Tom schreef:
Het inderdaad niet de bedoeling dat je mensen die nieuwe zijn op het forum overvalt met seksueel getinte opmerkingen. Dan kan ik die mensen die daar opmerkingen over maken goed begrijpen, het is niet de bedoeling dat je mensen wegjaagt.
Wel nu gooi je dus mijn schuld rechtstreeks terug in mijn gezicht
.
Kiro schreef:
Destijds in dat 'Wie ben ik'-topic zag ik niet iets verkeerds in jouw woorden hoor.
En dit bevrijdt me juist van schuld
.
@Mirror.
Tsja ik heb mijn zelfvertrouwen niet opgebouwd het is gewoon gekomen als gevolg van spirituele groei.
Het is rechtstreeks het gevolg geweest van de dingen die ik in mijn Wie is Wie topic heb geschreven aan de hand van Guido's lezing.
Daarna is er een ontwikkeling geweest die ik niet goed kan duiden maar die wel tot het huidige heeft geleid. Dat heeft dus een paar weken geduurd.
De reden dat ik geen onzekerheid meer heb is mijn liefde voor alle mensen. Als ik op iemand afstap, doe ik dat niet om iets van die persoon te krijgen. Als ik op een meisje afstap, doe ik dat niet om seks te krijgen. Het gaat mij om de héle persoon. Ik wil die persoon als geheel. Ik wil die persoon aanvaarden zoals ik weet dat ik aanvaard ben. Juist door dat te doen, weet ik dat. Mijn zelf-aanvaarding komt niet uit de lucht vallen: ik krijg terug wat ik geef. Ik zie in mezelf wat ik in anderen zie. Ik weet dat ik anderen voor me kan winnen omdat ik mezelf niet achterhou. Ik verwacht niet wat ik zelf niet geef.
Maar er is wel iets nieuws aan het licht gekomen... ik lijk nu een enorme honger te hebben naar liefde. Misschien heb ik het nooit gekend. Maar op het moment dat ik mijn liefde verklaar, is er een angst in mijn hart dat ik het niet terug krijg. Ook heel menselijk. Ik wil die liefde nú. Al het andere kan me gestolen worden, maar dit niet.
Toch voel ik me niet behoeftig, omdat er niets is wat je kan doen om liefde te krijgen. Seks kan je proberen te winnen. Je kan slijmen of aardig doen of spelletjes spelen of wat dan ook. Maar liefde kan je alleen winnen als je alle behoeftigheid opgeeft. Als je niks probeert te krijgen, want als je dat doet, dan geef je niet volledig.
Mijn hart gaat de laatste dagen van vol vertrouwen naar bedroefd naar vol vertrouwen en weer terug.
Lol ik begin depressief te worden. M'n hele leven heb ik nooit ook maar één depressieve gedachte gehad en nu beginnen ze langzaam te komen. Vanwege mijn situatie. En het feit dat m'n hart is opengegaan.