Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:56:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 29-10-2014, 09:27:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Wortelbrood schreef:
Michiel, enerzijds ben ik het met je eens hoor. Dergelijke dingen moeten zeker serieus genomen worden op het moment dat een kind daar last aan ondervind of er vragen over heeft. Waar ik echter voor probeer te waken is dat een jonge meid van 11 dadelijk niet meer kan slapen vanwege dingen die mensen op dit forum tegen haar zeggen. Natuurlijk zijn kinderen (en volwassenen!) nieuwsgierig, maar er zijn ook grenzen. Ik ben geen voorstander van aannames als 'zij is helderziend' als je geen idee hebt over wie je het hebt.

Daarnaast een klein tipje: als je begrepen wil worden zou je misschien woorden kunnen gebruiken die een 11-jarige ook kent!

Anderzijds, als je zelf geen aansluiting bij de ervaring van een ander en dan vervolgens vanuit de eigen ervaring aannames maakt en daaruit advies geeft komt ook weer krom op me over. Dat zou net zo zijn als ik advies geef over auto's terwijl ik niet zoveel weet van auto's. Ik kan vertellen dat je kan verongelukken in een auto, maar dan vertel ik niets over hoe fijn autorijden kan zijn en dat de wereld van auto's heel rijk is met veel variabelen waar je wat van kan leren. Echter als ik dus alleen vertel aan iemand dat auto's best wel gevaarlijk kunnen zijn en dat het gene is wat die persoon moet weten, en maar beter bezig kan zijn met het leven, dan schep ik een onvolledig beeld gebaseerd op mijn beperkte ervaring.
Mystieke ervaringen zijn niets om bang voor te zijn. Je cultiveert juist angst voor het onbekende terwijl je niet kan voorkomen dat mensen gekke dingen meemaken. Het is slechts uitstel voor het trotseren van angst. Fases in het leven zoals symbolisch genoemde "Dark Night of the Soul" zijn juist essentieel voor volwassenheid. Ik neem ieder mens echt serieus en zie in dat we ups en downs hebben. Censureer niet alles voor kinderen. Heb je liever dat er serieus word ingegaan op wezenlijke zaken met diepe antwoorden of plak je liever pleisters op de zere plekken zonder de wond te helen?
Ik heb daad werkelijk fases doorlopen die ontzettend precair waren maar ik heb ze overleefd en ik wil meegeven dat het in iedereen zit. Je neemt een ander niet serieus als er taboo's zijn. Ongeacht leeftijd, geslacht, noem het maar op. Sorry als dit bot overkomt, but you can handle it.

Shakira, je bent meer dan welkom. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 29-10-2014, 10:36:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-10-2014, 13:35:34
Berichten: 2
Locatie: Oldenzaal
Tom schreef:
Wortelbrood schreef:
Vaak als ik in bed lig en bijna in slaap val, denk en hoor ik vreemde dingen. Hersenspinsels zijn dat bij mij!
Butterfly12 schreef:
Als je jezelf bang maakt dan word in jou gedachten gang het mss wel erger dan dat het eigenlijk is.
Ik heb zaterdag een enge film in de bioscoop gezien, en sindsdien zijn de paranormale activiteiten in mijn huis met zo'n 3000% gestegen :C
(oftewel ik ben het met jullie eens)



Dude, als je niets toe te voegen hebt kan je beter ook niets typen. Sarcastische reacties op een serieuze vraag heeft niemand iets aan.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 29-10-2014, 13:18:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
MichielvT schreef:
Wortelbrood schreef:
Michiel, enerzijds ben ik het met je eens hoor. Dergelijke dingen moeten zeker serieus genomen worden op het moment dat een kind daar last aan ondervind of er vragen over heeft. Waar ik echter voor probeer te waken is dat een jonge meid van 11 dadelijk niet meer kan slapen vanwege dingen die mensen op dit forum tegen haar zeggen. Natuurlijk zijn kinderen (en volwassenen!) nieuwsgierig, maar er zijn ook grenzen. Ik ben geen voorstander van aannames als 'zij is helderziend' als je geen idee hebt over wie je het hebt.

Daarnaast een klein tipje: als je begrepen wil worden zou je misschien woorden kunnen gebruiken die een 11-jarige ook kent!

Anderzijds, als je zelf geen aansluiting bij de ervaring van een ander en dan vervolgens vanuit de eigen ervaring aannames maakt en daaruit advies geeft komt ook weer krom op me over. Dat zou net zo zijn als ik advies geef over auto's terwijl ik niet zoveel weet van auto's. Ik kan vertellen dat je kan verongelukken in een auto, maar dan vertel ik niets over hoe fijn autorijden kan zijn en dat de wereld van auto's heel rijk is met veel variabelen waar je wat van kan leren. Echter als ik dus alleen vertel aan iemand dat auto's best wel gevaarlijk kunnen zijn en dat het gene is wat die persoon moet weten, en maar beter bezig kan zijn met het leven, dan schep ik een onvolledig beeld gebaseerd op mijn beperkte ervaring.
Mystieke ervaringen zijn niets om bang voor te zijn. Je cultiveert juist angst voor het onbekende terwijl je niet kan voorkomen dat mensen gekke dingen meemaken. Het is slechts uitstel voor het trotseren van angst. Fases in het leven zoals symbolisch genoemde "Dark Night of the Soul" zijn juist essentieel voor volwassenheid. Ik neem ieder mens echt serieus en zie in dat we ups en downs hebben. Censureer niet alles voor kinderen. Heb je liever dat er serieus word ingegaan op wezenlijke zaken met diepe antwoorden of plak je liever pleisters op de zere plekken zonder de wond te helen?
Ik heb daad werkelijk fases doorlopen die ontzettend precair waren maar ik heb ze overleefd en ik wil meegeven dat het in iedereen zit. Je neemt een ander niet serieus als er taboo's zijn. Ongeacht leeftijd, geslacht, noem het maar op. Sorry als dit bot overkomt, but you can handle it.

Shakira, je bent meer dan welkom. :)


Hoi!

Ik heb het lieft dat er serueus op wezenlijke zaken word ingegaan want dat weet ik het ook echt en dat vind ik erg belangrijk


gelukkig dat ik meer dan welkom ben o:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 29-10-2014, 16:52:56 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Michiel, als ik een hond hoor buiten, dan ga ik ervan uit dat er een hond is. Maar dat betekent niet dat ik uitsluit dat er ook iemand met een hondenringtone op zijn mobiel langs kan lopen, of dat een kindje een hond nadoet, enz.
Op dezelfde manier betekent het feit dat wij ervan uitgaan dat het windvlaagje een hersenspinsel was niet dat we de andere opties uitsluiten, of dat we het niet serieus nemen. Ik zie niet wat er mis is met zeggen 'het was waarschijnlijk niets', zeker, zoals Wortelbrood al zei, tegen een meisje dat zich waarschijnlijk bang zit te maken.


Morndal schreef:
Dude, als je niets toe te voegen hebt kan je beter ook niets typen. Sarcastische reacties op een serieuze vraag heeft niemand iets aan.
Ik was niet sarcastisch, ik gaf enkel aan dat je jezelf makkelijk bang kunt maken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 29-10-2014, 17:01:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Tom schreef:
Michiel, als ik een hond hoor buiten, dan ga ik ervan uit dat er een hond is. Maar dat betekent niet dat ik uitsluit dat er ook iemand met een hondenringtone op zijn mobiel langs kan lopen, of dat een kindje een hond nadoet, enz.
Op dezelfde manier betekent het feit dat wij ervan uitgaan dat het windvlaagje een hersenspinsel was niet dat we de andere opties uitsluiten, of dat we het niet serieus nemen. Ik zie niet wat er mis is met zeggen 'het was waarschijnlijk niets', zeker, zoals Wortelbrood al zei, tegen een meisje dat zich waarschijnlijk bang zit te maken.


Morndal schreef:
Dude, als je niets toe te voegen hebt kan je beter ook niets typen. Sarcastische reacties op een serieuze vraag heeft niemand iets aan.
Ik was niet sarcastisch, ik gaf enkel aan dat je jezelf makkelijk bang kunt maken.


oo en dat windvlaagje zat ook een gezicht in :( Dus het was geen 'normaal'windvlaagje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 29-10-2014, 18:12:16 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Hey Shakira,

Jammer dat er een ganse tralala ontstaat op jou vraag....

De grens is inderdaad dubbel tussen wat een 11 jarige mag weten onderzoeken of vertelt word.
Het lijkt me wel heel duidelijk dat dingen gebeuren bij mensen die er klaar voor zijn. Alleen wou ik nog even meegeven Shakira dat je 11 bent en hoort te genieten van alle mooie dingen in jou leven. Maar dat het zeker niet fout is om te onderzoeken wat je maar wilt. Misschien kunnen jou ouders jou daarbij helpen of vrienden in jou omgeving. Want het is niet omdat mensen er niet over praten dat ze er niet voor openstaan....
Ik wil jou verhalen zeker niet minimaliseren alleen zal het wel met tijd zelf uitkomen wat het was. Leg het niet naast jou neer maar wees er ook niet teveel mee bezig. Er kan jou niks overkomen lijkt me dus ga op jou gevoel af. Wil je iets weten kan je het vragen wil je het naast jou neerleggen en een tijdje wachten is dat ook oké... Het is een kwestie wat voor jou aangenaam aanvoelt en niet geforceerd lijkt...



groetjes

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 30-10-2014, 07:10:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Ik heb er erg last van en als je het naast je neer wil leggen lukt dat echt niet :duh:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 30-10-2014, 14:49:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Heb je het al aan je ouders verteld?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 07:38:56 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Tom schreef:
Heb je het al aan je ouders verteld?


Ja heb het al een tijdje geleden aan hun verteld ze geloofde me en men vader heeft het ook dus ja :!:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 07:40:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Jammer dat ik men leeftijd verteld heb nu is het excuus telkens 'Je bent nog maar 11'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 10:13:09 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Maar als je vader het ook heeft dan weet je toch dat het 'echt' is Shakira? Kun je er met hem niet over praten?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 12:33:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Maar hij heeft het op 1 andere manier als mij
Wortelbrood schreef:
Maar als je vader het ook heeft dan weet je toch dat het 'echt' is Shakira? Kun je er met hem niet over praten?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 12:40:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Maar oke, er is een man in de huiskamer telkens en hij zij 1 keer tegen me ik moet je wat zeggen Shakira! Ik zei oke wat dan?( In me hoofd dan) maar nu 1 tijdje reageert tie niet meer!! Wat is er aan de hand!?! (Serieuzen antwoorden please niet zeggen je bent 11 aub)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 14:05:13 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Hoi meid,

Wat heeft die man dan gezegt?
Dat is het net als jij hen kan horen (wat echt niet abnormaal is meid) ben jij ook diegene die het meest kan oplossen.
Ik heb meestal het voorrecht om ze naar het hiernamaals te geleiden en ze rust te geven maar kan ook soms zijn dat ze nog iets te zoeken hebben hier. Maar het uiteindelijke doel is alle zielen die hier nog zijn en niks te zoeken hebben dat ze naar het hiernamaals geleid mogen worden.
Althans dat is mijn bescheiden mening....

groetjes

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Is dit echt??
BerichtGeplaatst: 31-10-2014, 16:52:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-10-2014, 12:42:41
Berichten: 28
Locatie: Ik woon in nederland
Hij zei: Shakira ik moet je wat vertellen dat zei die dus ja ik snap het niet hij reaeert niet :!:
Butterfly12 schreef:
Hoi meid,

Wat heeft die man dan gezegt?
Dat is het net als jij hen kan horen (wat echt niet abnormaal is meid) ben jij ook diegene die het meest kan oplossen.
Ik heb meestal het voorrecht om ze naar het hiernamaals te geleiden en ze rust te geven maar kan ook soms zijn dat ze nog iets te zoeken hebben hier. Maar het uiteindelijke doel is alle zielen die hier nog zijn en niks te zoeken hebben dat ze naar het hiernamaals geleid mogen worden.
Althans dat is mijn bescheiden mening....

groetjes


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl