Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:58:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 01:46:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2004, 19:30:42
Berichten: 72
Locatie: Zwolle
Hallo,

Ik ben ook erg benieuwd wat ik in mn vorige levens ben geweest.
Heb al verschillende dingen gehoord van verschillende mensen, dit is soms verwarrend.
Maar mijn vraag was, hoe het eraan toegaat tijdens zo'n regressie therapie?
Wat de therapeut met je doet enzo?
Moet je daarvoor onder hypnose?

Alvast bedankt
Moonshine


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 09:15:35 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Hoi Moon,

tijdens regressie ga je gewoon in trance. Hypnose is een middel om mensen in in diepe trance te laten gaan. Mensen die snel al in trance geraken hoeven alleen maar te mediteren...of zelfs alleen maar ogen dicht te doen en eventjes te ontspannen.. Het hangt er helemaal van af hoe open je voor jezelf staat.
De therapeut begeleidt je op je tocht. Dit kan op diverse manieren.
Deze manieren laat ik over aan anderen die hier ook ervaring mee hebben :wink: . Dit omdat mijn begeleiding niet echt bijzonder gestructureerd ging.( nam het touw een beetje in eigen handen, namelijk)

groetjes,
thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 09:50:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Bij mij ging het als volgt. Ik moest op een bed gaan liggen en kreeg een deken over me heen. Dit omdat je het in trance heel snel koud krijgt. Ik moest mijn ogen dichtdoen en ze vertelde me ledemaat voor ledemaat te ontspannen. Dus zoals: je rechterbeen helemaal ontspannen en voel hem zwaarworden. Daarna (zonder hypnose, want dat wilde ik absoluut niet) zei ze me een trap met 10 treden naar boven voor me te zien met bovenaan een deur. Toen zei ze me die trap op te gaan en telde zij terug van 10 naar 0. Toen moest ik de deur opendoen en wat ik dan zou zien moest ik beschrijven. Ik zag toen een groot groen landschap met bloemetjes en 1 grote boom. Nou vanaf daar is mijn regressie begonnen. De manier die ik koos was door middel van je gidsen die je meenemen naar de levens waar jouw knopen nog zitten. Als je daar meer over wil lezen zou je kunnen goglen op Jan Kleyn. Hij heeft de methode die ik heb gedaan ontwikkeld.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 14:56:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2004, 19:30:42
Berichten: 72
Locatie: Zwolle
Oke bedankt!
Ik zal zeker ff de artikelen van hem lezen.
Ik wil namelijk best wel regressie therapie doen omdat ik soms het gevoel heb dat er bij mij ook knelpunten zeg maar daar nog zitten.
Die ik nu hier in dit leven merk.
De reden waarom ik daar nooit aan begonnen was, was dat ik nogal bangig hier tegen aan keek. Maar sinds kort heb ik het gevoel dat ik hier wel klaar voor ben. Nou alleen nog een goeie therapeut vinden die me hierbij kan helpen :)

Groetjes Moonshine


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 04-02-2005, 17:44:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-02-2005, 21:06:22
Berichten: 41
Locatie: Den Haag
Vaker heb ik gehoord over regressietherapie. Is dit nu wel zo noodzakelijk? Je bent een bewustzijn dat in verschillende lichamen terechtkomt op de aarde om (weer) te ervaren, te ont-wikkelen. Hoe dichter je bij jezelf komt te staan (dus hoe meer je je ontdoet van die wikkel), hoe duidelijker alles wordt. (In het engels: Re-member). Als iets niet duidelijk is voor je, vraag ik me af of het wel zo verstandig is om terug te gaan naar vorige levens. Helemaal als het alleen maar uit nieuwsgierigheid gebeurt. Omdat ik denk dat er een reden voor is dat je er zo weinig van weet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 04-02-2005, 20:26:47 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
tja...reden? sommige mensen hoeven niet eens in regressie om hun vorige levens te weten :wink: . Voor de een is het openbarend, voor de ander extra kennis en voor sommige kan het heel goed zijn om dieper op hun bewustzijn in te gaan. Het is niet slecht hoor :wink: . als het maar op een moment gebeurt dat je er aan toe bent.

groetjes,
thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 04-02-2005, 22:59:27 
Het kan heel leerzaam zijn, je komt in ieder geval veel over jezelf te weten.
Je krijgt een duidelijker beeld van de reden van je bestaan.
Voor mij was het makkelijker mijn vorige leven te analyseren dan mijn problemen van toen,
het was een opstapje naar mezelf en om mezelf (zoals ik nu ben) te leren kennen.
Ik ben daar trouwens niet voor regressietherapie gegaan, ik droomde gewoon over "vroeger".
De enige reden waarom ik ooit een regressie wilde is omdat ik het bewijs wilde
dat mijn vorige leven geen inbeelding was.
Dat bewijs heb ik nog steeds niet, het zou leuk zijn om te weten of het echt is,
maar dat is niet het belangrijkste.

Rada.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 05-02-2005, 09:11:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-12-2004, 20:31:27
Berichten: 273
Als je geen vorig leven hebt gehad, wat gebeurt er dan wanneer je in regressie gaat?

_________________
Heel de wereld, begin bij jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 05-02-2005, 09:20:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Hai,

Regressietherapie kan inderdaad "'verlossend"" werken. Ik ben pas begonnen (ik heb een eetprobleem) en de bedoeling is om via deze weg mijn blokkade's uit de weg te ruimen, mijn aan de kant gezette deeltjes welke vastzit aan nare ervaringen/trauma's, weer met mijzelf te verenigen alsmede die nare ervaring te verwerken en hierdoor dus een rust vinden in en met me.
Dit zou dus uiteindelijk leiden dat ik niet meer overmatig ga eten.

Bij mij speelt echter ook nog een bijzonder ander detail een rol en dat heeft met mijn vorig leven te maken. Namelijk hoe ik aan mijn einde gekomen ben en dat was geen natuurlijke dood.
Maar dit is nog niet geheel uitgediept en zodra dit geheel duidelijk is zet ik het zeker hier op de site!!

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,
Maar het belangrijkste is,
Wees zelf geen geheim........

Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 22:12:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-09-2005, 21:56:13
Berichten: 10
Locatie: La Haye
asya roos schreef:
Regressietherapie kan inderdaad "'verlossend"" werken. Ik ben pas begonnen (ik heb een eetprobleem) en de bedoeling is om via deze weg mijn blokkade's uit de weg te ruimen, mijn aan de kant gezette deeltjes welke vastzit aan nare ervaringen/trauma's, weer met mijzelf te verenigen alsmede die nare ervaring te verwerken en hierdoor dus een rust vinden in en met me.
Dit zou dus uiteindelijk leiden dat ik niet meer overmatig ga eten.


Hai asya roos,

Zeer herkenbaar wat je zegt. Ik heb in de loop der jaren ook een eetprobleem ontwikkeld (BED stoornis) die in zekere zin ook weer te herleiden is tot een vorig leven. In mijn leven voor dit leven ben ik namelijk als klein kindje overleden in een concentratiekamp door de honger. Het zou dus zo kunnen zijn dat ik dat dit leven compenseer door overmatig te eten. Het blijft natuurlijk speculeren, maar dit heeft voor mij wel duidelijk gemaakt waarom ik mij al van kinds af aan niet goed kon beheersen met voedsel. Maar daarbij wil ik wel even opmerken dat zo'n ervaring van een vorig leven ook niet werkt als 'de oplossing' het heeft voor mij veel duidelijkheid gegeven. En daarbij heb ik wel dit leven de taak om dit patroon te doorbreken. Zou ik het zien als een gevolg van iets dan zou ik in een slachtofferpatroon gaan zitten en daar dien ik mijzelf helemaal niet mee ..

Xx @ki


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 13-09-2005, 02:12:44 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Nina schreef:
Als je geen vorig leven hebt gehad, wat gebeurt er dan wanneer je in regressie gaat?


Of je gaat niet verder terug dan je jeugd e.d.
Of je gaat naar een ander type bestaan dat je bent geweest.
Kan ook nog.
Alles kan.
Maar de meeste mensen hebben dat wel gehad hoor, denk ik.
Anders doe je het denk ik niet als je geen eerder leven heb gehad.
Maar dit is een lastige vraag voor zoiets iets groots en complex.

Regressie
Reincarnatie
Blijft lastig
Ik vindt regressie meer iets dat je terug gaat naar je jeugd en alles.
Reincarnatie therapie ga je echt helemaal terug, wat ik dus heb gedaan een paar keer.

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 13-09-2005, 12:10:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-04-2005, 15:58:36
Berichten: 122
Hoi moonshine,

Ik zag onder je naam dat je in Zwolle woont. Mijn moeder geeft regressies in Nieuwleusen (vlak bij zwolle). Op http://www.dewittewolf.nl kun je meer vinden over haar mannier van werken.

ik hoop dat dit niet onder reclame valt en dat de mods het goed vinden dat ik dit hier post.. :wink:

grtz Mathijs

_________________
de doel van de reis is niet belangrijk, het de reis die telt
http://www.groenedraak.nl , 9 september op het goede spoor st. anna parochie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 14-10-2005, 00:19:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-10-2005, 10:11:45
Berichten: 11
Locatie: Alkmaar
Wilde ff reageren op wat nina zich afvroeg:

Nina schreef:
Als je geen vorig leven hebt gehad, wat gebeurt er dan wanneer je in regressie gaat?

Ik denk dat je helemaal geen spirituele verlangens zou hebben omdat je als ziel geen nog geen ontwikkeling hebt doorgemaakt. De weg naar het worden van een mens is best lang;

Je bent eerst een plant, hierna een insekt en daarna een dier. Dieren moorden onderling om te overleven dat is gewoon hun instinct, en dan heb ik het niet over alle dieren. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat als je voor het eerst mens bent, je heel veel dierlijke verlangens meeneemt. Je bent minder met de gevoelens van anderen bezig, je neemt je gewoonte/overlevings instinct mee hoe je leefde toen je een dier was..

En pas als je na heeeeel veeeeel levens d.m.v. ervaringen erachter komt dat we( de mens) allen één zijn, ga je je hoogwaarschijnlijk richten op dingen die innerlijk voldoening schenken. en dan ga je opzoek naar spirituele zaken en dit is er één van.......


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 14-10-2005, 13:23:39 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Sorry maar mensen zijn dieren? :wink:
Als je naar de mens evolueert ben je echt niet "verder" en je kan zonder problemen zo van mens weer naar dier incarneren.

Juist als het gaat om bewustzijn en gevoel en spirituele zaken, zijn dieren een stuk verder ontwikkelt dan wij mensen.
Dieren hebben meer dan alleen hun instincten.
En dat wij dierlijke verlangens hebben is puur omdat dat dit in onze natuur ligt, niet alleen omdat wij vele levens als dieren hebben gehad.

Wij hebben gewoon een hoog ontwikkelt zenuwstelsel.
Nou dus?
Andere dieren kunnen weer vliegen, andere dieren kunnen weer sneller rennen dan ons.
En zo heeft ieder dier zijn of haar eigen kwaliteiten en beleving van bewustzijn.
Maar een ding hebben dieren al waar de mens heeeeel veeeeeel levens nog voor af moeten reizen: Eenheid. Bewustzijn. Contact met de aarde en de kosmos.

Er bestaat geen hierachy naar mijn idee.
(Plant, dier, mens, ect.)
Die hebben we zelf bedacht.
Uiteindelijk zitten we allemaal in de "cirkel of life".
(Want ja de natuur kent haar rang ordes maar uiteindelijk zijn we allemaal even zo belangrijk... hoe laag of hoe hoog we ook op de ladder zijn!)

Mensen die zeggen dat de mens het meest hoogst ontwikkelt wezen op deze aarde is, lach ik pontificaal in hun gezicht uit.
Meer ook niet.
Want een ras van een suprioriteits complex afhelpen is zinloos.
Doch blijf ik lekker fundamenten schudden en gaat bij mij gelijk een belletje rinkelen met dit soort dingen en blijf dus ook (eigenwijs) roepen! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Regressie Therapie
BerichtGeplaatst: 14-10-2005, 15:46:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-10-2005, 10:11:45
Berichten: 11
Locatie: Alkmaar
wow wat een reactie Darkwolf...chill man..

Naar mijn mening zou je mijn antwoord op nina nog een keer moeten lezen. Als je dit goed heb gelezen zie je, als het goed is, nergens staan dat de mens het meest hoogst ontwikkelt wezen op deze aarde schijn te zijn.
Het is gewoon zo dat je als "mens" geincarneerd moeten zijn om verlichting te bereiken wat weer het uiteindelijke doel is van deze reis. En dat wat je zegt over "dieren"(ik neem aan niet alle dieren) dat ze meer eenheid hebben.
Daar ben ik het dan gedeeltelijk mee eens afhankelijk of je alle dieren bedoelt, want als je als dier een gevoel van eenheid hebt vreet je elkaar niet op, lijkt mij..

De uiteindelijke volgorde hangt ook af van je karma en je unieke weg naar verlichting. Je moet alles een keer zijn geweest anders kun je namelijk nooit eenheid ervaren. Kijk, en wat ik wel weet is dat ik meer bewust zijn heb dan een steen.(als het goed is, hahahah!!)
Dit komt door dat het trillings niveau van steen veel lager ligt dan die van mij. Hoe lager het trillingsniveau hoe lager het bewustzijn van een bepaald voorwerp of persoon. Dus leek het me meer voor hand liggen dat de evolutie van een mens begint met het zijn van steen of plant of what ever., omdat je dan een heel laag trillingsniveau hebt. Planten daar in tegen weer veel meer, want sommige planten kunnen lopen(wandelen takken) of in een dag zich openen en sluiten.

And the last thing but not least;
Ik ben ook erg eigenwijs hoor daar niet van, maar een klein beetje respect tegen over elkaar zou het debateren een stuk aangenamer maken...
Je kan nogal op je teentjes getrapt reageren, dat is nergens voor nodig. Je gebruikt veel stoere taal. zoals;
Mensen die zeggen dat de mens het meest hoogst ontwikkelt wezen op deze aarde is, lach ik pontificaal in hun gezicht uit
je punt was al duidelijk genoeg, want met zulke uitspraken toon je niets anders dan begrip voor je zelf.....
Jou reactie begrijp ik anderzijds ookwel, want je werkt met dieren. maar de meeste "tegen-verklaringen" zijn vaak prettiger om te lezen zonder al te veel stoere taal naar elkaar toe, Bedankt voor je begrip....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl