Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:06:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-08-2014, 15:29:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-07-2014, 13:17:49
Berichten: 4
Locatie: hellevoetsluis
Hoi allemaal,

Ik heb een aparte ervaring gehad een tijdje terug en ben benieuwd of iemand anders dit ook weleens heeft gehad en mij misschien meer erover kan vertellen.
Mijn moeder heeft een collega en zij is een energetisch therapeut in opleiding dus zij heeft proefpersonen nodig. Zo'n proefpersoon ben ik dus. Ze helpt mij met het overwinnen van angsten en samen proberen we mijn spiritualiteit te ontwikkelen. Laatst gingen wij dus een meditatie doen om mij meer zelfvertrouwen te geven. Ze begeleidde deze meditatie terwijl ik de stappen volgde. Maar tijdens deze meditatie gebeurde opeens iets aparts. Ik lag op een bed met mijn handen op mijn buik maar opeens gingen mijn handen en armen enorm erg tintelen. Het voelde alsof ik ook geen handen meer had het voelde als allemaal 1 geheel. Ik voelde mijn vingers niet meer als aparte uitsteeksels nee het was allemaal een geheel en het voelde alsof mijn lichaam gewoon borrelde van binnen in mijn handen en ook gedeeltelijk mijn armen. Toen ik uit de meditatie kwam keek ik naar buiten waar een spruitjes veld was en ik keek met volle verbazing hoe groen opeens alles leek alsof ik alles veel intenser beleefde want later zag ik dat het wel mee viel hoe groen alles was. Er gebeurde iets aparts op energetisch gebied maar wat? Kan iemand mij meer duidelijkheid geven?

Liefs Tamara


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2014, 18:45:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het ervaren van trillingen/tintelingen tijdens meditaties wordt vaak beschouwd in samenhang met andere lagen/dimensies van de werkelijkheid, dit is vaak ook de eerste stap voor uit je lichaam treden om bewust te worden van de astrale dimensie. Her en der zijn er steeds meer geluiden dat mensen de lagen van werkelijkheid doorzien, als het ware.
Persoonlijk ben ik tegenwoordig - met wat ik "mystieke spiritualiteit" noem - minder bezig.
Klinkt goed verder, ik zou zeggen als je dit hebt bewerkstelligd, voel je vrij om hier meer mee te experimenteren, je kan veel leren uit de astrale laag.
Met psychedelische middelen is het kijken in deze lagen op een geforceerde manier als het ware, maar je kan dit prima onderzoeken zonder deze middelen, d.m.v. meditatie bijvoorbeeld, zoals je had gedaan.

Ik ben persoonlijk erg benieuwd wat je allemaal voelde, wat je had beleefd en hoe je in deze staat terecht kwam. Zou je het verder willen toelichten? :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2014, 12:18:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-07-2014, 13:17:49
Berichten: 4
Locatie: hellevoetsluis
Hey bedankt voor je reactie !

Tijdens deze meditatie was het eigenlijk niet de bedoeling dat ik dit zou voelen(de tintelingen/trillingen in mijn handen). De meditatie was gericht op het geven van zelfvertrouwen. Tijdens deze meditatie vertelde ze mij: oke je zit op een strand en je komt opeens een dolfijn tegen. Voel hoe je op ze rug klimt en hoe machtig je je daarbij voelt. Dit soort voorbeelden gaf ze mij zodat ik dit kon ervaren. Helaas heb ik heel erg de moeite om mij daar echt volledig in te voelen ik ervoer de meditatie niet echt heel goed en voelde ook niet die macht en zelfvertrouwen die ik zou moeten krijgen. Tijdens deze meditatie begonnen dus de tintelingen en ze werden zo erg dat ik het maar zei tegen haar en ze niet verder ging met het verhaal. Ik weet wel nog dat ik ook een enorm zwaar gevoel had op mijn borst en adem halen voelde ook niet erg prettig omdat het zo zwaar voelde. Hoe ik in deze staat kwam? Tja... ik denk gewoon relaxen want het was totaal niet de bedoeling dat ik die trillingen in me handen zou moeten krijgen van deze meditatie. Of het een begin van een uittreding was weet ik ook niet zeker. Ik heb nog nooit een uittreding gehad namelijk dus hoe zou het komen dat ik die dan opeens wel had kunnen krijgen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2014, 23:24:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Uittredingen komen voor of je nu weet dat het uittreden is, of niet. Zo zijn er soms mensen die er ervaring mee hebben maar het bij aanvang zien als iets ongezonds, iets abnormaals wat toch best ook wel eng kan zijn in het begin.
Wat je begeleider deed was visualiseren, inderdaad best goede methode om bepaalde dingen naar boven te halen uit het onderbewuste.
Vanuit mijn persoonlijke optiek zijn bepaalde nare ervaringen niet zo zeer iets om te vermijden, maar juist bedoeld om je door bepaalde angsten heen te laten prikken.
Uiteindelijk is het je eigen keuze en kan niet echt een sluitend antwoord geven of wat je had ervaren per sé met uittreden te maken had en of dat die meditatie je meer kan geven. Wat ik je wel wil meegeven is dat dit soort ervaringen kunnen helpen je een ander perspectief te geven op je leven. Wat je aanvankelijk wilde is aan het einde van de dag meer macht en zelfvertrouwen zou ervaren.
Wat je wel moet bedenken is dat iedereen die macht hebben ook chaos creëren. Macht/controle betekent dat je iets vasthoudt. Echter zelfvertrouwen valt niet per definitie samen met macht. Mijn ervaring is dat zelfvertrouwen automatisch tevoorschijn komt zodra je jezelf niets oplegt wat eigenlijk bij jou hoort.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-08-2014, 07:20:00 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Alle bij.

Wat er bij jou gebeurt kan zijn is, dat er deel van jou meer aandacht nodig had, eigelijk had zij zich meer op de armen en handen moeten concentreren, omdat daar het probleem zit wat meer aandacht, opgeruimd had moeten worden. zo heb ik geleerd om het gevoel van je handen en armen sterker te laten worden, om aan de weet te komen waarom en waar door die gevoelens zijn ontstaan en leren los laten.

Groeten Hans.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-08-2014, 21:04:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-08-2014, 20:36:37
Berichten: 2
Hallo,
Ik heb ook wel eens gehad dat ik gewoon ontspannen lag en het leek, vanwege zware energieën of iets, soort verdichtingen, alsof ik omhoog getild werd. Ik schrok me rok en pakte me vriend vast en het leek net alsof ik wakker schrikte. Het begon fijn met zwaar gevoel in handen ook... achteraf wel grappig, maar op moment....

Ook kom ik nu meer en meer achter hoe geesten (als mijn opa) contact echt maken, ook door een andere dimensie te openen of zo. Dus dat je daadwerkelijk een weide ziet met 'opa' daar ook. Gewoon in de woonkamer, door verdichtingen of iets gebeurt dat ja. Kleuren worden dan heel intens en mooi eerst...

Nu ik dit van jou zo gelezen heb ga ik ook maar weer meditaties doen -denk ik-


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl