Hey,
Ik sta op het punt om een heel erg persoonlijk verhaal met jullie te delen. Dat klinkt misschien wat zwaar, maar wat ik in deze post schrijf, heeft onnoemelijk veel indruk op me gemaakt en beïnvloed nog altijd mijn hele leven. Ik sjouw er al mijn leven lang alleen mee, omdat ik meestal stuit op ongeloof, onbegrip of mensen die opmerkingen maken als "zo erg zal het toch niet zijn?" of "het zal toch wel mee vallen?". Nu heb ik eindelijk het gevoel dat ik een plek heb waar ik het kan delen. Dat betekend heel veel voor mij en ik vertrouw dit forum en haar leden volledig.
Als je een reactie wilt/gaat plaatsen op onderstaand verhaal, ben gerust eerlijk en direct, maar houd alsjeblieft wel rekening met hoe intens dit alles door mij ervaren word. Als je dat doet, zijn alle antwoorden/reacties goed.
Het heeft te maken met reïncarnatie, daarom plaats ik het hier...
Enkele jaren geleden leerde ik een meisje kennen (voor de privacy noem geef ik haar een andere namen. Laat ik er "Anne" van maken...).
Anne en ik hadden een enorme klik met elkaar. Na een kwartier te hebben zitten kletsen op haar kamer, hadden we allebei het gevoel dat we elkaar al ons hele leven kenden. Onze vriendschap bleek een hele heftige (later ook explosieve). We waren onafscheidelijk, zagen elkaar bijna elke dag en mistten elkaar verschrikkelijk als we niet samen waren. Onze ouders vonden onze relatie een beetje "ongezond", voornamelijk omdat we al onze andere vriendschappen verwaarloosden, maar daar stoorden we ons niet aan. Het leek wel alsof we geen keus hadden, zo trokken we elkaar aan.
Tijdens een van onze vele logeerpartijen droomden we allebei dezelfde droom. We droomden over twee gezinnen en ik paardenranche rond 1900. De droom liep zelfs hetzelfde, er gebeurde hetzelfde, werd hetzelfde gezegd, maar we droomden allebei vanuit een ander standpunt. Ik vanuit die van het oudste meisje, zij vanuit het standpunt van het jongste meisje.
We geloofden allebei in reïncarnatie, dus de volgende dag spraken we er veel over. En vanaf dat moment droomden we elke nacht dat we bij elkaar waren over dat leven, de puzzle viel in elkaar.
In dat leven had ik een relatie met een blonde jongen, Tristan heette hij toen. Wie en waar hij nu is, weet ik niet precies. De relatie tussen hem en mij - zover ik me kan herinneren - was in dat leven al heel sterk en vertrouwd.
Mijn vriendschap met Anne eindigde zo plotsklaps en intens als dat hij was begonnen en een tijd lang stond mijn wereld op z'n kop. Gelukkig kwam ik er goed overheen en kijk ik nu met een prettig gevoel terug op alle leuke momenten, maar ben ik deels ook blij dat ik niet meer zo'n vreemde, heftige vriendschap heb, zodat ik me weer op alle andere dingen en mensen in mijn leven kan concentreren. Het was toch wel iets teveel van het goede...
De herinnering aan de jongen uit dat vorige leven, waarmee ik toen zo'n sterke relatie had, was moeilijker. Het escaleerde. Op een zeker moment zag ik een scene voor me waarin hij in mijn armen stierf en ik hem beloofde voor eeuwig van hem te blijven houden. (Dat was misschien niet het beste idee van de wereld.) Die scene was van weer een ander leven, meer in middeleeuwse tijd, ook al lette ik niet bepaald op de omgeving. De herinnering/scene was zo heftig... Ik was wakker toen ik hem kreeg, dus bleef midden in de kamer staan terwijl hij zich afspeelde en toen hij "af" was en de jongeman gestorven, stortte ik letterlijk in elkaar en was enkele uren ontroostbaar. Mijn moeder probeerde me te helpen, maar begreep er niks van. Dat neem ik haar ook niet kwalijk.
Vanaf dat moment waren de poppen aan het dansen. Ik mistte die jongen, die ziel, met heel mijn hart en heb me een paar jaar elke nacht in slaap gehuild van liefdesverdriet. Want hij was er niet. Door verschillende ervaringen ben ik er achter gekomen dat hij en ik meerdere levens achter elkaar in verschillende, maar altijd intieme, relaties hebben door gebracht. Maar sinds die "Middeleeuwse belofte" voornamelijk als geliefden. En nu was hij er opeens niet meer bij... Zelfs het leven voor dit leven was hij er nog en nu opeens niet meer. Ik ging er bijna kapot aan. Het gevoel wat ik had was met geen pen te beschrijven.
Elk vriendje wat ik kreeg moest er aan geloven. Die werden met die ene ziel vergeleken en voldeden uiteraard niet aan de standaard, want ze waren hem niet. Heel oneerlijk, dat weet ik, maar het gevoel was zo heftig, ik kon het niet helpen. Tegen de eenzaamheid die ik voelde, wilde ik een vriendje, maar dat bleek dan niet te helpen en dan reageerde ik mijn frustratie op hem af. En ondertussen had ik het gevoel dat ik vreemd ging, dat ik die ene ziel bedroog.
Mensen in mijn omgeving - die een beetje doorkregen wat er aan de hand was - bleven volhouden: "Jullie zijn in dit leven niet voorbestemd. Je zult hem nooit meer ontmoeten. Laat hem los." Omdat ik naast mezelf ook andere pijn begon te doen (ze waren of bezorgd om me of werden door me gedumpt of ik was gewoonweg niet te genieten), mijn gezondheid er onder begon te lijden en ik na verloop ten einde raad was, stemde ik in. Een paragnoste/healer liet mij op een tafel liggen. Met een geleide meditatie liet ze mij contact maken met die ziel. Ik was erg geschokt toen deze onmiddellijk reageerde. Als een doorschijnende gedaante stond hij naast de tafel en keek mij angstig en bezorgd aan. Ik kon hem zo helder zien... Hij liet zich zien zoals hij er uit zag in het eerste leven dat ik me herinnerde... waarschijnlijk herkende ik hem zo. Hoewel de kille tranen over mijn wangen stroomden, zette ik door en vertelde ik hem dat ik onze band ging breken, omdat dat beter was voor ons allebei. Hij legde zijn hand op mijn navel en keek me met smekende ogen aan, afschuw en pijn op zijn gezicht. Ik hoorde zijn stem niet, maar wist precies wat hij zei: "No... Please... Don't..."
Ik weet inmiddels niet wat me toen bezielde en ik zit te huilen nu ik dit typ, maar ik zette door en nam afscheid van hem... Hij liet zijn hoofd hangen, stuurde me een verdrietig gevoel van Ware Liefde en verdween. Ik heb drie dagen bijna non-stop gehuild. Wat deed dat zeer...
Een tijdje ging het beter. Na die drie dagen hoefde ik mezelf niet meer in slaap te huilen. Ik kon een relatie aan gaan met een andere jongen, zonder gevoelens van vreemdgaan en zonder hem te vergelijken (tenminste, minder te vergelijken... de herinneringen aan die vorige levens had ik nog...). Ik werd vrolijker, at beter, sliep beter en kreeg opeens toekomstplannen.
Maar iets bleef er knagen... Ik voelde me incompleet, half, ongelukkig en eenzaam.
Inmiddels ben ik terug bij af. Ik ben weer single, omdat geen enkele relatie lijkt te werken. Ik zoek spirituele connectie in mijn vriendjes en die blijft steeds uit. Ik mis het missen van die ziel, hoe gek het ook klinkt. Ik ben boos op mezelf, omdat ik mijn vertrouwen was verloren... Mijn vertrouwen in Liefde en in alle lieve geesten en Gidsen. Vertrouwen in mijn eigen gevoel! Want mijn gevoel had al die tijd volgehouden dat die ene ziel bij me hoorde. Ik had geduld moeten hebben. Ik had op z'n minst moeten stoppen met waar ik mee bezig was toen die ziel me dat smeekte. Hij had er duidelijk wel vertrouwen in. Ik kan die blik op zijn gezicht niet vergeten, de woorden die hij telepathisch tegen mij sprak blijven me bij... ook al waren ze zonder geluid. De intonatie, de klank, alles zo helder.
En die eenzaamheid... Ik heb super vrienden, waar ik heel blij mee ben. Ik zou niet zonder hen kunnen. Ik heb een hele goede, fijne band met mijn broer en mijn ouders. Ik
ben niet eenzaam. Maar dat gemis, dat gevoel dat ik een helft van mezelf mis... Het is hardnekkig.
Waarom ik het verhaal nu hier typ, is omdat er afgelopen nacht iets gebeurde wat me nogal van mijn voetstuk heeft geslagen.
Hij maakte contact met me. Ik weet niet of hij dat bewust of onbewust deed. Ik zat tussen waken en slaap in en met mijn geestesoog zag ik dat we tegenover elkaar zaten, maar alle details - zoals de omgeving, hoe hij (of zij, wie weet) er uit zag, etc. - ben ik vergeten. Ik weet ook niet meer wat er gezegd was, behalve dat ik om vergeving gesmeekt heb en hij me die gegeven heeft. Dat voelt wel fijn, maar nu voel ik onze band weer een klein beetje. Ik mis die ziel weer.
Aan de ene kant wil ik die band met hem weer terug, maar aan de andere kant ben ik er ook een beetje bang voor.
Ik zit nu met wat vragen.
Zou die ziel mijn tweelingziel zijn?
En/of komt het door die belofte die ik ooit in de middeleeuwen gemaakt heb?
Kan ik de band tussen hem en mij weer herstellen?
Is dat wel een verstandig idee?
Antwoorden op bovenstaande vragen en/of andere reacties zijn heel welkom.
Ik sta open voor alles en ben al helemaal blij als er mensen zijn die mee denken/voelen.
Als je vragen hebt, stel ze gerust. Ik zal zo eerlijk en open mogelijk antwoord geven.
Veel liefs,
Kim