Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:05:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-05-2010, 21:08:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
miracle schreef:
thnx amana en zoals jij het al mooi omschreef: Blijf bij jezelf en de mensen accepteren je wanneer je jezelf bent. Je hebt trouwens de acceptatie van anderen niet nodig. Hoe minder iemand jou accepteert hoe meer jij ervan leert!
wees dankbaar voor de mensen die jou tegengas geven, want dan ontdek je des te meer wie je bent en hoe mooi je bent.

liefs,
Miracle


Maar tegengas en respect kunnen heel goed samen gaan.
Ben het helemaal met je eens (alweer :mrgreen: ) dat mensen je een spiegel voor kunnen houden en dat je hier van alles in kunt zien.
Als het maar op basis is van wederzijds respect. Alleen dan kun je er van leren en zien hoe je bent.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-05-2010, 01:19:12 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
zie de wereld om je heen als een droom. Op het moment dat je met je routine bezig bent, sta dan stil, kijk om je heen en besef dat je in een droom leeft. In een droom kun je alles, en hoef je geen angst te hebben. Een mensenleven is slechts een fractie van een eeuwigheid van je ziel. Houd in je achterhoofd dat angst het enige is dat je ervan weerhoudt alle mogelijke doelen in het leven te halen. Vraag je niet af wat ´echt´ is, wees ervan overtuigd dat er alleen een Nu is en laat je leiden door je intuïtie. Succes en geluk zijn een keuze. Maak je klaar om die keuze te maken.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-05-2010, 16:08:56 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi miracle,

Je hebt het precies zo geschreven zoals het is.
Vele mensen zijn op zoek, maar weten nog niet helemaal naar wat.
Ze voelen dat alles veranderd maar hebben tijd nodig omdit te plaatsen.

ik geloof dat als mensen bij hun eigen gevoel blijven.
Veel meer liefde zal bloeien.
Omdat ieder beseft wat hij voelt en wat een ander voelt.

Meer rust zal ontstaan als mensen op het moment bezig zijn waarin ze bevinden.
Het hier en nu. Je gaat dan echt pas de kleine dingen zien en voelt emoties ook intenser.

Zeker tijd blijven nemen voor jezelf om dingen te doen die gelukkig maken.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-05-2010, 11:50:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
ik zie de wereld anders denk ik dan anderen.
ik zei de wereld die over onze wereld heen ligt.
ik zei het van alle kanten.
zowel positief als negatief ;)

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-05-2010, 09:46:37 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Je hebt dagen dat voel je helemaal top.
Het loopt zoals je wenst, totdat er plost een situatie op duikt.
Die dit gevoel wegneemt.
Dan besef je extra wat goed voelen is.

gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-05-2010, 23:39:25 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
goh vraag iemand de wereld te beschrijven... :shock:
een beetje grote opdracht vind je niet?
enkele koppen in de geschiedenis hebben het geprobeerd
en het opgeschreven in een dik boek,
en diezelfde boeken veroorzaken nu oorlogen.

voor mij is het simpelweg: waarheid relatief aan je eigen waarheid.
en nee ik heb ook geen idee hoe ik het duidelijker moet beschrijven :oops:
(en nee ik ga d'r geen boek over schrijven :wink: )

lol :mrgreen:

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-05-2010, 23:44:04 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Beauty is in the eye of the beholder! Je kunt er veel van leren hoe andere mensen de wereld zien (:

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 16:55:55 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi,

Het is waar dat wat je denkt waarheid voor je wordt.
Daarom is het zo van belang om je gedachten zorgvuldig te kiezen.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 21:32:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Het is waar dat wat je denkt waarheid voor je wordt.
Daarom is het zo van belang om je gedachten zorgvuldig te kiezen.

Gr gedachtenkracht


Dan ken jij vast "The Secret" gelukkig denken we vaak verkeerd waardoor de nadruk op iets anders komt te liggen.
Zoals. Ik wil gelukkig worden. Dan wil je het alleen maar ipv dat je het al bent. Hier kunnen we trouwens wel een compleet topic omheen bouwen.. Lijkt me wel iets voor jou gedachtenkracht!

groetjes
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-05-2010, 14:07:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hoe ik de wereld zie...

ja k ervaar de aarde als moeilijk..
de aarde zelf heeft natuurlijk zijn schoonheid wel. maar de mensen verpesten alles.
teveel mensen, waaronder ikzelf ook, leven nog zo erg vanuit hun ego.
ik voel me zoiezo niet thuis op de aarde, echt totally not gewoon. wil weg hier. maarja goed.
ik weet ook wel alles van wat je uitzend krijg je terug dit dat.. de buitenwereld is ook uiteindelijk de illusie want onze binnenwereld creeert hem. i know i know. maar mijn hersens en de mensen hier op aarde maken me het toch wel moeilijk .
ja ik vind het gewoon ingewikkeld.. voel me een alian hier.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-05-2010, 19:25:06 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Butterfly schreef:
hoe ik de wereld zie...

ja k ervaar de aarde als moeilijk..
de aarde zelf heeft natuurlijk zijn schoonheid wel. maar de mensen verpesten alles.
teveel mensen, waaronder ikzelf ook, leven nog zo erg vanuit hun ego.
ik voel me zoiezo niet thuis op de aarde, echt totally not gewoon. wil weg hier. maarja goed.
ik weet ook wel alles van wat je uitzend krijg je terug dit dat.. de buitenwereld is ook uiteindelijk de illusie want onze binnenwereld creeert hem. i know i know. maar mijn hersens en de mensen hier op aarde maken me het toch wel moeilijk .
ja ik vind het gewoon ingewikkeld.. voel me een alian hier.


Ik leef met je mee, ik heb dat dus ook. Ik heb zelf geen ego, tenminste men vind van niet. Ik vind het zo jammer dat mensen zich zo bezighouden met dingen die normaal niet belangrijk zijn. Waarom leven zoveel mensen niet met de ziel, tenminste ik zou het mooi vinden om echt onverwaardelijke liefde te hebben, mensen elkaar kunnen vergeven enz. Jullie snappen me vast wel! Ik ben aantal weken beetje depri geweest, ik had heimwee naar boven. Maar weet dat ik hier ben met een reden en ik wil veel mensen helpen en mezelf ook steeds beter leren kennen.

Dus ik pleeg zowieso geen zelfmoord, dat is bij mij gelukkig nog nooit aan de orde gekomen.

X Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2010, 11:03:34 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
The Secret,

Ik heb t boekje snel gelezen, en een fragment van de film gezien, maar ik vond de nadruk veel te veel liggen op het verkrijgen van dingen die liefde lijken op te roepen (vb. je ideale gewicht, dikke auto, vast inkomen) in plaats van de focus op het delen in liefde.

Wat ik interessant vind, zijn de universele wetten. Met name de Wet van Aantrekkingskracht, waar het boek de 'secret' uit ontleent.
Die wet zegt dat gedachten gelijke gedachten aantrekken.
Iedereen kent het wel dat je net aan iemand denkt en momenten later belt diegene je op, of ontvang je email. Dit is zo'n mooi voorbeeld!

Iedereen en alles bestaat uit energie en jij bent dus met alles om je heen verbonden via een heel netwerk door onze dimensie. Als je je realiseert, dat je echt met alles verbonden bent en dat je no matter what, gelijke ideeen zult aantrekken hoef je nooit meer bang te zijn dat je alleen bent.

Neem dit forum, hoeveel van jullie vonden dit niet tijdens hun spirituele zoektocht? Je vond dit forum, onder andere door de mensen die erop zaten ook jou zochten! Iemand om mee te praten over spiritualiteit! Of gelijkdenkenden :)

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2010, 15:07:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:
Ik leef met je mee, ik heb dat dus ook. Ik heb zelf geen ego, tenminste men vind van niet. Ik vind het zo jammer dat mensen zich zo bezighouden met dingen die normaal niet belangrijk zijn. Waarom leven zoveel mensen niet met de ziel, tenminste ik zou het mooi vinden om echt onverwaardelijke liefde te hebben, mensen elkaar kunnen vergeven enz. Jullie snappen me vast wel! Ik ben aantal weken beetje depri geweest, ik had heimwee naar boven. Maar weet dat ik hier ben met een reden en ik wil veel mensen helpen en mezelf ook steeds beter leren kennen.

Dus ik pleeg zowieso geen zelfmoord, dat is bij mij gelukkig nog nooit aan de orde gekomen.



ja ik snap wat je bedoel, ik mis dat ook heel erg.

gelukkig pleeg je geen zelfmoord, want we schieten dr toch uiteindelijk geen ene drol mee op.
helaas heb ik zelf wel ervaring ermee maar goed, gelukkig ben ik nu wel zover dat ik dat niet meer zou doen.
al zie ik nog steeds het nut van hier op aarde leve niet maarja.

x

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-05-2010, 17:33:08 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Citeer:
ik zie het nut niet in van op aarde leven


Helaas heb ik op de middelbare school een relatief groot deel van mijn vrienden en kennissen depressief zien worden van hetzelfde idee.

Je komt van de basisschool terecht in een omgeving die duidelijk verwachtingen van je heeft, je verantwoordelijkheden oplegt. De omschakeling zorgt ervoor dat je uit je 'kind zijn' treed en je gaat beseffen dat je een Ik bent in een wereld waar jij je op af moet gaan stemmen.

Je leert je te gedragen naar de verwachting van de wereld. Kort daarop volgt de, misschien wel belangrijkste, realisatie dat je dat niet hoeft te doen.
En daar komt de downfall, wat 'hoef' ik dan wel?

Wat is het nut van mijn leven? Waarom doe ik wat ik doe?
De bewustwording van het volgende komt bij elk individu op het tijdstip dat ze er klaar voor zijn.
Ze hebben zich erbij neergelegd dat niks hoeft, samen met het logische, alles kan.

Ik kan je dit nu wel vertellen, en je hoeft het helemaal niet van me aan te nemen. Zie het dan als als een vriendelijke poging je gerust te stellen (:

Je Ik bevind zich nu in een plek, 'de aarde' waar je al het mogelijke kunt aantrekken, kunt zien en voelen. Dit, moet je natuurlijk wel eerst leren.

Stel je eet je hele leven lang snoep. Alleen snoep. Hoe weet je dan zeker dat je snoep lekker vind als je nog nooit iets minder lekkers hebt geproefd?
En het is waardering die voor deze wijsheid zorgt. Je leert gevoelens waarderen. Op het moment, dat je liefde voelt, weet je dat het liefde is, en kun je dat altijd bij je dragen. Liefde waarderen.
Daarom is het nuttig om wat tijd hier op deze planeet door te brengen.

(Het bovenstaande heeft overigens geen betrekking op jouw levensdoel, dat is iets persoonlijks waar ik nog geen uitspraak over ga doen :)).

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-05-2010, 20:00:12 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi,

Ik ervaar het als fijn om gedachtens op deze site te kunnen delen.
Dankbaar voor de mensen die ik in mijn leven ontmoet.
Al weet ik dat het niet met iedere gemakkelijk verloopt.
De omgang met deze mensen zie ik dan als een leerproces.
Wat mijn sterker maakt om verder te evalueren.

Ik probeer steeds te onderscheiden wat mijn gevoel en van die ander is.
Waardoor ik zoveel mogelijk in het positieve kan blijven en dit kan uitstralen.

Gr gedachtenkracht

Ps ik merk dat ik daardoor veel goed terug ontvang.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl