Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:23:31

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-10-2010, 09:41:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-10-2010, 09:10:53
Berichten: 20
Locatie: Zevenhuizen ZH
Hey Hallo,

Leuk dat je even de tijd neemt om mijn gedachten gang en mijn waarheid door te nemen.

Ik wil graag even een misconceptie over Re-incarnatie proberen uit te leggen.

Als mensen het hebben over reïncarnatie bedoelen ze vaak incarnatie. Het verschil zit hem in het volgende:

Bij reïncarnatie is het zo dat de geest/spirit na het "overlijden" van het lichaam niet terug gaat naar "boven" maar hier op aarde ronddwaalt opzoek naar een lichaam waar het in kan duiken. Een lichaam waar ze dan in duiken is bv iemand die in coma ligt of ernstig ziek. Het kan dan heel goed zijn dat deze geest/spirit niet de kracht/energie/vrijheid heeft om dit lichaam te "besturen" waardoor bv coma aanhoud. Dit is dan omdat er al een geest/bewustzijn in dit lichaam zit. Dit kan ook het geval zijn bij dementerende mensen. (hier kan ik eventueel later meer informatie over verstrekken als er interesse in is.)

Incarnatie is echter als iemand komt te "overlijden" en eerst terug gaat naar "boven" en na een periode weer terug komt in een nieuw lichaam waar nog geen geest/bewustzijn in zit.

Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Als er vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Groetjes Hubert

_________________
Antwoorden die ik in het forum/chat zet zijn naar mijn waarheid op dat moment.
Iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid en deze veranderd naarmate je kennis/bewustzijn toeneemt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 10:37:27 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
bedankt dat je het duidelijk gemaakt, nu weet ik het weer zeker, erg bedankt!!

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-10-2010, 13:56:41 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Bedankt Hubert! Ik wist het ook niet zeker meer..

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 00:15:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-10-2010, 09:10:53
Berichten: 20
Locatie: Zevenhuizen ZH
Schizofrenie kan ook onder reïncarnatie vallen dit is echter niet in alle gevallen zo. vond het toch even nodig dit ook even te melden.

Bij schizofrenie is de geest/bewustzijn wat al in het lichaam zat in gevecht met een of meerdere geesten/bewustzijns.

_________________
Antwoorden die ik in het forum/chat zet zijn naar mijn waarheid op dat moment.
Iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid en deze veranderd naarmate je kennis/bewustzijn toeneemt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 11:04:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-10-2010, 09:10:53
Berichten: 20
Locatie: Zevenhuizen ZH
Hey Dreamwalker,

Bedankt voor jou mening. Nogmaals dit is wat mijn waarheid is en die kan verschillen met die van jou.

Om even op een stukje terug te komen om het misschien iets beter toe te lichten:
Dreamwalker schreef:

Waarom zou een jongen van 23 die is overleden door een motorongeluk zijn heil zoeken in het lichaam van een 87 jarige man?


Dit kan zijn omdat de geest/bewustzijn van die 23 jarige op de aarde wil blijven.
Omdat je het voorbeeld geeft van de 87 jarige man zal ik hier ook op verder gaan, bij oudere mensen is het vaak ook nog het geval dat bepaalde "barrières" er niet meer zijn en het dus makkelijker is voor een geest/bewustzijn of andere spirits om in dit lichaam toe te treden dit is bijvoorbeeld ook het geval bij Dementerende mensen.

_________________
Antwoorden die ik in het forum/chat zet zijn naar mijn waarheid op dat moment.
Iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid en deze veranderd naarmate je kennis/bewustzijn toeneemt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 18:09:22 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Hubert2 schreef:
Hey Hallo,

Leuk dat je even de tijd neemt om mijn gedachten gang en mijn waarheid door te nemen.

Ik wil graag even een misconceptie over Re-incarnatie proberen uit te leggen.

Als mensen het hebben over reïncarnatie bedoelen ze vaak incarnatie. Het verschil zit hem in het volgende:

Bij reïncarnatie is het zo dat de geest/spirit na het "overlijden" van het lichaam niet terug gaat naar "boven" maar hier op aarde ronddwaalt opzoek naar een lichaam waar het in kan duiken. Een lichaam waar ze dan in duiken is bv iemand die in coma ligt of ernstig ziek. Het kan dan heel goed zijn dat deze geest/spirit niet de kracht/energie/vrijheid heeft om dit lichaam te "besturen" waardoor bv coma aanhoud. Dit is dan omdat er al een geest/bewustzijn in dit lichaam zit. Dit kan ook het geval zijn bij dementerende mensen. (hier kan ik eventueel later meer informatie over verstrekken als er interesse in is.)

Incarnatie is echter als iemand komt te "overlijden" en eerst terug gaat naar "boven" en na een periode weer terug komt in een nieuw lichaam waar nog geen geest/bewustzijn in zit.

Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd.
Als er vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik het graag.

Groetjes Hubert

Wat is een geest/spirit? En wat is het verschil tussen "boven" en hier op aarde?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 18:19:52 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-10-2010, 09:10:53
Berichten: 20
Locatie: Zevenhuizen ZH
Avuso schreef:
Wat is een geest/spirit? En wat is het verschil tussen "boven" en hier op aarde?


Wij zijn allemaal een geest/bewustzijn in een lichaam. Met "boven" bedoel ik de Goddelijke Wereld.

_________________
Antwoorden die ik in het forum/chat zet zijn naar mijn waarheid op dat moment.
Iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid en deze veranderd naarmate je kennis/bewustzijn toeneemt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 18:37:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Hubert2 schreef:
Wij zijn allemaal een geest/bewustzijn in een lichaam.

Oke ik weet het :), het is een dooddoener maar. Hoe weet je zo zeker dat wij een geest zijn in een lichaam? Dat de geest gescheiden kan bestaan van het lichaam. Of dat er überhaupt iets als een geest bestaat? Is de geest geen uitwerking van lichamelijke processen?

Hubert2 schreef:
Met "boven" bedoel ik de Goddelijke Wereld.

Vele zeggen dat de mens al goddelijk is. Of dat we een stukje zijn van god. Dus kan het zo zijn dat er wellicht niet veel verschil is tussen de aarde en de Goddelijke Wereld? Of ligt het verschil wellicht in de ervaring van de persoon?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 19:09:59 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik kan me er ook niet in vinden.

Wikipedia schreef:
Reïncarnatie (Latijn: carne = "opnieuw in het vlees"; Grieks metempsychôsis, "opnieuw bezield", vandaar "zielsverhuizing") is het geloof dat het niet-lichamelijke deel van een levend wezen (in de westerse wijsbegeerte doorgaans ziel genoemd) na de dood niet verdwijnt maar opnieuw in een ander levend wezen geboren wordt.


Als je overlijdt woord je dus -volgens wiki- opnieuw in een ander levend wezen geboren.
Ik geloof hier in, wel dat je dan in een mens reïncarneert en ook niet direct na het overlijden.

Incarnatie is eigenlijk hetzelfde, maar dan voor de 1e keer.

Zo zie ik 't :)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-10-2010, 07:54:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-10-2010, 09:10:53
Berichten: 20
Locatie: Zevenhuizen ZH
Avuso schreef:
Oke ik weet het :), het is een dooddoener maar. Hoe weet je zo zeker dat wij een geest zijn in een lichaam? Dat de geest gescheiden kan bestaan van het lichaam. Of dat er überhaupt iets als een geest bestaat? Is de geest geen uitwerking van lichamelijke processen?

Vele zeggen dat de mens al goddelijk is. Of dat we een stukje zijn van god. Dus kan het zo zijn dat er wellicht niet veel verschil is tussen de aarde en de Goddelijke Wereld? Of ligt het verschil wellicht in de ervaring van de persoon?


Bij je eerste vraag denk ik dat je het beter om kunt draaien, het lichaam kan niet bestaan zonder de geest. Het bestaan van geesten is natuurlijk afhankelijk van iedereen zijn/haar ervaring op dit gebied voor mij bestaan ze. Voor mensen die alles willen onderbouwen met wetenschap bestaan ze niet. Dus ik weet niet zo goed hoe ik hier een antwoord op zou moeten geven die je ervan zou overtuigen dat ze bestaan of een antwoord wat je wil horen dat kan ik nu eenmaal niet, ik denk dat je dit zelf moet ervaren.

Naar mijn mening is de mens ook Goddelijk omdat het gecreëerd is door God, en de Goddelijke Wereld is heel dichtbij en kunnen we dagelijks ervaren echter is dat moeilijk in onze taal uit te drukken wederom zou je dit echt moeten ervaren om dit goed te begrijpen.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb kunnen beantwoorden. Het is voor mij soms moeilijk omdat het ook veel met gevoel en ervaring te maken heeft en ja je kan toch ook liefde niet beschrijven dit moet je ervaren omdat je nooit de lading van het gevoel kan dekken met woorden.

_________________
Antwoorden die ik in het forum/chat zet zijn naar mijn waarheid op dat moment.
Iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid en deze veranderd naarmate je kennis/bewustzijn toeneemt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-10-2010, 16:15:20 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Oke, duidelijk verhaal.

Je hebt je antwoorden vooral uit je eigen ervaringen gekregen. Bij mij gaan wetenschap en spiritualiteit eigenlijk hand in hand en vaak sluiten mijn spirituele ervaringen dan ook aan bij wetenschappelijke bevindingen van anderen.

En het beschrijven van een gevoel is inderdaad vaak knap lastig als het al te doen is :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-10-2010, 17:45:17 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
na deze discussie denk ik dat het nu heel moeilijk is om zeker te weten wat juist is, omdat ik zo zie dat eigenlijk die twee woorden verschillende betekenissen die heel nauw gelinkt zijn waardoor me conclusies zijn dat eigenlijk iedereen gelijk heeft:)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl