Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:43:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 00:30:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2013, 00:23:09
Berichten: 9
Hoi allemaal!

Ik ben Esther, 22 jaar jong en fulltime student in Nijmegen! Daarnaast heb ik van kinds af aan al een enorme voorliefde voor kristallen (half-edelstenen) en dit heeft zich sinds 2007 uitgebreid richting de kristallen schedels :D

Helaas is mijn netwerkje met leeftijdsgenoten die zich ook interesseren voor spirituele zaken erg nihil. Laat staan dat ik daadwerkelijk mensen ken die zich hier ook actiever mee bezighouden. Passief op de bank blijven zitten, brengt je niet veel, ondanks dat ik wel geloof dat zaken lopen zoals ze moeten lopen. Lang verhaal kort: ik heb mij hier aangemeld en ik ben heel benieuwd wat het mij mag gaan brengen!

Tot schrijfs en wie weet tot ooit!

Liefs,

Esther


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 15:20:54 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Welkom Esther :)
Heb je foto's van die schedels? Ik zou ze wel eens willen zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!q
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 17:18:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2013, 00:23:09
Berichten: 9
Tom schreef:
Welkom Esther :)
Heb je foto's van die schedels? Ik zou ze wel eens willen zien.


Hi Tom!

Dank je voor je groet ^.^

Yes, hier heb ik een foto van mijn schedelgroep in feb 2013. Ondertussen zijn de samenstelling en de energieën van de groep veranderd, maar zo krijg je wel een indruk :D

Ik heb nog geen idee hoe je hier een plaatje toevoegt, dus ik hoop dat het nu lukt en anders probeer is het later nog eens xD

De foto staat in een comment below ;)


Laatst gewijzigd door EstherV= op 25-12-2013, 17:56:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 17:47:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Welkom :)

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 17:55:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2013, 00:23:09
Berichten: 9
o:)


Laatst gewijzigd door EstherV= op 30-12-2013, 22:50:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 18:23:50 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Oh cool.. en ook een beetje eng :P
Geloof je dat de stenen een andere werking hebben als ze de vorm van een schedel hebben?
En hoe zijn de energieën veranderd sinds februari? Heeft dat met astrologie te maken?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 18:58:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2013, 00:23:09
Berichten: 9
Tom schreef:
Oh cool.. en ook een beetje eng :P
Geloof je dat de stenen een andere werking hebben als ze de vorm van een schedel hebben?
En hoe zijn de energieën veranderd sinds februari? Heeft dat met astrologie te maken?


;) schedels hebben, net als kristallen, de eigenschap dat ze spiegelen. Als ze eng worden gevonden, wordt er meestal iets getriggert. Interessant is dus om je af te vragen waarom je ze eng vindt! :D

Er gaan veel verschillende verhalen rond wat kristallen schedels zijn. Voor mij persoonlijk voelt de visie van auteur Jaap van Etten het meest kloppend en is ook best concreet. Kort samengevat veranderd de frequentie van kristallen al zij in de vorm van een schedel worden gecarved. Een schedel heeft dezelfde eigenschappen als 'gewone' kristallen, maar deze eigenschappen worden door de vorm van een schedel versterkt. Verder voegt de schedelvorm toe dat KS als tool gebruikt kan worden om je bewustzijn te ontwikkelen en hierin te groeien :)

De energieën die zijn veranderd hebben simpel te maken met het feit dat ik heb 'gewerkt' met de KS en kristallen die hier liggen. Hierdoor worden de tools meer geactiveerd wat weer weerspiegelt wordt in hun energie. Dit is tenminte een van de verklaringen :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 21:12:21 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik weet niet wat KS is :C
Ik denk dat ik schedels eng vind omdat er een gezicht enzo omheen hoort te zitten XD
Het is toch maar een herinnering aan de dood..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 21:41:59 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Hey Esther,

Welkom hopelijk vind je jou draai hier :)

Schedels vind ik ook eng om dezelfde reden als Tom :roll: Maar blij te horen dat jij jou passie erin gevonden hebt houden zo :)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 25-12-2013, 22:31:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2013, 00:23:09
Berichten: 9
Dank je!

Haha ja in het Westen worden schedels vaak met de dood en gevaar geassocieerd. De dood wordt, generalisernd gesproken, in onze cultuur ook niet als iets positiefs gezien, dus jullie zijn ook absoluut niet de eerste of de enige die deze reden aandragen waarom jullie kristallen schedels (KS) eng vinden (een vervolgvraag zou dan kunnen zijn waarom je de dood met iets engs associeert)
Aan de andere kant zijn er echter ook culturen die schedels (dus niet speciaal KS) zien als een symbool van rebirth, het overgaan van het ene naar het andere leven. Bv zoals in reincarnatie.

Dit maakt 'spiritualiteit' voor mij ook zo facinerend: het is enorm cultuur (en historisch) verbonden hoe er tegen bepaalde zaken wordt aangekeken. Er zijn meerdere wegen, meerdere perspectieven.

Openstaan voor nieuwe informatie en zienswijzen en die constant spiegelen aan mijn gevoel: waarom denk ik hier zo over, hoe zou het kunnen komen dat ik mij hier wel/niet prettig bij voel, resoneert deze info/energie wel of niet met mij etc. Is voor mij een van de belangrijkste manieren om meer bewustzijn te creëren en te groeien :)

Alle dingen die ik op dit forum lees, zullen daar ongetwijfeld hun steentje aan bijdragen! :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 26-12-2013, 15:14:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Hoi en welkom Esther. :)

Mooie, interessante collectie kristallen schedels heb je.
Misschien dat de ultieme angst van de dood wel iets uit het onbewuste oprakelt wat oncomfortabel kan voelen. Dat is juist iets wat me fascineert.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 26-12-2013, 16:08:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2013, 00:23:09
Berichten: 9
Dank je Michiel!

Ja, he fascinatie kan ik mij goed voorstellen. Persoonlijk ga ik ook graag bij mezelf na waar een bepaalde angst oid zit om het in de ogen te kijken en daardoor te transformeren ^^
Blijft het bij jou bij een fascinatie of doe je daar ook iets mee? :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 26-12-2013, 16:31:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2013, 12:42:12
Berichten: 57
Locatie: Zuid-Holland
Interessant !

Welkom. :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 26-12-2013, 19:06:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-12-2013, 17:42:35
Berichten: 25
Locatie: Ochten
Deze schedels zijn zeker erg mooi, meestal voel ik me niet zo fijn bij zulke foto's maar deze voelen heel vredig aan ;P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hi there!
BerichtGeplaatst: 26-12-2013, 20:49:03 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Zijn het enkel mensenschedels trouwens?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl