Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:11:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ervaring
BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 10:18:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 10:42:26
Berichten: 768
Ik doe dat zelf ook schijnt een kenmerk te zijn voor nieuwetijdskinderen. Je eigen wijsheid maken. Ik volg mezelf en ik houd ook niet zo van dat christelijke en al die regeltjes geloof gewoon in wat goed voelt en schijt aan die regels :D.

Ik bedoel neem nou het christelijke als God als persoon zou bestaan denk je dat het hem uitmaakt dat je thuis bid of in de kerk. Of dat je we of niet een hosti neemt? Allemaal van de door de mens gemaakte regels hoor en ik doe er niet aan mee. :)

_________________
I decided long ago, not to walk in anyone's shadow


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwe ervaring
BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 22:38:23 
Ja, ik vind dat het soms ook een beetje ver gaat, vooral in de liedjes die ik zing met het koor (een kerkkoor, maar voor de fun) zitten bepaalde zinnen waar ik sterke twijfels over heb: 'leg al je zorgen in de handen van de Heer'. Zo van: 'laat hem het allemaal maar oplossen, daar issie toch voor?'. Terwijl ik juist denk dat je veel leert door o.a. je eigen problemen zelf op te lossen..
Maar je zou het ook anders kunnen opvatten, bijvoorbeeld: 'laat je zorgen nu even rusten, loslaten en verdergaan'. Dat klinkt dan wel weer positiever. Zo ook met het wel of geen hosti nemen, ik denk dat je dit meer als een symbool moet zien, en niet dat je een hosti neemt om God maar even te bevredigen. Het staat volgens mij ook voor 'eerlijk delen'. Of, in ieder geval, kun je het ook zo zien.

Ik heb er tegenwoordig hele gesprekken over met mijn ouders.. En ik heb nog zoooveel vragen, bijvoorbeeld: Waarom zouden we iets te begrijpen wat te ver rijkt voor onze hersenen? Maar dan bedoel ik het spirituele, het hiernamaals, hogere krachten in bepaalde vorm (God, Godin, maar ook buitenaardse wezens). Ik denk af en toe: laten we ons nu maar gewoon bezig houden met hoe, wat, waar we leven. En toch lijkt het me ook weer zonde om je hele leven niet met het spirituele bezig te zijn.. Dit vind ik heel raar van mezelf. Ik ben altijd wel erg tegenstrijdig geweest.. Maar goed, ik denk dat de dood de mensen aan het denken heeft gezet over het leven. En als je gaat denken aan het leven en de realiteit ervan, ga je ook denken aan iets wat daarbuiten/daarboven staat.. Als je gaat denken aan wat je wilt bereiken in dit leven, kun je misschien bang worden om je hele leven niets te hebben uitgevoerd. Zo ontwikkelen veel mensen hoop, denk ik. Hoop op iets waarvoor het leven waard is.. Waarom moeten we nu overal vraagtekens bij zetten (moet je horen wie het zegt..) :?: .. Ik denk dat concentratie heel belangrijk is..
En zo zijn we weer aangekomen bij het Boeddhisme, waarin concentratie zo ongeveer centraal staat.. met andere woorden 'leef in het hier en nu'.. Daar sta ik achter, maar dat is (uit eigen ervaring) veel makkelijker gezegd dan gedaan! Maar toch, we kunnen eraan werken.

En zo heb je weer een heel verhaal, of liever gezegd: denkwerk. Want ik heb nu alles getypt wat ik op dat moment dacht. Kunnen jullie begrijpen dat ik soms gek word van mezelf, met al die vragen? Ik maak het mezelf waarschijnlijk veel moeilijker dan nodig is..!

Maar goed, ik houd maar weer eens op..!! :lol:

Doegg, Pip.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl