Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:14:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 29-09-2013, 19:52:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-09-2013, 19:46:47
Berichten: 7
Hallo,

ik probeer al een week lang(misschien wel langer) gedeeltelijk uit te treden. Ik concentreer me op mijn rechterarm en na een tijd begint hij een beetje te tintelen en heel zwaar aan te voelen. Ik voel af en toe wat spiertjes in mijn arm zomaar trekken maar over het algemeen gaat het goed.
Op een gegeven moment lijkt het alsof mijn vingers er uit zijn want ik voel dat ze niet krom maar recht zijn. Dit blijft heel lang zo en ik probeer me te concentreren om hem er uit te halen. Maar nu komt het probleem: Eerst dacht ik, Yes hij gaat er uit. Maar na een tijdje bleek dat ik gewoon mijn arm zat op te tillen, dit gaat onbewust. Doe ik iets verkeerd? Heeft iemand tips?

alvast bedankt :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 29-09-2013, 21:18:38 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 18-11-2011, 20:08:33
Berichten: 429
Locatie: Noord-Holland
Hoi Micho,

Ik heb zelf ook geprobeerd uit te treden enkele keren, maar heb het even weggezet. Misschien concentreer je je er te veel op, je moet je concentratie er wel bij houden, maar het moet niet te actief worden, want dan zet je je lichaam ook weer actief in en dan gaat het je dus 'meestal' niet lukken.
Ga gewoon even 2 dagen er niets aan doen en probeer het dan nogmaals en kijk of je verbeteringen merkt:)

_________________
Spirituele Gids
Foto Reader
Hoeder van echtheid
Hulp bij problemen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 29-09-2013, 21:25:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-05-2013, 22:48:32
Berichten: 120
neem de tijd je kunt niet alles direkt. alles heeft tijd nodig al wil je het nu al kunnen. ik zelf kan het niet maar er zijn genoeg mensen op het forum die wel kunnen uittreden. zelf zou ik geduldig wachten op verbetering.

groetjes ramon o:)

_________________
live the life you love
white dragon
volg je hart


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 29-09-2013, 23:38:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Hoi Micho,

Ik weet niet hoe jij uit treed maar ik heb een aantal tips voor je, dat is denk ik jouw vraag.
Wat Ramon en Callagher vertellen klopt geef het de tijd en alles stap voor stap
forceren heeft ook geen zin, pak het op wanneer het goed voelt voor jou.

Een uittreding opwekken lukt het beste als je er ontspannen bij ligt in een warme, rustige omgeving. Zet de (mobiele) telefoon uit, ga nog even naar het toilet om je blaas te legen, trek knellende kleding uit, enzovoort: zorg dat niets je stoort.

Bewust uittreden eist vooral een ongestoorde ademhaling. Vaak is dit het liggen op je rug, omdat je op die manier vrij ademhaalt. Uittredingen die je hebt in de buikligging, zijn vaak benauwd, omdat de ademhaling dan zwaar is. En in de zijligging voel je je vaak wat benauwd. Voor mij geldt dus: een rechte houding op de rug is het fijnste.

Ontspan je lichaam stap voor stap. Begin bij je voeten en eindig bij je hoofd.

Stel je voor dat je steeds lichter wordt en je verdubbelt, terwijl je midden in een berg zachte watjes ligt.
Adem bewust diep in en uit en probeer in de doezelfase (bijna in slaap) met je aandacht bij deze ademhaling te blijven. Stel je voor dat je ook in je geest diep in en uit ademt. Probeer je bewustzijn zo lang mogelijk vast te houden, concentreer je op het uittreden.

Luisteren naar spirituele muziek, kan je ook in de juiste sferen brengen en als je daarbij totaal ontspannen op bed ligt, zul je voelen dat je in geest steeds lichter wordt.Ook hier geldt: wat jou niet stoort..

Je hele lichaam is nu ontspannen, er is geen enkel spiertje meer dat pijn doet of dat er iets knelt.

Laat je arm en hand ontspannen op bed liggen, terwijl je visualiseert dat je je astrale arm en hand langzaam omhoog laat komen. Die zien er hetzelfde uit, maar dan van een zilveren substantie. . Je kunt deze oefening ook doen met je benen en voeten. Laat daarbij elk stukje van je lichaam geheel rusten op je bed, ontspan dus elk spiertje dat je nog voelt. Zodra je voelt dat je (onbewust) je lichamelijke spieren begint te spannen, mag je die meteen weer ontspannen en verder gaan met de oefening. Hoe minder je je lichaam nog voelt, hoe lichter je inderdaad in je lichaam zult zitten.

Voel je dat je inderdaad lijkt te zweven, probeer dan je bewustzijn op een punt verder weg te richten, bijvoorbeeld het raam of een deur. Stel je voor dat je daarheen schiet en probeer je dit levendig te visualiseren suggestie kan je geest verleiden er inderdaad uit te schieten en probeer dan te zorgen dat je (dit keer, als het nog niet eerder gebeurde) bij bewustzijn bent en blijft.

Om terug te keren hoef je alleen maar sterk aan je lichaam te denken of proberen je ogen te openen.
Het laatste is alsof je wakker word met het gevoel dat je bent geschrokken

Ik hoop dat je hier iets mee kan
Groeten van Hopper

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 30-09-2013, 16:21:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
Holy canolli,
wist niet eens dit 'on purpose' kon? o-o
nice! :)

en succes met het uittreden Micho! ;)

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 30-09-2013, 18:41:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-09-2013, 19:46:47
Berichten: 7
Bedankt voor de tips. Maar ik hoorde dat uittreden levensgevaarlijk kan zijn als je het bewustzijn verliest. Ik heb ook gehoord dat mensen je naam moeten roepen om terug te komen. Is dit onzin of zit er een kern van waarheid in?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 30-09-2013, 19:23:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Hoi micho8

Er is een verschil tussen uittreden en astraal reizen.
Als je uit treed zijn je lichaam en je astralelichaam verbonden met een energetisch koord deze is rekbaar en stelt jou in staat om contact te houden met je lichaam als je besluit te gaan reizen. Het is een zilveren koord.

Het kan gevaarlijk zijn als je je lichaam uit het oog verliest dus blijf contact houden mocht je dit van plan zijn.
Zoals ik al als tip zei om terug te komen

Doe je ogen open
Denk aan je lichaam
Soms kan het trouwens ook zijn dat je je lichaam weer word ingezogen

Dus uittreden is niet gevaarlijk ... 'astraal'reizen kan gevaarlijk zijn op het moment als je je lichaam niet in de gaten houd ....blijf contact met het aardse houden

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 30-09-2013, 20:31:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-09-2013, 19:46:47
Berichten: 7
Moet je echt je lichaam kunnen zien of hoef je alleen in de buurt te zijn?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 30-09-2013, 21:31:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
Bij het uittreden zie je je eigen lichaam

Met astraal reizen voel je hem en heb je contact via de energetische lijn
Zien kan maar dan heb je de kans dat je weer in je lichaam schiet op het moment als je bewust er aan denkt

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 01-10-2013, 10:07:05 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Misschien een heel domme vraag maar wat is het nut van uittreden?
Of wat brengt het je meer dan gewoon in je lichaam te zitten? :)

groetjes

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 01-10-2013, 11:38:08 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 18-11-2011, 20:08:33
Berichten: 429
Locatie: Noord-Holland
@Butterfly,

Met uittreden kun je nieuwe situaties opdoen. Je bent in feite onkwetsbaar en je kan doen wat je door de wetten van de aarde niet kan doen met een lichaam^^ Het is dus eigenlijk gewoon een extra ruimte om te trainen, zo zie ik het haha

_________________
Spirituele Gids
Foto Reader
Hoeder van echtheid
Hulp bij problemen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 01-10-2013, 13:26:29 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Gallagher schreef:
@Butterfly,

Met uittreden kun je nieuwe situaties opdoen. Je bent in feite onkwetsbaar en je kan doen wat je door de wetten van de aarde niet kan doen met een lichaam^^ Het is dus eigenlijk gewoon een extra ruimte om te trainen, zo zie ik het haha



Wat moet er dan zo nodig getraind worden?
En welke situaties kan een mens dan opdoen?
Het feit dat je zelf zegt dat je onkwetsbaar bent maakt het dan niet verleidelijk om dingen te doen die in princiepe niet mogen.
Lijkt me redelijk op het randje niet?

Maar ik hoor graag een uitgebreide uitleg

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Laatst gewijzigd door Butterfly12 op 02-10-2013, 17:03:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 02-10-2013, 08:29:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-09-2013, 19:46:47
Berichten: 7
Hij bedoelt dat je dingen kunt doen wat niet kan omdat je in een lichaam zit.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 02-10-2013, 10:31:40 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Ja ik snap echt wel wat hij bedoeld hoor

Maar toch blijft mijn vraag dan wat moet er zo nodig gedaan worden uit het lichaam dat niet kan in het lichaam
Is gewoon een open vraag geen veroordeling ofzo vroeg ik me gelijk af toen ik alles las
Maar is niet erg als je niet echt weet wat ik bedoel hoor

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Laatst gewijzigd door Butterfly12 op 02-10-2013, 17:04:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gedeeltelijk uittreden
BerichtGeplaatst: 02-10-2013, 15:18:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-09-2013, 19:46:47
Berichten: 7
Snap ik. Ik doe het graag om uit te proberen en te kijken hoe het is. Voor de rest hoef ik er niet zo heel veel mee en weet ik zelf ook niet wat je allemaal kan doen :D


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl