Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 18-04-2024, 15:42:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23-03-2007, 07:06:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
(mod:Thierry: titel geedit)

Ondanks dat ik deze tekst (een beetje korter, ik heb er nu eea bijgeschreven) ook onder mijn topic in “Beurzen” heb geplaatst vind ik het onderwerp belangrijk genoeg om het ook hier te plaatsen zodat bezoekers/nieuwe leden tenminste een kleine waarschuwing krijgen.
Ik weet natuurlijk wel dat alles dat je op internet kloddert, misbruikt kan worden maar in een forum als dit waarin je gemakkelijk wat meer van jezelf laat zien, denkt niet iedereen daar constant aan.


Enigszins verrast, las ik vandaag een mail van een oude internet-vriendin: op New-Age prikbord was een stuk geplaatst waarin mijn naam voor kwam ! Wow: ik maak carrière in de wereld!

Ik dus, menselijk nieuwsgierig als ik ben, meteen naar New-Age prikbord (waar ik al jaren niet meer kom) en inderdaad: niet alleen de titel van het topic “Kritische aantekening parabeurzen/-views” (in subforum “Beurzen” maar zelfs de gehele inhoud van mijn "kritische aantekening" was in zijn geheel met naam en herkomst op het New-Age prikbord geplaatst door een onverlaat die blijkbaar denkt dat tekst die op internet staat vrij gebruikt mag worden en dus niet beseft dat ook tekst op openbare sites op internet onder het copyright vallen en dus niet zonder toestemming (zelfs niet met bronvermelding) zomaar overgenomen mogen worden (behalve voor studiedoeleinden zoals werkstukken en scripties: maximaal 5000 woorden).

Nu hindert het mij niet: het is en blijft mijn mening.
Minder leuk is, dat ofwel deelnemers aan dit forum ofwel bezoekers (maar wie zou als bezoeker hierheen gaan in de hoop een kritisch stuk van mijn hand over beurzen aan te treffen) blijkbaar de behoefte voelen stukken die hier geplaatst worden te misbruiken voor hun eigen snode plannetjes. Gezien de reacties van de ‘onverlaat’ wordt steeds duidelijker dat het wel degelijk een deelnemers aan dit forum is die mijn tekst voor eigen doelen heeft gebruikt. Een persoon dus die niet hier is vanwege het spirituele anders zou hij/zij niet op deze wijze te werk gaan.

Nu maakt het mij, zoals gezegd, in dit geval niet uit.
Ik sta bekend (en ben eerlijk gezegd best een beetje berucht en daar ben ik trots op) dat ik een confrontatie niet uit de weg ga, zeker niet als ik misstanden aan de kaak stel. In meerdere gevallen heb ik na verloop van tijd gelijk gekregen mbt hetgeen ik signaleerde en de persoon die mijn tekst heeft ontvreemd is daar blijkbaar ook een keer onder gesneuveld.
Het is echter wel een waarschuwing richting veel gebruikers van dit forum die nogal persoonlijke teksten plaatsen waard. Wat mij nu hier overkomt, kan natuurlijk iedereen gebeuren: je hoeft maar op een verkeerd teentje te gaan staan of een woordje verkeerd te schrijven en je tekst staat zo op een openbaar prikbord. Afschermen van dit forum is niet eens een optie omdat je als lid zijnde overal bij kunt.
Kijk dus uit met wat je schrijft, het kan altijd misbruikt worden.

Jammer dat een onverantwoordelijk onverlaat kan maken dat zelfs dit forum niet meer veilig is (even terzijde gelaten dat het dat ooit was)

Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 23-03-2007, 14:12:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Wat ik nou zo raar vind, is dat Twanni (Tonnie dus) ook gewoon onder Twanni hier op het forum staat geregistreerd.

Dus Tonnie: waarom dan de discussie ergens anders heen verplaatsen, terwijl DT hier recht voor je neus zit? Waarom durf je de discussie niet met hem aan?
Zo eng is ie ook weer niet hoor...:wink:
Maar door jouw actie wordt zijn stukje wel door veel meer mensen gelezen, dus wie schaadt je hier nou mee?

Overigens kan het ook gewoon aan je naam liggen DT, aan de berichten van Twannie te zien had ie met de andere nico op dit forum ook al verhitte discussies :roll: :lol:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 23-03-2007, 14:14:54 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Daar Twanni geen toegang meer heeft als lid tot dit forum.

groetjes,

Thierry


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 23-03-2007, 14:16:18 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Ik was net aan het kijken of dat het geval was ja..Sja, kan niet zeggen dat ik verbaasd ben. :roll:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 26-03-2007, 11:42:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
maar die "onverlaat" is twanni dus?

ik snap er werkelijk geen hol van van deze post :lol:

_________________
u.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 26-03-2007, 16:25:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Kleintje schreef:
maar die "onverlaat" is twanni dus?

ik snap er werkelijk geen hol van van deze post :lol:


Ik ook niet :roll:. Nou wel voor een beetje, maar zeker niet voor 100%.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 26-03-2007, 20:21:13 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Korte samenvatting:

-Nico schrijft een stuk over parabeurzen/views;

-Tonni (als Twanni geregistreerd op het forum) voelt zich op z'n tenen getrapt, en door eigenlijk onbekende redenen voelt hij zich enorm aangevallen door Nico;

- Tonni is hier geblokkeerd, dus hij besluit nico's stuk af te kraken op diverse andere sites, en valt Nico ook op persoonlijk vlak aan (relaties);

- Nico wordt erop gewezen door mensen van de desbetreffende fora, en er volgt een discussie op new-age-prikbord (http://www.prikpagina.nl/list.php?f=699);

- Nico waarschuwt jullie weer voor het feit dat alles wat je schrijft, altijd terug te vinden is door onverlaten en jouw stukken (meningen) kunnen worden (mis-)(ge-)bruikt op andere (openbare) fora.

That's it. Valt mee toch?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 26-03-2007, 20:39:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Vanuit de eenheidsfilosofie is het idee copyright het ultieme in hokjes categoriseren. Als tijd niet bestaat, heb je volgens mij ook geen copyright...................(de kern is nl. dat iemand als eerste iets bedacht zou hebben).

Ik geloof dat alles met elkaar verbonden is. Dus mijn idee is dat een mooi liedje ontstaat vanuit de intentie/wens van degene die het horen. Die intentie gaat terug in de tijd en komt bij de persoon terecht die de intentie het zuiverst weer kan geven. Dus waar ligt dan de oorsprong...........?

Wie heeft ooit bewezen dat een stukje tekst/muziek of iets door de persoon die het "als eerste" (uhu, tijd bestaat niet) heeft geobjectiveerd (naar buiten heeft gebracht zeg maar) helemaal zelf bedacht is....................tadadadada.

Los daarvan mag je altijd delen quoten (met bronvermelding natuurlijk).

Grt, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 26-03-2007, 20:46:55 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Hehe, interessante kijk heb jij op dingen Ties, zo kan je het inderdaad ook bekijken. Ik kan me vanuit ervaring ook wel vinden in wat je schrijft.
Punt is alleen dat je met sommige dingen nu eenmaal hokjes "nodig hebt" om dingen duidelijk(er) te (kunnen) maken. Anders was deze site er ook niet geweest....:wink:

Maar gaat het hier ook niet meer om de intentie waarmee iemand stukken "gebruikt"?


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 26-03-2007, 22:07:50 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Esha schreef:
Korte samenvatting:

-Nico schrijft een stuk over parabeurzen/views;

-Tonni (als Twanni geregistreerd op het forum) voelt zich op z'n tenen getrapt, en door eigenlijk onbekende redenen voelt hij zich enorm aangevallen door Nico;

- Tonni is hier geblokkeerd, dus hij besluit nico's stuk af te kraken op diverse andere sites, en valt Nico ook op persoonlijk vlak aan (relaties);



Let wel, Tonnie/Twanni is niet om bovenstaande reden geen lid meer van dit forum.

Thierry


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 27-03-2007, 16:56:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2006, 18:31:29
Berichten: 1878
Locatie: noord brabant
Ik vind het niet netjes dat men praat over mensen die niet meer op dit forum zitten en dus ook geen kans krijgen op hun eigen mening/verweer etc..

_________________
what goes around comes around...


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 28-03-2007, 07:03:56 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Juist Elmo, en dat is nu precies wat Tonni heeft gedaan.. :wink:


Omhoog
   
 
BerichtGeplaatst: 28-03-2007, 07:40:56 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Aan Esha: je doet nu precies hetzelfde als de persoon die je omschrijft.

Dit topic zal ik iig nu sluiten, helaas omdat men teveel offtopic reageert.

Diegene die door wilt gaan op de originele insteek, mag een nieuw topic openen.

bij eventuele vragen hoor ik het wel per Pb.

groeten,

Thierry


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl