Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:01:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 31-12-2013, 22:24:24 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Elk nieuwjaar is het wel een beetje weer hetzelfde. Alleen zit ik thuis wachtend op het vuurwerk terwijl op facebook iedereen foto's aan het plaatsen zijn van feestjes en mensen die samen nieuwjaar vieren. Het gevoel dat ik daarbij krijg is vooral jaloezie en ook wat woede op mezelf. Ik wordt gek van dit gevoel omdat elk jaar het zelfde weer is en maar geen vooruitgang in komt. Hoe moet ik beginnen tot rust te komen. Ik wil dat ik met dit gevoel tot een overeenstemming kan komen en accepteren dat het zo is, maar het lukt me maar niet. Meditatie gaat moeilijk met zo'n sterk gevoel. Het enige dat ik aan denk dat elk volgend jaar weer het zelfde is en de hoop langzaam aan begin op te geven. Op middelbare school dacht ik nog dat volgend jaar het me wel lukt om met iemand nieuwjaar te vieren en als dat niet lukt dan volgend jaar wel, maar nu ik met uni ben begonnen denk ik alleen maar aan de jaren van middelbare school die nooit gelukt zijn.

Welke oplossingen zijn er nog meer om tot rust te komen of te accepteren wat er gebeurt, want ik kan er niet meer echt tegen.

Ohja en gelukkig nieuwjaar (Aardig bedoelt, niet sarcastisch) :p


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 31-12-2013, 22:48:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-12-2013, 17:42:35
Berichten: 25
Locatie: Ochten
Dat probleem ken ik hoor. En niet alleen met oud en nieuw :P, om me heen zijn ze altijd naar feestjes en ik zit alleen thuis (met gezin dan wel hoor!). Ik weet helaas geen tips voor je ik zit mezelf ook op te vreten bij dit soort gevoelens.

Gelukkig nieuwjaar in elk geval :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 01-01-2014, 01:30:14 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wat gaat er mis bij de meditatie?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 01-01-2014, 18:57:47 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
Tom schreef:
Wat gaat er mis bij de meditatie?



Indd. Meditatie helpt mij vaak tot rust te komen en dingen helder voor mezelf te krijgen.

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 01-01-2014, 19:31:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Ik heb de geduld niet voor meditatie, ik ga liever sporten of iets anders meestal doen. Maar mijn haat blijft dan nog wel steeds. Misschien na het sporten verminderd die wat, maar dat lost nog steeds het probleem niet op. Als het zo door gaat dan zou ik wel wat meer op meditatie moeten focussen maar ik weet ook niet precies hoe het moet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 01-01-2014, 20:55:37 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Je kunt niet tot rust komen als je daar het geduld niet voor hebt.
Of het nou meditatie is of één keer diep inademen, tot rust komen vergt gewoon geduld.
Maar dat moet je ook opbouwen, als je dat maar begrijpt. Je moet niet verwachten in één keer 15 minuten probleemloos te mediteren.
Ik heb ook te weinig gemediteerd de laatste tijd, dus als ik 10 minuten stil zit, ben ik allang blij dat ik me 1 minuut ervan kan concentreren. Al ben ik de andere 9 minuten afgeleid, die ene minuut heb ik dan toch mooi meegenomen.
En dat bouwt zich op tot twee minuten, enzovoort.
Heb je je ooit verdiept in mindfullness?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 01-01-2014, 21:21:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Ja snap ik ook dat het niet zomaar gaat :p Ik snap ook dat het veel training vereist. Maar denk dat het makkelijker gaat als je het met iemand doet, dan verveel ik me in ieder geval niet en kan de meditatie op die manier misschien opbouwen. Wat is dat mindfulness? Ik probeer wel lucid dreaming dat mij best goed gaat.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 02-01-2014, 00:14:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Ik snap wat je bedoelt en ben er ook mee eens. Maar waar ik het meest gelukkig ben is in de klas rondom mensen. Ik maak iedereen aan het lachen in de klas elke dag een paar keer, ik ben spontaan, sociaal, zelfverzekerd. Maar na de lessen negeren ze me zowat. Bijvoorbeeld we zitten met een paar mensen samen en ze vragen elkaar waarom ze deze uni hebben gekozen of waar ze vandaan komen, maar mij word er niks gevraagd. Terwijl in de klas iedereen stil is en ik altijd de openingszinnen moet maken en de enige ben die ze aan het lachen maakt. Daarna hoor ik verhalen van wat iedereen met elkaar heeft samen gedaan en wat voor feestjes ze naartoe zijn gegaan. Ik voel me dan als een leeuw in een kooi die gemarteld word snap je :p Toen ik 12 jaar was of zo, voordat ik naar de middelbare school ging, maakte ik een soort wens/gebed dat ik wou dat alle pijn van de wereld weg zou gaan en die aan mij te geven. Soms geloof ik wel dat dit het misschien kan zijn.

En echte vrienden heb ik niet meer. Twee zijn er overleden en nieuwe vrienden die ik leerde kennen zitten nu in de gevangenis en zag er toch van dat ze alleen gebruik van mij wouden maken. Ik heb er nog wel een, maar de manier waarop hij soms antwoord dan begin ik mij een beetje onzeker te voelen. Dus elke weekend ben ik rond niemand. Dus ik zou zeer gelukkig zijn om ook maar mensen 1x te kunnen zien en te praten op een feestje. Ik weet van mezelf dat ik het meest gelukkig zou worden als ik uitgenodigd word voor iets, hoeft geen feestje te zijn, met mensen praten bij iemand thuis is al genoeg voor mij.

Of meditatie kan ook natuurlijk, alleen ik weet niet precies hoe. Ik respecteer die Shaolin monniken wel, hun kunnen blij zijn met niks. Als ik me zo beetje down voel dan denk ik wel altijd dat er mensen zijn met ergere dingen en dat ik niet zou moeten klagen, maar ja een oplossing zou wel fijn zijn :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 02-01-2014, 00:35:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Misschien kun je kijken of er een meditatiegroep bij jou in de buurt zit?
Als je denkt dat met anderen beter te kunnen en je kunt op die manier ook nog wat contacten opdoen :)

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 02-01-2014, 01:06:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Dat is nou het probleem. Ik probeer zoveel dingen te organiseren met de klas of mensen van school. Ik bied ze elke dag iets aan om in de bieb te leren of naar de film te gaan. Ik heb ze zelfs wijs gemaakt dat ik aan gratis kaartjes kan komen, maar eigenlijk betaal ik ze zelf dan gewoon, maar alsnog wilt er niemand mee. Ook zag ik een meisje van mijn klas met een groepje andere mensen die ik ook kende in de bibliotheek en ik vroeg haar via facebook of ze in de bibliotheek is aan het leren en als dat zo is of ik me aan kan sluiten. Ze antwoordde erop dat ze al thuis is. Het moet denk ik iets aan mij liggen, misschien hoe ik uitstraal of kleed, ik weet het echt niet.

Laatst ging ik bij willekeurige mensen in de trein zitten en vroeg ze of ze ergens mee zitten en dat ik ze eruit kan helpen door te praten. Meesten keken mij raar aan en zeiden dat ze nergens mee zaten, dus pakte ik geld tevoorschijn en gaf ze 50 euro, maar ze wouden het niet accepteren en nog steeds niet praten. Mensen zijn zo bang om met vreemden gewoon open te praten. In de trein was er ook een man die niet '100%' was en begon te schreeuwen in het Italiaans en agressief te doen. Iedereen ging weg van hem, maar ik vroeg hem of alles goed was en eindigden een half uur te praten tot aan de eindhalte en bedankte mij uiteindelijk. Blijkbaar zijn mensen die 'mentaal niet gezond zijn' juist het meest open en maakt hun niet uit wie je bent.

Volgende keer ga ik gewoon geld rondgeven/rondgooien in de trein zonder wat te zeggen want het boeit me allemaal niet meer zo veel, de gezichtsuitdrukkingen zijn dan inderdaad onbetaalbaar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 04-01-2014, 22:26:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Jij kan goed praten man, nog nooit heeft iemand zo met mij gepraat. Best raar :p

Maar ik weet, ik blijf sowieso mij zelf daar ben ik niet bang voor ook al houd iemand een geweer tegen mijn hoofd. En onzeker ben ik helemaal niet. Ik weet het niet krijg steeds minder zin in alles.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe moet ik tot rust komen?
BerichtGeplaatst: 05-01-2014, 12:24:31 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Kennelijk zijn de mensen op school niet in je geïnteresseerd.. Dat is hard. Maar het gaat je ook niet helpen daar toch de hele tijd iets mee te proberen als er toch niets mee lukt. Zijn er geen andere mensen die wat meer buiten groepen vallen?
Misschien ligt het voor een deel aan je uitstraling of kleding. Het kan dat je daardoor mensen afschrikt. Toch ligt het ook aan andere mensen, die zouden verder moeten kijken dan alleen een uitstraling. Misschien vinden ze je niet echt aardig, maar dan nog kun je dat op een gegeven moment vind ik dan ook tegen iemand zeggen. Ook kom je hier op mij best als ene prima iemand over.
Ik denk ook niet dat je geld moet uitdelen aan mensen in de trein om met ze te praten. Dat komt ergens een beetje wanhopig over. Misschien straal je daar ook iets van uit? Hoe denk je daar zelf over? Als iemand in de trein graag zou willen praten zou ik waarschijnlijk wel een gesprek voeren. Als iemand voor geld wil praten dan word ik ergens wat achterdochtig :P :)

als je steeds minder zin in alles krijgt is het misschien goed om af te vragen wat je wil bereiken en welke stappen je moet/kan zetten om dat te behalen. Ga dingen doen die je voldoening geven, dingen die je leuk vindt, eventueel nieuwe dingen uitproberen... Zoek een sport, hobby, activiteit waar je wat mee hebt. (het liefst iets waarmee je met andere mensen omgaat).
Steek geen energie in mensen die jou niet zien zitten. Probeer de mensen te vinden die jou wel zien zitten :)

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl