Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:30:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 811 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31-08-2010, 13:37:06 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Hier wil ik ook even op antwoorden, lekker mijn fantasie laten gaan ! :D

Stel de aarde is rond zonder dat er iets op staat, dan zou ik beginnen met planten, helder groene planten en bloemen, de kleuren zo mooi en glanzend, het beeld is niet te beschrijven' langzaam word de grond onder de planten glanzend geel, niet geel zoals we die nu kennen maar een mooie onbeschrijfelijke kleur geel. Er verschijnen helder blauwe wateren op het land, niet reuzachtig maar groot genoeg. Het water is rustgevend. Langzaam verschijnen er hagedissen, en salamanders die met hun kleuren erboven uitspringen. Ze gaan liefdevol met alles om, ze zien de planten en het voeld goed voor ze om ze te eten, na elk hapje groeit er weer een stuk plant aan. De planten kunnen niet dood.
Ook komen er langzaam kikkers in het zicht die heerlijk op het water kunnen dobberen. Het mooie is dat de dieren geen vijanden van elkaar zijn, om elk dier verschijnt een glanzende laag, een enorm mooie glanzende laag, het is de ziel dat om het lichaam verschijnt, vergelijkend met een aura maar zelfs de aura kan er niet tegen op, de ziel springt boven alles uit. Er komen nu ook paarden, zo mooi als eenhoorns, ook de paarden hebben deze bijzondere glans om zich heen, de paarden voelen alle dieren aan, ook de paarden zien geen een dier als vijand, in tegendeel, ze voelen de andere dieren zo goed aan dat ze de dieren met geen een mogelijkheid kunnen vertrappen. Het is een en al liefde dat om alles omringt word. Er verschijnen meer dieren, lichtvliegjes met een goude omringde glans om zich heen, ze lijken veel op elfen. Ze fladderen rond om de andere dieren heen. Ook deze dieren stralen een en al liefde uit. Ook komen er vogels, vogels die op zwanen lijken, een heldere kleur schijnt om ze heen, bedreigeloos vliegen ze rond. Kijkent naar de mooie omgeving en de heldere kleuren die om alles omringt zijn. Het water raakt niet op, de planten gaan niet dood, vrede. Er komen meer wezens , mensen, de kleur is onbeschrijvelijk, de kleuren om ze heen doen me denken aan de film avatar, de heldere blauwe kleur om ze heen straald een en al rust en liefde uit. Er is geen wind, geen regen, geen sneeuw, niet warm, niet koud, geen zon. Het is een en al licht, daar is geen zon voor nodig, er is geen regen nodig voor water, er is geen zon nodig voor de warmte. Tijdens het slapen liggen ze heerlijk tussen de planten, het word niet donker alles blijft helder ligt. De planten geven een warm tintelend gevoel van binnen. Wanneer iedereen slaap verschijnen er steeds meer dieren, van schildpadden tot tijgers, maar allemaal zijn ze vol liefde en zo gaan ze met elkaar om. Het verschil in geslacht is er, er zijn mannen en vrouwen , ze kunnen zich voortplanten maar in karakter valt het verschil van man en vrouw niet te merken. De dieren kunnen zich ook voortplanten. Elke plant, dier, mens is zich bewust van het leven, iedereen voelt zich verbonden met elkaar, alles is één. Geen angsten, geen dreigingen en geen haat. Alles is één.

Alles is één


Zo dat was het wel :D omg dit voelde net als een meditatie xd ik typte het gewoon hoe ik het voor me zag, heerlijk!! Ik was helemaal in mijn eigen wereld

X Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-09-2010, 19:24:00 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Xiro schreef:
Mooi geschreven Annaa. Dat het typen van dit als een meditatie leek kan ik me compleet voorstellen. Ik kan dan ook echt op ieder moment ontaarden (wat ook zijn nadelen heeft).

Het lijkt me een mooi voorbeeld de wereld in jouw beschrijving. Maar toch zou ik veel liever de maatschapij in het aquarius tijdperk (dat in 2012 begint) beschrijven. De wereld is al perfect want als je het als mens perfecter gaat maken dan is er geen uitdaging en les in het leven meer.

Waarom is de wereld volgens jou perfect? En waarom zou er een uitdaging moeten zijn?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-09-2010, 20:24:33 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Xiro schreef:
De wereld is perfect omdat het is zoals het moet zijn, dingen gebeuren niet voor niets weetje. En zonder een doel/uitdaging in het leven ben je een slaaf van de maatschapij.

Ok, wat geeft jou die overtuiging? Hoe kan jij zeggen dat dingen niet voor niets gebeuren, en dat alles is zoals het moet zijn?

En wat bedoel je precies met "en zonder een doel/uitdaging in het leven ben je een slaaf van de maatschapij"?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2010, 08:29:12 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Ik ervaar dat situatie die gebeuren een boodschap in zitten.
En hoe moeilijker het ervaren wordt, des te groter de persoonlijke groei.
Het mooie ervan is dat het ons steeds lukt er door heen te komen.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2010, 14:16:35 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Xiro schreef:
Ik ervaar de laatste steeds meer dat deze wereld niet mijn thuis is maar een tijdelijke plek. De heimwee naar boven wordt steeds erger. :|

O, je bent er nog :-) Als je wilt, kan je nog antwoord geven op de vragen die ik stelde naar aanleiding van je vorige reactie, ben er wel benieuwd naar.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-09-2010, 22:13:58 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
join the club,

Pas goed op , ik heb het zelf ook enorm maar merk ook dat hoe meer ik erover denk, hoe minder ik me verbonden voel met de grond, en juist dan ga ik me pas eenzaam voelen. Dus ik ben bezig om mijn gedachtes te veranderen, ik ben niet mijn gedachtes. Ik ben aan het oefenen zegmaar om rustiger te worden in mijn hoofd en me weer 1 te voelen met alles "verbonden", dat lijkt mij het best te werken door in het hier en nu te leven en dat helpt als je niet meer denkt. Want zonder gedachtes leef je puur met je gevoel en in het nu. HeerlijK! dus misschien is dat ook wel iets voor jou? om je gedachtes juist als instrument te gebruiken wanneer het nodig is, zoals werk/school bij echte nadenk dingen :P maar verder gewoon puur met je gevoel te leven zoals een dier!

X


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-09-2010, 18:39:20 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Xiro schreef:
Ik heb juist het omgekeerde, als ik geaard ben voel ik me alleen. Maargoed ik vindt de wereld die ik kan zien als ik ontaard ben geweldig! En leven met je gevoel doen we natuurlijk altijd. Mensen zijn ook dieren.

Uiteindelijk leef je toch in deze wereld, en zul je met alle plezierige en minder plezierige zaken moeten omgaan. Wat voor een wereld zie jij als je ontaard bent?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-09-2010, 22:36:26 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Xiro schreef:
Annaa schreef:
join the club,

Pas goed op , ik heb het zelf ook enorm maar merk ook dat hoe meer ik erover denk, hoe minder ik me verbonden voel met de grond, en juist dan ga ik me pas eenzaam voelen. Dus ik ben bezig om mijn gedachtes te veranderen, ik ben niet mijn gedachtes. Ik ben aan het oefenen zegmaar om rustiger te worden in mijn hoofd en me weer 1 te voelen met alles "verbonden", dat lijkt mij het best te werken door in het hier en nu te leven en dat helpt als je niet meer denkt. Want zonder gedachtes leef je puur met je gevoel en in het nu. HeerlijK! dus misschien is dat ook wel iets voor jou? om je gedachtes juist als instrument te gebruiken wanneer het nodig is, zoals werk/school bij echte nadenk dingen :P maar verder gewoon puur met je gevoel te leven zoals een dier!

X

Ik heb juist het omgekeerde, als ik geaard ben voel ik me alleen. Maargoed ik vindt de wereld die ik kan zien als ik ontaard ben geweldig! En leven met je gevoel doen we natuurlijk altijd. Mensen zijn ook dieren.


We leven niet altijd met ons gevoel, tegenwoordig leven we veel met onze gedachtes. Als je alleen maar leeft met je gevoel dus zonder je gedachtes heb je geen angsten en emoties dus ook geen heimwee naar boven want dat word grotendeels veroorzaakt door het denken.

Als je ontaard raakt en dan bedoel ik ook echt dat je de verbinding met het aardse bijna niet meer voelt dan ben je ook niet 1 met jezelf, 1 met de natuur , de dieren, de mensen want de verbinding is dan ook met iedereen weg en dat maakt je dan eenzaam. Ik zou heel graag weer verbonden willen zijn en me weer 1 willen voelen met alles. Juist toen ik dacht, het is hier boven zo goed, de zielen bij elkaar, kleuren zo helder, ready to face a new life ( reincarnatie ) enz, toen werd die heimwee groter en groter, allemaal veroorzaakt door mijn eigen gedachtes. Had ik mijn gedachtes veel minder toegepast in het leven dan was het een stuk makkelijker geweest, voornamelijk omdat je dan geen angsten hebt want alle angsten worden gecreert door het denken. Zelf ben ik dus aan het oefenen om me gedachtes als instrument te gebruiken, dus alleen toepassen wanneer het nodig is, zoals school enz.

Hier een voorbeeld,

Als je denkt aan een vogel krijg je vaak het idee, een vogel is vrij!. Dat komt ook voornamelijk omdat een vogel in het nu leeft. Als een vogel een nest bouwt dan pakt hij takken. Hij ziet een kraai in de buurt van zijn nest komen, de vogel vliegt naar de kraai en jaagt hem weg. Kraai is weg en vogel zoekt rustig takken, hij denkt niet "dat was eng" Een vogel heeft geen gedachtes en ziet dus ook geen verleden en toekomst, het gene wat hij ziet is het nu, zijn gevoel is puur gefocust op het nu.

Dit is even een simpel voorbeeldje, wat ik ermee wil zeggen is, dat wij ook zo kunnen leven. Wij kunnen ook zo als de vogel leven, er heerst dan een innerlijke stilte. Zie het denken trouwens niet als een last, we hebben er ook voordelen mee!

Majah , ik ga helemaal los in wat ik vertel dus ik zal nu maar even ophouden XD

x Anna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2010, 18:41:09 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi,

als ik terug krijg op een jaar terug.
Zie ik dat ik positieve in het leven sta.
Laat meer dingen komen.
En kan ook beter los laten.
Besef wat mijn gevoel is en die van een ander.

Als jullie naar je leven kijken nu een jaar geleden vind je dat er veel veranderd is.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 08:43:23 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Danny schreef:
Leuke vraag....

Even denken...

Ja best wel, ik was minder ondernemend, meer onzeker. Terughoudend, nu ben ik daar wat verder ingegroeid.
Heb een hoop meegemaakt afgelopen jaar:
In de studentenraad geweest als voorzitter waardoor ik veel publiciteit op me af kreeg: een fotoshoot, ik mocht mee doen in een documentaire serie, ik ging naar bijeenkomsten, ik mocht bij zijn bij het start van een nieuwbouw, en toen weer filmopnames gehad over de studentenraad.
Bedrijfsbezoeken gedaan,
Niveau 3 gehaald van school,
Verliefd geweest
Hier gekomen
Oude schoolgenoot werd vermoord
Docent overleden


Naja best een hoop. Heel veel veranderd ja.


Hoi,

Je hebt veel meegemaakt zeg.
Kun je nog herinneren wat het met je dit op het moment dat het je overkwam.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 09:30:06 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

als ik terug krijg op een jaar terug.
Zie ik dat ik positieve in het leven sta.
Laat meer dingen komen.
En kan ook beter los laten.
Besef wat mijn gevoel is en die van een ander.

Als jullie naar je leven kijken nu een jaar geleden vind je dat er veel veranderd is.

Gr gedachtenkracht

Er veranderd constant wat. Elke dag verander ik, elke uur, het is soms om gek van te worden :p Maar we leven niet in het verleden, dus heeft het wel zin om over jouw veranderingen na te denken? Je bent wie je bent, ongeacht of je je bewust bent wat je "vroeger" was. Het is verleidelijk soms, om voor jezelf duidelijk te stellen dat je "beter" bent geworden, of soms juist "slechter" (en dan kan je je slachtoffer voelen), maar het is zo, en alles wat je doet doe je nu.

Jij (gedachttekracht) stelde de vraag of hij zich nog kan herinneren wat het met hem deed op het moment. Maakt dit wat uit? Wat dat doet is je weer uit het huidige moment halen en terug in het verleden gooien. Ik bedoel niet dat dit "fout" is om zoiets te doen, maar waarom zou je?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 10:42:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Ik ben eigenlijk altijd wel zoveel mogelijk mezelf gebleven

Vooral toen ik naar de eerste klas ging heb ik tegen mezelf gezegd, ik blijf mezelf, ik ben nog liever alleen en mezelf dan dat ik 6 vrienden ( meelopers ) heb waarbij ik me niet prettig voel.

Het is me gelukt whahaa :P ik had een paar hele goede vrienden die me namen zoals ik was :D

ik was ook volgens veel mensen een portret , je zag niet snel een 2e Anna :P

maar ik merk wel, dat ik nu wat minder geaard ben dan een paar jaar terug. Maar ik ben er mee bezig, ben me ook bewust van mijn eigen gedachtes en ben me ook meer bewust geworden van wie ik ben en niet wie ik denk dat ik ben, zit enorm veel verschil in :D hihi


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2010, 12:40:46 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hoe zie ik de wereld om me heen. Leuke vraag!

Ik zie in mijn wereld en dus mijn leven veel verandering. Ik begon zo klein, zo onzeker en zo alleen. Ik liet over me heen lopen, me kleineren. Ik liet anderen mijn leven bepalen. Maar oh wee als iemand dat nu nog eens probeerd! Ik ben ontzettend gegroeid, ik ervaar veel meer in het leven anders dan ik dat vroeger deed, en dit heb ik aan mezelf te danken. Ik ben erachter gekomen dat je alleen zelf zulke dingen in de hand hebt, je eigen wil om iets te bereiken is groter dan wat dan ook. De afgelopen 2 jaar ben ik ontzettend snel volwassen geworden, enigsinds omdat dit van mij verwacht werd. Je past je aan aan dat wat om je heen leeft, en je past je aan aan gebeurtenissen.

De wereld om mij heen, de wereld waarin ik leef en waarin ik opgegroeid ben, heb ik altijd als fijn ervaren. Ik kan zo erg genieten van de kleine 'vanzelfsprekende' dingen hier op aarde, en daar ben ik dankbaar voor. Er zijn echter veranderingen in het hier en nu waar ik moeite mee heb; dat kleine kinderen steeds sneller 'groot worden'. In groep 7 wordt er tegenwoordig al make-up en hakjes gedragen. Iedereen heeft een mobieltjes (van klein tot groot) en buitenspelen lijkt er voor die kleine kinderen ook al niet meer in te zitten. Op mij komt het over alsof zij alles krijgen, en er niet eens echt dankbaar voor zijn. Als ik dan terugdenk aan de tijd (niet eens zo lang geleden!) dat ik op die leeftijd nog in een tuinbroek boomhutten bouwde..... tja... Puur zonde!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-11-2010, 09:48:31 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Rens schreef:
gedachtenkracht schreef:
Hoi,

als ik terug krijg op een jaar terug.
Zie ik dat ik positieve in het leven sta.
Laat meer dingen komen.
En kan ook beter los laten.
Besef wat mijn gevoel is en die van een ander.

Als jullie naar je leven kijken nu een jaar geleden vind je dat er veel veranderd is.

Gr gedachtenkracht

Er veranderd constant wat. Elke dag verander ik, elke uur, het is soms om gek van te worden :p Maar we leven niet in het verleden, dus heeft het wel zin om over jouw veranderingen na te denken? Je bent wie je bent, ongeacht of je je bewust bent wat je "vroeger" was. Het is verleidelijk soms, om voor jezelf duidelijk te stellen dat je "beter" bent geworden, of soms juist "slechter" (en dan kan je je slachtoffer voelen), maar het is zo, en alles wat je doet doe je nu.

Jij (gedachttekracht) stelde de vraag of hij zich nog kan herinneren wat het met hem deed op het moment. Maakt dit wat uit? Wat dat doet is je weer uit het huidige moment halen en terug in het verleden gooien. Ik bedoel niet dat dit "fout" is om zoiets te doen, maar waarom zou je?



Hoi,

Ik ben ervan overtuigd dat het soms nodig is om dingen te begrijpen. Maar dit is niet altijd nodig.
Het belang is wat jij nodig hebt om verder te evalueren.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-11-2010, 10:53:48 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Hey gedachtenkracht!

Leuk om te lezen dat je je topic op deze manier gaande houd ;) Zo heb je een soort van 'grande interview' met de spirituele leden!

Keep it up!

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 811 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl