Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:52:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 12-01-2014, 21:01:39 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
Hey iedereen!

Ik heb een vraag. Ik wil graag aan mijn klas vertellen over mijn gaves.. Ik verzwijg dit nu al 3 jaar voor de meesten en ik wil dat mensen me echt leren kennen.. want zoals het nu is hou ik gewoon zoveel mijn masker op. Alleen ben ik heel bang dat ik gepest ga worden ofzo.. omdat mensen het niet begrijpen of raar vinden (wat ik wel kan snappen als je het niet zou hebben.) Natuurlijk zijn er wel mensen die zeggen hee ja dat heb ik ook wel eens gehad want je bent ten slotte nooit ergens de enigste in denk ik altijd maar zo. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het het beste aan mijn klas kan overbrengen.. Heeft iemand ervaring hiermee?

X AGirl

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 12-01-2014, 21:28:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Ik weet niet hoe jou klas is maar als je het vertelt zou ik het wel op safe spelen

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 12-01-2014, 21:56:49 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
Mijn klas is net als de meeste. Een gedeelte zijn de stoere mensen met grote mond enzo en de andere zijn de mensen die zich beetje stil houden enzo. Onze klas kan soms heel druk zijn en er wordt door bepaalde mensen ( van de stoere mensen) over de mensen die er bijv. anders uit zien ofzo geroddeld. Ik wil misschien ook eerst een blad voorlezen dat gaat over de rollen in de klas en als je eigenlijk niet bij de stoere mensen of bij de grijze muizen past waar je dan bij past. Dus ik ben al een beetje aan het kijken op internet.. Maar ik wil niet gepest worden ofzo.. Ik ben dan wel iemand dat als ie gepest zou worden in het begin niet snel de mond open zou trekken maar later het wel zou doen.

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 12-01-2014, 23:28:15 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik zou met je beste vrienden beginnen en dan uitbreiden. Zodra je denkt dat mensen het raar gaan vinden, hou je op.
Dan weten toch zoveel mogelijk mensen het, maar wordt je niet gepest o.i.d.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 10:20:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Ik denk wel dat ze het raar gaan vinden, op het begin in ieder geval. En kans dat je gepest of uitgelacht zal woorden onstaat ook of dat je een buitenbeentje wordt. Maar als je zelf verzekerd vertelt en schijt hebt aan wat ze over jou zullen denken dan komt het beter over. Een grapje maken of zelfspotten dat ze zal laten lachen zul je meer verbinding met je klas krijgen. En als je gepest wordt dan moet je er tegen op staan. Juistniet stil zijn, kan lijden tot even fysieke pijn, maar die is beter dan langdurige mentale pijn toch? :p In ieder geval zo denk ik hier over :p


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 10:48:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Dat is waar, soms gaat het niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 12:33:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Meestal is het denk ik ook zo als je een alpha hebt, dus.nisschien een beroemd iemand die zn soort dingen doet, dat dan jongeren hem als voorbeeld zien en dat gene normaal gaan vinden. Best wel kut zo iets als je ziet dat mensen je pas normaal kunnen beschouwen als iemand met invloed dat gene overbrengt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 13-01-2014, 19:50:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Waarom wil je het eigenlijk aan de hele klas vertellen?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 03:14:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Misschien wel een manier om te reflecteren ja, door met mensen te praten waarvan je de verwachting hebt dat ze geen begrip zullen tonen. Kan een waardevol avontuur zijn. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 18:25:29 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Tut schreef:
Waarom wil je het eigenlijk aan de hele klas vertellen?


Dit dacht ik ook al. Als ik jou was zou ik het gewoon bij je eigen vrienden houden, dat zijn niet voor niets je vrienden toch? Ik weet overigens niet over wat voor gaven je het hebt. Maar wat doet het er toe dat die pestkoppen je niet kennen? Ik zou er denk ik alleen maar blij mee zijn, dat soort mensen zou ik niet in mijn leven willen hebben.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 19:51:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-06-2013, 13:03:52
Berichten: 225
Ik zou het ook helemaal niet, aan jan-en-alleman gaan vertellen. Vertel je verhaal aan mensen die je door en door vertrouwd. :-) :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 21:01:50 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
Het punt is eigenlijk meer dat ik niemand heb die me begrijpt omdat ik gewoon niet helemaal dan 100% mezelf kan zijn in de klas. Bijv het krijt bord gaat naar beneden. Dan gaat iedereen van :O het krijtbord gaat naar beneden maar ik maak me daar niet druk om want ik zie een klein jongentje weer ergens anders in het klaslokaal staan. En bijv. als ik een repetitie maak wil ik soms het liefste weg rennen want ik hoor allemaal gegil van mensen. Maar niemand zal t begrijpen.. Ik wil eigenlijk gewoon dat ik begrepen wordt om hoe ik dingen doe.. En dat ik mijn masker eindelijk eens af kan doen na 3 jaar met sommige mensen in de klas te hebben gezeten.. Maarja ik weet dat ik mezelf dan kwetsbaar opstel, en dat de kans van pesten erin ga zitten. En dat wil ik niet. Een paar mensen weten het wel maar die hebben het zelf ook. (dat is wel 1 voordeel :). ) Maarja nu ik zo reacties hoor hierop en van mensen uit mijn omgeving (famillie) is het misschien niet zo verstandig..

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn klas.
BerichtGeplaatst: 14-01-2014, 22:54:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2013, 20:00:10
Berichten: 52
Persoonlijk vind ik het een goed idee om aan de klas te vertellen. Omdat het de mensen leert dat er ook andere mensen zijn en dat jezelf niet aan het sociale systeem moet houden omdat je dan te makkelijk kunt worden gehersenspoeld of bestuurd worden. Hiermee loop je wel het risico om een stuk van jezelf op te offeren als je het niet met goeie zelfvertrouwen doet. Alhoewel dit ook zelfvertrouwen kan opbouwen je weet nooit hoe het afloopt. Maar ik weet wel dat mensen raar naar je op gaan kijken of inderdaad pesten. Maar pesten doen ze meestal ook als je niet voor jezelf opkomt. Als je wel voor je zelf opkomt dan is het meer van plagen en kun je van beide kanten grapjes maken. Voor dat moet je wel met vol vertrouwen in je zelf zitten. Mijn zelfvertrouwen is bij mij opgebouwd door een vechtsport te doen en na een Thai Boxen wedstrijd of training krijg je schijt aan alles en maakt het je helemaal niks uit wat mensen over je denken. Maar bij meisjes kan dat wat anders liggen denk ik omdat jullie meestal niet van vechten houden :P


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl