Hey Vyumae,
Ja het is inderdaad net een cirkel ja..
uhmm.. of het door die auralifter kom..ik weet het niet..ik denk eerlijk gezegd dat hij bij mij is gekomen in de periodes dat ik onzeker was e.d.
maar hij heb zeker weten mijn gevoelens/gedachtengang beïnvloed,
want niemand herkende mij meer en ik mij zelf ook echt niet!
ik stond echt op het punt om mezelf gewoon 'dood' te maken,
het enige waar ik 1.5 jaar aan dacht was dat eigenlijk..
ik was zooo negatief iedereen dacht gewoon dat ik gek was geworden
maar goed.. het gaat nu echt stukken beter... alleen af en toe nog natuurlijk van die momenten dat ik er geen zin meer in heb.. vooral omdat ik nu zo in de knoop ben met mezelf, wie ik ben, zijn die agressies en uitbarstingen van mijzelf geweest.. enz. enz. enz.
moet echt mezelf weer even zoeken weet je wel.. en dat kost tijd
mijn grootste irritatie is inderdaad geweest dat ik mezelf niet kon tonen..
ik wou het wel maar ik kon het niet vanwege onzekerheid..
en ehm in die periode of er iets bijzonders gebeurt is; ik weet het niet precies meer zo goed allemaal
maar heb wel veel ruzies met mensen om me heen gehad waardoor ik mezelf heel klein voelde..
en daarna ben ik nog erger zo gaan worden..
heb nooit echt voor mezelf durven opkomen eerlijk gezegd..
Mijn therapeut zegt het gevoel dat ik heb, dat ik wel ergens loop/zit/rent/staat.. maar dat ik zelf dat gevoel niet heb, het gevoel dat ik er niet helemaal ben .. dat dat komt omdat ik mij in veel situaties afgezonderd heb.. bewust of onbewust.. dat ik mezelf niet meer op de voorgrond durfde te zetten en daardoor onbewust ben terug gaan trekken
dus letterlijk en figuurlijk terug ben gaan trekken, dat ik ben gaan denken
oh..die situatie is eng, laat ik mezelf inhouden,terugtrekken,dan kijken de mensen niet naar me.. dat het steeds erger is gaan worden van..
'de maatschappij is eng' laat ik me terugtrekken.. snap je ?
en ik denk eigenlijk ook wel dat dat het is.. want ik moet gewoon niet zo erg bezig zijn met hoe mensen over mij denken, ik ben gewoon wie ik ben en je neemt me maar of niet..!
( hihi je klinkt af en toe net als me therapeut
die zegt dat echt ook allemaal tege mij..
positief bedoeld hoor, hij is aardig
)
maar ja.. jij weet volges mij wel wat van hsp af he?want ik vind het
wel lastig om daarmee om te gaan..ik bedoel ik wis het wel hoor maar nu word er een benaming aan gegeve en kunnen we er makkelijker over praten.. snapje? ik wil graag weten hoe jij nou omgaat/omgegaat (ben) met bepaalde situaties waarin je je zo anders voelt dan iedereen..
ik heb me zo'n lange tijd(ook met de auralifter nog erger) zo anders (in negatieve vorm) gevoeld dan anderen..
en nu blijf k maar wegrenne voor nieuwe situaties
terwijl ik het gwoon wil proberen maar het moet stapje voor stapje gaan en dat weet ik ook maar ik doe de opleiding spw4.. het 2e jaar nu
en in het 1e jaar was het ook al de bedoeling dat we stage gingen lopen
nou ik durfde dat niet..vond die nieuwe mensen eng en wilde niet dat ze op me vingers keken enz. dus heb dat niet gedaan, nou nu in het 2e jaar moet ik weer stage lopen..
ik ben inmiddels nu alweer weg bij een stageplek.. omdat ik voor de klas moest..wat ik absoluut niet durfde maar ik vind dat een te grote stap...
van NIKS doen naar voor een klas met probleemjongeren..! dus nu moet ik bij een kinderdagverblijf moet er deze week beginnen.. en ik hoop dat het me een beetje goed doet..
maargoed communiceren blijft een probleem he.. het liefst zou ik naar die mensen van me stage gaan en zeggen wat ik al wel of niet kan maar altijd houd iets me weer tegen..
maargoed me verhaal word wel erg lang nu..
sorry hoor:P..
maar uhm.. als je die bepaalde middeltjes nog wil typen zou ik dat wel fijn vinden!!
bedankt heeyy
liefs tamara