Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:14:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mentaal stoned & dronken worden.
BerichtGeplaatst: 27-12-2013, 20:25:31 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Hoi,

Ik ben nieuw met deze spirituele dingen dus ik weet niet of ik dit bericht onder het goeie onderwerp plaats. Hoewel ik altijd merkte dat ik anders was dan de mensen op school en rond mijn vrienden ook. Ik vertel mijn vrienden en mensen rond om heen die het over drinken en roken hebben, dat je het zelfde effect kunt krijgen zonder alcohol en sigaretten of wiet. Het is nog niet zo gebeurt dat iemand mij serieus nam of echt geïnteresseerd raakte over dit onderwerp. Ik weet niet veel van biologie en medici, ik studeer namelijk economie :P, maar ik geloof dat alcohol en sigaretten of wiet je gesloten gevoelens naar voren brengen. Daardoor durven mensen te vertellen wat ze echt willen vertellen of ze krijgen een gelukkiger gevoel. Maar dit kun je allemaal krijgen als je je gewoon mentaal open stelt door optimistisch te denken en vrij te kunnen leven, zonder sociale druk van anderen. In mijn ogen lijkt het alsof mensen onderdrukt worden door de sociale maatschappij dat alcohol de beste optie is om plezier te maken en mentale openingen of training (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen :p) een taboe blijkt te zijn.

Paar weken geleden ging ik met een vriend van school naar de coffeeshop waar hij een joint had gehaald. Hij was stoned voor twee uur en hadden veel gelachen. Ik heb nog nooit een joint gerookt of ben nooit dronken geworden, dus ik weet niet wat het effect is. Ik ben wel een keer volgepompt met morfine in het ziekenhuis maar weet niet of dat de zelfde 'high' is als een joint. Alhoewel toen hij stoned was, was ik in mijn perspectief meer vrolijk en lacherig dan hem omdat ik mezelf altijd open stel en heel erg optimistisch ben waardoor ook heel gelukkig. Ik heb nergens haat aan omdat ik weet dat iedere negatieve actie een duidelijke reden had om die actie uit te voeren. Ik vertelde hem dat je dus stoned kunt worden zonder een joint, maar hij luisterde niet echt.

Ik ben gewoon benieuwd wat wat meer spirituele mensen denken over het onderwerp of je mentaal stoned en dronken kunt worden, door bijvoorbeeld optimisme of mentale training. Als je ergens mee niet eens bent dan sta ik open op critici :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2013, 21:30:06 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik zie de effecten van alcohol en drugs niet als iets positiefs, omdat je de zelfcontrole kwijtraakt. Ik vind het fijn om controle te hebben over mijn gedrag en kies er daarom voor om niet aan dat soort dingen mee te doen.
Als jouw vriend zo lacherig wordt van de drugs, is dat dan zijn ware ik, iets wat binnenin hem zit wat naar buiten komt?
Of heeft hij gewoon geen controle meer over zichzelf, en heeft hij geen flauw idee wat hij doet?
Denk daar maar eens over na.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2013, 22:11:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
"In mijn ogen lijkt het alsof mensen onderdrukt worden door de sociale maatschappij dat alcohol de beste optie is om plezier te maken en mentale openingen of training (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen :p) een taboe blijkt te zijn."

Dat is een juiste observatie denk ik.
Voor mij hebben ervaringen met psychedelische middelen me enorm geholpen mijn ego los te weken, al moet ik er wel bij zeggen dat ondanks mijn leven en mijn omstandigheden ik wel besef dat ik wel de eindverantwoordelijke ben voor hoe ik mij voel. Echter dit besef is vrij laat echt goed doorgedrongen.
Dit soort middelen zijn zeker niet voor iedereen aan te raden want ze vergroten emoties heel sterk, dat kan dus ook nadelig werken.

Vanuit mijn optiek zijn drugs niet inherent goed of slecht (net als alles eigenlijk) en je merkt dan ook dat ze zowel positieve als negatieve toepassingen hebben. Het is denk ik het taboe wat rond deze middelen hangt wat er voor zorgt dat mensen een totaal verkeerd beeld hebben van wat ze doen en wanneer ze eigenlijk goed toepasbaar zijn.

Persoonlijk heb ik positieve ervaringen met geestverruimende middelen en kan ik zeggen dat het mijn leven (al dan wel op langere termijn) ten goede heeft veranderd, maar ik ken ook verhalen die een stuk grimmiger zijn dus daarom speel ik niet zo graag advocaat voor een specifieke kant.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl