Lupus schreef:
Wat ik er over weet is dat homoseksualiteit in je genen zit.
Ik wil het geen fout noemen, maar volgens de wetten van de natuur is het in principe een 'fout'.
Want volgens de natuur moeten wij ons voort kunnen planten en 2 mannen of vrouwen kunnen dat niet samen.
Hoe het precies zit weet ik niet maar het is iets in de genen.
Seksualiteit is 1 van de eerste dingen die vast gelegd wordt als je 'in wording' bent. En dan kan er heel makkelijk een 'foutje' in sluipen.
Het mooie van genen is dat het soms wél en soms níet wordt doorgegeven. En ervan uit gaande dat je 'ziel' (of hoe je het ook wil noemen) ervoor "kiest" om een bepaalde ervaring te gaan ervaren (bijv. homoseksualiteit, of in mijn geval, astma), bepaalt (vind ik dan) of je wel of niet iets erft.
In mijn eigen situatie; volgens voor-onderzoeken zouden mijn ouders 86% kans hebben op astmatische kinderen. Ik heb dan ook alles (astma, allergien, exceem etc), mijn broertje daarentegen, heeft niets, maar dan ook helemaal niets (wel drager natuurlijk, dus mochten zijn kinderen ervoor "kiezen"...).
In mijn visie komt dat simpelweg omdat ik ervoor "gekozen" heb om astma te ervaren, en de bijbehorende lessen (er 'zijn'), en mijn broertje niet. Want die 86% blijft natuurlijk..
Daarentegen heb je natuurlijk ook nog (vanaf de andere kant bekeken..ervan uitgaande dat dit klopt:) dat je je ouders "kiest", en dus ook de bijbehorende genen.
Dat het familiemiasma weer wordt doorgegeven (energie-blauwdruk)..waar je dus voor kiest (ofwel te ervaren, ofwel op te lossen, zelf in te vullen
).
lupus schreef:
maar volgens de wetten van de natuur is het in principe een 'fout'.
Dan weer de tegenvraag; zou de natuur ooit een 'fout' maken? Of moet dat zo zijn? Ofwel voor mensen om te ervaren en te leren, ofwel een evolutie van de mens? Wie zegt dat een 'fout' van de natuur ook echt een slecht ongelukje zonder bedoeling is? Mijn inziens maakt de natuur namelijk geen fouten en hebben ook (juist) de 'fouten' een reden..maargoed, da's weer een andere discussie.
Tot zover de genen
Voor de rest ben ik het volledig met
nico eens; geniet van je 'keuze', en ervaar (leer)!