Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:34:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 18-11-2004, 20:17:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Jaren geleden hadden we thuis een pop uit Indonesie gekregen van een kennis van mijn ouders.
Die pop was best mooi zo'n wayang pop ofzo met zwart fluweel. Alleen keek hij niet blij..

Toen mijn moeder die pop aan de muur hing (dat hoorde zo bij die poppen moest in het zicht hangen zij die man van wie ze hem had gehad) ging het thuis een beetje mis.
Mijn ouders hadden vaak ruzie, ik werd om de haverklap ziek, cortom was echt niet leuk.

Toen zij een andere tegen mijn moeder dat je met die poppen goede en slechte kan hebben. En dat dit misschien wel een slechte was. Mijn moeder heeft hem toen eerst in een kamer gezet, maar veel helpen deed dat niet bepaald.

Toen heeft ze hem weggedaan, en alle ellende losde daarmee dan ook wel op.

Zo'n pop, kan een goede of kwade geest in zich hebben, helaas kan je dat niet altijd ontdekkken.
Maar wat ik me nu afvraag. Zulke poppen uit Indonesie hangt dat samen met voedoe? OF met een andere tak van magie?

Jaren geleden heb ik zelf ook zoiets meegemaakt met een ander popje uit Indonesie. Was zo'n gelukspopje met vulkaanas gevuld. Maar vanaf het moment dat ik hem in me kamer had, werd ik steeds erger benauwd en ging het gewoon niet zo heel erg goed met mij zo erg zelfs dat ik opgenomen moest worden in een astmacentrum.

Dat popje heb ikzelf weggedaan en het gaat nu wel weer beter.

Zijn hier misschien mensen die hier meer vanaf weten? Ben wel geinteresseerd in hoe dat kan? Heeft het met de gedachte van de maker van het popje op dat moment te maken, of met het gevoel van die persoon of met iets anders?

Liefs, Rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 19-11-2004, 09:48:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ik heb ooit een schilderij gekocht waarop een portret van een man stond die heel verdrietig keek. Ik heb hem nooit durven ophangen en hij staat nu in een kast. Ik denk dat er wel degelijk negativiteit kan uitgaan van maskers of poppen of schilderijen, maar hoe dat dan precies in zijn werk gaat weet ik niet.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 19-11-2004, 10:15:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
heeft het iets met voedoe ofzo te maken?

Ik bedoel.. het lijkt wel een soort betovering dat vanuit zo'n object uit gaat of zie ik dat verkeerd?

liefs, rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 19-11-2004, 10:22:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Ik denk dat er een geest zich verbonden heeft met het masker/pop/schilderij oid. Deze geest kan gedwongen of ongedwongen verbonden zijn met het object.
Als de geest positief is zal het positieve energie uitstralen en is het negatief zal het negatieve energie uitstralen.
De geest zelf zal niet aanwezig zijn, maar ik denk wel dat er een energiekoord naar hem/haar loopt.

Anders weet ik het ook niet :?

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 27-11-2004, 22:02:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:37:48
Berichten: 152
Locatie: Olst
hoi iemand kan er wel een vloek over uitspreken,want dat komt veel voor in indonesie,ook moet je van die poppen altijd 2 hebben een goeie kracht en een kwaaie.dan is het in balans,net als ying &yang


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 27-11-2004, 22:27:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
oh dan snap ik het dnek ik .. want we hadden maar een zo'n pop... kan je die geest er uiteindelijk uitkrijgen?

liefs rogue :sss:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 28-11-2004, 22:55:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:37:48
Berichten: 152
Locatie: Olst
dat moet je dan wel bij iemand laten doen die weet hoe dat moet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: indonesische poppen
BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 11:32:27 
er zijn veel verschillende indonesische poppen. ook wel wajang ( of wayang) poppen genoemd.
de poppen zijn beeltenissen van de goden, dieren, mensen en andere wezens die voorkomen in de ramayana ( een hindoeistische versie van de schepping van de wereld en de mensheid)
elke pop is een beeltenis. dat betekent in dit geval dat elke pop een deel van de energie draagt van degene die uitgebeeld wordt.
ook dragen de poppen de energie van de makers van de pop.
om het zwartwit te stellen zijn er "goede" en "slechte" poppen.
zoals ook eerder is gemeld dat je die poppen per 2 moet hebben klopt tot op zekere hoogte. elke pop heeft een tegenpool. dus je moet wel een pop erbij hebben die de tegenpool is.
de ene pop is sterker of krachtiger dan de andere. het is dus wel goed om een evenwicht te hebben van goede en slechte poppen.

ook zit er verschil in de echte oude poppen en die nieuwe poppen. behalve in uiterlijk verschillen deze ook in kracht en uitstraling.
de oude poppen zijn allemaal met de hand gemaakt en dragen ook de energie van de maker bij zich.
ook zijn deze nog gemaakt met een religieus doel. (tegenwoordig bijna alleen nog maar voor de toeristen )

indonesie is nu een overwegend moslim land (94% van de inwoners is moslim), vroeger was het meer hondoeistisch. maar nog steeds komt er veel magie voor.
deze magie is verweven in de hele maatschappij en ook in de wajang poppen.
de "magie" in indonesie is iets waar zeker rekening mee gehouden moet worden.
dus ook met de wayang poppen.

de magie of kracht die in zo'n pop zit is er volgens mij niet uit te krijgen. het is en blijft een beeltenis.


zelf verzamel ik deze poppen en heb ik veel van de "magie" mogen meemaken tijdens mijn verblijven daar.
ik ben er zelf achter gekomen dat hier voorzichtig mee omgegaan moet worden.


eigenlijk dragen alle beeltenissen een beetje energie van hetgeen dat uitgebeeld wordt en natuurlijk van de maker. dit is ook afhankelijk van het doel waarvoor de beeltenis gemaakt is.

heb ik iets verduidelijkt of zijn er nu meer vragen?

:wave:
bob.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl