Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 01:23:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-12-2012, 17:37:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-11-2012, 12:56:05
Berichten: 18
Hallo allemaal,
Ik zie aura's en ik denk steeds dat ik ook iets met geesten te maken krijg.
Maar in de Bijbel staat letterlijk dat je je niet met duistere dingen mag bemoeien.
Nu is mijn vraag: is dit gedoe duister, en zal God mij hiervoor straffen?

Liefs

_________________
Whatever energy a person puts out into the world, be it positive or negative, will be returned to that person three times - Rule Of Three (Wicca)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-12-2012, 19:23:09 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Dat is gewoon een verzinsel van de christelijke/katholieke kerk om ons weg te houden van de waarheid. Godsdienst is niets meer dan een brainwash en indoctrinatie om mensen naar hun hand te zetten. Ze doen geloven in een boek die in de eerste plaats al gemanipuleerd is want wat het volk mocht weten staat er in, wat ze liever verborgen hielden is er uit gelaten: zie dode zee rollen vb.

De enige raad die ik je kan geven is volg je gevoel en denk voor jezelf!

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-12-2012, 19:38:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2011, 19:16:12
Berichten: 748
Ik persoonlijk geloof ook niet dat je dit duister mag noemen.
En god zal je hier echt niet voor straffen hoor!
Dus gewoon lekker loslaten en vooral aura's blijven zien en contact zoeken met geesten als je dat leuk vind om te doen
mvg,
Misoyama

_________________
In any moment of decision, The best thing you can do is the right thing. The worst thing you can do is nothing.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-12-2012, 20:07:41 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Izzy, voelt het voor jou duister?
Dat is denk ik het belangrijkst.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-12-2012, 22:06:18 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Hoi @Izzy2403

Ik ken meerdere verhalen van christenen die de een relatie met God hadden, maar die vanwege gaven niet werden geaccepteerd in de religieuze gemeenschap(die gemeenschap oordeelt dus.. en dat is Fout).
Een bekende is die van Edgar Cayce.
Deze man heeft in zijn jeugd in gebed keer op keer gevraagd om een mensen te kunnen helpen.
Op een nacht verscheen er een engel aan zijn bed. De eerste keer is hij verschrokken weggerent. De tweede keer die nacht vertelde ze iets in de trent van; 'wees niet bang. Je gebeden zijn verhoord.'
Sindsdien kon hij mensen helpen op een heel bijzondere manier.
Hij zag altijd al aura's maar kwam pas op heel late leeftijd erachter dat het iets bijzonders was :)

Ten tweede ben ik bang dat het concept God een beetje verdraaid is verteld aan jou.
Hij is als een Vader zo trots op zijn kinderen(Understatement!), en hoopt dat ze ooit hem als Vader accepteren. Als z'n kindertjes tijdens het leren fietsen elke keer keihard vallen, zal hij niet ook nog eens straffen.. denk je wel? Het 'straffen' is het gevolg van het feit dat we nog niet in Hem schuilen, dus nog vanuit ons eigen ego leven(en dus niet geleid worden door de Heilige Geest). Alles buiten God is het 'speelveld' van Zijn ontkenner.. en God kan daar niet veel doen vanwege een wetmatigheid die wat lastig in korte vorm te formuleren is. Trouwens, de Bijbel is als melk voor de kinderen in christus.. Hebreeën 6:1-2 , en daarom zal e.e.a. als straffen zijn uitgelegd. Bijv Dan Mohler weet wel beter:)
PS kreeg deze zojuist van mn broer.. die is voor jou! http://www.youtube.com/watch?v=glmSMXr1mTI !!

vwb geesten zie ik het als volgt;
90% vd mensheid is 'christen' of iets anders, maar doet alles vanwege de vorm en heeft geen echte relatie met God, en snapt en doet zijn wegen niet(of nauwelijks). Ik denk niet dat demonen zich druk hoeven te maken dat ze tot God komen. Maar mensen die toenadering tot God zoeken moeten natuurlijk de indruk krijgen dat God hen elke keer in de steek laat.. Hoe vaak God de schuld krijgt van iets waar zijn 'tegenstander' verantwoordelijk voor is.. Het is ongelooflijk!
Mn broer mailde me net over 'vasten'. Hij vertelde me net dat, wanneer je 'vast', dat de verlangens van het vlees beteugeld worden, en dat de wereld van de geest duidelijker wordt. Dat is ook wanneer je meer zult meemaken.. Dan is het vooral goed om Jezus te kennen en op hem weet te vertrouwen.
o:)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2012, 00:28:20 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Izzy2403 schreef:
Maar in de Bijbel staat letterlijk
Herhaal dit drie keer in je hoofd en bedenk je of je alleen iets wil geloven omdat het 'letterlijk in de Bijbel staat', of omdat je er echt zelf in gelooft. Als er in de Bijbel staat dat je je niet met duistere dingen moet bemoeien, denk ik dat het gaat om bewust onheilige of slechte dingen doen en opzoeken. Dit doe je volgens mij niet.

Wees geen schaap.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2012, 18:00:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Ik zie aura's en ik denk steeds dat ik ook iets met geesten te maken krijg.
Maar in de Bijbel staat letterlijk dat je je niet met duistere dingen mag bemoeien.
Nu is mijn vraag: is dit gedoe duister, en zal God mij hiervoor straffen?
Doe jezelf vooral een gróót plezier, en trek je niets aan van wat in de Bijbel staat, oké? Het is maar een boek, gewoon een boek. Woorden op papier vermoorden niemand. Echt niet!

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2012, 19:48:37 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik denk dat als jij de bijbel en het geloof belangrijk vindt en om er zo naar te leven, dan moet je dat gewoon doen. Maar omdat het in de bijbel staat, valt inderdaad de opmerking van Julia erg goed. Vind jijzelf dat het duister is? Of is het voor je gevoel juist verlichtend? Misschien gunt God je de kracht wel om er mee in staat te zijn, ik zeg maar wat.

Als je het echt niet meer weet, vraag het dan aan de dominee of pastoor ;). Zij kunnen je dan denk ik nog er beter mee helpen, dan de duizenden uiteenlopende meningen van een forum als deze haha ;). Maargoed, daar is het ook een forum voor. Uiteindelijk ben je toch zelf de persoon die aangewezen is om deze keuze te maken.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2012, 21:57:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Tuurlijk. Het gaat allemaal om duistere krachten, dus let goed op, want als je het Oude Testament goed leest, dan blijkt God uitermate streng in de leer te zijn! Je kunt het beste aan een priester vragen hoeveel paternosters je op het pad van de genade kunnen brengen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-12-2012, 21:12:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Mag ik zonder het hele topic te lezen even dit zeggen?
Dat spiritualiteit is gemaakt of gecreëerd door godsdienst.
De goden (god, Allah, jezus, en nog meer) zijn de creators van het spiriuele.
Zonder hun hadden we niet wat we nu hebben.
Lastig uit te leggen wat ik met 'wat' bedoel.. het bovenste, de hemel, het omhangende van dit onderwerp.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-12-2012, 21:41:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2012, 19:28:13
Berichten: 28
Eibhlin schreef:
Dat is gewoon een verzinsel van de christelijke/katholieke kerk om ons weg te houden van de waarheid. Godsdienst is niets meer dan een brainwash en indoctrinatie om mensen naar hun hand te zetten. Ze doen geloven in een boek die in de eerste plaats al gemanipuleerd is want wat het volk mocht weten staat er in, wat ze liever verborgen hielden is er uit gelaten: zie dode zee rollen vb.

De enige raad die ik je kan geven is volg je gevoel en denk voor jezelf!

Hetgeen wat hier mooi aan is is dat ik als gelovige anders weet. Wat jij hier verteld is puur een leugen om mensen weg te houden van het christelijk geloof en proberen te voorkomen dat ze Jezus of de Heer zullen ontmoeten. Jij kan niks hier aan doen, je weet eenmaal niet beter.
Geen van ons beide kan bewijzen dat wat jij/ik zegt waarheid is. Het gaat hier om een kwestie van geloof. Ik geloof dat alles wat in de bijbel staat pure waarheid is, dit doe ik omdat ik geloof dat het het woord van God is.

De raad die ik je mee kan geven is de raad die Jezus zijn discipelen ook heeft gegeven zoals in de bijbel vermeld staat. Hou van anderen zoals ik van jullie hou.

Deze post is puur een confrontatie voor het gerecht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 06:52:17 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
BDK schreef:
Ik geloof dat alles wat in de bijbel staat pure waarheid is,
Geloven in alles wat de Bijbel zegt, is als delen door nul. De Bijbel spreekt zichzelf zo vaak tegen op zoveel gebieden, dat je niet overal in kan geloven. Je kan niet tegelijkertijd geloven dat de lucht blauw is en dat de lucht groen is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 17:35:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Geen van ons beide kan bewijzen dat wat jij/ik zegt waarheid is. Het gaat hier om een kwestie van geloof. Ik geloof dat alles wat in de bijbel staat pure waarheid is, dit doe ik omdat ik geloof dat het het woord van God is.
Als de Bijbel enkel waarheid bevat, en jij je baseert op de Bijbel, dan moet jij dus kunnen bewijzen dat wat je zegt waarheid is. Simpele redenering.

Nu we het er toch over hebben: Ik zou je, als 'case study', door jouw uitspraak graag willen uitnodigen tot een verklaring van het feit dat Genesis van wal steekt met twee aparte scheppingsverslagen: de eerste, waarin alles per dag beschreven wordt, en eentje waarin de mens centraal staat. Hoe kan dit, en waarom spreken de verslagen elkaar tegen?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 18:25:26 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 30-05-2012, 22:02:50
Berichten: 113
Locatie: 't veld
BDK schreef:
Eibhlin schreef:
Dat is gewoon een verzinsel van de christelijke/katholieke kerk om ons weg te houden van de waarheid. Godsdienst is niets meer dan een brainwash en indoctrinatie om mensen naar hun hand te zetten. Ze doen geloven in een boek die in de eerste plaats al gemanipuleerd is want wat het volk mocht weten staat er in, wat ze liever verborgen hielden is er uit gelaten: zie dode zee rollen vb.

De enige raad die ik je kan geven is volg je gevoel en denk voor jezelf!

Hetgeen wat hier mooi aan is is dat ik als gelovige anders weet. Wat jij hier verteld is puur een leugen om mensen weg te houden van het christelijk geloof en proberen te voorkomen dat ze Jezus of de Heer zullen ontmoeten. Jij kan niks hier aan doen, je weet eenmaal niet beter.
Geen van ons beide kan bewijzen dat wat jij/ik zegt waarheid is. Het gaat hier om een kwestie van geloof. Ik geloof dat alles wat in de bijbel staat pure waarheid is, dit doe ik omdat ik geloof dat het het woord van God is.

De raad die ik je mee kan geven is de raad die Jezus zijn discipelen ook heeft gegeven zoals in de bijbel vermeld staat. Hou van anderen zoals ik van jullie hou.

Deze post is puur een confrontatie voor het gerecht.


Dus als k het begrijp... Geloof jij dat alles wat tegenwoordig in de bijbel staat, nog precies hetzelfde is als dat er van oorsprong in stond? En ik vraag me af... Je zegt eerst zelf op andere manier ,iedereen heeft ze eige waarheid.. maar toch zeg je dat wat Eibhlin zegt een pure leugen is om mensen bij de kerk weg te houden... Beetje tegenstrijdig he.. en wat eibhlin zegt... Dode zee rollen... Daar toevallig van gehoord of is dat dan weer een complot tegen de kerk??


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 18:34:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
bartb schreef:
Dode zee rollen... Daar toevallig van gehoord of is dat dan weer een complot tegen de kerk??
BDK heeft het over christelijk geloof, niet over een kerk. Ik pleit zelf ook voor een onderscheid tussen beide. :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl