Dit vind ik een machtig interessant onderwerp. En het is iets waar ik herkenning in kan vinden.
Ik heb zelf altijd iets gehad met een specifieke cultuur die eigenlijk geen plek kent in onze geschiedenis/aardrijkskunde.
Een cultuur die zo in harmonie is met de natuur dat deze heeft geleerd haar omgeving direct te beïnvloeden door een vorm van technologie die door ons nagenoeg compleet vergeten is.
Een hoog wetenschappelijke cultuur die een balans heeft gevonden tussen de spirituele en intellectuele behoeftes van de mens. Met een vorm van wetenschap die handelt vanuit het hart zowel als de geest, met wijsbegeerte als grootste streven. Niet voor macht of zelf-interesse, maar 'knowledge for knowledge's sake' zeg maar.
Van jongs af aan heb ik ook altijd iets met Mars gehad. En om één of andere reden ben ik ervan overtuigd dat Mars ooit compleet bevolkt was, en dat verschillende culturen hier op Aarde (en misschien zelfs de mens zelf) een hybride zijn van wat zich daar ooit af heeft gespeeld en onze Aardse roots.
Ik vind het ook prachtig wanneer ik documentaires zie die zich verdiepen is deze "mythische" oude beschavingen, omdat ik altijd een gevoel van resonantie ervaar bij het zien ervan.
Deze topic blijf ik nauwlettend in de gaten houden.
Groetjes.
Edit; of mijn dromen/ideeën/herinneringen over Atlantis gaan, of over een andere oude beschaving, durf ik niet te zeggen. Maar het zou zeker goed kunnen.
Misschien als ik aanwijs waar ik denk ooit te hebben geleefd dat iemand er herkenning in vindt.