Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 08-01-2025, 06:00:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: HSP in combinatie met Telepathie
BerichtGeplaatst: 26-06-2007, 10:12:29 
Groentje
Groentje

Goeiedag mensen,

Ik ben er recentelijk achter gekomen dat ik dus over de gaves HSP en telepathie beschik.

Vooral door HSP ben ik geschokt want echt zowat alles in mijn hele levensloop kan ik nu plaatsen. :(

Het voelt zowat meer een beperking of aandoening dan een gave.
De geluiden, de emoties, het onbegrepen worden al mijn hele leven lang.
Vaak negatieve gevoelens en verlatingsangsten.

Ik ben net na 2 1/2 jaar verlaten door mijn toemalige vriend omdat hij vreemd ging en zonder tastbaar bewijs of wat dan ook wist ik het gewoon.
Ik voelde het en kwam uit mezelf achter al zijn leugens.
Zelfs voordat hij vreemd ging wist ik het al.

3 weken voor hij bij me weg ging had ik een droom die nu is uitgekomen.
En mijn intuïtie zei het me al.
En dit soort dingen zijn al zooooo vaak gebeurd!

Ik ga sowieso langs de bieb om boeken te halen die er over gaan.

Heeft hier iemand anders ervaring of tips hoe ik kan leren omgaan met mijn gaves/ beperkingen of hoe je het ook wilt noemen??

Alvast bedankt

BerichtGeplaatst: 26-06-2007, 11:31:59 
Elf
Elf

Je zegt het zelf eigenlijk al: Luister naar je intuitie, speel in op je intuitie. Verder kan het verdomde lastig zijn om met hoogsensitiviteit en dergelijke gaves om te gaan. Dat is meer iets wat je zelf moet leren denk ik.

Om even terug te komen op de termen die je gebruikt. HSP en Telepathie zijn allebei geen gaves.

Een High Sensitive Person is iemand die gevoelig is voor een bepaalde sfeer of emoties van andere mensen. Je gave is dus hoogsensitiviteit.
Telepathie kan verder op vele manieren tot je komen. Hoor je informatie, voel je informatie of weet je informatie?
Je bent dus helderhorend, heldervoelend of helderwetend. Telepathie an sich is geen gave. Het is meer het medium tussen de zender en ontvanger.

BerichtGeplaatst: 27-06-2007, 14:42:43 
Kabouter
Kabouter

klopt ik heb dat ook heel vaak dat ik al iets aanvoel.
ik heb ook heel vaak voorspellende dromen die dan later weer uitkomen.

volg altijd je intuitie ja ik heb er wel eens niet naar geluisterd en dat ik dacht dat het gewoon een angst was maar het bleek wel waar te zijn.

BerichtGeplaatst: 27-06-2007, 15:55:16 
Gids
Gids

Probeer er voorzichtig mee om te gaan, je weet maar nooit welke gevaren e rvoor je op de loer liggen

BerichtGeplaatst: 28-06-2007, 12:24:26 
Dwerg
Dwerg

Uitverkorene schreef:
Probeer er voorzichtig mee om te gaan, je weet maar nooit welke gevaren e rvoor je op de loer liggen

Wees toch eens niet zo bang! Zo erg/eng is het allemaal niet...het enige wat je met zo'n houding creëert, is nog meer angst..daar is ook niemand op uit toch?

BerichtGeplaatst: 28-06-2007, 15:45:43 
Power Moderator
Power Moderator

Esha schreef:
Uitverkorene schreef:

Wees toch eens niet zo bang! Zo erg/eng is het allemaal niet...het enige wat je met zo'n houding creëert, is nog meer angst..daar is ook niemand op uit toch?

Tis maar net wat je ervaringen zijn, Esha.. :roll:

BerichtGeplaatst: 30-06-2007, 13:13:19 
Dwerg
Dwerg

Julia schreef:
Esha schreef:

Klopt, je hoort mij ook niet zeggen dat er geen enge dingen zijn, maar hoe je ermee omgaat is het tweede. In de post van Infinite Dream bleek (mijn inziens) niet dat ze bang is, maar meer dat ze net aan een ontdekkingstocht gaat beginnen (of eigenlijk net is begonnen). Om haar dan gelijk angst aan te jagen met 'je weet nooit welke gevaren er voor je op de loer liggen'..sja, vind ik nogal 'neerhalend'.

M.a.w.; als je haar alleen maar achterom laat kijken naar de mogelijke gevaren (die je overigens vaak zelf creëert), zal zij nooit het mooie zien wat voor haar ligt.

BerichtGeplaatst: 30-06-2007, 13:51:33 
Dwerg
Dwerg

Esha schreef:
Julia schreef:
Esha schreef:

Klopt, je hoort mij ook niet zeggen dat er geen enge dingen zijn, maar hoe je ermee omgaat is het tweede. In de post van Infinite Dream bleek (mijn inziens) niet dat ze bang is, maar meer dat ze net aan een ontdekkingstocht gaat beginnen (of eigenlijk net is begonnen). Om haar dan gelijk angst aan te jagen met 'je weet nooit welke gevaren er voor je op de loer liggen'..sja, vind ik nogal 'neerhalend'.

M.a.w.; als je haar alleen maar achterom laat kijken naar de mogelijke gevaren (die je overigens vaak zelf creëert), zal zij nooit het mooie zien wat voor haar ligt.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Bovendien, je kunt iemand zo vaak waarschuwen voor welk gevaar dan ook, en diegene kan er elke keer iets mee doen. Maar je levenslessen leer je toch wel. En als jij dat ene ongeluk moet hebben om iets te leren, gebeurt het toch wel.

Dan kun je beter iemand laten genieten van al het moois dat ze gaat ontdekken dan bij voorbaat al te gaan waarschuwen voor gevaren die er misschien nooit zullen zijn!

BerichtGeplaatst: 30-06-2007, 14:42:15 
Power Moderator
Power Moderator

Esha schreef:
Julia schreef:
Esha schreef:

Ja, oke, ik snap je punt :) Zo denk ik er ook over.
Wat ik alleen dacht, was dat Uitverkorene misschien wél erg nare ervaringen hiermee gehad heeft, en daarom een heel ander beeld heeft ervan. Dat verschilt natuurlijk per persoon, en daarom zou je iemand misschien ook sneller gaan waarschuwen.

Liefs,
Julia

BerichtGeplaatst: 30-06-2007, 19:14:12 
Kabouter
Kabouter

Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik ben helderwetend in combinatie met hsp. Ik heb situaties dat het ook vrezelijk is. Bijvoorbeeld, een tijd geleden, heeft iemand allemaal dingen lopen roddelen in een vrij nieuwe groep. Van al die mensen voelde ik het gewoon dat ze me aan zaten te staren. En juist omdat je in het begin je eigen gedachtes niet met die van anderen gescheiden kan houden, krijg je een heel negatief zelfbeeld. Maar ik heb er ook absoluut de leuke momenten van. Ik heb bijvoorbeeld een tijd geleden met een man in een park in de buurt zomaar muziek zitten maken en zitten kletsen. Ik kende hem niet, maar ik voelde hoe gelukkig hij was en hoe positief, en dat nam ik over. Ik voelde de hele week geweldig. Ik heb van iemand een tijdje terug de tip gekregen om erop te letten welke gedachtes van mij zijn en welke van anderen. Zo kan je ermee aan de slag gaan. Ik wens je succes, aangezien ik weet dat het niet altijd makkelijk kan zijn;)!

BerichtGeplaatst: 01-07-2007, 09:50:05 
Dwerg
Dwerg

Julia, je hebt er wel gelijk in dat Uitverkorene andere ervaringen heeft. Dat valt ook wel te lezen in zijn berichten. :wink:
Het is natuurlijk wel zo dat we allemaal reageren vanuit onze eigen ervaringen (op zich is daar ook niets mis mee), alleen de manier waarop hij de zijne over iemand anders z'n/haar ervaringen heenlegt (plaatje spiegelen), viel mij op.

BerichtGeplaatst: 02-07-2007, 13:07:33 
Groentje
Groentje

Onwijs bedankt voor jullie reacties. :)

Ik ben nu idd aan het ontdekken wie ik ben enz.

Mijn leven heeft zo'n andere wending gekregen.
Ik ga nu eerst een verwerkingsproces door.
Als dat voorbij is wil ik het allemaal zeker wel ontwikkelen.

Maarja wat in het vat zit verzuurd niet dus eerst ga ik zorgen dat ik rust in mezelf terug vind.

T is allemaal niet makkelijk maar ik weet nu wel wat ik moet doen gelukkig.

Nogmaals bedankt.

Je creërd je eigen kansen!

BerichtGeplaatst: 04-07-2007, 18:12:57 
Kabouter
Kabouter

Hoi Infinite Dream,
Dat heb ik ook, dat ik dingen van tevoren weet en ik ben ook telepatisch, maar ik denk niet dat je het moet zien als iets gevaarlijks. Eerder als iets handigs. Als je dingen van tevoren ziet aankomen, kun je ze vaak nog voorkomen. Je kunt dingen maken/doen/zeggen of iets anders om te voorkomen dat ze gebeuren als ze slecht zijn. In principe is het dus heel handig. Wees er blij mee, het is een gave die je geschonken is. :) Wie weet komt het je nog eens heel erg van pas! :D Veel plezier/succes ermee.
XxX Athena

BerichtGeplaatst: 07-08-2008, 16:19:14 
Groentje
Groentje

hey Infinite Dream,
Ik herken me helemaal in je verhaal. ik ben ook hooggevoelig alleen kwam die telepatie bij mij op een andere manier. Ik weet soms precies wat een ander wil gaan zeggen. Alleen was ik er altijd verschrikkelijk bang voor omdat ik mensen op de een of andere manier soms deden wat ik wilde dat ze deden. Dit deed ik niet bewust, maar ik hoopte gewoon dat het zou gebeuren en dus deden ze het. Dit gebeurde overigens niet altijd en ik had het totaal niet onder controle of zo maar het was wel weer handig op school omdat ik dus precies wist wanneer lereraren mij eruit zouden pikken. Het nadeel was dat ik soms bang van mezelf werd, ik dacht dat als ik maar boos genoeg zou worden ik iemand iets aan zou doen. Maar dat kan natuurlijk niet. Ik heb me er nu bij neergelegt dat het niet mijn schuld is dat ik dit kan en dat het waarschijnlijk wel in orde zal zijn omdat het te maken heeft met het hele kristal- indigokind gedoe.

groetjes Sora

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00