Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:14:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-05-2010, 11:56:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
twinzzy schreef:


Altijd in het positieve blijven is ook niet goed, dit zou betekenen dat je het negatieve niet wilt ervaren of zien. Iets wat je niet ervaart kun je niet verwerken en dus ook geen ervaring mee krijgen. Als je geen ervaring hebt met iets, kun je iemand niet zo gemakkelijk helpen.

Ook jij mag laten zien dat je soms niet lekker in je vel zit, want ook wij hebben gevoelens.
[/quote]

Noujah hier ben ik het niet helemaal mee eens, want er zijn ook mensen die alles positief zien, hun zien ook de minder leuke dingen positief want je leert ervan je bent een ervaring rijker. Ik ben gepest maar ik zie dat terug als een positieve tijd , nu zit ik niet zo goed in me vel maar ik ben niet negatief, ik zie dit als een kans om mezelf verder te ontwikkelen.

Ook zeg je , als je geen ervaring hebt kun je iemand niet zo gemakkelijk helpen. Ik denk dat dat bij iedereen verschilt, ik kan me op de een of andere manier heel goed inleven en weet vaak precies hoe iemand zich voelt zonder dat ik dat zelfde heb meegemaakt. Ik neem de emoties van een ander trouwens wel snel over, dus ben aan het oefenen om die emoties iets minder snel over te nemen, dus doe elke ochtend voordat ik naar school ga een wit licht om me heen en ga mezelf ook aarden.

Zie dit niet als een aanval op jouw reactie, we verschillen alleen kwa mening maar dat is natuurlijk niet erg!

Gr Anna


Laatst gewijzigd door Willow op 16-05-2010, 11:17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-05-2010, 19:05:14 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi Anna,

Zoals jij het beschreef een mindere tijd kun je later als positief zien zo bedoel ik het ook.
Ik merk dat mijn woorden anders zijn over gekomen zoals ik het bedoeld heb.

Bedankt voor de betere verwoording.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-05-2010, 21:37:03 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
gedachtenkracht schreef:
Hoi Anna,

Zoals jij het beschreef een mindere tijd kun je later als positief zien zo bedoel ik het ook.
Ik merk dat mijn woorden anders zijn over gekomen zoals ik het bedoeld heb.

Bedankt voor de betere verwoording.

Gr gedachtenkracht


dat citeren van mij is niet zo goed gedaan XD want Mizzy ofzoeits schreef dat je niet alles positief kan ervaren ofzo ? of dat dat niet gezond is

dus daar reageerde ik op :P dus niks mis met jouw woorden!!!:P

Ik ben het met je woorden eens haha:P het citeren is alleen niet gelukt :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2010, 08:27:43 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Wat geeft geloof van voor jou als betekenis in deze tijd?

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-06-2010, 16:32:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-02-2010, 15:22:14
Berichten: 13
ik heb het gevoel dat onze wereld half verwoest is door ons
misschien is niet iedereen het hier niet mee eens
maar als je kijkt naar sommige plekken of gewoon van hoe het vroeger was dan doet het mij gewoon pijn er was vij ons in de buurt een gigantish park bijna een bos en dat is allemaal omgehakt om huizen en winkels te bouwen
daar kan ik dus echt niet tegen die huizen staan daar al 3 jaar te koop en niemand koopt ze.
als ik in een bos ben of in een tropish regenwoud vind ik het prachtig dan hoef ik me even nergens meer zorgen over te maken

_________________
WANNEER DE LAATSTE BOOM GEKAPT IS, DE LAATSTE VIS GEVANGEN, DE LAATSTE RIVIER VERVUILD, ZULLEN WE ONS REALISEREN, DAT WE GELD NIET KUNNEN ETEN!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-06-2010, 21:38:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
niiyaa schreef:
ik heb het gevoel dat onze wereld half verwoest is door ons
misschien is niet iedereen het hier niet mee eens
maar als je kijkt naar sommige plekken of gewoon van hoe het vroeger was dan doet het mij gewoon pijn er was vij ons in de buurt een gigantish park bijna een bos en dat is allemaal omgehakt om huizen en winkels te bouwen
daar kan ik dus echt niet tegen die huizen staan daar al 3 jaar te koop en niemand koopt ze.
als ik in een bos ben of in een tropish regenwoud vind ik het prachtig dan hoef ik me even nergens meer zorgen over te maken


Wat jij zegt daar herken ik mezelf volledig in!! ik heb niet veel te zeggen behalve dat ik blij ben met deze herkenning.

X Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-06-2010, 21:02:53 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Wat mij opvalt is hoe de waarneming van de wereld zo erg veranderd door de jaren heen. Ik ben nu 24 en mijn begrip van de wereld is lang niet meer wat het een paar jaar geleden was. Het gaat van wanhoop, het zien van de ellende in mijn eigen leven en het zien van de ellende overal op de wereld. Tot simpele schoonheid, het zien van de inherente schoonheid die in de natuur bestaat. Pas kort geleden kwam ik tot het besef dat beide naast elkaar kunnen bestaan, naar mijn inzicht. Ik heb tijden van pijn en diepe ongenoegen, en korte momenten waarin ik zie dat er ook nog schoonheid bestaat, en dat houdt me op de been. De wereld zie ik net zo. Ik herken het, het niet thuis voelen hier, dat had ik vroeger heviger dan nu. Dat is naar mijn idee een reactie op hoe de wereld, de maatschappij op dit moment is. Er is veel mis, de prioriteiten liggen verkeerd, de focus ligt vaak verkeerd, het voelt als onmacht, als onrecht. Je moet erg sterk in je schoenen staan, erg zeker van je zaak zijn, wil je als 'gevoelig persoon', je niet laten beïnvloeden door de omgeving. Iemand die alleen geld wil verdienen, die geen problemen heeft met idiote competitie, die zal zich minder snel verloren voelen in de huidige wereld. Het is mijn geloof dat zijn instelling niet bevorderend is voor de mensheid, het zal ons en de Aarde vernietigen, of tenminste hevig verminken. Als je een instelling hebt zoals anderen, eentje van liefde, eentje van zorgzaamheid voor de Aarde, dan kan het moeilijk zijn hier een weg in te vinden omdat de omgeving het vaak niet stimuleert. Ik durf niet te stellen dat we in een transformatie proces zitten. Als men het me zou vragen zou ik zeggen; "waarschijnlijk, maar ik weet het niet zeker". En ik denk dat niemand het zeker weet. Ik denk ook dat je je er niet al teveel mee bezig moet houden, al kan je er enige hoop uit putten wanneer je dat nodig hebt. Uiteindelijk gaat het toch om jouw beleving van de wereld. En dan kan je ook in deze onzekere tijden je best doen om er het beste van te maken. Het is een uitdaging, dat is het leven voor de meeste altijd. Als je veel slechtheid ziet, zorg dan dat jij dit niet wordt, doe dan zelf wat moois wanneer je dit kan. De wereld is té groot voor één persoon om te veranderen.

Momenteel zit ik in een erg moeilijke tijd. Dan kan je de wereld zijn als een grote moeilijkheid, wat het soms zeker lijkt, maar het is aan jou eraan toe te geven of niet. Ondanks al die ellende zie ik af en toe nogsteeds die enorme schoonheid, die enorme potentie die ik en de mensheid bezit. Dat is er dus nogsteeds! Ik weet nog niet hoe ik dit moet uiten, die is een soms frustrerende zoektocht die al mijn hele leven duurt. Maar maak er het beste van, zie het als een test, gebruik het ten goede van gezelf, leer ervan, zelfs als het kut gaat. Uiteindelijk weet ik niet wat het nut van het bestaan is, of die er sowizo is. Soms voel ik het, soms niet. Dit zijn zaken waar je je volgens mij niet zo druk om moet maken, dat doet alleen ons verstand, die wil alles zeker weten. Naar mijn idee is het belangrijkste om gewoon te ervaren, en met liefde naar jezelf, naar anderen, en naar de Aarde te leven. En als dit nu nog niet lukt, dan om het te leren. Focus niet op alle ellende, het is er, maar ga er niet in mee, laat het je niet vastpakken. Focus op de schoonheid, het mooie, en kijk of je die ellende kan verhelpen, op je eigen manier. Ik zeg niet dat dit makkelijk is, dat is het voor mij iig niet. Maar wat is het alternatief? Meegaan met de ellende lijdt alleen tot meer ellende, focussen op schoonheid en liefde kan alleen leiden tot meer schoonheid en liefde, al is het maar even.

Zo zie ik de wereld....op dit moment...

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-07-2010, 09:22:57 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Rens schreef:
Wat mij opvalt is hoe de waarneming van de wereld zo erg veranderd door de jaren heen. Ik ben nu 24 en mijn begrip van de wereld is lang niet meer wat het een paar jaar geleden was. Het gaat van wanhoop, het zien van de ellende in mijn eigen leven en het zien van de ellende overal op de wereld. Tot simpele schoonheid, het zien van de inherente schoonheid die in de natuur bestaat. Pas kort geleden kwam ik tot het besef dat beide naast elkaar kunnen bestaan, naar mijn inzicht. Ik heb tijden van pijn en diepe ongenoegen, en korte momenten waarin ik zie dat er ook nog schoonheid bestaat, en dat houdt me op de been. De wereld zie ik net zo. Ik herken het, het niet thuis voelen hier, dat had ik vroeger heviger dan nu. Dat is naar mijn idee een reactie op hoe de wereld, de maatschappij op dit moment is. Er is veel mis, de prioriteiten liggen verkeerd, de focus ligt vaak verkeerd, het voelt als onmacht, als onrecht. Je moet erg sterk in je schoenen staan, erg zeker van je zaak zijn, wil je als 'gevoelig persoon', je niet laten beïnvloeden door de omgeving. Iemand die alleen geld wil verdienen, die geen problemen heeft met idiote competitie, die zal zich minder snel verloren voelen in de huidige wereld. Het is mijn geloof dat zijn instelling niet bevorderend is voor de mensheid, het zal ons en de Aarde vernietigen, of tenminste hevig verminken. Als je een instelling hebt zoals anderen, eentje van liefde, eentje van zorgzaamheid voor de Aarde, dan kan het moeilijk zijn hier een weg in te vinden omdat de omgeving het vaak niet stimuleert. Ik durf niet te stellen dat we in een transformatie proces zitten. Als men het me zou vragen zou ik zeggen; "waarschijnlijk, maar ik weet het niet zeker". En ik denk dat niemand het zeker weet. Ik denk ook dat je je er niet al teveel mee bezig moet houden, al kan je er enige hoop uit putten wanneer je dat nodig hebt. Uiteindelijk gaat het toch om jouw beleving van de wereld. En dan kan je ook in deze onzekere tijden je best doen om er het beste van te maken. Het is een uitdaging, dat is het leven voor de meeste altijd. Als je veel slechtheid ziet, zorg dan dat jij dit niet wordt, doe dan zelf wat moois wanneer je dit kan. De wereld is té groot voor één persoon om te veranderen.

Momenteel zit ik in een erg moeilijke tijd. Dan kan je de wereld zijn als een grote moeilijkheid, wat het soms zeker lijkt, maar het is aan jou eraan toe te geven of niet. Ondanks al die ellende zie ik af en toe nogsteeds die enorme schoonheid, die enorme potentie die ik en de mensheid bezit. Dat is er dus nogsteeds! Ik weet nog niet hoe ik dit moet uiten, die is een soms frustrerende zoektocht die al mijn hele leven duurt. Maar maak er het beste van, zie het als een test, gebruik het ten goede van gezelf, leer ervan, zelfs als het kut gaat. Uiteindelijk weet ik niet wat het nut van het bestaan is, of die er sowizo is. Soms voel ik het, soms niet. Dit zijn zaken waar je je volgens mij niet zo druk om moet maken, dat doet alleen ons verstand, die wil alles zeker weten. Naar mijn idee is het belangrijkste om gewoon te ervaren, en met liefde naar jezelf, naar anderen, en naar de Aarde te leven. En als dit nu nog niet lukt, dan om het te leren. Focus niet op alle ellende, het is er, maar ga er niet in mee, laat het je niet vastpakken. Focus op de schoonheid, het mooie, en kijk of je die ellende kan verhelpen, op je eigen manier. Ik zeg niet dat dit makkelijk is, dat is het voor mij iig niet. Maar wat is het alternatief? Meegaan met de ellende lijdt alleen tot meer ellende, focussen op schoonheid en liefde kan alleen leiden tot meer schoonheid en liefde, al is het maar even.

Zo zie ik de wereld....op dit moment...



Prachtig geschreven.
Mijn kijk is ook naar de schoonheid te kijken om meer hiervan te kunnen zien.
Als wij dit kunnen ervaren kunnen anderen dit ook leren ervaren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2010, 12:34:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
er zijn meerdere kanten hoe je de wereld ziet hoe je de mens als persoon ziet of als in groep of zijn gedrag reacties alles de mens was niet de eerste soort die beschaaft was en de wereld regeerde er zijn wezens geweest die wel de wereld goed bestudeerde en die niet aan geld ofso deed meer met respect en gedragen ze waren 1met de natuur , maar er is iemand die een eigen soort wilde die niet te sterk was maar ook niet te zwak en dat die het vermogen had om na te denken die wezens voor de mensen waren directe afstammelingen van de goddelijke wezens hoe jullie het ook noemen een mens bevat van 10 tot 40procent goddelijke kracht en die procent bepaalt wat voor gaves je hbt hoe sterk je bent welke talenten je hbt. als je meer dan 50procent hb dan ben je geen mens meer dan 40 dan ben je een half dat wezen
als je de wereld ziet zonder de schade van de mens dan hb je het gevoel dit is de plaats waar ik me 1voel met de omgeving als je met de schade ziet van de mens dan denk je heel negatief zo waarvoor doen wij het nog voor papier die alsof waarde heeft daarom voelen alle mensen het best in de natuur :) dat is die procent als je 1voelt met de natuur kan je ze ook controleren je kan dan bepalen wat je wilt hoe warm het moet zijn of er regen moet
maar er is geen enkele mens die ooit 1was met de natuur en kon besturen... ze hadden het gewoon verloren

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2010, 12:54:18 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ewout-Vandaele schreef:
er zijn meerdere kanten hoe je de wereld ziet hoe je de mens als persoon ziet of als in groep of zijn gedrag reacties alles de mens was niet de eerste soort die beschaaft was en de wereld regeerde er zijn wezens geweest die wel de wereld goed bestudeerde en die niet aan geld ofso deed meer met respect en gedragen ze waren 1met de natuur , maar er is iemand die een eigen soort wilde die niet te sterk was maar ook niet te zwak en dat die het vermogen had om na te denken die wezens voor de mensen waren directe afstammelingen van de goddelijke wezens hoe jullie het ook noemen een mens bevat van 10 tot 40procent goddelijke kracht en die procent bepaalt wat voor gaves je hbt hoe sterk je bent welke talenten je hbt. als je meer dan 50procent hb dan ben je geen mens meer dan 40 dan ben je een half dat wezen
als je de wereld ziet zonder de schade van de mens dan hb je het gevoel dit is de plaats waar ik me 1voel met de omgeving als je met de schade ziet van de mens dan denk je heel negatief zo waarvoor doen wij het nog voor papier die alsof waarde heeft daarom voelen alle mensen het best in de natuur :) dat is die procent als je 1voelt met de natuur kan je ze ook controleren je kan dan bepalen wat je wilt hoe warm het moet zijn of er regen moet
maar er is geen enkele mens die ooit 1was met de natuur en kon besturen... ze hadden het gewoon verloren

Hey Ewout, ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld, ligt waarschijnlijk deels aan het feit je geen enkele punt gebruikt, leest lastig.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2010, 13:02:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
Hey Ewout, ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld, ligt waarschijnlijk deels aan het feit je geen enkele punt gebruikt, leest lastig.[/quote]

Srry komt door me autisme ik zal me best doen om het zo gemakkelijk te doen en ik zal erop letten dat ik punten gebruik de reden wrm ik vanalles schrijf is omdat ik meer kennis hb dan eender wie op aarde en omstreken en ik dolgraag de kennis zo snel mogelijk wil delen nogmaals me excuses

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2010, 13:05:28 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ewout-Vandaele schreef:
Hey Ewout, ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld, ligt waarschijnlijk deels aan het feit je geen enkele punt gebruikt, leest lastig.


Srry komt door me autisme ik zal me best doen om het zo gemakkelijk te doen en ik zal erop letten dat ik punten gebruik de reden wrm ik vanalles schrijf is omdat ik meer kennis hb dan eender wie op aarde en omstreken en ik dolgraag de kennis zo snel mogelijk wil delen nogmaals me excuses[/quote]
Hoe kom je aan die kennis?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2010, 13:08:37 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
moet ik eerlijk zijn? moet ik zeggen wat ik ben moet ik zeggen wat voor dingen ik verkeerd hb gedaan en welke juist
er zijn zoveel dingen die niemand weet buiten ik ik weet zelfs alle oplossingen voor alle problemen ik weet wat voor soort mechanisme liefde is vriendschap zelfs ik weet zelfs hoe macht ontstaan is die kennis is vermoeiend voor mij ik kan maar weinig vragen stellen omdat ik de grote deel al weet

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2010, 22:41:59 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Iedereen op dit forum is op soek naar dé waarheid en verlichting. Deel zo veel mogelijk met ons, we zijn dan misschien wel kritisch, maar ook heel leergierig hoor (:

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-07-2010, 08:23:22 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
De wereld om me heen zie ik zoals ze werkelijk is, als een illusionair doolhof. Het is tevens een schitterende plaats om cultivatie te beoefenen om terug te kunnen keren naar de oorsprong van ons bestaan, naar onze ware thuis. 0:)
Groetjes van Karin :wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl