Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:05:16

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 17-10-2015, 20:30:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2015, 19:34:21
Berichten: 6
Hallo,

Ik ben een 21 jarige jongen met een aparte spirituele jeugd maar dit ga ik jullie besparen :P Ik ben iemand die veel op mijn gevoel af gaat,
mijn gevoel zit vaak juist en het gebeurd natuurlijk ook wel eens dat mijn gevoel er naast zit. Laat ik eens met mijn verhaal beginnen:
Ik heb een tijdje terug iemand leren kennen op een site (ik ben bisexueel dus jongens personelijk leren kennen is iets moeilijker vandaar.) waarmee ik in gesprek
ben geraakt maar verder eigenlijk geen bijzonder gesprek. Mijn gevoel zei mij dat ik iets met hem af moest spreken en waarom weet ik niet, afgesproken met hem had ik
nog niet omdat ik vond dat het gesprek niet veel voorstelde. Later ben ik met iemand gaan daten en was ik verliefd geworden, maar tijdens en na het daten bleef deze jongen in mijn hoofd zitten en ik wist niet waarom, ik had niet eens meer contact met hem. Ik bleef de drang maar houden om toch contact op te zoeken en hem te vragen om wat te gaan drinken, waarom wist ik niet en verliefd op hem was ik niet want ik kon heel die persoon nog niet.... Uiteindelijk heb ik toch weer contact gezocht en naar mijn gevoel geluisterd en hem gevraagt wat te gaan drinken met mij. Op de avond dat ik iets met hem ging drinken kreeg ik steeds hele aparte deja vu momenten en een heeel raar gevoel wat ik moeilijk kan uitleggen. Dit is geloof ik de eerste keer dat ik gewoon niet weet wat m'n gevoel me duidelijk probeerd te maken. Wil dit zeggen dat ik iets van hem moet leren of hij van mij? Moet ik hem soms kennen vanuit een ander leven ? Ik weet het echt niet...
Heeft een van jullie ooit zoiets mee gemaakt en zo ja, weet je ook al de rede van het gevoel?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 17-10-2015, 23:58:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
12345 schreef:
Heeft een van jullie ooit zoiets mee gemaakt en zo ja, weet je ook al de rede van het gevoel?
Het is niet erg subtiel he dat gevoel ? `t moet gewoon en toch kan je weigeren, die keuze heb je. Wat je gevoel zegt is bijzonder. Als je je gevoel negeert zal je er mogelijks spijt van krijgen. Maar ook spijt is onnodig, mensen maken nu eenmaal fouten.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 18-10-2015, 11:49:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2015, 19:34:21
Berichten: 6
Cleo schreef:
12345 schreef:
Heeft een van jullie ooit zoiets mee gemaakt en zo ja, weet je ook al de rede van het gevoel?
Het is niet erg subtiel he dat gevoel ? `t moet gewoon en toch kan je weigeren, die keuze heb je. Wat je gevoel zegt is bijzonder. Als je je gevoel negeert zal je er mogelijks spijt van krijgen. Maar ook spijt is onnodig, mensen maken nu eenmaal fouten.




Precies! En meestal als mijn gevoel mij iets blijft aandringen doe ik het uiteindelijk ook haha:P Inderdaad je kan balen van een beslissing die je hebt genomen, maar
spijt hebben is inderdaad onnodig fouten zijn er om gemaakt te worden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 18-10-2015, 12:07:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2015, 19:34:21
Berichten: 6
Hendri schreef:
Welkom :D
Wat bedoel je met een aparte spirituele jeugd?



Bedankt!:P Met aparte spirituele jeugd bedoel ik dat ik ben geboren met meerdere entiteiten in mij, ik was een behoorlijk onhandelbaar kind met heftige driftbuien waarbij ik me stokstijf achterover op de grond liet vallen en mijn hoofd tegen de plavuizen vloer bleef slaan. M'n ouders vonden dit dus ook erg moeilijk en raar voor een kind van 1,5 jaar oud. Ze werden door kennisen geadviseerd om met mij naar een homeopaat te gaan. Deze homeopaat bleek echter ook een paragnost te zijn en heeft mij van deze entiteiten afgeholpen. Hierna was ik volgen mijn ouders en mensen van buiten af die van deze ervaring niks afwisten totaal verrander(op een goede manier). Toen ik wat ouder was begon ik ook dingen om me heen te zien die er niet waren en hoorde ik veel geluiden in huis die ik niet kon verklaren, bang ben ik er gelukkig niet voor.

Hendri schreef:
En, heb je die persoon ook echt ontmoet?


Ja nog niet zolang geleden zelfs, die avond had ik dus ook die aparte deja vu momente en dat rare gevoel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 19-10-2015, 13:45:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2015, 19:34:21
Berichten: 6
Hendri schreef:
En klikte het, voelde het alsof je hem kende?



Ja het was gezellig we konden wel goed praten, nee niet alsof ik hem kende haha meer het gevoel dat ik hem moet kennen.
Je zou dan haast zeggen dan ik dan iets moet leren of hij van mij of niet dan ?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 19-10-2015, 19:25:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2015, 19:34:21
Berichten: 6
Hendri schreef:
Geef het een kans, iemand beter leren kennen kan leuk zijn :D dan weet je ook of je gevoel goed was..
En het belangrijkst, of hij dat gevoel ook heeft :wink:
Vraag eens wat hij van jou vond, toen hij je de eerste keer zag, dat antwoord moet jou vertrouwd in de oren klinken.



Ja daarom heb ik ook wat afgesproken, ik wil er graag achter komen wat m'n gevoel me zegt.
Het is alleen een beetje frustrerend dat ik niet weet wat m'n gevoel me zegt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 19-10-2015, 20:08:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
En je ben niet alleen. D'r zijn zo meer mensen. En als je er over gaat reden kom je d'r niet uit, het rationele en het gevoel bestrijden elkaar nog al eens. 't Zal vermoedelijk je vaker overkomen zijn en/of je gaan overkomen. 't Is een soort zintuig een antenne waarover alle levende cellen/netwerken/wezens beschikken en het werkt in op alle zintuigen - ja ik houd me bezig met neurobiologie, heb zo een vermoeden ;p -. Deze keer was het niet subtiel maar meestal is het dat echter wel en dit veroorzaakt twijfel dus geloof, tracht de rede van het gevoel te onderscheiden. Er zijn mensen die de energie niet enkel bewust oppikken maar hem beheersen en focussen. Zelf ga ik niet zover het een gave te noemen, dit impliceert namelijk dat het uniek is wat ik niet geloof. Ik zie het eerder als een bewustwordings process. Ook mensen die er niet in geloven beheersen de energie maar dan niet bewust. Misschien zei Jezus ook daarom; "vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen."

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 20-10-2015, 15:45:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2015, 19:34:21
Berichten: 6
Nee inderdaad ik zie het ook niet als een gave.. Het is alleen tegenwoordig wel een gave om naar je gevoel/Instinct te luisteren, niet iedereen doet dat meer. Ik denk dat ik dat heb geleerd doordat ik veel met het paranormale te maken had in m'n jeugd, en daardoor eigenlijk overtuigd ben dat alles met een rede gebeurd of het nou fout of goed is. Ik laat mezelf veel leiden door mijn gevoel omdat ik het gevoel heb dat ik zo mijn lessen leer en sterker naar voren kom. Alleen ja het blijkt ook zo te zijn dat ik m'n eigen gevoel/instinct/intuïtie af en toe niet begrijp haha :P


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl