Avuso schreef:
Oke ik weet het
, het is een dooddoener maar. Hoe weet je zo zeker dat wij een geest zijn in een lichaam? Dat de geest gescheiden kan bestaan van het lichaam. Of dat er überhaupt iets als een geest bestaat? Is de geest geen uitwerking van lichamelijke processen?
Vele zeggen dat de mens al goddelijk is. Of dat we een stukje zijn van god. Dus kan het zo zijn dat er wellicht niet veel verschil is tussen de aarde en de Goddelijke Wereld? Of ligt het verschil wellicht in de ervaring van de persoon?
Bij je eerste vraag denk ik dat je het beter om kunt draaien, het lichaam kan niet bestaan zonder de geest. Het bestaan van geesten is natuurlijk afhankelijk van iedereen zijn/haar ervaring op dit gebied voor mij bestaan ze. Voor mensen die alles willen onderbouwen met wetenschap bestaan ze niet. Dus ik weet niet zo goed hoe ik hier een antwoord op zou moeten geven die je ervan zou overtuigen dat ze bestaan of een antwoord wat je wil horen dat kan ik nu eenmaal niet, ik denk dat je dit zelf moet ervaren.
Naar mijn mening is de mens ook Goddelijk omdat het gecreëerd is door God, en de Goddelijke Wereld is heel dichtbij en kunnen we dagelijks ervaren echter is dat moeilijk in onze taal uit te drukken wederom zou je dit echt moeten ervaren om dit goed te begrijpen.
Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden. Het is voor mij soms moeilijk omdat het ook veel met gevoel en ervaring te maken heeft en ja je kan toch ook liefde niet beschrijven dit moet je ervaren omdat je nooit de lading van het gevoel kan dekken met woorden.