Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:58:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 21:24:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-12-2005, 16:08:23
Berichten: 192
Wat denken jullie wat er gebeurt met iemand die zelfmoord heeft gepleegd?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 21:37:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 18:37:11
Berichten: 7
Ik denk hetzelfde als met iemand die gewoon dood gaat.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 30-12-2005, 21:43:22 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Verschillend per situatie denk ik.
Vindt die generaliserende theorieen dus ook niet kunnen die ik her en der lees, want dat hoeft niet voor elk invidu op te gaan.
Er zijn vele theorieen over.

Velen neigen naar "straf" en dat je niet meer naar het licht mag en al dat soort (vindt ik) onzin.
Ik sluit me aan bij Mathilde's korte maar heldere mening.
Zelfmoord wordt als een zonde gezien, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.
Ken ook verhalen van mensen die -ook al worden ze niet meteen toegelaten- alsnog in het licht komen.
Op Robbert ten Broeke zijn show (zag ik bij Tamara) was er een man die zelfmoord heeft gepleegd.
De reden was helder, het moest zo zijn, en hij was in het licht... wachtende op zijn vrouw wanneer haar tijd zou komen.

Ook blijk je eventueel terug te moeten, en krijg je het nog veel zwaarder, net zolang totdat je de lessen leert die je moet leren.
Ook dat vindt ik niks anders dan een algemene guideline, en niet een alheersende Universele wet die voor iedereen opgaat.
Ik sta meteen achterop mijn tenen als mensen dat tegen mij zeggen als ik in een bui zeg dat ik er mee stop.
Althans... toen ik vroeger die buien had dan! ;)
(Jaja mensen kom maar op met die discussies! It's bullcrap! Ik kan staan en gaan wanneer ik dat wil op mijn eigen nivo! Weet ik zeker!)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 00:29:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Darkwolf schreef:
Verschillend per situatie denk ik.
Vindt die generaliserende theorieen dus ook niet kunnen die ik her en der lees, want dat hoeft niet voor elk invidu op te gaan.
Er zijn vele theorieen over.

Velen neigen naar "straf" en dat je niet meer naar het licht mag en al dat soort (vindt ik) onzin.
Ik sluit me aan bij Mathilde's korte maar heldere mening.
Zelfmoord wordt als een zonde gezien, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.


Ik sluit me op zich bij je aan. Ik 'denk' dat al die theorien er zijn doordat er een kern van waarheid in zit. Maar de basis daarvan komt volgens mij doordat degene die zelfmoord pleegt meestal in zeer negatieve energie zit. Daardoor is het voor vele waarschijnlijk moeilijk om naar het licht te gaan en hebben ze moeite om te aanvaarden dat alles zo gegaan is als het moest. En dat wanneer ze hun dingen nog niet geleerd (of ervaren) hebben het gewoon weer opnieuw mogen gaan doen. Dat ze dus moeite hebben om terug te komen en daardoor misschien het volgens leven als nog zwaarder ervaren kan heel logisch zijn. Aan de andere kant zal de bron van Liefde altijd klaar staan om te helpen dus ..... er is geen duidelijk antwoord op te geven.

Leef in Liefde, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 31-12-2005, 09:45:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Ik denk dat er zeker ook gewoon leven is na zelfmoord..

Ik denk dat je het leven ook een beetje kan zien als een straatje.. Dat tegel je in je leven en op het laatst zand erover, schoonvegen en klaar.. Bij mensen die zelfmoord gepleegd hebben, hebben het straatje nog niet klaar en moeten het dus nog afmaken.. Maar als ze dat gedaan hebben kunnen ze net als ieder ander door..

Of het is onzin of goed gevonden.. ik weet het nie.. ik ben nog een beetje een zombie.. :?

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 12:33:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
het is net zo'n een vraag als, wat denken jullie dat er na de dood gebeurd.

voor mij een vraag die niet te beantwoorden is. ja toch?

xxx dropje

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 14:37:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Misschien kan je het 'licht' bereiken nadat je het leven hebt losgelaten. Volgens mij geldt ook de regel van 'je komt binnen zoals je vertrokken bent' of als je met een negatief gevoel sterft, dat je met een negatief gevole de dood binnengaat.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 02-01-2006, 17:59:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-03-2005, 12:30:43
Berichten: 443
Locatie: omgeving deventer
er zal zeer zeker leven na zelfmood zijn maar je hebt in je vorig leven iets niet afgemaakt dus zou je dat in dat volgend leven weer moeten doen.
maar als je bekijkt dat alles voor dat je word geboren al bepaald is dan zou het zelfmoord ook al bepaald zijn, dus zou je het niet hoeven af te maken.
het is alemal erg dubbel.
ik denk dat niemand hier een echt antwoord op kan geven.

:kiss: selina

_________________
zeg wat je weet, maar weet wat je zegt!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 08:14:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Ik heb ooit gelezen dat zelfmoord wel iets doet met je Karma, dat je dan weer terug moet naar aarde om die dingen te herstellen die je door je zelfmoord niet geleerd hebt en kapot gemaakt hebt.. ik weet niet wat de waarheid hierin is?

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 21:27:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Zo heb ik ook ooit gelezen dat het heel makkelijk is om in die "loop" te blijven hangen dat je je volgende leven weer "zo makkelijk" zelfmoord zou kunnen plegen.

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 21:37:32 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
ik heb eens gelezen dat je eerst in een schok toestand komt als je zelfmoord pleegt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 21:58:21 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
Ik ben er sterk van overtuigd dat als je overgaat je daar komt waar jij innerlijk op afgestemd bent.

Ik ga uit op de boeken van de mediamieke schrijver jozef rulof...
Iemand die op deze vraag een antwoord wil zou met een open mind het boek een blik in het hiernamaals een moeten lezen, om mee te beginnen.

Al zijn somige boeken van hem nogal Christelijk geschreven.
Als je het echt met een open mind leest zul je de wetten begrijpen en kunnen aanvaarden...

Liefs.., Sunset

~x~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 22:57:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik weet dat het hindoeïsme en boeddhisme zeggen dat zelfmoord nutteloos is, omdat de problemen waarvoor je wegvlucht toch terugkomen in een ander leven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 11:31:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2005, 12:52:12
Berichten: 22
Locatie: Rotterdam
ik geloof erin dat je na je zelfmoord

weer met dezelfde ellende en shit terug komt maar dan erger..

je hebt boven voor dit leven gekozen zo ook je ouders,je hebt een taak te volbrengen op de aarde

het leven is 1 grootte leerfase en de ene heeft een wat zwaardere levensfase dan de ander,ligt er maar net aan hoeveel levens je al achter de rug hebt

als je die taak niet afmaakt op de aarde door zelfmoord te plegen,zetten ze je gewoon weer terug met hetzelfde waar je toen zelfmoord voor had gepleegd,maar dan erger...

indigo

_________________
the circle of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: een leven na zelfmoord?
BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 14:41:36 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 16-10-2005, 20:47:32
Berichten: 362
Locatie: Eindhoven
Je kunt je lichaam doden maar jezelf het leven wegnemen is onmogelijk...Wie dat denkt zal een verassing te wachten staan...

Je onderbewustzijn kiest gewoon weer voor hetzelfde leven met dezelfde lessen...

~x~


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl