Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:24:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29-01-2007, 13:01:45 
Groentje
Groentje

Ik heb een vraag: als ik mijn leven tot nu toe bekijk, kan ik concluderen dat ik bewust en onbewust aangetrokken werd en word door mensen die een groot verdriet hebben (vaak een verloren liefde of iemand overleden). Dan heb ik een tijdje intensief contact gehad met zo iemand, waarin ik diegene heel veel liefde gaf, zij hadden mij op dat moment ook nodig. Als ze me niet meer nodig hadden, verbraken ze heel gemakkelijk het contact, dan was het "klaar". Ik was daar dan altijd kapot van, omdat ik het gevoel had dat ik niets terug kreeg. Op het moment dat ik zelf een groot verdriet had, was er vaak niemand voor mij. Ooit zei een vriendin: "ja maar jij bent een heel sterk meisje", dat kan wel, maar ook ik heb wel eens troost en hulp nodig!
In ieder geval, dit helpen van mensen (naast het geven van liefde geef ik ze ook praktische hulp, wijs ze de weg naar bijv een nieuwe baan of hoe ze iets moeten aanpakken) is echt een patroon in mijn leven. Momenteel zit ik zelf een beetje vast, omdat ik niet weet wat ik wil wat betreft werk of opleiding. Ik wou dat er nu iemand was die mij een beetje kon helpen, richting geven! Maargoed, mijn vraag is eigenlijk: wat moet ik hiermee? Ik word moe van dat "helpen" maar het lijkt onvermijdelijk dat deze mensen op mijn pad komen. Maar ik wil nu zelf ook eens vooruit. Nou, ik ben benieuwd of iemand het herkent en misschien wat adviezen heeft. Het nare is, dat ik er zelf een nogal leeg, soms zelfs gebruikt, en nutteloos gevoel aan overhoud, fijn dat diegene weer lekker op zijn pad zit, maar ik dan? Soms denk ik zelfs dat ik dit "voor straf" moet doen omdat ik misschien in een "vorig leven" gemeen ben geweest ofzo. MAar nu ben ik in ieder geval een heel zachtaardig en eerlijk mens! MAar mijn eigen plek heb ik nog niet gevonden...
Brex

BerichtGeplaatst: 29-01-2007, 18:34:14 
Kabouter
Kabouter

Ik herken wel een beetje wat in je verhaal.
Ik hielp ook altijd mensen,gaf ze advies,luisterde naar hun verhaal en zocht mee voor een oplossing.

Tot dat ik in een moeilijke tijd kwam en ze mij niet eens hielpen,en gewoon doorgingen met hun problemen en hoe moeilijk hun het wel niet hadden! ik had echt iets van: hallo en ik dan?!

dus nu heb ik besloten even geen mensen meer te helpen,geen advies en blabala nee gewoon even ik! Tijd voor jezelf nemen en als ze om iets vragen zeggen dat je het niet weet of geen idee had.Dat hielp bij mij wel want ik werd moe van die mensen hun problemen,hoe kan je hun helpen als je er zelf niet eens uitkomt?

Geef jezelf wat ruimte en tijd en help de andere gewoon even niet.Dat klinkt misschien wel heel gemeen maar is het niet want jezelf gaat toch wel voor andere ;)

BerichtGeplaatst: 29-01-2007, 22:25:29 
Groentje
Groentje

hallo,

ik herken jouw verhaal ook wel ja!
ik zou willen zeggen, zet jezelf op nummer 1 en ga onvoorwaardelijk van jezelf houden en dan zal je vanzelf zien we er jouw hulp mag hebben en wie dus eerlijk genoeg er voor is naar jou toe.
maar denk maar eens eers lekker aan jezelf!
dat ik niet geheel makkelijk (vind ik) maar probeer de patronen waardoor je je telkens steeds minder gerespecteerd gaat voelen te doorbreken.
jij bent de eenige jij met wie je het moet doen! en de rest komt later wel als het echte vrienden zijn!

veel sterkte en succes ermee!

groetjes, jollie

BerichtGeplaatst: 30-01-2007, 06:59:35 
Groentje
Groentje

Hey,

ik herken me ook in je verhaal,ik had ongeveer hetzelfde vroeger.
dus ik kan er in komen dat je erg gekwetst en gebruikt voelt.
In de titel van dit topic vraag je "waarom?"
Volgens mij kunnen daar verschillende oorzaken voor zijn ...

Misschien ben je iemand die altijd "ja" zegt tegen anderen, iemand die zichzelf wegcijfert voor anderen en anderen altijd voor laat gaan,zelfs als het ten onkoste van jezelf is. Als dit het geval is,kan het zijn dat dit een grote leerles voor je is,om te leren voor je zelf op te komen en van jezelf te houden.
Het kan ook zijn,dat je van nature een "helper" bent,en dat het min of meer je roeping is is, of gewoon beiden.

Maar wat ik denk dat nu belangrijk is voor je om te weten, is dat je van jezelf moet houden, en je mss wat aandacht aan jezelf kan besteden.
Leren om eens "nee" te zeggen.Want jij kiest ervoor om anderen te helpen maar het moet niet hé...je mag best wel eens aan jezelf denken.
Weet je, mensen helpen is heel bewonderenswaardig, langs de andere kant, als je mensen helpt doe je het niet vrijwillig, want je verwacht iets terug van hen. (wat de meeste mensen doen) en in principe moet het "helpen" van jezelf komen,zonder er iets voor terug te hoeven vragen. Gewoon omdat je t wilt, (en vaak krijg je dan net als het niet "hoeft" ook automatisch iets terug) Dat is geen verwijt hé ....
Losstaand daarvan gezien is het helemaal niet fijn voor jezelf dat anderen er niet voor je zijn. Kijk eens in jezelf...
Andere mensen spiegelen vaak wat er in onszelf gebeurt, misschien heb je ergens onbewust of bewust een denkpatroon dat zegt "ik verdien geen hulp,of ik ben minder dan anderen"

kortom,misschien is het goed om wat tijd met jezelf door te brengen,en te zien hoe leuk je bent,misschien ontdek je nog wel dingen die je kunnen helpen,you never know.
Maar weet, dat als je een "negatief" patroon wat dit veroorzaakt doorbreekt,je geen mensen meer zult aantrekken die er niet voor jou zijn. En weet ook dat als je t moeilijk hebt, het universum (hoe stom dit ook mag klinken) er altijd voor je is ....

Liefs

BerichtGeplaatst: 30-01-2007, 23:55:47 
Groentje
Groentje

Fijn, jullie reacties. Allemaal dingen om over na te denken, de meeste dingen kloppen wel. Ik stop inderdaad liever moeite en liefde in een ander dan in mezelf. Dat komt ook omdat ik niet zo goed weet wat ik wil, maar ik weet wel steeds beter wat ik NIET wil! Dus inderdaad beter naar mezelf luisteren en soms wat harder tegen anderen zijn...
Bedankt!
Brex

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 00:19:02 
Kabouter
Kabouter

Lieve Brex,

Aan de ene kant kan ik je wel dingen gaan aanreiken van wat je zou kunnen gaan doen en advies om hier mee om te gaan..alleen ik doe het niet :wink:

Lees je verhaal eens goed door een paar keer...zoals je zegt: het is net of dit moet..alleen zeg je erbij dat het lijkt als een soort "straf"
Het voelt dat je die mensen aantrekt en als je ze dan liefde geeft en hulp en het is voor hun klaar dan verlaten zij jou...

Je zit zelf vast met wat je wil en je werk....

Eigenlijk in mijn ogen wordt jouw doel aangereikt..er is een bedoeling voor dat je "dit" aantrekt op jouw pad...

dat ik je verhaal las..schoot het door mij heen..mijn gevoel:
Stervensbegeleiding!!! en waarschijnlijk is er nog meer... :wink:

Je woont in Amsterdam zie ik...nu reageer ik niet op ieders verhaal alleen wanneer mijn gevoel dat aan geeft...nu doe ik sinds kort een opleiding waar ook stervensbegeleiding en veel meer aangeboden wordt...
Stuur mij maar een PB als je hier meer over wilt weten..ik denk dat die opleiding misschien ook wat voor jou is als je je daar goed bij voelt :wink:

Liefs Nicole

BerichtGeplaatst: 31-01-2007, 09:33:42 
Reus
Reus

Vragen die mensen jou om hulp? Of geef jij het ongevraagd? Daar ligt denk ik een mooi grens-patroon.

Liefs
Kim

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 29-03-2007, 12:06:24 
Kabouter
Kabouter

Wauw,

Ik herken wat je zegt echt woord-voor-woord, alsof je mijn weg hebt beschreven.

Nou, wat ik lang gedaan heb is alles geblokt. Toen kwamen er weinig tot geen mensen meer op mijn pad die ik ''moest'' helpen.
En anderen probeerde ik verder te verwijzen, naar anderen, of in een goede richting, in ieder geval zo dat ik het ff niet hoefde te doen.

moest echt ff aan mezelf denken. maar in mijn geval, kon ik er uiteindelijk niet onderuit. wat me is toebedeeld, de gaves om mensen te helpen, is om gebruikt te worden. het kwam vanzelf weer terug op me pad. ik wilde het echt niet, maar geef nu sinds kort toch weer toe.
moeilijk hoor.

wat jij vertelt, zelf het gevoel dat het een straf is misschien, om fouten uit vorige levens, dat gevoel had ik ook. Denk er nog wel eens zo over.

maar misschien hebben we het wel mis. het is best een voorrecht voor anderen iets te kunnen betekenen. egoisten zijn er al teveel op de wereld. geloof me, mensen zoals jij maken het verschil.

BerichtGeplaatst: 29-03-2007, 17:01:41 
Nimf
Nimf

Gewoon stoppen met mensen helpen, lijkt me heel makkelijk. Ik ben ook gestopt met het constant anderen helpen en het voelt HEEERRRRRRLIJKKK. Heb me nog nooit zo goed gevoeld.

Het idee dat je elkaar moet helpen is overrated! Doen als je het leuk vindt en anders niet, heel simpel!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00