Jonaa schreef:
het idee dat tijd wordt gecreëerd door het geïncarneerde bewustzijn is toch al eeuwen oud?
waarom lijkt het dan alsof ik de enige ben die daarvan afleid dat er tussen dood en geboorte geen tijd bestaat,
en je dus niet perse in de tijdslijn ïncarneerd, maar ook naar tijden die, voor ons in het nu, verleden of toekomst zijn
ik heb ook doorgeredeneerd maar als dat nog niet bekend is ga ik daar rijk mee worden, dat boek van me moet toch echt ergens over gaan!
het is kennis van eenheid maar helaas geen begrip, wel schokkend
zo, mooie teaser, nu nog het schrijven en uitgeven..
hoi jonaa,
er is al veel geschreven over tijd hoor, maar het schijnt dat spirituele boeken altijd goed scoren, ook als de inhoud al vaak eerder beschreven is, dus rijk worden ermee moet wel lukken.
het idee is dat tijd niet beweegt, maar dat wij bewegen. hierdoor kan je jezelf bekijken als je eerst een rondje universum maakt. bekend gegeven in de wetenschap. iets met einstein ofzo? hoe dan ook, je zou kunnen zeggen dat dood en geboorte dus gelijktijdig zijn. zo kan je ook zeggen dat al je incarnaties gelijktijdig zijn. aangezien wij allemaal met elkaar verbonden zijn via het veld van eeuwig bewustzijn, zou je zelfs kunnen zeggen dat jij geincarneerd bent als iedereen over alle tijden heen. Ja, dat klopt, in je vorig leven was jij dan inderdaad ook napoleon, dus er is geen grond meer om je voor die bewering in een gesticht te stoppen.
het geheim van de tijd is dan ook vergeetachtigheid, door te vergeten dat tijd niet beweegt kan je het spel dat leven heet spelen. door de illusie van tijd te creeren kunnen we ervaringen in chronologische volgorde plaatsen. echter kan je in het nu wel dingen veranderen die je daardoor niet in je toekomst die ook nu is gebeuren. maar goed, ik denk dat je je beter kan richten op het leven van het leven dan om stil te staan bij de tijd