Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:45:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 04-12-2014, 19:01:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-12-2014, 18:50:07
Berichten: 3
Hallo iedereen!

Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik met een vraag zit.

De laatste tijd wanneer ik met iemand praat en ik constateer bijvoorbeeld iets over die ander, dan antwoordt diegene
iets als: huh hoe weet je dat dat heb ik nooit iemand verteld.

Ook is het zo dat ik alleen vandaag al een stuk of vijf keer had dat er een (specifiek) woord in me op komt en dat
vrijwel direct daarna (paar seconden tot tientallen seconden) mijn leraar of een vriend dat woord zegt.
het zijn geen vaak gebruikte woorden maar echt woorden die je enkel in een speciale context gebruiken kan.

Het aller raarste vind ik het volgende: Ik ben de laatste tijd vaak in een winkelcentrum in Zwolle geweest, om daar te wachten op een vriend. Elke keer als ik wachtte bedacht ik me en stelde ik me voor dat er iemand zou komen die mensen neer zou steken. Een heel ziek idee, maar direct daarna kwam in me op: "het gaat gebeuren".

Dinsdag vroeg een vriend in de grote pauze of ik mee ging naar de jumbo in het naastgelegen winkelcentrum, maar ik weigerde aangezien de korte tijd die ik nog had. Toen mijn vriend net wilde vertrekken bedacht ik me en rende ik terug, sprong bij hem achterop en we vertrokken. Dat was rond 12:05. Ik ging eerder weg omdat ik snel weer terug moest naar school, de accordeon speler voor de jumbo lachte naar me en ik liep snel naar school.

De volgende ochtend kwam ik beneden en aan mij werd gevraagd of ik een bepaald winkelcentrum in Zwolle kende, dat was het winkelcentrum vlak bij mijn school waar ik de dag ervoor was. Ik antwoordde: ja die ken ik. Mij werd verteld: daar is een jongen in gelopen en heeft meerdere mensen neergestoken. Ik direct googlen en ja het was zo.
(http://www.nu.nl/binnenland/3944836/aan ... -vast.html)

Ik vind het nu tijd voor een bezoekje aan het forum en ik vind het nogal onwerkelijk...

mvgggg


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 04-12-2014, 19:35:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-12-2014, 14:00:20
Berichten: 8
Ik heb dat soort dingen ook wel eens mee gemaakt meerdere keren zelfs maar zelf weet ik ook niet echt hoe dat komt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 04-12-2014, 19:47:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-12-2014, 18:50:07
Berichten: 3
puurnatuur schreef:
Ik heb dat soort dingen ook wel eens mee gemaakt meerdere keren zelfs maar zelf weet ik ook niet echt hoe dat komt
Ontzettend apart, aangezien ik dit nooit echt heb meegemaakt, of in ieder geval door heb gehad. Maar dat zoveel dingen in een keer komen vind ik voorbij toeval. Ik vind het echter voorbarig om direct te stellen dat het een gave o.i.d. is, maar als iemand mij kan helpen of het kan verklaren zou het super zijn...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 06-12-2014, 11:46:56 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi mangootje.

Ik denk dat je toch een form van helder horen of helder ziende die in ontwikkeling is, want toeval bestaat volgens mij niet.
Als het blijft en je kan er nog niks mee kan je het zien als algemene ontwikkeling, als het sterker wordt kan je als dat goed is mensen waarschuwen voor gevaar of wat dan ook. Soms is het erg lastig om dingen van te voren te weten en soms handig, wat jij ziet is echt en sommige dingen moeten gebeuren en aan jou is het om er wat mee te doen of te laten. soms moeten dingen echt gebeuren en daar kan jij niets aan veranderen, en soms mag je iemand waarschuwen voor gevaar wat komen gaat.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 06-12-2014, 19:48:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-12-2014, 18:50:07
Berichten: 3
H@ns. schreef:
Hoi mangootje.

Ik denk dat je toch een form van helder horen of helder ziende die in ontwikkeling is, want toeval bestaat volgens mij niet.
Als het blijft en je kan er nog niks mee kan je het zien als algemene ontwikkeling, als het sterker wordt kan je als dat goed is mensen waarschuwen voor gevaar of wat dan ook. Soms is het erg lastig om dingen van te voren te weten en soms handig, wat jij ziet is echt en sommige dingen moeten gebeuren en aan jou is het om er wat mee te doen of te laten. soms moeten dingen echt gebeuren en daar kan jij niets aan veranderen, en soms mag je iemand waarschuwen voor gevaar wat komen gaat.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten Hans.


Beste hans,

Bedankt voor je reactie! Ik sta er voor open en ik zal er heel graag mee om willen kunnen gaan, maar dat lijkt me niet makkelijk. Ik sluit me aan bij wat je zegt!

mvg


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 31-01-2015, 21:12:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 16-11-2014, 01:52:13
Berichten: 7
Hey,

Een vriend van mij heeft dit ook wel eens, alleen wel namelijk met woorden dat hij eraan denkt en opeens word het gezegd. Ook heeft hij wel eens tekeningen gemaakt in de klas en 15 minuten later heeft de leraar precies op het bord getekend wat hij net op zijn blaadje had getekend. Geen idee wat het kan zijn, hoger bewustzijn misschien? Super hoge intellect dat je de variabelen verbind met elkaar en onbewust kun je de oorzaken ervan voorspellen? Ik vind het wel een mooi verhaal dat je hebt vertelt. Ik zou denken dat als je volgende keer weer zon gevoel hebt om er misschien verder op te concentreren, wellicht kun je levens ermee redden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is het dat ik voel...
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 21:19:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Lemako schreef:
Super hoge intellect dat je de variabelen verbind met elkaar en onbewust kun je de oorzaken ervan voorspellen? Ik vind het wel een mooi verhaal dat je hebt vertelt. Ik zou denken dat als je volgende keer weer zon gevoel hebt om er misschien verder op te concentreren, wellicht kun je levens ermee redden.
Of misschien hangt de gedachte gewoon in de lucht, en kan je die als het ware opvangen en ontcijferen. net als de antenne van een radio die radiofrequenties opvangt. Als je de zenuwdraden van de hersens aan elkaar knoopt, kan je deze wel een paar keer om de wereld wikkelen. Hmmm, dit geld misschien niet voor iedereen zijn hersens :lol:

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl