Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 02:13:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 711 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 10:22:21 
Ik denk niet meerdere planeten. Maar zelf geloof ik meerdere werelden in de vorm van dimensies. Het hoeft niet per se op een andere planeet. En ik denk dat de aarde precies goed is qua stand en dat de anderen te dicht of juist te ver van de zon afstaan.
X


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 10:33:46 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Zouden er meer planeten zijn waarop we kunnen leven?

Gr gedachtenkracht

Heeft niet zoveel zin zo'n vraag aan ons te stellen denk ik :)

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 17:24:39 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Rens schreef:
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Zouden er meer planeten zijn waarop we kunnen leven?

Gr gedachtenkracht

Heeft niet zoveel zin zo'n vraag aan ons te stellen denk ik :)

Alle vragen hebben zin... of je een antwoord kunt vinden is een ander verhaal :)

Niet lang geleden had ik ergens gelezen dat er inmiddels enkele honderden planeten zijn gevonden die vergelijkbaar zijn met de aarde. En waar dus eventueel levensvormen mogelijk zouden zijn. En gezien de grootsheid van het heelal acht ik de kans dan ook erg groot dat we idd ergens anders kunnen leven. De vraag is eerder hoe komen we daar. Met conventionele technologie is dat in ieder geval niet mogelijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 17:27:59 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Avuso schreef:
Rens schreef:
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Zouden er meer planeten zijn waarop we kunnen leven?

Gr gedachtenkracht

Heeft niet zoveel zin zo'n vraag aan ons te stellen denk ik :)

Alle vragen hebben zin... of je een antwoord kunt vinden is een ander verhaal :)

Niet lang geleden had ik ergens gelezen dat er inmiddels enkele honderden planeten zijn gevonden die vergelijkbaar zijn met de aarde. En waar dus eventueel levensvormen mogelijk zouden zijn. En gezien de grootsheid van het heelal acht ik de kans dan ook erg groot dat we idd ergens anders kunnen leven. De vraag is eerder hoe komen we daar. Met conventionele technologie is dat in ieder geval niet mogelijk.

Niet helemaal wat ik bedoel natuurlijk. Ik bedoel dat wij het ook niet kunnen zeggen. Dus vandaar dat ik het punt niet echt zie in een dergelijke vraag.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 17:43:31 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Rens schreef:
Niet helemaal wat ik bedoel natuurlijk. Ik bedoel dat wij het ook niet kunnen zeggen. Dus vandaar dat ik het punt niet echt zie in een dergelijke vraag.

Ook al hebben we geen antwoord toch kan z'n vraag erg nuttig zijn. Tijdens het zoeken naar het antwoord kun je vele andere vragen beantwoorden die je anders nooit gesteld had. Daarnaast kan het zoeken op zichzelf ook al nuttig zijn. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koan_%28Zen%29


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 18:02:43 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Avuso schreef:
Rens schreef:
Niet helemaal wat ik bedoel natuurlijk. Ik bedoel dat wij het ook niet kunnen zeggen. Dus vandaar dat ik het punt niet echt zie in een dergelijke vraag.

Ook al hebben we geen antwoord toch kan z'n vraag erg nuttig zijn. Tijdens het zoeken naar het antwoord kun je vele andere vragen beantwoorden die je anders nooit gesteld had. Daarnaast kan het zoeken op zichzelf ook al nuttig zijn. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koan_%28Zen%29

Het is interessant om over na te denken. Maar als je het wilt weten, dan kan je het opzoeken. Het enige wat men op dit forum kan zeggen over een dergelijk onderwerp is speculatie. Het gaat hier om een feitje, heeft toch niet zoveel zin om te speculeren over iets waar je gewoon geen idee van hebt? Een legitieme vraag zou zijn: Wat weet men hier over leefbare planeten? Wat ik of anderen erover denken doet er niet zoveel toe.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2010, 18:12:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

Zouden er meer planeten zijn waarop we kunnen leven?

Gr gedachtenkracht


hoogtwaarschijnlijk wel.

want kijk. als je met een raket gewoon wel oneindig door kunt blijven vliegen door de ruimte.
gewoon oneindig.. dan is er toch wel ergens nog een 2e aarde? misschien moeten we dan wel 100 jaar vliegen ..
maar ik weet zeker dat er meerde planeten zijn waarop leven bestaat..

zo zijn ook vele deskundige hiervan overtuigd.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-08-2010, 11:40:41 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Xiro schreef:
De wereld is 100% in orde in mijn ogen maar het is de maatschapij die het verkeert doet.

Het leven bestaad niet uit leren - werken - pensioen maar zo zit de westerse en tegewoordig ook oosterse maatschapij wel in elkaar. Des te meer succes hoe gelukkiger je bent? Dat klopt dus niet.

Ik geloof sterk dat er na 2012 een nieuw tijdperk aanbreekt, het aquarius tijdperk. Daarin verdiep ik me de laatste tijd heel erg in. Het schijnt het tijdperk van de liefde en spiritualiteit te zijn. Het tijdperk waarin we nu leven bestaad uit macht en oorlogen.

Ik denk dat de wereld niet zou vergaan maar de manier van leven en denken wel. Steeds meer mensen realiseren dat er veel meer in dan materialisme, macht en geld.


jeetje we hebben aardig wat gemeen :P ik zie het ook zoals jij het ziet, en misschien kunnen we de verandering in 2012 wel niet zien, maar dat hoeft niet te betekenen dat het er niet is :D dus ik weet zo goed als zeker dat er iets gaat gebeuren, of we het nu kunnen merken of niet.

X Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-08-2010, 20:14:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 21:47:56
Berichten: 3
Erg nieuwsgierig naar 2012.

Vraag me af of de spirituele kijk op de wereld op de een of andere manier afgedwongen zal worden. Dat er een oorzaak zal zijn, of iets zal gebeuren waardoor mensen gedwongen zullen worden naar binnen te kijken.

Naast dat een groot deel van de huidige wereld spiritualiteit begint te erkennen is er een nog groter deel van de wereld dat zich meer met materialisme en uiterlijk bezig houd dan ooit. Voor mijn gevoel moet het gewoon een keer fout gaan. Vanuit een dal kan men tenslotte het meeste leren.

Dan is er nog wat er al genoemd is in de berichten hierboven; het feit dat de mens de aarde op het ogenblik gewoon opgebruikt. Er zijn groeperingen die hen best doen om de aarde te redden, maar die stellen nog niets voor in verhouding tot de mensen die overal simpelweg schijt aan hebben. De mensheid blijft echter gewoon exponentieel doorgroeien, dus je zou kunnen zeggen dat er ook nog een deadline is.

Ben nieuwsgierig naar wat de toekomst brengt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-08-2010, 20:38:17 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Gaquinn schreef:
Erg nieuwsgierig naar 2012.

Vraag me af of de spirituele kijk op de wereld op de een of andere manier afgedwongen zal worden. Dat er een oorzaak zal zijn, of iets zal gebeuren waardoor mensen gedwongen zullen worden naar binnen te kijken.

Naast dat een groot deel van de huidige wereld spiritualiteit begint te erkennen is er een nog groter deel van de wereld dat zich meer met materialisme en uiterlijk bezig houd dan ooit. Voor mijn gevoel moet het gewoon een keer fout gaan. Vanuit een dal kan men tenslotte het meeste leren.

Dan is er nog wat er al genoemd is in de berichten hierboven; het feit dat de mens de aarde op het ogenblik gewoon opgebruikt. Er zijn groeperingen die hen best doen om de aarde te redden, maar die stellen nog niets voor in verhouding tot de mensen die overal simpelweg schijt aan hebben. De mensheid blijft echter gewoon exponentieel doorgroeien, dus je zou kunnen zeggen dat er ook nog een deadline is.

Ben nieuwsgierig naar wat de toekomst brengt.


Hier kan ik me ook erg goed in vinden, vooral dat stuk van "Vanuit een dal kan men tenslotte het meeste leren" dat is waar en ik denk zelf ook dat dat een kans is , dat er veel rampen gebeuren enz, en eng vind ik het jah, maar als ik bijvoorbeeld verdrink door een overstroming ofzo dan is het zo. Het is uiteindelijk wel beter, het is allemaal positief ook als er dus rampen komen enz want we leren ervan en pas door ons diep te laten zakken enz krijgen we de kracht weer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-08-2010, 20:05:56 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Ik ervaar dat er steeds meer ervaringen kort op elkaar gebeuren.
Dat het van belang is om dingen goed te kunnen overdenken en dan los te laten.
Om op deze wijze je rust te kunnen behouden.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 14:11:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-02-2010, 15:22:14
Berichten: 13
bij de meeste verhalen kan ik me ook wel aansluiten
ik vraag me ook altijd af waarom ik in op deze wereld leef
ik hou niet van deze wereld..
nou ja wel van de wereld maar niet van de mensen ook al ben ik er zelf een..
ik zie de wereld langzaam maar zeker verwoest worden door ons
en de mooiste plekjes zijn klein en langzaam aan het verdwijnen.
ik wou dat mensen bewuster werden en dat niet alles bij de meeste mensen om geld gaat.
ik denk soms wel eens aan zelfmoord om hier weg te komen maar dat zou ik nooit kunnen
dan zou ik mensen pijn doen mijn familie en dat kan ik dus niet over mijn hart verkrijgen..

_________________
WANNEER DE LAATSTE BOOM GEKAPT IS, DE LAATSTE VIS GEVANGEN, DE LAATSTE RIVIER VERVUILD, ZULLEN WE ONS REALISEREN, DAT WE GELD NIET KUNNEN ETEN!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-08-2010, 14:25:13 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
niiyaa schreef:
bij de meeste verhalen kan ik me ook wel aansluiten
ik vraag me ook altijd af waarom ik in op deze wereld leef
ik hou niet van deze wereld..
nou ja wel van de wereld maar niet van de mensen ook al ben ik er zelf een..
ik zie de wereld langzaam maar zeker verwoest worden door ons
en de mooiste plekjes zijn klein en langzaam aan het verdwijnen.
ik wou dat mensen bewuster werden en dat niet alles bij de meeste mensen om geld gaat.
ik denk soms wel eens aan zelfmoord om hier weg te komen maar dat zou ik nooit kunnen
dan zou ik mensen pijn doen mijn familie en dat kan ik dus niet over mijn hart verkrijgen..

Als je dit alles ziet gebeuren, dan kan je ipv eraan te ontsnappen (wat ik goed begrijp), er juist iets aan doen. Dat er veel dingen gebeuren in de wereld die het daglicht niet kunnen verdragen is natuurlijk een feit, maar er is ook nog veel schoonheid. Mensen zoals jij, die bewust genoeg zijn te zien dat we als mensheid een andere kant op zouden moeten gaan, zijn juist nodig om dit te verwezenlijken. In plaats van naar de negatieve dingen te kijken, zou je je kunnen richting op de positieve dingen. Wat ik een mooie uitspraak vindt is; "Wees de verandering die je wenst te zien". Kortom, leer jezelf te zijn, leer met liefde te handelen en probeer de wereld hiermee mooier te maken. Straal de liefde die je voelt uit, misschien niet overweldigend, maar zover voor jou mogelijk. Hou hoop, en verlies jezelf niet in negatieve denkwijzes over jezelf en de wereld. Het is een simpele keuze. Of focus op het lelijke, of focus op het mooie. Alleen bij de laatste is er de kans dat het zal verbeteren. Het is misschien niet de makkelijkste weg, je zult jezelf tegenkomen, jezelf moeten confronteren, maar je wordt er sterk van, en je gaat dieper leven. En dat is waar het naar mijn idee om gaat. Je zult mensen niet makkelijk kunnen overhalen om anders te gaan leven door het ze op te leggen, of door ze actief proberen te veranderen. Door zelf als voorbeeld te dienen zullen mensen zich minder geintimideerd voelen, en sneller geneigd zijn te kijken of er waarheid en geluk in jouw manier van doen zit. En het enige wat jij hoeft te doen, is te leven volgens je eigen normen en waarden.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-08-2010, 09:48:54 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi

Veel al hangt af wat men kiest te geloven.
Dat zal invloed geven.
Is het in positieve zin dan zal je meer positieve tijd naar je toe trekken.
Is het negatief dan zal dit gevoel verstrekken.
Wees bewust en kiest wat je wenst i.p.v. wat je niet wenst.

gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-08-2010, 08:03:23 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Danny schreef:
Hoe ik de wereld zie...Als een verloren rijk.
Enorm jammer dat het toch vaak de verkeerde kant op gaat, vaak bewust of onbewust.
Ook jammer dat sommige dingen over het hoofd gezien worden en daardoor minder snel geaccepteerd zullen worden. Daardoor kent de wereld ook zijn duistere geheimen en vele onschuldige mensen worden daar het slachtoffer van. :(


Hoe zou jij de wereld creeeren?

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 711 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl