Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:36:47

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 02-03-2005, 20:17:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-02-2005, 20:51:40
Berichten: 22
Locatie: Brugge
Hallo,

Ik heb dus een erge hoogtevrees , ik moet dus maar op 3m hoogte staan (zonder beveiliging..) en ik schijt al in mn broek.. (figuurlijk dan ) :shock: . Ik heb dus echt al veel nachtmerries gehad dat ik van erg hoog val.. Ik voel dan het dan ook echt... Over die nachtmerrie post ik ook wat bij dromen.. Maar het is dus mijn grootste angst , kan het zijn dat ik in mn vorige leven ben gevallen van ergens en dan ben gestorven?

Groetjess

_________________
First see , then believe


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 14-03-2005, 17:15:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2004, 11:36:30
Berichten: 186
Locatie: Heeze.
Dat kan, ik las laatst iets van iemand van het forum die angst had in grote menigtes enzo, en hij/zij bleek last te hebben van iets uit een vorig leven.

Maar wat jij hebt kan ik niet vertellen..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 14-03-2005, 19:09:26 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Hoi Charlotjuuh.

Het kan inderdaad dat je angst voor vallen kan komen door een schokerende doodservaring in je vorig leven. (wat een geleerde zin :wink: )
Carol Bowman beschrijft dit heel mooi met voorbeelden van wie was mijn kind. Volgens haar theorie, als ik die goed vertaal, kunnen dergelijke angsten uit het heden voortkomen uit een doodservaring die of onverwachts was of geweldadig.

Als ik op de theorie van Bowman moet afgaan kan je zeg maar "genezen" van je hoogtevrees door regressie te ondergaan en je dood opnieuw te beleven. Uit haar proefpersonen genasen de mensen dus van hun angsten.
Toch, wil ik hiermee niet zeggen dat je regressie moet ondergaan ofzo hoor, als je het wilt houd niemand je tegen maar het is geen verplichting om alleen van je angst af te komen hoe vervelend die ook is. Misschien , en heel misschein een oerstom advies kun je eens dieper in proberen te gaan op je angst als je op grote hoogte staat. Waar ben je bang voor wat ervaar je.. Tja ik weet het ook niet.. maar het is een theorie.. (ook weer beschreven door Carol Bowman)

Ook kan je hoogtevrees zijn door iets wat in dit leven gebeurt is. Misschien ben je ooit eens van grote hoogte gevallen? Zeg dat de kans dat de angst voortkomt uit een vorig leven 50/50 is... misschien is het dan ook de moeite om eens na te gaan of er in dit leven niet iets gebeurt is met vallen? Iets wat je je (onbewust) niet meer herinnerd?

Dit is mijn idee.. ik hoop dat je er hoe dan ook wat aan hebt, en misschien ook een goede tip om eens dat boek te lezen :wink: het geeft je wel info erover, over angsten en fobieen die ontstaan kunnen zijn in een vorig leven :)

succes meid,

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 19-03-2005, 09:20:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-02-2005, 20:51:40
Berichten: 22
Locatie: Brugge
Geen idee..

Maar ik heb nu een groot probleem.. Donderdag is het sportdag op school.. Er is een hindernis parcour enzo + zowe ding van 15 meter hoog waar je af moet glijden met een touw ofzo.. Ik durf dat egt niet.. Zelfs me vriendinnen zeggen dat ik niets durf

_________________
First see , then believe


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 19-03-2005, 12:33:30 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hoi Charlotjuuh,

ik heb zelf ook heel erg last van hoogtevrees. Traplopen is niets voor mij, glijbanen ook niet, balkons niet, (glazen) liften en ga zo maar door. Heb zelf zelfs meermaals gehad dat als ik op een stoel of tafel stond ik al begon te bibberen en ondersteuning nodig had om er af te komen.
Ik heb zelf wel eens gedacht dat er gewoon iets met m'n evenwichtsorgaan is, volgens mij zit dat in of bij je oren. Dit dacht ik omdat ik ook veel last van wagenziekte heb.

Gymnastiek en sportdagen en zo was ik ook altijd heel slecht in, ik durfde nooit iets, vond alles eng. Ik probeerde het altijd wel, maar met heel veel moeite en heel veel bibbers.
Zou dat hindernis parcour met dat ding van 15 meter ook nooooooit durven, brrrr lijkt me echt niets.
Zou je niet voor de sportdag begint je sportdocent of diegene die daar begeleid kunnen aanspreken? Dat je dan aangeeft dat je erge last van hoogtevrees hebt, dat je 't niet durft en niet weet hoe je dat parcour moet doen omdat je er tegen op ziet. Het helpt al heel wat denk ik als je het bespreekt en mijn ervaring is dat docenten vaak iets soepeler zijn als je het van te voren aangeeft als je ergens mee zit.

Sterkte in elk geval! Laat maar even weten hoe het gegaan is.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 24-03-2005, 17:11:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-02-2005, 20:51:40
Berichten: 22
Locatie: Brugge
Alles ging oke.. Heb die hoge dingen niet gedaan , ze zaten me wel uit te lachen :duh:
Voor de rest was het wel leuk

Groetjess

_________________
First see , then believe


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Angst voor vallen..
BerichtGeplaatst: 24-03-2005, 17:20:03 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Mooi dat 't mee viel en het juist wel leuk was!!! :lol:
En laat anderen maar lachen, jij hebt je best gedaan, das 't belangrijkste!!! :D

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl