. Vooral nu het weer vakantie is. De meeste mensen bloeien op in de vakantie maar ik kak in. Ik heb geen afleiding meer om me niet leeg te voelen. Ik ben een paar maanden een soort van depressief geweest en was er weer wat boven op maar nu voel ik me weer leeg. Datgene wat ik wil veranderen is de haat. Ik ben niet geliefd in de omgeving en ik ben altijd de zondebok, altijd al geweest trouwens..., ze waarderen me niet maar hebben me ondertussen wel keihard nodig als dagboek waarin alle geheimen bewaard worden. :? Ik weet steeds niet hoe ik me moet voelen en ik probeer afleiding te zoeken. Ik zit nu ook zowat 8 uur per dag op de laptop die ik net gekocht heb om hierin mijn afleiding te zoeken.

btw ik ben 15 :P :P

x :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 19:20:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Seira schreef:
ja, dat wil/kan ik.

Ik voel me nu ook weer leeg. Vooral nu het weer vakantie is. De meeste mensen bloeien op in de vakantie maar ik kak in. Ik heb geen afleiding meer om me niet leeg te voelen. Ik ben een paar maanden een soort van depressief geweest en was er weer wat boven op maar nu voel ik me weer leeg. Datgene wat ik wil veranderen is de haat. Ik ben niet geliefd in de omgeving en ik ben altijd de zondebok, altijd al geweest trouwens..., ze waarderen me niet maar hebben me ondertussen wel keihard nodig als dagboek waarin alle geheimen bewaard worden. :? Ik weet steeds niet hoe ik me moet voelen en ik probeer afleiding te zoeken. Ik zit nu ook zowat 8 uur per dag op de laptop die ik net gekocht heb om hierin mijn afleiding te zoeken.

btw ik ben 15 :P :P

x :kiss:


Ik herken me goed in jouw, ik ben 17 :P ( of had ik dat al gezegd ? XD ) maar goed, ik vind vakantie ook neit meer leuk, ik vind het leuker om naar school te gaan, maar zelfs daar voel ik me soms leeg :( dan zit ik in de les en snap ik niet wat ik er doe, waarom moeten mensen naar school ? waarom werken mensen ?? ik vind het zo materialistisch, ik zou dat zo graag willen dat mensen meer met hun ziel leven zegmaar. ik voel me niet echt thuis in/op deze wereld, maar ik weet dat ik hier ben voor een reden, ik heb als ziel voor dit leven gekozen en ik leer hier veel van, ook kan ik anderen helpen, en ik zal dit leven afmaken. Maar het is frustrerend om te weten dat het in het licht veel beter is, rust geliefd worden, en dan weer herboren ( reïncarnatie ) ik ben bezig om mezelf te ont-wikkelen, een lerares vond dat woord goed bij me passen ze zei of bedoelde: Je bent een wc rol, je komt steeds dichter bij het kartonnetje, de kern. Met andere woorden ik kom steeds dichter bij mezelf, ik leer mezelf beter kennen en ik heb dat geluk in me, ik weet dat ik me zo gelukkig kan voelen maar hoe dat weet ik nog niet :(

X Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 19:45:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Wat een herkenbare verhalen.
Ik heb me ook zo gevoeld. Alleen, onbegrepen, gepest, enz.
Vreselijke tijd was dat. Ik was vreselijk onzeker, wilde graag aardig gevonden worden, maar tegelijkertijd ook mijn eigen ding doen. Dat ging niet zo goed samen.

Inmiddels (ik ben nu 28) kan ik het loslaten. Ik heb geaccepteerd dat ik in deze wereld leef.
Ik heb hier iets te leren, ik moet nu leven en ik moet er het beste van maken.
Dat doe ik. En desnoods alleen. Als ik er maar gelukkig van word.
En weet je, dat lukt. Mensen waarderen het nu juist dat ik mezelf ben en dat ik anderen ook henzelf laat zijn.
Niet iedereen hoor, maar die mensen gaan me uit de weg of dat contact blijft aan de oppervlakte.
En met een aantal mensen kan de vriendschap wel dieper gaan.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: blijf bij jezelf.
Alleen dan kun je gelukkig worden.

Wat overigens makkelijker gezegd is dan gedaan. Want je leeft nu eenmaal op deze aardkloot met nog een paar miljard andere mensen. Die er zeker niet allemaal hetzelfde over denken als jij.
Maar daar kun je boven staan. Je komt vanzelf mensen tegen die wel bij je passen. Waar wel sprake is van wederzijds respect.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 20:16:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ik zie de mensen naar hun werk gaan, ontwijkend naar binnen en doelgericht naar buiten.
De meeste mensen zijn oppervlakkig, maar ze hunkeren naar liefde. Ze weten dat het bestaat, maar weten niet hoe ze het moeten vinden. Ik zie mensen met veel kracht, maar ze gebruiken het te weinig. Ik zie mensen bang zijn voor hun potentieel. Ik zie mensen hun hele leven hun best doen om erbij te horen. Sommigen zie ik veranderen, bewuster, rustiger. Dit zijn de mensen die je niet zo makkelijk ziet. Personen die je soms alleen tegenkomt in het bos, wandelend op het strand. Ik zie mensen vasthouden aan hun geloof in goed of fout, zwart of wit, God of allah. Vasthouden aan een waarheid om dat het zekerheid biedt in een tijd waarin steeds meer op zn kop gaat staan. Ik zie zoveel en ik zie verandering. Ook ik voel mij soms alleen, onbegrepen, hunkerend naar verandering, bewustzijn. Soms wens ik dat we allemaal naar buiten lopen en elkaars handen beet pakken. Dat we zien dat we samen een zijn. Dat we samen zoveel aan elkaar kunnen geven zonder dat dit geld kost. Zonder verschil.

Ik zie een wereld met zoveel rijkdom, zoveel liefde. Nog onbenut... Maar dat gaat veranderen.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 20:31:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Mooi gezegd miracle. Kan me er alleen maar bij aansluiten.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 20:36:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
thnx amana en zoals jij het al mooi omschreef: Blijf bij jezelf en de mensen accepteren je wanneer je jezelf bent. Je hebt trouwens de acceptatie van anderen niet nodig. Hoe minder iemand jou accepteert hoe meer jij ervan leert!
wees dankbaar voor de mensen die jou tegengas geven, want dan ontdek je des te meer wie je bent en hoe mooi je bent.

liefs,
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 21:00:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-04-2010, 07:51:43
Berichten: 38
Amanda schreef:
Wat een herkenbare verhalen.
Ik heb me ook zo gevoeld. Alleen, onbegrepen, gepest, enz.
Vreselijke tijd was dat. Ik was vreselijk onzeker, wilde graag aardig gevonden worden, maar tegelijkertijd ook mijn eigen ding doen. Dat ging niet zo goed samen.

Inmiddels (ik ben nu 28) kan ik het loslaten. Ik heb geaccepteerd dat ik in deze wereld leef.
Ik heb hier iets te leren, ik moet nu leven en ik moet er het beste van maken.
Dat doe ik. En desnoods alleen. Als ik er maar gelukkig van word.
En weet je, dat lukt. Mensen waarderen het nu juist dat ik mezelf ben en dat ik anderen ook henzelf laat zijn.
Niet iedereen hoor, maar die mensen gaan me uit de weg of dat contact blijft aan de oppervlakte.
En met een aantal mensen kan de vriendschap wel dieper gaan.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: blijf bij jezelf.
Alleen dan kun je gelukkig worden.

Wat overigens makkelijker gezegd is dan gedaan. Want je leeft nu eenmaal op deze aardkloot met nog een paar miljard andere mensen. Die er zeker niet allemaal hetzelfde over denken als jij.
Maar daar kun je boven staan. Je komt vanzelf mensen tegen die wel bij je passen. Waar wel sprake is van wederzijds respect.



In deze reactie kan ik me ook helemaal vinden (ff btw, ik ben 23 :P)
super mooi omschreven Amanda

Xx :hart:

_________________
Leavin' my past behind
Enjoying the present
Lookin' forward to the future


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 511 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl