Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:14:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25-11-2013, 22:32:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2013, 21:40:20
Berichten: 1
Haii, Ik ben Lisa, een nieuwe gebruiker op deze site, ik ben 15 jaar oud.
Ik zit ergens heel erg mee en wil het heel graag kwijt op dit forum, ik zit ook met een aantal vragen..
Vanaf me 11e (ik ben nu 15) in groep 7 begon het allemaal, in groep 6 ging alles prima tot ik verhuisde, en naar een andere school ging naar groep 7. Vanaf toen werd ik heel erg gepest op mijn nieuwe school. Ik bleef zelfs thuis vanwege het gepest en werd steeds depressiever. Sinds die dagen zie ik mensen die anderen niet zien, waarvan ze zeggen dat ze er helemaal niet zijn, hoor ik stemmen, voel ik dingen aan die gaan gebeuren (negativiteit). Alles samengevat, sinds de verhuizing is alles tot de dag van vandaag fout gegaan.
Tot de 1e werd ik heel erg gepest.. Ik zit nu trouwens in het 3e leerjaar. Ongeveer op een kwart van de 1e kreeg ik hele erge ruzie met een meisje in mijn klas, die erge ruzie leidde met toeval tot een vriendschap, daarna werd ik ook vrienden met een andere jongen. We werden een klein vriendengroepje van drie. Me beste vriendin zag hetzelfde als ik zag. Wij denken dat we bij elkaar gebracht zijn doordat we het beide zagen. Want alle vriendinnen die ik in mijn leven tot nu toe heb gehad, hadden hetzelfde, ik vraag me nu af, trek ik het aan? Maar precies die vriendinnen, krijg ik na een aantal jaren ook erge ruzie mee en het contact verbreekt dan. Zo gaat het met elke 'paranormale?' vriendin. Hoort dit erbij? Is dit voorbestemd? Wij als vriendengroepje waren toen de tijd niet te breken, en daar begon alles.. We kregen ruzie met een leraar die ons uitschold, die loog, en dingen over ons lulde die niet waar waren tegen andere leerlingen. Door die leraar zijn wij alle 3 in een andere klas gezet, uit elkaar gehaald. De jongen waarmee wij vrienden waren verliet ons en kwam in een andere vriendengroep terecht. Ik en me beste vriendin bleven sterk en bleven vriendinnen, we zaten niet bij elkaar meer in de klas en werden beide gepest omdat we er in de klas alleen voor stonden, maar buiten de klas hielden we ons sterk, onze vriendschap werd zo sterk dat we zelfs steeds vaker telepathie kregen, dachten dingen op het zelfde moment, riepen hetzelfde op het zelfde moment, en dat soort dingen. Ik kreeg een vriendje waar ik ook telkens ruzie mee kreeg omdat hij telkens met onzin aan kwam en volgens mij niet echt om me gaf, hij werd altijd meteen boos om elk klein dingetje. Me beste vriendin werd ook boos omdat ik nooit meer tijd voor haar had sinds ik een vriendje had. Ze heb tegen een andere vriendin de woorden "Ik vervloek hun relatie" en "na de vakantie is het uit tussen die twee" uitgesproken. En inderdaad, het ging precies de eerste dag na de vakantie uit. Ik werd woedend omdat ik dacht dat het te maken had met het feit dat ze mijn relatie had "vervloekt?". Nog steeds vraag ik me af of dit echt zo is, of het bestaat dat ze me relatie echt hebt vervloekt..?
Na de vakantie kwamen we in het derde schooljaar te zitten (dat is dus nu net 2,5 maanden geleden). We waren beide dolblij, want we zitten natuurlijk bij elkaar in de klas. Het jaar ervoor in de 2e haalde ik geweldige cijfers, 10en 8en en 9`s stonden op mijn rapport. Maar sinds de 3e, gaat alles dus fout, en hier begint het gedeelde waar ik op een punt zit waarin ik gewon niet meer weet wat ik moet doen. Voor wiskunde sta ik op mijn rapport nu een 1,7. Dit is onmogelijk, er is iets diep in mij, waardoor dit gebeurd, maar ik weet het echt niet..maar al die 1en en 3en op me rapport, dit ben ik niet.. Ik weet gewoon nietmeer waarom, maar er is iets waardoor ik ergens diep van binnen achteruit ga, niet alleen qua school, maar ook in het leven zelf, met de dag word ik depressiever, ik begin weer last van overleden mensen te krijgen, stemmen in mijn hoofd, ik zit inmiddels in een nieuwe vriendengroep waar telkens ruzie is.. Thuis ging het ook een tijdje slecht, met mijn vader had ik geen contact. Ik kon snachts niet meer slapen, inplaats va slapen was het enige wat ik deed huilen, soms huilde ik zonder redenen, ik vraag me nogsteeds af waarom ik dat deed. Ik begon mezelf in mijn arm te snijden om van de pijn af te zijn. En dit was heel dom van me.. Ik doe het gelukkig nu niet meer en zal het nooit meer doen. Maar mijn vriendengroep kwam hier achter en werd woedend, ik werd afgestoten van de vriendengroep, en had met me beste vriendin ook erge ruzie en geen contact meer. Ik werd zo depressief dat ik snachts alleen maar huilde, ik had nergens zin meer in, en me cijfers werden nog slechter dan dat ze al waren. Ik gaf zoveel om me vrienden dat ik het niet kon loslaten. Daardoor werd ik ook zo depressief dat ze me afstootte. Ik stond er alleen voor en dat idee deed zo veel pijn. Ze waren boos omdat ik loog over dat ik niet meer zou snijden, ik snap ook wel dat ze boos waren.. Later had ik me excuses aangeboden en als bewijs alles aan mijn moeder verteld. Ze gaven me allemaal nog een kans. Het ging een tijdje goed. Toen kwa er vervolgens weer een probleem, er kwam een ander meisje in de vriendengroep die ij en me beste vriendin bedreeg. De stem in mijn hoofd waarschuwde mij voor haar, en de eerste keer dat ik haar zag, had ik al een groot voorgevoel dat zij iets zou gaan veroorzaken, en ja, er is nu dus een grote ruzie in de vriendengroep, en ik en me vriendin krijgen de schuld en worden weer afgestoten. Mijn voorgevoel en de stem in mijn hoofd kopte.. wat toevallig is, altijd als ik een whatsApp berichtje krijg dat negatief is of een slecht gevolg heeft, krijg ik voor ik het berichtje nog lees, een mini hartaanval (net zoiets als dat je net niet uit je bed valt ofzo) en een raar gevoel in me buik. Hoe kan het dat ik vantevoren een mini-hartaanval krijg? Altijd gebeurd dit als er iets slechts gaat gebeuren. Ook krijg ik nu steeds meer last van stemmen in mijn hoofd, en snachts is er iets of iemand in mijn kamer. Ik weet niet of het me een goed of slecht gevoel geeft. In ieder geval, het gaat al sinds de verhuizing en groep 7 allemaal fout. vrienden komen en gaan, altijd problemen op school, ik werd zelfs met me vriendin samen "het problemengroepje" genoemd door leraren. maar dit soort problemen komen juist naar mij toe, ik zoek ze niet op, ik doe niks en inene is er weer iets aan de hand. Waarom is dit? Is dit voorbestemd dat ik altijd problemen heb? Ik ben de laatste tijd niet mezelf, dit ben ik niet, die slechte cijfers kan ik niet zijn..Wat gebeurd er van binnen? En waarom krijg ik steeds meer slechte voorgevoelen en stemmen in mijn hoofd? Trek ik negatieve energie aan? Ik maak me hier gewoon erge zorgen om, omdat ik merk aan mezelf dat ik steeds negatiever word. Ik laat alles nu gewoon zoals het is omdat ik blij mag zijn dat ik een goede band heb met een vriendin. Ik laat derest zoals het is, mijn voorgevoel is dat ik geen dingen voor de oekomst moet gaan veranderen.. ik moet het laten, dat is wat de stem zegt, en wat mijn gevoel zegt..
Ik vraag me gewoon af hoe dit allemaal komt..
Waarom ben ik mezelf niet meer?
Waarom gaat alles fout?
Trek ik negatieve energie aan?
Ben ik een slecht mens?
Hoe kan ik contact opnemen met mijn gids om hierover te praten?
Ik weet het allemaal gewoon nietmeer na alles wat er is gebeurd.. :(
Help me alsjeblieft een antwoord te vinden op deze vragen :( :cry:
Alvast bedankt voor het lezen en de reactie
Met vriendelijke groetjes
LisaRosey


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-11-2013, 05:17:19 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Moeilijk Lisa....

Ik kan alleen maar zeggen dat een medicus het waarschijnlijk als een psychiatrisch ziektebeeld zal beschouwen.

In het grootste deel van de Westerse wereld wordt zo'n geval behandeld met pillen en er wordt niet gezocht naar betekenis - de betekenis die het voor jou zo sterk heeft!

Ik hoop met heel mijn hart dat je bij jezelf zult weten te blijven, en de antwoorden te vinden op de vragen die je stelt. De enige die je wellicht echt zal kunnen helpen, is een soort van familie-therapeut. De symptomen die je beschrijft hangen - gek genoeg - vaak samen met problemen in de sociale sfeer. Er moet iemand zijn, of het liefst meerdere tegelijk, die met jouw ouders en beste vrienden om tafel gaat zitten en een open gesprek gaat voeren over wat er aan de hand is en wat het voor jou betekent. Deze medische zorg bestaat nog niet in Nederland, alleen een regio in Finland kent dit.

Maar als je in de psychiatrie terecht komt, wordt die hele mooie persoon van jou bedolven onder de onzin en de isolatie. Dat moet je echt niet willen.

Ga er met je ouders over praten! Zeg dat ze iemand uitnodigen, een familie-therapeut, een systeem-therapeut, die ervoor zorgt dat jullie met elkaar in gesprek komen en de moeilijkheden bespreekt. Doe dit, vóórdat het zo erg is dat ze je naar een psychiater gaan sturen!

Familietherapie wordt in Nederland ingezet voor verslaafde jongeren. Of probleemjongeren. Dat ben jij niet, maar dat wil niet zeggen dat de aanpak niet zou kunnen helpen. Wanneer je zo iemand in huis hebt, vraag dan of zij contact op kunnen met het Amerikaanse Institute for Dialogic Practice [http://www.dialogicpractice.net/] voor instructie betreffende jouw geval.

Overigens behoort familietherapie ook tot het arsenaal van de jeugdpsychiatrie, echter het is verstandig dat je de regie behoudt over je eigen leven.

Je ouders kunnen ook contact opnemen met het Nederlands Jeugd Instituut [http://www.nji.nl/]. Maar het belangrijkste is dat je een therapeut treft die jou serieus neemt, en die jouw stem laat spreken, evenals de stemmen van de directe betrokkenen. Jullie zijn zelf degenen die met de oplossingen kunnen komen, wanneer dit wordt gefaciliteerd.

Het gaat erom dat jouw stem gehoord wordt door iedereen, waardoor je aan kracht wint en de invloed over je leven terug krijgt.

Ik wil je met klem aanraden om het niet op z'n beloop te laten en te wachten tot je helemaal vastloopt. Sommige mensen zouden zeggen dat jij hebt wat ze "psychotische symptomen" noemen. Een diagnose heb je echter niet nodig. Wel iemand die naar je luistert, die respectvol de communicatie in jouw gezin en tussen jouw vrienden bevordert.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-11-2013, 08:28:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Dat is een lang verhaal.

Een aantal dingen die ik zou willen zeggen:
- je wijst de verhuizing aan als moment dat alles fout ging. Maar doethet er echt toe waaardoor het komt dat het niet goed gaat? En probeer niet 1 iets aan te wijzen als 'schuld' ervan. Ook door iets buiten jezelf volledig de schuld te grven wijs je je eigen verantwoordelijkheid min of meer af.
Probeer te blijven kijken naar de dingen waar je wel invloed op hebt.

- je zegt problemen niet op te zoeken, probeer wel te blijven kijken naar wat je kan doen om ze te voorkomen, of ondanks de problemen kijken hoe je ermee kunt leven.

- waarom je niet meer jezelf voelt is lastig te zeggen. Sowieso ben je op een leeftijd dat er veel in jezelf verandert. Probeer zelf anders eens na te denken over wie je nu bent, wie je wilt zijn en wat je daarvoor kan doen.

- waarom alles fout gaat? Vaak is dat een kwestie van hoe je naar iets kijkt. Bepaalde dingen kunnen eerst slecht lijken en dan toch tot iets goeds komen
( zoals die ruzie, waaruit je een goede vriendin gekregen hebt)

Wat betreft negatieve energie aantrekken, vraag ik me ook af of je veel negatieve gedachten hebt? Probeer in elk geval positief te denken.

- je bent geen slecht mens :)

En wat ik door de post heen lees is dat je best vaak ruzies hebt. Kijk of jij in sommige ruzies ook een factor hebt rn wat je evt. Kunt doen on die factor te verminderen..

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2013, 00:35:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-11-2013, 19:54:59
Berichten: 3
Waarom ben ik mezelf niet meer?

Denk dat dit komt omdat anderen je in de steek laten en deze dingen ziet.

Waarom gaat alles fout?

Weet het niet, er zullen beter tijden komen hou je daaraan vast!
Trek ik negatieve energie aan?

Nee, je zult waarschijnlijke beide aantrekken. Ik heb dat zelf ook. Mensen met een fijne energie en meer negatieve
Ben ik een slecht mens?
Natuurlijk niet! Het zijn de situaties het ligt niet aan jou
Hoe kan ik contact opnemen met mijn gids om hierover te praten?
Je kan je gids vragen stellen. Door te mediteren bijv kun je antwoorden krijgen
Ik weet het allemaal gewoon nietmeer na alles wat er is gebeurd.. :(
Help me alsjeblieft een antwoord te vinden op deze vragen :( :cry:
Alvast bedankt voor het lezen en de reactie
Met vriendelijke groetjes
LisaRosey


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2013, 11:52:05 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Hey LisaRosey,

Wat moedig van je dat je alles opschrijft zoals jij het voelt en ervaart.
En zoals vele reactie hierboven doen vermoeden ben je inderdaad geen slecht mens.

Misschien kan je proberen om eens afstand te nemen van alles en iedereen om jou heen. De ruzies en de mensen die ruzies veroorzaken de spanningen. Zodat je even kan ademen en tot jezelf kan komen. En als je tot jezelf gekomen bent kan je misschien een oplossing zien voor jou punten en jou problemen.

Ik ben het ook eens met MIB dat hij zegt je trekt problemen niet aan maar ruzie komt altijd door twee kanten....
Je veroozaakt ze niet maar je kan ze wel helpen aanwakkeren of helpen blijven voeden.
Het is gemakkelijker meegesleurd worden in iets wat je eigenlijk in eerste opzicht niet wou doen maar het is moedig om gewoon te kunnen zeggen daar doe ik niet aan mee en steek ik zeker niet mijn energie in. Waardoor je automatisch andere mensen zult aantrekken. Ofwel is het de bedoeling dat je eens je kracht gaat staan meid en opkomt voor je eigen ideeën en je eigen ik...Want die is ook heel veel waard. Jouzelf is het allerbelangrijkste dat er bestaat meid vergeet dit niet....Je weet best wat en hoe je bent dat je weet dat je dit wel kan :-)....Draag zorg voor je lichaam en geest want die horen ook bij jou...Kijk naar jezelf hoe je werkelijk mooi je bent met al jou gaven en fouten....

Hopelijk gaat alles goed met jou nu en ik hoop dat we het vervolg krijgen van hoe het verder gelopen is....

Groetjes en heel veel liefde van me meid

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2013, 00:23:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Niemand is inherent slecht.
Lijden wordt gevormd door weerstand.

Ik raad radicale acceptie van de realiteit aan. Neem rust voor jezelf. Onderneem weinig.
Er is een Tibetaans gezegde wat ongeveer zo gaat:
Elke dag 20 minuten mediteren. Als je geen tijd hebt, 1 uur mediteren.

Het is heel belangrijk dat je jezelf hervindt en in het nu komt. Je moet uit de negatieve stroom/cirkel stappen waar je nu tegen in waait. Laat je niet al te veel afleiden door al hetgeen er om je heen gebeurd. Besef wat je nu wilt doen en misschien is dat heel weinig. Probeer niet al te veel verwachtingen te hebben. Doe gewoon wat je moet doen, bvb. naar school gaan, je hobby's doen en daarnaast gewoon helemaal niks.

Als een ander iets tegen je zegt probeer dan geen oordeel te vormen. Laat je niet op de kast jagen. In tijden van chaos moet je vooral niet proberen dingen te forceren, dat werkt averechts. Laat de pijn rustig uitbloeden zonder er wat voor te doen. Het is juist de kunst van dingen laten gebeuren waarmee je lijden verslaat. De dingen zijn op dit moment zoals ze zijn. Besef hoe je wilt dat dingen worden, maar ga niet de strijd aan om dit te bewerkstelligen. Harmonie wordt niet gevormd door strijd, maar door het ontspannen laten doorstromen van de gebeurtenissen in het leven.

Ik hoop dat je hier koek van kan maken. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-12-2013, 21:48:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-09-2013, 00:12:57
Berichten: 14
Hoi lieve LisaRosey,

Heftig jouw ervaringen te lezen, jouw verhaal. Moed, om het te vertellen, hier...goed van jou! dit is ook een vorm van hulp zoeken en wie weet zitten er ook wel bruikbare tips/ inzichten bij. Gehoord worden kan ook bijdragen aan je 'genezingsproces'.
Meid, ook ik raad je aan professionele hulp te gaan zoeken , die mensen zijn daarvoor. Doen, hoor. Wat heb je te verliezen...?
Het is helemaal niet erg dat je voor jezelf met hulp wilt gaan uitzoeken op welk punt je nu in het leven bent en wat je eraan kunt veranderen dat je alles weer op de rails krijgt. Uiteraard met begeleiding van je ouder(s).
Als je eenmaal in een intensieve neerwaartse spiraal zit zoals jij nu zit, denk ik, dan zie je veel dingen negatief en dan hou je dat alleen maar in stand. Dat doe je niet bewust. Juist om je daar bewust van te maken, heb je hulp nodig om daar weer uit te komen. Dat kun je echt niet alleen, maar hoef je dus ook niet alleen te doen.

Wat ik uit je verhaal kan opmaken is veel emotie maar vooral negatief en verwarring. Het 'zoeken' naar je eigen identiteit, het onbekende, ontastbare en de ( harde )realiteit. Dit straal je uit en zul je dus ook mensen aantrekken die jou niet echt verder brengen op het pad van positiviteit.

Sommigen hebben alles of juist niks, sommigen hebben alles wat maar fout kan gaan, gaat fout. Vaak is dit van voorbijgaande aard, geloof me.

Zo noemt de ene zijn leven geluk en de ander tevredenheid, als het diegene maar voldoening geeft, toch? zo kijkt ieder mens met zijn eigen ogen door zijn eigen bril. Dat maakt juist onderscheid tussen de mensen.

Wat belangrijk is , is dat je leert onderscheid te maken tussen wat je denkt en wat je voelt. Hoofd en hart.
Dan kom je er ook achter wat er in de spirituele wereld speelt, ook een groot gedeelte bewustwording en waar je kunt leren controle over te hebben. De regie over je leven. Jij bent de regisseur..
Eerst maar eens kijken naar je lage zelfbeeld en je neerwaartse spiraal.

Ik wens je veel kracht en veel sterkte....kop op, meid!
Laat even weten hoe het met je gaat t.z.t..?

Liefs, Mirror


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl