Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 06-01-2025, 11:33:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: lichten springen uit en weer aan
BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 13:01:06 
Groentje
Groentje

Hi

Soms zijn er van die momenten wanneer ik bvb een weekje constant rare dingen tegen kom met lichten. Het zijn vooral straatlantaars die uitspringen en even later weer aan. Een mooi voorbeeld was 2 weken terug. Ik rijdt samen met een vriend op een rustige plek, haal een kort gesprek aan over iets spiritueels (stelde niet veel voor). We steken de straat over en vlak voor ons neus slaat een lantaarn af. Even verder stoppen om wat te praten, we keren terug langs die lantaar en ik ging net zeggen 'ze zou nu es weer moeten aanslaan'. Ik had het niet gezegd, maar net toen ik het wilde zeggen sloeg ze weer :s

Hier een paar straten verder viel ook al 2 keer dezelfde lantaarn uit en sprong even later weer aan. Soms heb ik ook dat ik kort na elkaar verschillende wagens met een niet werkend achterlicht tegenkom. Gisteren was er voor de 2de maal een wagen die met zijn grootlichten knipperde uit het niets... (?)

Ik weet nu niet of dit allemaal ergens een betekenis of verklaring heeft of mss ben ik gewoon een beetje dingen bij elkaar aan het plaatsen zonder dat er iets is... Nuja, mss zijn er mensen die iets gelijksaardig tegenkomen.

Greetz!
Jan

BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 16:45:36 
Reus
Reus

Eigenlijk vind ik dit niet klinken alsof het "toeval" is. Denk eerder dat iemand zijn/ haar aanwezigheid duidelijk wil maken. Heb je het thuis ook, of alleen op straat?

BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 17:05:40 
Groentje
Groentje

geintresseerde_16 schreef:
Eigenlijk vind ik dit niet klinken alsof het "toeval" is. Denk eerder dat iemand zijn/ haar aanwezigheid duidelijk wil maken. Heb je het thuis ook, of alleen op straat?

Eigenlijk enkel op straat. De lichten hier thuis dempen ook soms, maar da komt wss door slechte elektriciteitsleidingen (waar ik vrij zeker van ben^^)

BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 20:13:14 
Reus
Reus

Nou, als je daar vrij zeker van bent, geloof ik je. Als het thuis ook zo was, zou ik zeker zijn dat iemand zijn aanwezigheid duidelijk wil maken. Toch, geloof ik niet in toeval, dus weet niet echt iets te verzinnen. Misschien iemand anders :roll:.

BerichtGeplaatst: 03-11-2007, 20:48:58 
Reus
Reus

Hoi mensen,

Hihi, ik geloof lekker wel in toeval :) . Lang verhaal, maareh... Ik denk dat het dus geen geest o.i.d. is die je attentie verlangt. Dat zou immers wel erg ver gaan, koplampen aan en uit doen. da´s nog levensgevaarlijk ook.

Das dus mijn bescheiden mening.

Groetjes,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 02:37:43 
Groentje
Groentje

Ik heb mij vandaag een aantal tests gezocht over hoogegevoeligheid. Uit verschillende tests (met +- hetzelfde resultaat) blijkt dat ik niet hooggevoelig ben maar wel enkele eigenschappen van mee heb... zou het mogelijk zijn dat ik daardoor meer op details let? Onbewust dus. Want na veel lezen en testen op het net merk ik toch nogal veel overeenkomende punten tussen mij en een hooggevoelig persoon.

Dernet ook weer op stap geweest. 3 knipperde straatlantaarns, 2 niet werkende achterlichten en 3 niet werkende voorlichten...

Ik zou het zelf ook nie direct linken met aanwezigheid van iets.

Greetz!

Jan

BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 10:12:33 
Reus
Reus

Als je hooggevoelig bent, ben je hooggevoelig, en ik wil er niet aan twijfelen of iemand het wel, niet of half is. Maar wat ik denk, is dat er een mogelijkheid bestaat dat jouw hersenen zich op bepaalde details vestigen. Het feit dat je alles zo op kunt sommen zegt dat al, denk ik. Het hoeft op zich dus niets met spiritualiteit te maken te hebben. Het kan gewoon zo zijn dat je details verwerkt en informatie opslaat. Denk eens bij jezelf of je dat ook met andere dingen hebt.
In het kader hiervan ben ik benieuwd naar je ascendant (al zegt dat lang niet alles).

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 11:03:06 
Groentje
Groentje

Uit jou reactie kan ik afleiden dat jij iemand als wel hooggevoelig of totaal niet hooggevoelig beschouwt? Ik wil jou mening natuurlijk niet tegenspreken maar uit verschillende testen met zelfde resultaat ben ik dus NIET hooggevoelig maar ik leun er wel tegenaan. Zoals ik al zei merk ik bij mijzelf ook veel overeenkommende punten met een hooggevoelig persoon. Ik weet van mezelf ook dat ik niet hooggevoelig maar weet ook goed genoeg dat ik heel af en toe wel dat ik soms dingen opmerk die voor iemand anders totaal vreemd zijn. En dit niet alleen lichamelijk maar ook buitenzintuigelijk.

Ik let sowieso op veel op details, zit er van nature in. Maar dit is nu eigenlijk het enigste voorbeeld waarmee ik dit kan aantonen. Als ik muziek luister hoor ik ook vaak dingen die er niet thuis horen, ik kan mij hieraan heel erg storen, indien mogelijk zou ik zelfs durven weggaan omdat ik er dan slecht gehumeurd van word.

Greetz!

Jan

BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 11:10:14 
Reus
Reus

Hey hoi,

Volgens mij hebben we een kleine miscommunicatie. Ik stel niet dat je ofwel hoogsensitief bent ofwel helemaal niet. Ik vind dat je sensitiviteit als zodanig namelijk niet kunt meten. Vandaar ook dat ik ´half´ zei. Er zijn dus vele plekjes tussen beide uitersten.
Net als intelligentie vind ik dus dat sensitiviteit niet te meten valt. Net zo min als wijsheid.

Over die details, je snijdt hier dus een interessant punt aan. Misschien zijn er (psychologische) tests (!) die uit kunnen vissen hoe jouw detailwaarneming precies in elkaar steekt? Of misschien ben je het hier totaal niet mee eens. Maar zoals ik al zei, misschien verwerk je meer dan gemiddeld informatie.
En het hoeft natuurlijk geen extra verbinding in je hersenen te zijn. Het kan ook gewoon je natuur zijn. Sommige mensen zijn nu eenmaal altijd aan het waarnemen en aan het analyseren enzovoort. Ik heb dat zelf een beetje bij mensen als zodanig.

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 17:07:16 
Kabouter
Kabouter

Hoi,
Als ik jou was, was ik bij ieder licht dat voor mijn neus uitging helemaal in de lach geschoten. :lol: Dat lijkt me echt lachwekkend om te zien. Nou, ik geloof ook niet echt in toeval (soms wel hoor :roll: ) maar in dit geval denk ik niet dat het toeval is. Zoveel lantaars. Misschien is er wel een of andere geest (of iets dergelijks) die je buiten constant volgt. Who knows? :P Zou kunnen toch. Ik weet hier ook niet echt een betere verklaring voor te bedenken. Maar ik zou me er niet al te druk om maken, ik denk niet dat het iets heel speciaals of bijzonders of belangrijks is. :D In ieder geval heel veel succes met het oplossen ervan.
XxX Athena

BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 18:15:14 
Reus
Reus

heey,,
weet 1 van jullie waar je zo'n test kan doen om te kijken of je hooggevoelig ben?

groetjes mij

BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 18:40:56 
Groentje
Groentje

tamaraa schreef:
heey,,
weet 1 van jullie waar je zo'n test kan doen om te kijken of je hooggevoelig ben?

groetjes mij

Google!

http://www.hooggevoelig.nl/drupal/?q=node/9 ;)

BerichtGeplaatst: 05-11-2007, 19:12:49 
Reus
Reus

Uit deze kwam, Highly Sensitive Person Test , dat ik 19 punten had.
maja eigenlijk wis ik het zelf wel al maar altijd even leuk die testjes doen :D
en uit 100 vragen HSP test kwam: Je hebt 359 punten

Je bent waarschijnlijk een hoogsensitief persoon.

maarja wat doe je eraan dan? want ik vind het wel fijn om te weten dat dat het is maar wat kan ik er mee??.. zit nu nogal in de knoop namelijk..:$..

iemand die me er wat meer over wil vertellen?graag! pb berichtjes zijn ook welkom! groetjes tamara

BerichtGeplaatst: 17-11-2007, 04:29:43 
Groentje
Groentje

Permafrost schreef:
Hier een paar straten verder viel ook al 2 keer dezelfde lantaarn uit en sprong even later weer aan. Soms heb ik ook dat ik kort na elkaar verschillende wagens met een niet werkend achterlicht tegenkom. Gisteren was er voor de 2de maal een wagen die met zijn grootlichten knipperde uit het niets (?)

1. Als het iedere keer dezelfde zijn kan het zijn dat er een storing in zit.. Let eens op die dezelfde lantaarnpalen.. Het word pas echt vreemd als dat overdag zou gebeuren.. Dat íe ineens aanspringt..! :shock: 8)

2.Kan het zijn dat je je lichten niet aan had, of juist je groot licht ?(dat verblind teg.liggend verkeer) of dat je met je knipperlicht aan reed..? :lol: Mensen seinen naar je met de Grootlichten als er iets mis.. Is héél normaal..En aangezien je je rijbewijs nog niet zo héél lang hebt..
Zou kunnen,toch..?
En wie weet probeert een hogere macht je idd iets duidelijk te maken..
maar dat is aan jou om dat uit te vinden..
want je bent er blijkbaar wel alert op..

Bedoel het trouwens niet lullig, hoor.. :) maar soms zijn mensen wel erg geneigd overal een diepere betekenis achter te zoeken..
Ik heb een keer meegemaakt dat 1 lantarenpaal in het midden van een straat uit was.. en toen ik er precies onder was.. ging hij aan..!
Ik vertelde het m'n vader en die zei :' Dus je bent verlicht..!' haha! :lol:
Echt gebeurd btw, geen mopje ofzo..

grtjs Chi

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00