Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:55:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 17-12-2004, 19:24:23 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-11-2004, 18:52:10
Berichten: 598
Locatie: Vianen
ik had gister voordat ik ging slapen met een meisje die lucide kan dromen afgesproken om te proberen samen in 1 droom te komen ( had wel eens ergens gelezen dat dat mogenlijk was )
Ik zelf kan het heeel af en toe..

Toen ik ging slapen en begon te dromen droomde ik dat ik ergens vanaf viel en voelde ook echt dat gevoel alsof ik keihard na benede viel...
Ik werd vrij snel wakker en besloot het gelijk op te schrijven om het zo de volgende dag weer terug te kunnen lezen..

Daarna viel ik weer in slaap en ik droomde dat ik met een auto op een hele kleine maar erg hoge berg omhoog reed met nog 2 andere personen erin..
de berg was maar 2x zo breed als mijn auto dus erg onmogenlijk :lol:
1maal boven stonden we even stil maar de achterband gleed weg over de riggel van de berg.. en we vielen met auto en al weer naar benede en voelde weer echt dat gevoel van vallen... en weer schrok ik wakker..

Daarna droomde ik dat ik bij de ingang van discotheek hollywood stond.. en ineens dacht ik heeej hier is iets mee..
Toen ineens werd ik bewust dat dit de plek was waar ik had afgesproken met dat meisje en ik besefte ook ineens dat ik droomde dus werd lucide...
Ik dacht nou ik ben benieuwd of ze der ook is dus ik wil naar binnen lopen maar dat ging niet .. ik kwam niet door de deur heen.. en ik voelde dat het steeds moelijker werd om de plaats waar ik was vast te houden.. en werd alweer wakker...


Erg appart dat ik eerst 2keer droom van vallen en ook echt dat gevoel voelde van vallen.. en daarna dus echt de plek droomde waar ik had afgesproken met dat meisje...
Ik onthoud maar weinig dromen wel aardig wat maar niet alles.. maar deze nacht waren ze erg appart :lol:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 11:46:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Hai!
Wat apart zeg! volgens mij viel je in je eerdere dromen iedere keer omdat je daar niet moest zijn, je moest naar die discotheek toe. Ik denk dat je op die manier herinnerd werd aan je afspraak. Ik heb gehoord dat als je droomt je daadwerkelijk ook buiten treed, op het moment dat je langzaam ""wakker"" gaat worden val je als het ware naar beneden in je droom, maar eigenlijk komt daardoor je geest weer in je lichaam terecht.
Na de 2e keer lukte het jou, of eigenlijk herinnerde je je afspraak weer zodat je uiteindelijk bij de disco terecht kwam. Waarom je daar te vroeg wakker werd, misschien liep het al tegen de ochtend?
Groetjes, Asya Roos. :?: :?:

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,
Maar het belangrijkste is,
Wees zelf geen geheim........

Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 11:45:01 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-11-2004, 12:14:16
Berichten: 211
Locatie: Geldrop
Hey Roy

Ik wil de spirituele ervaring van jou niet ontkrachten, maar voor het gevoel dat je valt is een wetenschappelijke verklaring.
Het klinkt heel stom, maar vaak droom je in een seconde een droom die voor jouw gevoel de halve nacht duurt. Soms ook, droom je zeg maar "terug". Als er bijvoorbeeld buiten een knal klinkt, kan het goed zijn dat jouw droom zich daar op aanpast en dat er in je droom ook een knal klinkt, hoewel je dat van te voren natuurlijk niet kon weten.
Zo is het ook met het vallen. Wanneer je gaat slapen, heb je nog enige spanning in je lichaam. Tijdens je slaap ontspant alles. Je hartslag gaat langzamer, alles wordt zwaar, soms valt je mond open en ga je kwijlen :wink: , allemaal omdat alles ontspant. Bij sommige mensen spannen alle spieren zich nog even aan, voordat ze totaal kunnen ontspannen. Daar hoef je zelf niks van te merken, maar bijvoorbeeld mijn vriend, dat lijkt net alsof hij stuip-trekt, eerst zn benen, dan zn armen; die geven 1 kick en dan zijn ze pas totaal ontspannen.
Wanneer je het gevoel hebt dat je valt, spant heel je lichaam in 1 keer samen en ontspan je daarna. Als je in het echte leven valt, is dat een schrikreactie van je lichaam dat al je spieren samentrekken, dus het voelt hetzelfde.

Je psyche maakt er vervolgens een heel verhaal van, dat het lijkt dat je in je droom valt.
Ik heb het ook regelmatig, meestal aan het begin van de nacht. Het is een vervelend gevoel, want als je je bewust bent van die reactie van je lichaam (dus als je denkt dat je valt), dan wordt je half wakker en je spieren dus ook. Met als gevolg dat je lichaam waarschijnlijk nog een keer in totale rust moet komen. Ik heb het vaak meerdere keren achter elkaar, voordat ik echt in een diepe slaap treed.


Het lucide dromen, dat is iets wat je moet ontwikkelen. Maar oefening baart kunst, geef jezelf maar eerst makkelijke opdrachten om zo steeds verder te gaan. Ik denk dat het niet raar is dat het nu mislukt is, dat je niet precies kon doen wat je wilde. het was natuurlijk ook extra spannend, om met iemand af te spreken...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 21:09:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-11-2004, 18:52:10
Berichten: 598
Locatie: Vianen
voor mij was het ook niet echt een spirituele ervaring maar gewoon erg appart allemaal...

T ging eigenlijk meer over het laatste gedeelte dat ik ergens had afgesproken...
Het lucide dromen lukt me maar heel weinig maar probeer het te ontwikkelen :lol:
Ik ben vandaag bij dat meisje geweest waar ik mee had afgesproken en ze had er ook over gedroomt alleen ze was al binnen maar mocht niet naar buiten.. ze was niet lucide maar droomde het wel..

Toch erg appart allemaal :lol:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 21:54:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Jij mocht niet naar binnen en zij niet naar buiten, dit lijkt erop dat jullie elkaar nog niet mogen ontmoeten in lucide dromen, misschien zijn jullie er nog niet klaar voor.
Tenminste, zo komt het op mij over.


Groeten!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 23:10:21 
Kan iemand mij vertellen wat 'lucide' is??

Jeetje, ik dacht dat ik aardig op de rails zat qua Nederlandse taal..
maar ik kom hier allemaal nieuwe woorden tegen! :roll:

Dank bij voorbaat :wink:

Groetjes, Pip.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 23:13:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Hoi Pip, hier is al een stukje over lucid dreaming geschreven, misschien dat je het dan begrijpt


Afbeelding

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 3 dromen vanacht...
BerichtGeplaatst: 23-12-2004, 22:48:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-11-2004, 12:14:16
Berichten: 211
Locatie: Geldrop
Om t even kort uit te leggen, Pip:

Lucide droom je, wanneer je het weet dat je droomt.
Beetje raar uit te leggen, maar je doormt lucide als je zeg maar denkt in je droom; "hey, ik droom". Als je bewust wordt van het feit dat je droomt dus.

Als je daarin oefent, kun je je dromen ook sturen. Je kunt het vergelijken met dagdromen (die stuur je zelf ook en dan weet je ook dat je zit te dromen), alleen bij lucide dromen kun je veel verder gaan. De ervaringen zijn intenser en soms kun je ook op ontdekkingsreis gaan in je onderbewuste... Spannend en leuk dus!

Maar het is wel een beetje moeilijk :roll:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl