Offline |
Dwerg |
|
|
|
Hieronder wat gedichten van mij...
Kwientje
Ze steekt af tegen de oranje avondhemel Gelukkig, tevreden Kauwend op een grassprietje Denkt ze terug aan haar verleden
Ze had toen geen fijn leven Ze wilde daar niet zijn Maar op een mooie dag Kwam er een einde aan haar pijn
Ze steekt af tegen de oranje avondhemel Gelukkig, tevreden Kauwend op een grassprietje Denkt ze aan het heden
Ze is terecht gekomen op een mooie plek Er is liefde, respect Er wordt van haar gehouden Misschien wel het belangrijkste aspect
Ze mag spelen in de wei Af en toe een buitenrit Lekker meelopen in de les Ze zit absoluut nog vol pit
Ze mag er zeker wezen Vliegt over het zand En al is ze dan wat op leeftijd Haar levensvuur is nog niet uitgebrand
Haar oortjes stijf naar voren Het lange pad komt al in zicht Je voelt haar vragen, mag ik al? Daar stuift ze, sneller dan het licht
Er is haar veel gegeven Maar zij geeft anderen misschien wel het meest Ze brengt liefde en vreugde Zoveel, dat je soms vergeet wat je vreest
Ze steekt af tegen de oranje avondhemel Dromend staat ze daar Kauwend op een grassprietje En ik houd van haar
Vuur
Het vuur in mijn hart brandt voor jou Het zal niet doven, blijft je trouw Ontvang warmte en licht uit mijn hart Ook al is je leven nog zo hard Wij zijn verbonden, door onze harten van vuur Verbonden zullen we blijven, dit is puur
Harmonie
Geen woorden, niet praten Maar mijn gedachten los laten
Ik leg mijn gezicht tegen haar lichaam Voel haar warmte, het is zo aangenaam Allebei zuchten we, het is zo fijn Om in vrede met elkaar te zijn We hoeven elkaar niets te zeggen Ik kan mijn hand op haar hoofd leggen En ze weet meteen wat ik bedoel Wat er door me heen gaat, wat ik voel Zo heerlijk om zo’n maatje te hebben Elkaar intens liefhebben Zo staan wij in harmonie Wij voelen beiden de chemie Vertrouwen, warmte, en begrip vooral We helpen elkaar overeind na een val Wij zijn één, jij bent mij en ik ben jou Je ogen kijken mij aan, zo ontzettend trouw Wat fijn om hier zo te staan Lekker tegen mijn lieverd aan
Geen woorden, niet praten Maar mijn gedachten los laten
De sterren, de maan en de zon
Als het even tegenzit En je diep in de problemen zit Als je heel verdrietig bent En je hart geen vreugde meer kent
Denk dan aan de sterren en de maan Die ’s nachts voor je aan de hemel staan Denk dan aan de stralende warme zon Die ’s ochtends opkomt aan de horizon
Zij stralen en schitteren, nu en altijd Waar het lot jou ook naar leidt Zij zijn er voor iedereen, dus ook voor jou En blijven je voor altijd trouw
Van je geboorte tot je sterfdag zijn zij er En ook al zijn ze ontzettend ver Put maar hoop uit hun aanwezigheid Verlos je van je eenzaamheid
Samen met de zon sta je ’s ochtends op Jij hier op aarde, zij zoekt ’t hogerop Samen met de sterren en de maan ga je slapen Jij bent in hun aanwezigheid geschapen
Dus, niet getreurd, je hebt altijd gezelschap Na een tijd van verdriet komt er ook blijdschap Want achter de wolken schijnt de zon Jouw stralende warme inspiratiebron
Het konijn
Het konijntje huppelt door het gras Zijn oren bewegen vrolijk op en neer Vrolijk stampt hij door een plas De zon schijnt, want het is mooi weer
Hij gaat naar een vergadering Samen met alle dieren van het bos Normaal leeft hij in afzondering Maar hiervoor laat hij zijn holletje los
De dieren zijn bijeengekomen Er is een lief klein reetje kwijt!! Verdwaald tussen de hoge bomen Wie weet hoeveel het nu wel lijdt
De dieren gaan het reetje zoeken Alle dieren van het bos Leeuwen, mieren, koekoeken Allemaal struinen zij door het mos
Maar hoe de dieren ook hun best doen Zij vinden het beestje niet En tussen al het mooie groen Hebben de dieren veel verdriet
Tussen deze wenende dieren Bevindt zich ook ons konijn Graag zou hij nu een feestje vieren Maar hij kan alleen verdrietig zijn
Plotseling gebeurt er iets Dat niemand had verwacht De goede fee verschijnt op haar fiets Als lichtje in de nacht
Huil niet, dieren, huil toch niet Het reetje is vlakbij De dieren vergeten hun verdriet Hun ogen lachen blij
Waar dan, fee, waar is de ree? Waar is die arme schat? Nou, kom allemaal maar mee En ze kwamen, ook de rat
De fee leidde hen naar een mooie boom En riep daar naar omhoog Daar kwam het beestje al, wat sloom Met het slaap nog in zijn oog
Ik was zo moe legt het beestje uit Zakte bijna door mijn pootjes Ik dacht, als ik nu mijn ogen sluit Droom ik fijn van beukennootjes
Maar was ik op de grond gaan slapen Dan werd ik vast vermoord Door een jager met een wapen Of een roofdier uit een kil oord
En toen ik naast de boom hier stond Kwam daar de goede fee Zij bracht mij heel hoog van de grond En ging toen weer naar benee
Geslapen heb ik, heel erg lang Mijn dromen waren fijn Hoog in de boom was ik niet bang Ver van leed en pijn
Hierop gaat de fee de lucht in Zet het diertje op de grond Iedereen juicht, de kat, de spin De tijger, het schaap, de hond
Laten we een feestje bouwen!! Als dat het konijn niet is Hem kun je zoiets wel toevertrouwen Hij koopt al een aantal blikjes fris
Bij de Aldi koopt hij dat Daar is het mooi goedkoop En ze zijn zo blij om hun schat Ze gaan nog gezellig naar de bioscoop
Als de film is afgelopen Weet het konijn wel wat te doen Er is die avond heel wat afgezopen Toch wel zonde van alle poen
Het konijntje huppelde daarna door het gras Hij leek een beetje stoned Dronken viel hij in een plas Drijfnat bereikte hij het hol waar hij woont
Wat is nou de essentie van dit gedicht? Tsja, al sla je me dood Het is in ieder geval op iedereen gericht Die geeft om andermans nood
_________________ Het doel van alle ervaring is de werkelijke waarde der dingen te ontdekken
|
|